Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: superkasztan » pn maja 02, 2011 15:26

Może turbo nie jest w najlepszym stanie, może zawór się nie domyka, muszę to sprawdzić
pompa pewnie też nie jest dobrze wystrojona, dawką kręciłem tak długo aż w końcu zaczął kopcić.
No i skądś mi cieknie z tej pompy, nie wiem czemu bo wymieniłem kilka oringów.
Kąt jest zrobiony z czujnikiem zegarowym.
Pompę sam poskładałem, wiem że muszę zmienić podkładkę pod falą na cieńszą bo dałem chyba za grubą.

Wydech wydaje mi się że mam bdb, dwon pipe mam z 1,9 td jest z nierdzewki ma od góry fi 50
Wiem że Ty chwalisz T-3 ale to turbo wydaje mi się dobre przy większych prędkościach a tego znowu silnik 1,6 nie lubi
myślę że lepiej T-2 na miasto T-3 jest dobra jak ktoś robi trasę

Lag u mnie jest teraz za duży, miło wspominam setup z T-2 :]


Pozdrawiam
Kam


Somewhere in Nowhere

arwam

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: arwam » wt maja 03, 2011 20:40

superkasztan, uszczelnije pompę bo masz zły kąt wtrysku

jaki masz tłoko-rozdzielacz?

jak dobrze wystroisz pompę to lag nie dokucza jeśli masz przynajmniej 2300-2500rpm wtedy turbo już dość zdecydowanie zaczyna reagować.
choć jak sam mówisz jeśli jeździsz głównie po mieście to ma sens założenie T2.
ewentualnie pomysł nad K14 z opla omegi 2.3TD.
wydajność podobna do T3 jeśli chodzi o ciśnienei z tym że szybciej wstaje bo ma jednak trochę mniejszą część spalinową niż T3.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: t0mal » wt maja 03, 2011 21:44

Ja powiem tak - do swojego więcej nie założę T3 z golfa, raczej coś z serii gt z mercedesa, albo k16 z 300TD 24v. Jedyna zaleta Garretta T3 z golfa to to że nie muli silnika na obrotach jak mniejsze sprężarki i łagodniej traktuje sprzęgło i skrzynię. No i jest tani, jak barszcz.
Małych sprężarek z golfa też nie polecam - na mechanicznej pompie ciśnienie narasta zbyt gwałtownie, co zabija układ napędowy.
Jak miałem k14 to rozpadły mi się dwie skrzynie (łożyska w dyfrze i piąty bieg), trzy sprzęgła (awarie płytki docisku, pęknięty docisk itp. wszystko w skutek przegrzania).
Wtedy zmieniłem turbo na T3, obecnie docieram drugą, bo pierwsza wybuchła i muszę powiedzieć, że auto jest o wiele bardziej bezawaryjne, narazie tylko raz rozpadła się skrzynia (wyłamane trzy zęby w dyferencjale).
Bardzo ważna jest też dobrze złożona pompa - na dużym tłokorozdzielaczu nie powinieneś narzekać na dynamikę, nawet bez doładowania.
Ostatnio zmieniony wt maja 03, 2011 22:08 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: IRAS AAZ » wt maja 03, 2011 21:51

JA mam T3 w AAZ i tez nie jestem zadowolony z tego :bajer:


Aktualnie skoda ale golfik w pamięci

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: t0mal » wt maja 03, 2011 22:05

Dodam jeszcze, że jeżdżąc z na T3 trzeba szczególną uwagę zwracać na chłodzenie turba po jeździe - inaczej z czasem turbo będzie ładować od ponad 3500obr/min nie zechce napompować więcej niż 1.6 bara, bo olej skoksuje się na łożyskach.



Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: superkasztan » wt maja 03, 2011 22:28

moje jest właśnie jakieś zamulone. Mam zaślepiony wężyk od WG a I Tak nie pompuje więcej niż 1,6 bara
coś z nią nie tak
Muszę ją rozebrać
mam jeszcze drugie T-3 ale z audi i ma luzy, więc nie wiem czy ma sens ją zakładać.
Znalazłem jeszcze taką turbawkę:

http://cgi.ebay.com/NEW-GARRETT-T2-TURB ... 4aaa8591c5" onclick="window.open(this.href);return false;

koleś ma jeszcze kilka turbawek nowych, ale do traktorów bez WG
Chce mieć coś co mi się zaraz nie rozleci.


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: superkasztan » wt maja 03, 2011 22:49

Nowe t-3 from USA :D

http://www.westportparts.com/16Turbocharger.htm" onclick="window.open(this.href);return false;


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: t0mal » wt maja 03, 2011 22:50

Moja ja była zdrowa to ładowała ponad dwa bary (nie wiem ile bo wychodziło poza skalę na manometrze)



Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: superkasztan » śr maja 04, 2011 00:05

to pewnie niezłą zasłonę dymną robiłeś


Somewhere in Nowhere

arwam

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: arwam » śr maja 04, 2011 08:42

superkasztan pisze:Mam zaślepiony wężyk od WG a I Tak nie pompuje więcej niż 1,6 bara

i tu już wiesz dlaczego auto nie chce jeździć.
do regulacji T3 trzeba MBC zastosowaćjeśli się chce żeby szybko i wydolnie pompowała.
a dwa że skro nie chce pompowaćwięcej niż 1.6bara to raczej bym się bliżej pompie przyjrzał



Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: superkasztan » śr maja 04, 2011 09:34

Arek
ale jak jest zamknięty zawór
to powinna pompować do końca aż się rozleci
a tak nie jest


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: t0mal » śr maja 04, 2011 10:43

Turbo jest padnięte i koniec, obie moje T3 zginęły z identycznymi objawami - doładowanie max 1.6 bara, większy lag, silniejsze dymienie. Oleju bardzo nie żarły - dwa litry od wymiany do wymiany.



arwam

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: arwam » czw maja 05, 2011 09:35

superkasztan, t0mal, ale nadal śmiem twierdzićże może być pompa źle wystrojona. jeśli będzie dynamiczny za wczesny wtedy też nie uzyskasz dużego ciśnienia doładowania



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: t0mal » czw maja 05, 2011 12:17

Jest bardzo prawdopodobne, że pompa jest źle zestrojona, ale turbo jest padnięte - ma ładować 2 bary nawet jak silnik będzie miał tak wyprzedzony wtrysk, że odpali do tyłu



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości