Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: superkasztan » pn kwie 18, 2011 19:09

Witam

szukam jakiejś w miarę dobrej sprężarki T-2
znalazłem u kolesia na allegro T-2 z 1,9 td z busa, ponoć jest w bdb stanie, jednak strona gorąca jest kosmiczna :kac:
Pytanie moje jest takie:
Czy jak odkręcę turbinkę od części gorącej to będzie pasować do mojej starej gorącej muszli z garetta T-2 z golfa?? Obrazek
Obrazek

Z góry dziękuje za pomoc


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: t0mal » pn kwie 18, 2011 22:50

A to jest napewno T2? A nie T15?
Grucha jest ze złej strony, nie wiem, czy da się przekręcić.
No i musisz pamiętać, że zdjęcie gorącej muszli przeważnie graniczy z cudem w tak starej sprężarce - bez palnika się nie obędzie.



Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: superkasztan » wt kwie 19, 2011 09:32

To jest garett T-2
Ma to stary typ flanszy na 4 śruby, grucha jest z dobrej strony, tyle że strona gorąca ma dziwne mocowanie downpip'a.
Ta nie ma chłodzenia wodą, moja stara to miała.

Kwestia czy one są faktycznie takie same ( trzon z kołami kompresji )

Nie chce wyrzucić 3 stów w błoto, a dorabianie flanszy nie ma sensu.

Po południu zrobię zdjęcia mojej.

Jedną T-3 rozkręciłem, nie było kłopotu.
Zobaczę co będzie z T-2 :goof:
Obrazek

Tak wygląda T-2 z golfa 2
Obrazek


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: Michał_1977 » wt kwie 19, 2011 14:02

superkasztan, może być ciężko.
Ja próbowałem taki myk zrobić z suszarkami K-14,jedna z Golfa,druga z Omegi (chyba 2,4l)
Nie wyszło,bo różniły się średnicami na społowieniu...
CXo prawda pytasz o Garetta,ale może być podobnie :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: superkasztan » wt kwie 19, 2011 14:07

NO właśnie
identyczne nie są
ta z allegro jest trochę nowsza.
Z innych silników 1,9 td te garretty mają inne wyjście do downpipa, poza tym wyglądają tak samo.

Tak jak z golfa mk2 jest też T-2, tyle że chłodzona wodą.

Jak się wpienię to dam do regeneracji swoją. Tyle że boje się że szybko się rozleci.
Miałem już jedną po regeneracji i długo nie pojeździła :banghead:
chyba trzeba będzie przeskoczyć na tdi :?

pozdro


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: t0mal » wt kwie 19, 2011 17:30

Taniej będzie kupić T3, 200zł powinno wystarczyć



Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: superkasztan » śr kwie 20, 2011 22:35

mam teraz T-3 i już nie chcę
miałem T-2 wcześniej i dla mnie różnica jest zbyt duża
na T-2 miałem buta od samego dołu
teraz mam lipę z T-3
a mam pompe 10
nowe wtryski i wcale mnie nie kręci ciśnienie które się pojawia na 3 biegu


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: t0mal » śr kwie 20, 2011 23:43

Bo jest dojechana, ot co - zdrowe T3 na pierwszym biegu nabije pod 1.5 bara.
Chociaż fakt nie ma się czym podniecać - jak na taką lochę T3 z golfa ma mizerne osiągi.
A nie zastanawiałeś się nad np GT20, taką jak w np. sprinterze siedzi? Turbo na wg, łożyska kulkowe - mała dziura a może spore ciśnienie ładować.



Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: superkasztan » czw kwie 21, 2011 11:04

Brzmi ciekawie
nie wiem jakie sprężarki można tu zabudować bez robienia rzeźby której koszty mogą być bliskie włożenia do auta 1,9 tdi
Już i tak wpakowałem w ten silnik ponad 1000 a wcześniej zapłaciłem za niego 1050
suma sumarum
mógł bym mieć już za to 1,9 tdi

Jak mógłbyś podać jakieś parametry tej dmuchawki z merca, żebym ją namierzył i zobaczył jak dużo trzeba przerobić by ją zabudować.

Czy ktoś na forum wrzucił taką do 1,6 td??

Pozdrawiam
i dzięki za pomoc :D


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: superkasztan » ndz maja 01, 2011 19:36

Witam

W sumie się nic nie dowiedziałem. Turbawki nie kupiłem i mam inny plan. W zasadzie dwa:
1. regeneracja u kolegi tu z forum (ok. min 500 PLN)
2. kupno nowej (1000 PLN + jakieś kombinacje ):
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-Volks ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Chcę mieć ustawione ciśnienie max ok 1,2 bar'a

Pytanie czy regenerowane turbo się nie rozleci??

Jaki kolektor bym musiał skombinować żeby to spasowało do 1,6 td, jakiś późny AAZ albo do 1,9 tdi 1-Z??
Musiał bym u spawać jakiś flansz by to pasowało do mojego down pipa ( z 1,9 AAZ )
Co myślicie


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: t0mal » pn maja 02, 2011 02:03

Nie opłaca się kombinować, już lepiej kupić K14 za sto zł. Powinna w zupełności spełnić twoje oczekiwania.



arwam

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: arwam » pn maja 02, 2011 12:22

superkasztan, a wydech jaki masz . bo na pompie 10mm powinna dość szybko wstawać T3
ewentualnie jak bubisz deptać od spodu to sobie załóż GT2052V na zmiennej geometrii.



Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: superkasztan » pn maja 02, 2011 13:07

Cześć

Mam wydech z downpip'em z 1,9 TD reszta fi 50 i jeden końcowy tłumik
Mam teraz T-3 i jest do bani, czuć kopa, ale od 50 km/h albo jak obroty dochodzą do 4 K
pompę mam 10

wcześniej była zwykła pompa i T-2 i zjedwabiście to hulało tylko się turbo rozleciało
Wracam do pompy z SB i chce mieć zdrowe małe turbo
nie chcę się bawić w VNT, ewentualnie kupił bym jakieś GT 20 na WG tylko nie wiem gdzie to znaleźć
w katalogach garretta są fajne dmuchawki ale gdzie to u nas można kupić ??
muszę się przejechać do motoremo w Chorzowie, bo na maile to słabo odpisują.

Ewentualnie regeneracja u Kaczora

Silnik porobiony ( uszczelki, pierścienie, wtryski ) tylko turbo zdrowego mi brak :(


Somewhere in Nowhere

arwam

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: arwam » pn maja 02, 2011 14:31

superkasztan,

albo masz źle wystrojoną pompę albo coś z turbem choć fakt faktem jest że wydech od TD nie jest dobry. zrób sobie albo przelot albo dorwij od TDI.
jak chcesz to mam taki kompletny poza down pipe.
T3 nawet na 1.6 nie powinna później wstawać niż przy 3000rpm.
jeśli nie chcesz wstawać to nalęzy poszukać przyczyny dlaczego tak się dzieje. bo T3 to całkiem zacne suszarki są. u mnie na poprzednim AAZ'cie zaczynała pompować już przy 1800rpm a na wysokich biedach nawet trochę wcześniej.
może masz za wczesny kąt wtrysku?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 173 gości