AHF dziwny dzwiek
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- HugokopteR
- Ma gadane
- Posty: 231
- Rejestracja: pn paź 08, 2007 22:12
- Lokalizacja: NEL
- Kontakt:
AHF dziwny dzwiek
Witam
po "wkreceniu" silnika na wyzsze obroty (ok 3-4tys) i nastepnie calkowitym odjeciu gazu z silnika wydobywa sie dzwiek jakby z zaworu upustowego, jakby cos sie "zhamowalo" nie wiem ja to opisac dokladnie ale jest to takie 1-no lub 2-ktorne pisniecie. zauwalylem rowniez spadek mocy, silnik niechetnie ciagnie do przodu. Zdziwilo mnie to bo myslalem ze to wina turbiny, ale w zeszlum tug byla regenerowana. Co dolega silniczkowi?
Z gory dzieki za pomoc
po "wkreceniu" silnika na wyzsze obroty (ok 3-4tys) i nastepnie calkowitym odjeciu gazu z silnika wydobywa sie dzwiek jakby z zaworu upustowego, jakby cos sie "zhamowalo" nie wiem ja to opisac dokladnie ale jest to takie 1-no lub 2-ktorne pisniecie. zauwalylem rowniez spadek mocy, silnik niechetnie ciagnie do przodu. Zdziwilo mnie to bo myslalem ze to wina turbiny, ale w zeszlum tug byla regenerowana. Co dolega silniczkowi?
Z gory dzieki za pomoc
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
AHF dziwny dzwiek
Zrobisz nowy to się dowiemy, sprawdź układ doładowania czy nie masz czasem nieszczelności, szukaj tłustych plam/nalotów na rurach.
Nagłe odcięcie mocy to może być notlauf, jest podwieszony temat w tym dziale, najwięcej powiedzą logi dynamiczne i sprawdzenie błędów w sterowniku.
Nagłe odcięcie mocy to może być notlauf, jest podwieszony temat w tym dziale, najwięcej powiedzą logi dynamiczne i sprawdzenie błędów w sterowniku.
AHF dziwny dzwiek
Na początek sprawdź szczelność powietrza doładowanego, być może luźne opaski lub pęknięcie gumy, stąd świst oraz spadek mocy na wyższych obrotach.
- HugokopteR
- Ma gadane
- Posty: 231
- Rejestracja: pn paź 08, 2007 22:12
- Lokalizacja: NEL
- Kontakt:
AHF dziwny dzwiek
jezeli chodz o nieszczelnosc to raczj nie wchodzi w gre gdyz byly wymieniane i sprawdzane wszytskie przewody, logi po naprawie tez byly ok, najbardziej niepokoi mnie ten diwny swist przy schodzeniu silnika z obrotow
- HugokopteR
- Ma gadane
- Posty: 231
- Rejestracja: pn paź 08, 2007 22:12
- Lokalizacja: NEL
- Kontakt:
AHF dziwny dzwiek
dodam ze ten dzwiek pojawil sie gdy pekla rura (kolanko) dochodzaca do egr, lecz po wymianie tej rury ten dzwiek nie ustapil
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
AHF dziwny dzwiek
HugokopteR pisze: logi po naprawie tez byly ok, najbardziej niepokoi mnie ten diwny swist przy schodzeniu silnika z obrotow
To ja nie rozumiem, to czego oczekujesz od nas użytkowników, którzy ani tego silnika, ani logów ani odgłosów wydobywających się z niego nie słyszeliśmy Pisząc temat warto, a nawet trzeba opisać wszystkie czynności jakie zostały wykonane i jak najdokładniej zobrazować powód niezadowolenia, z opisu który uzupełniłeś wynika, że wszystko jest 'cacy" ale nadal coś "nie halo" chyba najlepiej udać się do "fachmana" który usługę wykonywał i u niego reklamować usterkę. Skoro turbo zostało zregenerowane i nadal jest odcięcie mocy, to są dwie możliwości, albo to turbo zostało "zregenerowane" nieprawidłowo, albo przyczyna nie leżała po stronie turbo i usterka nadal nie została usunięta.HugokopteR pisze:dodam ze ten dzwiek pojawil sie gdy pekla rura (kolanko) dochodzaca do egr, lecz po wymianie tej rury ten dzwiek nie ustapil
