Witam,
wczoraj padł mi przegub wewnętrzny od strony kierowcy. Zauważyłem, że wałki półosi po lewej stronie skrzyni jest cieńszy od wałka półosi po prawej stronie - na oko o ok 1cm na średnicy - czy to normalne? Chcę kupić przegub zanim pojadę do mechanika - więc wolę dopytać...
Jeżdżę Golfem II
silnik 1.8 KAT
rocznik 1990.
Od kierowcy http://img263.imageshack.us/i/imgp1162y.jpg/
Od pasażera http://img508.imageshack.us/i/imgp1167.jpg/
Właśnie zrobiłem zdjęcia dla porównania. Jest jeszcze jedna (poza grubością) różnica w wałkach. Na półosi od strony pasażera -jest tłumik drgań. Jak widać po zdjęciach - przesuwa się on o kilka cm.
W jakim położeniu powinien być prawidłowo?
I jak z tym przegubem - czy mimo różnicy w grubości wałków półosi -przeguby wew. będą takie same?
Z góry dzięki
Różne grubości wałka półosi
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- tomek mk2 BDE
- sex cylinder
- Posty: 527
- Rejestracja: śr cze 16, 2010 22:06
- Lokalizacja: Głomno
Różne grubości wałka półosi
przeguby sa takie same a srednica połosi jest inna. krotka ma mniejsza srednice, ta długa jest grubsza ale zrobiona z rurki. tak to juz jest w golfie. tłumik drgań jak widac na twoim zdjeciu jest zerwany nie moze sie przesuwac po półosi.
na zdjeciu widac gdzie powinien byc zamocowany ale teraz juz raczej nie ma sensu go przyklejac. wywal go bo moze powodowac bicie
na zdjeciu widac gdzie powinien byc zamocowany ale teraz juz raczej nie ma sensu go przyklejac. wywal go bo moze powodowac bicie
Różne grubości wałka półosi
Czy ten tłumik trzeba wymienić - czy można jeździć bez?
Wielkie dzięki za zdjęcie i wyjaśnienie!
Wielkie dzięki za zdjęcie i wyjaśnienie!
przyjemność z bezpiecznej jazdy - bezcenne.
- tomek mk2 BDE
- sex cylinder
- Posty: 527
- Rejestracja: śr cze 16, 2010 22:06
- Lokalizacja: Głomno
Różne grubości wałka półosi
jak juz sie oberwal to lepiej jezdzic bez i nie kombinowac z jakims przyklejaniem. ja u siebie w golfie go nie mam i nic sie nie dzieje. zadnych drgań nawet przy 200km/h na niemieckiej autostradzie oczywiscie pozdr
Różne grubości wałka półosi
ok - dzięki wielkie - w takim razie jak tylko śnieg stopnieje - rozepnę zbędną część.
Zastanawiam się tylko jak to jest - że taki tłumik jest tylko na jednym wałku - czy na tym cieńszym nie było wogóle - czy ktoś rozpiął go wcześniej...?
Zastanawiam się tylko jak to jest - że taki tłumik jest tylko na jednym wałku - czy na tym cieńszym nie było wogóle - czy ktoś rozpiął go wcześniej...?
przyjemność z bezpiecznej jazdy - bezcenne.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Różne grubości wałka półosi
ma być jeden na cienkiej. Bo jest długa i łatwiej wpada w wibracje. Tak jak na fotce wyżej. Możesz wywalić
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 77 gości