chiptunning AFN.. co dalej?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
hej
mam teraz kilka pytan bardziej mechanicznych:
1. kres możliwości seryjnego AFN-a ?
tzn ile na maxa mozna wydusić z tego badziewia
autem jeżdże dla przyjmeności, buta dostanie jak bedzie ku temu dobra okazja więc:
- nieważne spalanie (może wzrosnąć o 2 L)
- nieważny Batory
- wytrzymałość nie aż tak istotna..
chodzi o to czy da sie tak napisać program by przy delikatnej jeździe było wszystko OKI a potwór rodził się powyżej 3200 rpm?
2. wtryski
jak rozumiem ASV to jest szczytem możliwości jesli chodzi o przeszczepy z innych modeli?
3. turbawka
jak wyżej, co najlepiej podejdzie zamiast seryjnej suszarki w AFN - turbo od ASV,AWX ?
czyli najlepiej od poprzecznego dawcy coby sie kolektory zgadzały ?
4. IC
brak kasy na FIMC-a ale pytanie jest czy ktoś przetestował np jakieć kierownice powietrza na seryjną ?
lub jakiś zamiennik coby weszło toto bez przeróbek.. czyli jak małym kosztem troszke polepszyć i nie montować FIMCa i nie zwiększyć laga ?
przy okazji: bede coś tam dłubał na poczatku lipca więc chętnie bym zakupił np. wtryski od ASV i w rozliczeniu oddał swoje ...jeśli ktoś jest zainteresowany takim machniom, prosze na priva..
mam teraz kilka pytan bardziej mechanicznych:
1. kres możliwości seryjnego AFN-a ?
tzn ile na maxa mozna wydusić z tego badziewia
autem jeżdże dla przyjmeności, buta dostanie jak bedzie ku temu dobra okazja więc:
- nieważne spalanie (może wzrosnąć o 2 L)
- nieważny Batory
- wytrzymałość nie aż tak istotna..
chodzi o to czy da sie tak napisać program by przy delikatnej jeździe było wszystko OKI a potwór rodził się powyżej 3200 rpm?
2. wtryski
jak rozumiem ASV to jest szczytem możliwości jesli chodzi o przeszczepy z innych modeli?
3. turbawka
jak wyżej, co najlepiej podejdzie zamiast seryjnej suszarki w AFN - turbo od ASV,AWX ?
czyli najlepiej od poprzecznego dawcy coby sie kolektory zgadzały ?
4. IC
brak kasy na FIMC-a ale pytanie jest czy ktoś przetestował np jakieć kierownice powietrza na seryjną ?
lub jakiś zamiennik coby weszło toto bez przeróbek.. czyli jak małym kosztem troszke polepszyć i nie montować FIMCa i nie zwiększyć laga ?
przy okazji: bede coś tam dłubał na poczatku lipca więc chętnie bym zakupił np. wtryski od ASV i w rozliczeniu oddał swoje ...jeśli ktoś jest zainteresowany takim machniom, prosze na priva..
- paolo
- Gadatliwa bestia
- Posty: 507
- Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
chyba ze ALH...jesli wiesz co chodziJohny1984 pisze: oby nie 90 ps
pzdr
macie jakiegos "tjunera" na slasku? Oczywiscie oprocz masters`a....gosc chyba jest nie teges mowa oczywiscie o Katowicach. Do golfa IV chcieli mi zrobic program za 1000 zl...teraz powiedzialem ze mam auto z 2004 roku to odrazu wyskoczyli z 1500 zl no moje pytanie dlaczego nowsze auto to drozej to zaczeli cos bełkotac...mimo ze w nowych zmiana programu trwa 8 sekund przez zlaczediagnostyczne z łaska zeszli mi do 1200zl ale bez hamowni...ale to wole jechac do pierwszego lepszego wgrac program za 1000 zl i shamowac go za 100 zl
może spróbuj do compsort uderzyć w BB...paolo pisze:chyba ze ALH...jesli wiesz co chodziJohny1984 pisze: oby nie 90 ps
pzdr
macie jakiegos "tjunera" na slasku? Oczywiscie oprocz masters`a....gosc chyba jest nie teges mowa oczywiscie o Katowicach. Do golfa IV chcieli mi zrobic program za 1000 zl...teraz powiedzialem ze mam auto z 2004 roku to odrazu wyskoczyli z 1500 zl no moje pytanie dlaczego nowsze auto to drozej to zaczeli cos bełkotac...mimo ze w nowych zmiana programu trwa 8 sekund przez zlaczediagnostyczne z łaska zeszli mi do 1200zl ale bez hamowni...ale to wole jechac do pierwszego lepszego wgrac program za 1000 zl i shamowac go za 100 zl
ja tez mam dylemat w tej kwestii - z tym że ja bede chipował mk3 z AFN-em z 97 roku...
