gt2256V + arl = LAG ! jedzie od ok 2600....

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

gt2256V + arl = LAG ! jedzie od ok 2600....

Post autor: arwam » sob kwie 30, 2011 14:20

evolution, wiem jak działa bo w poprzednim AAZ'cie borykałem się ze sterowaniem nadciśnieniowym w VNT a także z linkowym.
a wadą jest to że kierownice są zamknięte do momentu osiągnięcia zadanego ciśnienia nie zależnie od zapotrzebowania na moc.
można to delikatnie zniwelować poprzez większe otwarcie kierownic za pomocą ogranicznika, ale znów powiększamy lag'a dlatego pracuję nad nową metodą sterowania VNT a nie VTG.


jeśli nie chcesz pomóc poprostu powiedz nie będziemy śmiecić tematu



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

gt2256V + arl = LAG ! jedzie od ok 2600....

Post autor: evolution » ndz maja 01, 2011 10:24

arwam, zastosuj gruszke liniowa nie na zadane cisnienie jak w wiekszosci turbin. sa takie przy wgt sterowanymi nadcisnieniowo i elektronika zarazem. kierownice podnosza sie wraz z lekim nadcisnieniem w dolocie


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

arwam

gt2256V + arl = LAG ! jedzie od ok 2600....

Post autor: arwam » ndz maja 01, 2011 23:17

evolution, chcę aby ciśnienie było zależne od obciązenia silnika czyli stopnia wciśnięcia gazu.]



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

gt2256V + arl = LAG ! jedzie od ok 2600....

Post autor: evolution » wt maja 03, 2011 10:01

arwam, i tak jest na takiej liniowej gruszce. jedziesz spokojnie cisnienie jest niskie deptasz cisnienie rosnie.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

arwam

gt2256V + arl = LAG ! jedzie od ok 2600....

Post autor: arwam » wt maja 03, 2011 21:09

evolution, nie bierzesz pod uwagę faktu że pompa 12mm robi naprawdę dużą ilość spalin.
przy pompie 11mm na M-TDI turbo mobło sobie spokojnie od początku do końca trzymać ciśnienie 0.5bara bo tak było przed demontażem ustawione.
na TD z 12mm przy tym samym ustawieniu WG jest 1.7bara już przy 4000rpm i ciągle rośnie.
i jest potrzebny układ który będzie brał pod uwagę różnicę ciśnień i odpowiednio sterował elementem wykonawczym.
układ zaproponowany przez Ciebie będzie miał problem ponieważ większa ilość spalin to większy wydatek kompresora turbininy.
i nie pomoże tu regulacja sztangą bo będzie wtedy znów lag. dwa że będzie problem ze stabilnością utrzymywania zadanego ciśnienia już przy małym stopniu zabrudzenia kierownic sadzą.


uwiez mi bo wiem co mówię. przy tak prostym układzie nie ma szans na poprawne wysterowanie turbiny.
potrzebne jest coś na kształt MBC z tym że to musi sterować podciśnieniem gruszką i wtedy będzie się liczył nie wydatek kompresora w zależności od obrotów i tylko różnca ciśnień i o to mi właśnie chodzi



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

gt2256V + arl = LAG ! jedzie od ok 2600....

Post autor: evolution » wt maja 03, 2011 21:17

arwam, zaloz taka liniowa gruszke potestuj i pogadamy:) bo poki co piszesz teoretycznie o czyms co chcilbys zrobic, ja wiem jak to dziala z praktyki. a nie mam ochoty tlumaczyc cos czego nie kumasz a jak przetestujesz to juz nie bede musial :bajer: :pub:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

arwam

gt2256V + arl = LAG ! jedzie od ok 2600....

Post autor: arwam » śr maja 04, 2011 09:17

evolution, widzę że Ciebie nie przegada. ciśnienie po wciśnięciu gazu będzie rosło z obrotami. czego nie chcę.

wraz ze wzrostem obrotów będzie trzeba bardziej uchylać kierownice żeby ciśnienie było stabilne. przy twoim rozwiązaniu potrzeba będzie większego ciśnienia, czyli już lipa ze stabilności ciśnienia. zresztą jeśli założę VNT to od 2000rpm chę mieć stałe ciśnienie do końca.
przy jakiejkolwiek gruszce nadciśnieniowej jest to nierealne bo to może tylko zapewnić MBC ale wtedy wracamy do podstawowej wady rozwiązań nadciśnieniowych



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

gt2256V + arl = LAG ! jedzie od ok 2600....

Post autor: evolution » śr maja 04, 2011 18:34

Jak wyzej. zaloz i potestuj. pozniej pogadamy o praktyce. mi cisnienie zawsze po overbooscie malalo z obrotasmi


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

arwam

gt2256V + arl = LAG ! jedzie od ok 2600....

Post autor: arwam » czw maja 05, 2011 19:01

evolution, nie będę sięz tobą sprzeczał.
ciśnienie ma być stabilne a układ max odporny na zapiekanie kierownic.
rozwiązanie przez Ciebie zaproponowane nie jest odporne na zapiekanie kierownic.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Re: gt2256V + arl = LAG ! jedzie od ok 2600....

Post autor: JABcok20 » śr wrz 07, 2011 18:49

Ni lepiej sprawdzić czy to wina softu podłączając się gruszką bezpośrednio do vacu i rozpędzić się do 2500tysiąca obrotów jak wstanie to wina w sofcie leży, jak nie to turbo coś albo z duże albo wystarczy popuścić ogranicznik zmiennej geometrii na którym opiera się geometria gdy gruszka pociągnie do góry.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

gt2256V + arl = LAG ! jedzie od ok 2600....

Post autor: evolution » śr wrz 07, 2011 20:53

nie lepiej bo nie pokaze ci to czy wina softu czy nie


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 20 gości