SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: pn sty 12, 2009 18:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel
Witam ,kupiłem kilka tat temu busa t4 z silnikiem ABL 1.9 TD ,zauwazyłem niedawno a raczej zdałem sobe z tego sprawe ze przy pompie wtryskowej powinien byc taki siłownik pneumatyczny .połaczony cienkim gumowym wezykiem z kolektorem dolotowym ,domyslam się ze to urządzenie zwieksza dawke paliwa gdy turbina dostarczy odpowiednie cisnienie powietrza w kolektorze dolotowym.W moim aucie tego nie ma a turbina jest ,czy nieodpowiednia pompa wtryskowa moze psuc osiagi w moim t4 ?auto w sumie dobrze odpala ,nie kopci ,ale mułowate jest przy więkrzych prędkościach ,i nie czuć tego wzrostu momentu obrotowego jak to zwykle bywa w t d ,przypomniałem sobie ze handlarz od którego kupowałem auto wspominał coś ze pompa jest wstawiona od silnika bez turbo.czy gra jest warta świeczki i czy warto kombinować,czy trzeba by było cała pompe zmienic czy dało by sie odkrecic górny korpus i zastapic go korpusem który posiada wspomniane urządzenie zwiekszajace dawke?dołączam dwie fotki tej pompy którą posiadam w moim aucie Pozdrawiam i z góry dziekuje za odpowiedzi. znalazłem jeszcze fotke pompy wtryskowej do td -nabazgrałem strzałki aby dokładniej opisac o jaki siłownik mi chodzi, tam pewnie jest membrana
Ostatnio zmieniony śr kwie 27, 2011 17:57 przez krzyszto72, łącznie zmieniany 1 raz.
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel
tEN SIŁownik niweluje drgania-szarpania, nadaje płynności pedału gazu, nie jest konieczny, zbyteczna rzecz, aczkolwiek porównania nie mam żeby to polecić zakładać.
Widze że ssanko masz na linke wiec poszukaj pompy od 1.6 TD z grzybkiem, bo w 1.9 niezawsze takowy jest (jest obudowa a w środku pusty )
pompe za nie duże pieniadze idzie wyrwać a jazda bedzie jak na TD przystało. Taki TD z pompą od D to chyba ostateczność jak jechać trza a nic innego pod ręką nie ma, bo jak mówisz jechać to na pewno nie chce. Troche sie załatwiłeś, bo auto zamuliłeś, a w t4 moc raczej jest potrzebna. Odmul go i poszukaj innej pompy bo przerabiać nie ma co. Główie szukaj od sb, jr, ra (golf ii jetta, passat b3)
Jestem ciekaw czy taki TD na pompie od D nadmucha chociaż seryjne doładowanie ?
Widze że ssanko masz na linke wiec poszukaj pompy od 1.6 TD z grzybkiem, bo w 1.9 niezawsze takowy jest (jest obudowa a w środku pusty )
pompe za nie duże pieniadze idzie wyrwać a jazda bedzie jak na TD przystało. Taki TD z pompą od D to chyba ostateczność jak jechać trza a nic innego pod ręką nie ma, bo jak mówisz jechać to na pewno nie chce. Troche sie załatwiłeś, bo auto zamuliłeś, a w t4 moc raczej jest potrzebna. Odmul go i poszukaj innej pompy bo przerabiać nie ma co. Główie szukaj od sb, jr, ra (golf ii jetta, passat b3)
Jestem ciekaw czy taki TD na pompie od D nadmucha chociaż seryjne doładowanie ?
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel
Boosta na pewno nadmucha , gorzej sprawa ma się z zasilaniem. Ekspertem nie jestem ale w zwykłej pompie nie będziesz miał regulowanej dawki i turbo zuboży ci tylko mieszankę.
SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel
ABL ma taką właśnie pompę, bez grzybka.
Pompy od 1.6 nie polecam - po pierwsze nie pasuje, a po drugie pompa ma zbyt niską falę do dostawczaka.
