AHF dziwny dzwiek

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
HugokopteR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: pn paź 08, 2007 22:12
Lokalizacja: NEL
Kontakt:

AHF dziwny dzwiek

Post autor: HugokopteR » wt maja 03, 2011 08:06

Witam
po "wkreceniu" silnika na wyzsze obroty (ok 3-4tys) i nastepnie calkowitym odjeciu gazu z silnika wydobywa sie dzwiek jakby z zaworu upustowego, jakby cos sie "zhamowalo" nie wiem ja to opisac dokladnie ale jest to takie 1-no lub 2-ktorne pisniecie. zauwalylem rowniez spadek mocy, silnik niechetnie ciagnie do przodu. Zdziwilo mnie to bo myslalem ze to wina turbiny, ale w zeszlum tug byla regenerowana. Co dolega silniczkowi?

Z gory dzieki za pomoc



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

AHF dziwny dzwiek

Post autor: italiano_83 » wt maja 03, 2011 10:17

Zrobisz nowy to się dowiemy, sprawdź układ doładowania czy nie masz czasem nieszczelności, szukaj tłustych plam/nalotów na rurach.
Nagłe odcięcie mocy to może być notlauf, jest podwieszony temat w tym dziale, najwięcej powiedzą logi dynamiczne i sprawdzenie błędów w sterowniku.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

AHF dziwny dzwiek

Post autor: karol8114 » wt maja 03, 2011 10:17

Na początek sprawdź szczelność powietrza doładowanego, być może luźne opaski lub pęknięcie gumy, stąd świst oraz spadek mocy na wyższych obrotach.



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

AHF dziwny dzwiek

Post autor: karol8114 » wt maja 03, 2011 10:18

Posty się nałożyły, nadane o tej samej godzinie :cool:



Awatar użytkownika
HugokopteR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: pn paź 08, 2007 22:12
Lokalizacja: NEL
Kontakt:

AHF dziwny dzwiek

Post autor: HugokopteR » wt maja 03, 2011 10:54

jezeli chodz o nieszczelnosc to raczj nie wchodzi w gre gdyz byly wymieniane i sprawdzane wszytskie przewody, logi po naprawie tez byly ok, najbardziej niepokoi mnie ten diwny swist przy schodzeniu silnika z obrotow



Awatar użytkownika
HugokopteR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: pn paź 08, 2007 22:12
Lokalizacja: NEL
Kontakt:

AHF dziwny dzwiek

Post autor: HugokopteR » wt maja 03, 2011 10:57

dodam ze ten dzwiek pojawil sie gdy pekla rura (kolanko) dochodzaca do egr, lecz po wymianie tej rury ten dzwiek nie ustapil



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

AHF dziwny dzwiek

Post autor: italiano_83 » wt maja 03, 2011 11:14

HugokopteR pisze: logi po naprawie tez byly ok, najbardziej niepokoi mnie ten diwny swist przy schodzeniu silnika z obrotow
HugokopteR pisze:dodam ze ten dzwiek pojawil sie gdy pekla rura (kolanko) dochodzaca do egr, lecz po wymianie tej rury ten dzwiek nie ustapil
To ja nie rozumiem, to czego oczekujesz od nas użytkowników, którzy ani tego silnika, ani logów ani odgłosów wydobywających się z niego nie słyszeliśmy :bajer: Pisząc temat warto, a nawet trzeba opisać wszystkie czynności jakie zostały wykonane i jak najdokładniej zobrazować powód niezadowolenia, z opisu który uzupełniłeś wynika, że wszystko jest 'cacy" ale nadal coś "nie halo" chyba najlepiej udać się do "fachmana" który usługę wykonywał i u niego reklamować usterkę. Skoro turbo zostało zregenerowane i nadal jest odcięcie mocy, to są dwie możliwości, albo to turbo zostało "zregenerowane" nieprawidłowo, albo przyczyna nie leżała po stronie turbo i usterka nadal nie została usunięta.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
HugokopteR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: pn paź 08, 2007 22:12
Lokalizacja: NEL
Kontakt:

