nie ma znaczenia, jest po prostu userem jak myDetektor pisze: doggie KARIA jest kobietą,
o to to miałem na myśliDetektor pisze: Tak więc patrząc na to jeszcze od strony ja również nie widzę związku
surge z zapiekaniem się kierownic.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
nie ma znaczenia, jest po prostu userem jak myDetektor pisze: doggie KARIA jest kobietą,
o to to miałem na myśliDetektor pisze: Tak więc patrząc na to jeszcze od strony ja również nie widzę związku
surge z zapiekaniem się kierownic.
Detektor, powiedz to mojej K03 i T3 która kiedyś zdechła po tym jak omyłkowo wrzuciłem piątkę zamiast trójki na skutek problemów z wybierakiem na skrzyniu biegówDetektor pisze:wyjaśniliśmy sobie po kilku zakrętach w tym temacie, że zjawisko surge jest faktycznie szkodliwe
arwam pisze: jeśli zmontuję układ sterowania podiciśnieniem kierownic to pokażę wam związek pomiędzy sterowaniem a surge.
ja również chętnie bym to zobaczył, arwam wydaje mi się że jest to tylko możliwe gdyby kierownice były cały czasdoggie pisze:ze szczerością powiem że czekam z niecierpliwością
Detektor pisze:ja również chętnie bym to zobaczył, arwam wydaje mi się że jest to tylko możliwe gdyby kierownice były cały czas
w pozycji max.
zanim powiesz ze nie wystepuje takie zjawisko w silnikach z turbo vnt zweryfikuj swoja wiedze. najlepiej i najszybciej sprawdz jak turbo sapie gdy..... po prostu zdejmiesz dolot( i tu nie jest wazne czy ta zwezke 23 mm na wlocie filtra czy z przeplywki) kazde turbo przy spadku obrotow silnika polaczonym z zanikiem obciazenia( czyli zdjecie nogi z gazu ) sapie ( tzw surge) nowe auta po prostu nie maja tlumika szmerow ssania bo ogranicza to przeplyw ladunku i co za ty idzie wywoluje problemy z co2 i nie stlumiaja tego halasu. zapewniam cie ze w starym tdi bez tlumika tez to slyszysz. ponadto tez czekam na wyniki sterowania mechaniczno podcisnieniowego, bedzie co podwazacarwam pisze:Detektor pisze:ja również chętnie bym to zobaczył, arwam wydaje mi się że jest to tylko możliwe gdyby kierownice były cały czas
w pozycji max.
i właśnie o tym mówiłem
dlatego rozgorzała dyskusja bo niestety nie każdy czyta uważnie.
zobacz że w AFN'ach czy starszych TDI'kach nie masz tego zjawiska. tylko w nowszych gdzie regulcja działa prawie jak nadciśnieniowa regulacja.
evolution pisze:ponadto tez czekam na wyniki sterowania mechaniczno podcisnieniowego, bedzie co podwazac
praw fizyki nie da się oszukać arwam nie bądz uparty bo to jest jasne jak słońce że w turbinach bez zmiennej geoevolution pisze:bo nie chcesz wmowic nikomu chyba ze turbo nie ma bezwladnosci i jej obroty spadaja szybciej niz zapotrzebowanie motorowni na tlen.
inaczej nie będzieevolution pisze:turbo traci sprawnosc ze spadkiem obrotow to i maksymalna wartosc mozliwego cisniena ladunku spada a w dolocie jest wieksze wiec sie musi cofac
marzenia...........arwam pisze:będzie bo przy nierozgarniętym kierowniku może turbo pierdnąć 2.0bara przy 1200rpm'ach i będzie po zabawie
evolution pisze:azde turbo vnt sapie po lekkiej przygazowce, kazde wnt sapie po mocnej przygazowce. nawet aaz zasapie po tym jak dobrze jebniesz w gaz i odpuscisz. tyle ze musisz miec luzny filtr bez tlumika szmerow by bylo to slyszalne na postoju. zjawisko tak normalne jak snieg w zimie. turbo traci sprawnosc ze spadkiem obrotow to i maksymalna wartosc mozliwego cisniena ladunku spada a w dolocie jest wieksze wiec sie musi cofac
evolution pisze: arwam napisał(a):będzie bo przy nierozgarniętym kierowniku może turbo pierdnąć 2.0bara przy 1200rpm'ach i będzie po zabawie
marzenia...........
