SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

krzyszto72
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn sty 12, 2009 18:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel

Post autor: krzyszto72 » śr kwie 27, 2011 16:15

Witam ,kupiłem kilka tat temu busa t4 z silnikiem ABL 1.9 TD ,zauwazyłem niedawno a raczej zdałem sobe z tego sprawe ze przy pompie wtryskowej powinien byc taki siłownik pneumatyczny .połaczony cienkim gumowym wezykiem z kolektorem dolotowym ,domyslam się ze to urządzenie zwieksza dawke paliwa gdy turbina dostarczy odpowiednie cisnienie powietrza w kolektorze dolotowym.W moim aucie tego nie ma a turbina jest ,czy nieodpowiednia pompa wtryskowa moze psuc osiagi w moim t4 ?auto w sumie dobrze odpala ,nie kopci ,ale mułowate jest przy więkrzych prędkościach ,i nie czuć tego wzrostu momentu obrotowego jak to zwykle bywa w t d ,przypomniałem sobie ze handlarz od którego kupowałem auto wspominał coś ze pompa jest wstawiona od silnika bez turbo.czy gra jest warta świeczki i czy warto kombinować,czy trzeba by było cała pompe zmienic czy dało by sie odkrecic górny korpus i zastapic go korpusem który posiada wspomniane urządzenie zwiekszajace dawke?dołączam dwie fotki tej pompy którą posiadam w moim aucie Pozdrawiam i z góry dziekuje za odpowiedzi. znalazłem jeszcze fotke pompy wtryskowej do td -nabazgrałem strzałki aby dokładniej opisac o jaki siłownik mi chodzi, tam pewnie jest membrana Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony śr kwie 27, 2011 17:57 przez krzyszto72, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel

Post autor: kret077744 » śr kwie 27, 2011 19:45

tEN SIŁownik niweluje drgania-szarpania, nadaje płynności pedału gazu, nie jest konieczny, zbyteczna rzecz, aczkolwiek porównania nie mam żeby to polecić zakładać.
Widze że ssanko masz na linke wiec poszukaj pompy od 1.6 TD z grzybkiem, bo w 1.9 niezawsze takowy jest (jest obudowa a w środku pusty :bigok: )
pompe za nie duże pieniadze idzie wyrwać a jazda bedzie jak na TD przystało. Taki TD z pompą od D to chyba ostateczność jak jechać trza a nic innego pod ręką nie ma, bo jak mówisz jechać to na pewno nie chce. Troche sie załatwiłeś, bo auto zamuliłeś, a w t4 moc raczej jest potrzebna. Odmul go i poszukaj innej pompy bo przerabiać nie ma co. Główie szukaj od sb, jr, ra (golf ii jetta, passat b3)
Jestem ciekaw czy taki TD na pompie od D nadmucha chociaż seryjne doładowanie ? :bajer:


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
bikerxc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pt lis 26, 2010 19:37

Re: SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel

Post autor: bikerxc » śr kwie 27, 2011 20:42

Boosta na pewno nadmucha :bigok: , gorzej sprawa ma się z zasilaniem. Ekspertem nie jestem ale w zwykłej pompie nie będziesz miał regulowanej dawki i turbo zuboży ci tylko mieszankę. :?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel

Post autor: t0mal » śr kwie 27, 2011 22:33

ABL ma taką właśnie pompę, bez grzybka.
Pompy od 1.6 nie polecam - po pierwsze nie pasuje, a po drugie pompa ma zbyt niską falę do dostawczaka.

Kręcąc dawką w swojej pompie osiągniesz podobne efekty co na pompie 9mm, na wiele nie możesz sobie pozwolić, ze względu na oryginalną turbosprężarkę rodem z resoraka.
Mechanizm LDA nie wzbogaca dawki, tylko ją obcina, jak nie ma jeszcze doładowania - silnik na pompie z LDA łagodniej reaguje na gaz i mniej dymi.

W każdym zdrowo modzonym mechanicznie sterowanym dieslu największe wzrosty mocy daje przerabianie pompy wtryskowej, porządna pompa to 70% sukcesu.



krzyszto72
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn sty 12, 2009 18:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel

Post autor: krzyszto72 » czw kwie 28, 2011 11:58

Witam ,dziekuję za odpowiedzi ,wnioskuje ze warto po kombinować,czyli zamontować pompę z LDA (czyli tym grzybkiem o ile dobrze kapuje),cienki wężyk od grzybka musi byc połączony z króćcem wystającym z kolanka na dolocie? lub drugi sposób to zwiekszyc dawke paliwa w tej pompie która jest ,wadą tego bedzie to ze pompa podaje za dużą dawke w momencie gdy turbina jeszcze nie podaje własciwego cisnienia ,dziwi mnie ze takie pompy fabrycznie mogły byc montowane? co to znaczy "pompa 9mm" ? Pozdrawiam .



Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel

Post autor: kret077744 » czw kwie 28, 2011 12:59

co to znaczy "pompa 9mm"
średnica tłoczka w pompie.
wężyk od grzybka musi byc połączony z króćcem wystającym z kolanka na dolocie?
zgadza sie.