- HugokopteR
- Ma gadane
- Posty: 231
- Rejestracja: pn paź 08, 2007 22:12
- Lokalizacja: NEL
- Kontakt:
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
AHF dziwny dzwiek
Jeśli to z turbo wydobywa się ten dźwięk, to "wyje"lub kuka jak kukułka Ale musi wirnik o obudowę napie.....HugokopteR pisze: bo myslalem ze to wina turbiny, ale w zeszlum tug byla regenerowana
Dalej, jeśli to turbo to kierunek "fachman" i reklamacja regeneracji
- HugokopteR
- Ma gadane
- Posty: 231
- Rejestracja: pn paź 08, 2007 22:12
- Lokalizacja: NEL
- Kontakt:
AHF dziwny dzwiek
jutro podjade i zareklamuje, ale tak gdybajac jezeli to nie wina turbo to czego to moze byc wina
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
AHF dziwny dzwiek
Dla mnie sprawa jest prosta, wcześniej nic nie piszczało, gość grzebał tam jako ostatni i po tym zaczęło piszczeć, to on powinien doszukiwać się przyczyny, a nie Ty. Poza tym, skoro wszystko jest niby "cacy" to dlaczego odcina moc, dwa powody do "reklamacji" Piszczeć w silniku może wiele, rzeczy ciekawostką jest to, że zaczyna piszczeć w momencie wzrostu obrotów silnika i piszczy w momencie schodzenia obrotów silnika z "opóźnieniem"HugokopteR pisze:jutro podjade i zareklamuje, ale tak gdybajac jezeli to nie wina turbo to czego to moze byc wina
- HugokopteR
- Ma gadane
- Posty: 231
- Rejestracja: pn paź 08, 2007 22:12
- Lokalizacja: NEL
- Kontakt:
AHF dziwny dzwiek
bylem u mechanika. stwierdzil ze koczy sie oska w turbinie czy cos.... ze on w czasie czyszczenia na nia nie patrzyl, i mowil zeby jezdzic az turbina sie rozsypie. oczywiscie wszytskjo to nie jego wina. wkrecal mi, ze turbina mogla jakis syf zassac i dlatego takie dzieki wydaje, ze prawdopodobnie nawet autorysowany serwis odrzucal naprawy gwarancyjne turbiny wydajacej taki dzwiek, gdy jest to normalne zuzycie eksplatacyjne. jest jakis sposob zeby pozbyc sie tych problemow i nie wydawac kasy??:P (chodzi mi o wyeliminowanie zakupu drugie 100% sprawnej turbiny no i regeneracje)
pozdro
pozdro
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
AHF dziwny dzwiek
Ja tu czegoś nie rozumiem, to to turbo było czyszczone czy regenerowane ? Bo jeśli było regenerowane, to powinno być wyczyszczone, zregenerowane, ustawione i powinno działać lepiej jak przed czyszczeniem, więc o jakim zużyciu eksploatacyjnym ten mechanik mówi
Jeśli było nawet tylko czyszczone przez tego mechanika, to on w tym grzebał ostatni i historię o zużyciu eksploatacyjny to niech sobie w w d.... wsadzi, naglę ośka się "wykrzaczyła" po samym czyszczeniu
Jeśli było nawet tylko czyszczone przez tego mechanika, to on w tym grzebał ostatni i historię o zużyciu eksploatacyjny to niech sobie w w d.... wsadzi, naglę ośka się "wykrzaczyła" po samym czyszczeniu
Tak "kukułka" to surge ? A tak w woli ścisłości, to dlaczego objawiła się por czyszczeniu/regeneracji a wcześniej niedamcio151 pisze:to jest surge
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 128 gości