Kręcąc dawką w swojej pompie osiągniesz podobne efekty co na pompie 9mm, na wiele nie możesz sobie pozwolić, ze względu na oryginalną turbosprężarkę rodem z resoraka.
Mechanizm LDA nie wzbogaca dawki, tylko ją obcina, jak nie ma jeszcze doładowania - silnik na pompie z LDA łagodniej reaguje na gaz i mniej dymi.
W każdym zdrowo modzonym mechanicznie sterowanym dieslu największe wzrosty mocy daje przerabianie pompy wtryskowej, porządna pompa to 70% sukcesu.
Pompy od 1.6 nie polecam - po pierwsze nie pasuje, a po drugie pompa ma zbyt niską falę do dostawczaka.
Kręcąc dawką w swojej pompie osiągniesz podobne efekty co na pompie 9mm, na wiele nie możesz sobie pozwolić, ze względu na oryginalną turbosprężarkę rodem z resoraka.
Mechanizm LDA nie wzbogaca dawki, tylko ją obcina, jak nie ma jeszcze doładowania - silnik na pompie z LDA łagodniej reaguje na gaz i mniej dymi.
W każdym zdrowo modzonym mechanicznie sterowanym dieslu największe wzrosty mocy daje przerabianie pompy wtryskowej, porządna pompa to 70% sukcesu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: pn sty 12, 2009 18:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel
Witam ,dziekuję za odpowiedzi ,wnioskuje ze warto po kombinować,czyli zamontować pompę z LDA (czyli tym grzybkiem o ile dobrze kapuje),cienki wężyk od grzybka musi byc połączony z króćcem wystającym z kolanka na dolocie? lub drugi sposób to zwiekszyc dawke paliwa w tej pompie która jest ,wadą tego bedzie to ze pompa podaje za dużą dawke w momencie gdy turbina jeszcze nie podaje własciwego cisnienia ,dziwi mnie ze takie pompy fabrycznie mogły byc montowane? co to znaczy "pompa 9mm" ? Pozdrawiam .
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel
średnica tłoczka w pompie.co to znaczy "pompa 9mm"
zgadza sie.wężyk od grzybka musi byc połączony z króćcem wystającym z kolanka na dolocie?
t0mal, fizycznie nie pasuje ?? w czym jest różnica ? (myślałem że to te same silniki co aaz)Pompy od 1.6 nie polecam - po pierwsze nie pasuje, a po drugie pompa ma zbyt niską falę do dostawczaka.
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel
Tak się dzieje, gdy dusisz do spodu, auto puszcza czarnego bąka, który po chwili znika, trzeba delikatniej operować gazem - skręcisz dawkę, to będziesz wiedzał o co chodzi - generalnie nic groźnego.wadą tego będzie to ze pompa podaje za dużą dawkę w momencie gdy turbina jeszcze nie podaje własciwego cisnienia
ABL miał być alternatywą dla wolnossącego diesela, stąd taka pompa - turbosprężarkę dołożono, żeby zmniejszyć zadymienie spalin i obciążenie termiczne silnika, a nie po to, żeby zwiększyć moc.dziwi mnie ze takie pompy fabrycznie mogły być montowane
Pompa w 1.9 ma szersze łożyskowanie. W starszych 1Y i AAZ nie jest to taki problem - wystarczy dać koło od 1.6, natomiast tu nie ma takiej możliwości, bo początek wtrysku reguluje się kołem pasowym, a obudowa pompy nie ma "fasolek" tylko nagwintowane otwory.t0mal, fizycznie nie pasuje ?? w czym jest różnica ?
Jak by się uprzeć to może i by się udało zaadoptować pompę z regulacją na fasolki. Napewno będą potrzebne szpilki do przykręcenia pompy i nakrętki, nie wiem jeszcze jak wspornik, czy ma wspawaną nakrętkę.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14228
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel
Robiłem taki myk w T4.t0mal pisze:Jak by się uprzeć to może i by się udało zaadoptować pompę z regulacją na fasolki. Napewno będą potrzebne szpilki do przykręcenia pompy i nakrętki, nie wiem jeszcze jak wspornik, czy ma wspawaną nakrętkę.