Pompy od 1.6 nie polecam - po pierwsze nie pasuje, a po drugie pompa ma zbyt niską falę do dostawczaka.
t0mal, fizycznie nie pasuje ?? w czym jest różnica ? (myślałem że to te same silniki co aaz)


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel

Post autor: t0mal » czw kwie 28, 2011 20:15

wadą tego będzie to ze pompa podaje za dużą dawkę w momencie gdy turbina jeszcze nie podaje własciwego cisnienia
Tak się dzieje, gdy dusisz do spodu, auto puszcza czarnego bąka, który po chwili znika, trzeba delikatniej operować gazem - skręcisz dawkę, to będziesz wiedzał o co chodzi - generalnie nic groźnego.
dziwi mnie ze takie pompy fabrycznie mogły być montowane
ABL miał być alternatywą dla wolnossącego diesela, stąd taka pompa - turbosprężarkę dołożono, żeby zmniejszyć zadymienie spalin i obciążenie termiczne silnika, a nie po to, żeby zwiększyć moc.
t0mal, fizycznie nie pasuje ?? w czym jest różnica ?
Pompa w 1.9 ma szersze łożyskowanie. W starszych 1Y i AAZ nie jest to taki problem - wystarczy dać koło od 1.6, natomiast tu nie ma takiej możliwości, bo początek wtrysku reguluje się kołem pasowym, a obudowa pompy nie ma "fasolek" tylko nagwintowane otwory.

Jak by się uprzeć to może i by się udało zaadoptować pompę z regulacją na fasolki. Napewno będą potrzebne szpilki do przykręcenia pompy i nakrętki, nie wiem jeszcze jak wspornik, czy ma wspawaną nakrętkę.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel

Post autor: Michał_1977 » pt kwie 29, 2011 09:58

t0mal pisze:Jak by się uprzeć to może i by się udało zaadoptować pompę z regulacją na fasolki. Napewno będą potrzebne szpilki do przykręcenia pompy i nakrętki, nie wiem jeszcze jak wspornik, czy ma wspawaną nakrętkę.
Robiłem taki myk w T4.
Musiałem wtoczyć pierścień centrujący pompę we wsporniku i dorobić śruby z tymi kabłąkami.Nakrętkę trzeba przyspawać do wspornika :bajer:
Mam ori pompę w idealnym stanie do ABL jakby ktoś chciał.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

krzyszto72
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn sty 12, 2009 18:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel

Post autor: krzyszto72 » sob kwie 30, 2011 19:48

Witam.Dziękuje bardzo za odpowiedzi :pub: .Próbowałem dziś zwiększyć dawkę paliwa na pompie wtryskowej ,obroty silnika się trochę podniosły ,zmniejszyłem je obracając tą cienką śrubą ze sprężynką ale proces został wykonany w niewielkim stopniu bo nie wiedziałem ze ta blaszka zaciśnięta na śrubie to rodzaj blokady która nie pozwala mi bardziej wkręcić śruby od dawki,w sumie wkręciłem może z pół obrotu.Czy mogę tą śrubę bez obaw wykręcić aby usunąć tą blaszkę? Próbowałem zmierzyć ciśnienie w kolektorze dolotowym ale manometr o zakresie od 0 do czterech barów nawet nie drgnął ,turbina się obraca bo podglądałem po zdjęciu gumowej rury na wlocie,obracałem palcami wirnik ,było czuć luzy na ośce i lekki opór przy obracaniu ,czy to oznacza że padnięta turbina ? Pluło też troszkę olejem z tego króćca przy kolanku dolotowym pod który podłączałem manometr .Z zakupem lepszej pompy na razie się wstrzymam starając się ulepszyć w miarę możliwości to co jest .



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Re: SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel

Post autor: Q_mac » sob kwie 30, 2011 20:18

Na postoju turbo niewiele nadmucha, to normalne. Musisz sprawdzić podczas jazdy, najlepiej na wysokim biegu ;)



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel

Post autor: karol8114 » sob kwie 30, 2011 21:52

Jakby co posiadam cały mechanizm LDA do Twojej pompy. Dziś pokonałem 100 km transporterem ABL z 2000r, muszę przyznać że w porównaniu z moim AAZ muł jak cholera. Na allegro widziałem wspornik pompy od AAZ za 30 zł, może warto kupić i wstawić do Twojego autka, wtedy podpasuje bezproblemowo pompa od AAZ i podobnych.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel

Post autor: t0mal » sob kwie 30, 2011 22:39

krzyszto72, śrubę można wykręcić - przy zdejmowaniu plomby uważaj, żeby nie ułamać śruby, bo ma ona przewężenie w miejscu w którym jest zamocowany o-ring, to samo się tyczy kontorwania



arwam

SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel

Post autor: arwam » pn maja 02, 2011 12:34

Michał_1977, a po co sobie życie utrudniać. wystarczy wspornik pompy wtryskowej od golfa z silnikiem AAZ.
wtedy jak masz pompę od 1.6 z kołem pasowym to już wszystko pasuje P&P
jak tylko masz pompę zdjętą to 3 śrubki trzymają wspornik



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel

Post autor: Michał_1977 » pn maja 02, 2011 14:09

arwam,a ja za dotknięciem czarodziejskiej różdżki,wyczarowuję sobie co tylko chcę...ot tak jak pstryknięcie palcem... :chytry:
Wytoczenie pierścienia i dorobienie śrub z kabłąkami to czas 1h,a jazda po szrotach w celu znalezienia wspornika,to może być cały dzień i nie wiadomo,czy coś przywiozę,więc nie mów mi o utrudnianiu sobie życia :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 41 gości