Detektor, dobrze mówisz prawa fizyki są nie zmienne z tym że jak przy zdjęciu nogi z gazu otworzysz kierownice to wtedy podaż powietrza przez turbo gwałtownie spada i to niemal tak szybko jak obroty silnika.Detektor pisze: evolution napisał(a):bo nie chcesz wmowic nikomu chyba ze turbo nie ma bezwladnosci i jej obroty spadaja szybciej niz zapotrzebowanie motorowni na tlen.
praw fizyki nie da się oszukać arwam nie bądz uparty bo to jest jasne jak słońce że w turbinach bez zmiennej geo
też będzie występować to zjawisko
evolution pisze:arwarm... ty naprawde dziwny jestes... nie ma opcji zeby turbo przy zdjeciu nogi z gazu nie zasapalo no chyba ze wczesniej sie wogole nie krecilo.. mala masa wirnika ma jeszcze wwiecej do sapania bo napompowuje sie szybciej uzyskujac sprawnosc ale po zdjeciu nogi z gazu wytraca obroty jeszcze szybciej wiec sapnie glosniej, tyle ze raz i krocej bo juz nie bedzie pompowac. nawijasz o 2 barach przy 1200 rpm pozniej plynnie schodzisz do 1,5 bara.. powiem tak... muszisz byc albo mega debilem ( bez obrazy) albo celowo jaja sobie robisz. likwidujesz surge wystepujacy po zaniku obciazenia zupelnie nieszkodliwy wywolujac drugi zabojczy. wiemy juz wszyscy dlaczego turbo ci zdechlo... podpowiem od surge...
Apsik pisze:Teraz cos o elastycznosci: turbodziura jest znaczna bo do 3300rpm, ale to raczej dlatego ze gwaltownie nie wciskam pedalu
Widac tez dokladnie zaleznosc pomiedzy pozycja pedalu a cisnieniem, tzn. im wiecej wsisniety tym wiekszy boost czyli wszystko dziala jak powinno
W peaku wskaznik pokazuje do max 0,95, po czym ustawia sie na 0,8bar - narazie starczy.
Co do przyspieszana to chyba cos sprzeglo na 2gim biegu nie wyrabia, ale 100% pewnosci jeszcze nie mam, w kazdym razie rwie sie duzo lepiej niz w czerwcu :green_fuck:
Ale przede wszystkim nie ma turbo surge
Wieczorem jeszcze cos napisze bo testy trwaja
wlasnie wtedy turbo zasapie kolego, sam napisales ze turbo ma sprezarke odsrodkowa ktorej wydatek rosnie z obrotami. jesli gwaltownie zdejmiesz turbinie obroty wywolasz rownie gwaltowny spadek jej sprawnosci.. brawo pomyslales tyle ze masz male ale, cisnienie w dolocie nie znika rownie gwaltownie(wszak silnik zasysa caly czas jednakowa dawke tlenu i nie skonsumuje calosci doladowania z dolotu szybciej niz spadnie sprawnosc turbiny)arwam pisze:a kiedy turbo pordukuje ciśnienie? już Ci podpowiem: jako kompresor zastosowano sprężarkę odśrodkową a więc duże obroty wirnika= duże ciśnienie teraz więc mamy sytuację gaz w podłogę obroty 5000rpm i ciśnienie 2,0bara. co się stanie jak po zdjęciu nogi z gazu obroty silnika będą swbodnie spadały.] bo przy otwarciu kierownic w momencie zdjęcia nogi z gazu obroty wirnika turbiny błyskawicznie będą spadać także ciśnienie w dolocie i zanim obroty będą w okolicy 1000rpm ciśnienie będzie na tyle małe że nie zrobi krzywdy turbinie.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 87 gości