Musiałem wtoczyć pierścień centrujący pompę we wsporniku i dorobić śruby z tymi kabłąkami.Nakrętkę trzeba przyspawać do wspornika
Mam ori pompę w idealnym stanie do ABL jakby ktoś chciał.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: pn sty 12, 2009 18:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel
Witam.Dziękuje bardzo za odpowiedzi .Próbowałem dziś zwiększyć dawkę paliwa na pompie wtryskowej ,obroty silnika się trochę podniosły ,zmniejszyłem je obracając tą cienką śrubą ze sprężynką ale proces został wykonany w niewielkim stopniu bo nie wiedziałem ze ta blaszka zaciśnięta na śrubie to rodzaj blokady która nie pozwala mi bardziej wkręcić śruby od dawki,w sumie wkręciłem może z pół obrotu.Czy mogę tą śrubę bez obaw wykręcić aby usunąć tą blaszkę? Próbowałem zmierzyć ciśnienie w kolektorze dolotowym ale manometr o zakresie od 0 do czterech barów nawet nie drgnął ,turbina się obraca bo podglądałem po zdjęciu gumowej rury na wlocie,obracałem palcami wirnik ,było czuć luzy na ośce i lekki opór przy obracaniu ,czy to oznacza że padnięta turbina ? Pluło też troszkę olejem z tego króćca przy kolanku dolotowym pod który podłączałem manometr .Z zakupem lepszej pompy na razie się wstrzymam starając się ulepszyć w miarę możliwości to co jest .
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
Re: SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel
Na postoju turbo niewiele nadmucha, to normalne. Musisz sprawdzić podczas jazdy, najlepiej na wysokim biegu
Re: SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel
Jakby co posiadam cały mechanizm LDA do Twojej pompy. Dziś pokonałem 100 km transporterem ABL z 2000r, muszę przyznać że w porównaniu z moim AAZ muł jak cholera. Na allegro widziałem wspornik pompy od AAZ za 30 zł, może warto kupić i wstawić do Twojego autka, wtedy podpasuje bezproblemowo pompa od AAZ i podobnych.
SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel
krzyszto72, śrubę można wykręcić - przy zdejmowaniu plomby uważaj, żeby nie ułamać śruby, bo ma ona przewężenie w miejscu w którym jest zamocowany o-ring, to samo się tyczy kontorwania
SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel
Michał_1977, a po co sobie życie utrudniać. wystarczy wspornik pompy wtryskowej od golfa z silnikiem AAZ.
wtedy jak masz pompę od 1.6 z kołem pasowym to już wszystko pasuje P&P
jak tylko masz pompę zdjętą to 3 śrubki trzymają wspornik
wtedy jak masz pompę od 1.6 z kołem pasowym to już wszystko pasuje P&P
jak tylko masz pompę zdjętą to 3 śrubki trzymają wspornik
- Michał_1977
- _
- Posty: 14228
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
SILKIK 1.9 T D a pompa wtryskowa od Diesel
arwam,a ja za dotknięciem czarodziejskiej różdżki,wyczarowuję sobie co tylko chcę...ot tak jak pstryknięcie palcem...
Wytoczenie pierścienia i dorobienie śrub z kabłąkami to czas 1h,a jazda po szrotach w celu znalezienia wspornika,to może być cały dzień i nie wiadomo,czy coś przywiozę,więc nie mów mi o utrudnianiu sobie życia
Wytoczenie pierścienia i dorobienie śrub z kabłąkami to czas 1h,a jazda po szrotach w celu znalezienia wspornika,to może być cały dzień i nie wiadomo,czy coś przywiozę,więc nie mów mi o utrudnianiu sobie życia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 41 gości