AHF dziwny dzwiek

Post autor: HugokopteR » wt maja 03, 2011 13:15

okej zamieszczam plik audio, w ktorym slychac "popiskiwania" ktore mnie niepokoja

Obrazek



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

AHF dziwny dzwiek

Post autor: italiano_83 » wt maja 03, 2011 13:34

HugokopteR pisze: bo myslalem ze to wina turbiny, ale w zeszlum tug byla regenerowana
Jeśli to z turbo wydobywa się ten dźwięk, to "wyje"lub kuka jak kukułka :blush: Ale musi wirnik o obudowę napie..... :hmm:
Dalej, jeśli to turbo to kierunek "fachman" i reklamacja regeneracji :bajer:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
HugokopteR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: pn paź 08, 2007 22:12
Lokalizacja: NEL
Kontakt:

AHF dziwny dzwiek

Post autor: HugokopteR » wt maja 03, 2011 13:41

jutro podjade i zareklamuje, ale tak gdybajac jezeli to nie wina turbo to czego to moze byc wina



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

AHF dziwny dzwiek

Post autor: italiano_83 » wt maja 03, 2011 13:51

HugokopteR pisze:jutro podjade i zareklamuje, ale tak gdybajac jezeli to nie wina turbo to czego to moze byc wina
Dla mnie sprawa jest prosta, wcześniej nic nie piszczało, gość grzebał tam jako ostatni i po tym zaczęło piszczeć, to on powinien doszukiwać się przyczyny, a nie Ty. Poza tym, skoro wszystko jest niby "cacy" to dlaczego odcina moc, dwa powody do "reklamacji" Piszczeć w silniku może wiele, rzeczy ciekawostką jest to, że zaczyna piszczeć w momencie wzrostu obrotów silnika i piszczy w momencie schodzenia obrotów silnika z "opóźnieniem"


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
HugokopteR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: pn paź 08, 2007 22:12
Lokalizacja: NEL
Kontakt:

AHF dziwny dzwiek

Post autor: HugokopteR » śr maja 04, 2011 15:49

bylem u mechanika. stwierdzil ze koczy sie oska w turbinie czy cos.... ze on w czasie czyszczenia na nia nie patrzyl, i mowil zeby jezdzic az turbina sie rozsypie. oczywiscie wszytskjo to nie jego wina. wkrecal mi, ze turbina mogla jakis syf zassac i dlatego takie dzieki wydaje, ze prawdopodobnie nawet autorysowany serwis odrzucal naprawy gwarancyjne turbiny wydajacej taki dzwiek, gdy jest to normalne zuzycie eksplatacyjne. jest jakis sposob zeby pozbyc sie tych problemow i nie wydawac kasy??:P (chodzi mi o wyeliminowanie zakupu drugie 100% sprawnej turbiny no i regeneracje)

pozdro



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

AHF dziwny dzwiek

Post autor: damcio151 » śr maja 04, 2011 16:03

to jest surge :bajer:



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

AHF dziwny dzwiek

Post autor: italiano_83 » śr maja 04, 2011 16:04

Ja tu czegoś nie rozumiem, to to turbo było czyszczone czy regenerowane ? Bo jeśli było regenerowane, to powinno być wyczyszczone, zregenerowane, ustawione i powinno działać lepiej jak przed czyszczeniem, więc o jakim zużyciu eksploatacyjnym ten mechanik mówi :bajer:
Jeśli było nawet tylko czyszczone przez tego mechanika, to on w tym grzebał ostatni i historię o zużyciu eksploatacyjny to niech sobie w w d.... wsadzi, naglę ośka się "wykrzaczyła" po samym czyszczeniu :chytry:
damcio151 pisze:to jest surge :bajer:
Tak "kukułka" to surge ? A tak w woli ścisłości, to dlaczego objawiła się por czyszczeniu/regeneracji a wcześniej nie :?


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 128 gości