W twoim przypadku widac cena jest uwarunkowana od mozliwości finansowych własciciela wiadomo jak ktoś ma auto 2 letnie...
naprawde badam temat wnikliwie od 3 tygodni, czytam wszystkie mozliwe fora racingowe, TDI, wszystkich tjuenrów... i powiem Ci tak ile osób tyle opinii, i dla przykładu, co dla jednych jest wadą (np strojenie na drodze) dla innych jest zaletą...
kwestie finansowe to inna sprawa i tu powinny działać prawa rynku...zawsze to kwestia indywidualnego dogadania się..nie ma co na forum roztrząsac...czasami są podane cenniki na www...
mamy przecież wolny wybór..trzeba sobie zadać pytanie co chcesz osiągnąć i czy planujesz dalsze mody i współprace z tunerem?
a tak OT: to rywalizacja na 1/4, troszke niepotrzebnie zaostrza sytuację szczególnie na forach...
- ksionc
- Użytkownik
- Posty: 404
- Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
- Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
- Kontakt:
normalnie takimi stwierdzeniami wywolasz atak wścieklizny wśród posiadaczy 90 ps ALH nie ma co porównywać 90ps 1Z czy AGR do ALH. te 90 PS na prawdę miło się zbiera a to za sprawą turbawki o zmiennej geometri.Johny1984 pisze:wolałbym kupić Mk4 i dopiero w to inwestować - może być nawet na początek 110 ps a dopiero później kombinować do 150 ps ( oby nie 90 ps )
cowboy, co do twoich pytań to kilka odpowiedzi.
co do wtrysków to dużego pola do popisu nie masz, jedynie ASV. komplet na allegro można zakupić za ok 900zł (nówki). mają największe ciśnienie wtrysku, więc można na nich podciągnać samym programem kilka koni więcej. moża pokusić się o zrobienie hybryd na wtryskach od ASV
mam silniczek ALH więc rózni się od twojego w niewielkim stopniu. planuję założyc wtryski od ASV powinien mieć ok 108KM/230Nm. to jest średnia wartość bo nie wiadomo jakiego gratisa ma w tej chwili. jeżeli będę miał już wtryski od ASV to czytałem że maks to 145KM/320Nm. nie wiem czy są róznice między ALH i AFN jeżeli chodzi o sprzęgło. wiem tylko, że stary AGR 90ps miał mocniejsze sprzęgło od "nowego" ALH 90ps. ktoś mi kiedyś napisał że optimum to 130KM/300Nm. z tym seryjne sprzęgło powinno sobie radzić bez problemów. oczywiście jak będę grzebal to będę próbował jeździć z ok 140KM/320Nm. co do wymiany sprzęgła to nie warto bawić się w tarcze ze spieków bo sprzęgło wytrzyma a posypie sie skrzynia można zastosować sprzęgło do VR`a tyle tylko, że w nowszych silniczkach jest koło dwumasowe i koszt operacji przeszczepu sprzęgła jest o wiele bardziej kosztowny niż w przypadku wymiany sprzęgła np. w 1Z 90ps gdzie było koło jednomasowe.
zależy ile masz kasy, na początek mogą być wtryski i soft. jak ci się znudzi jazda 140KM dieslem to zawsze możesz grzebnąc turbo, IC, wydech przelotowy. tyle tylko że to pociagnie za sobą kolejne zmiany, sprzęgło, hamulce.
Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn
dzieki za info..też raczej nie zakładałbym raczej spieka, raczej jakiś SACHS...ksionc pisze:nie warto bawić się w tarcze ze spieków bo sprzęgło wytrzyma a posypie sie skrzynia można zastosować sprzęgło do VR`a
ponieważ w AFN jest z tego co sie orientuje jednomasowe można pomysleć od VR-a
zastanawia mnie fakt czy było mocniejsze bo fakt koni wiecej ale VR miał raczej niższy moment od 340 niutków?
z drugiej strony podobno koles jeżdzi na 400 NM na serjnym AGR - tu ważne też jest ustawienie momentu, ja raczej będę chciał troszkę wyżej osiągnąć max moment, żeby w normalnej delikatnej jeździe sprzęgło nie dostawało za mocno..
na razie plan jest taki żeby zobaczyć jak silnik wyjdzie w serii i co się uda wycignąć z tego klekota samym softem...a potem sie zobaczy co go najbardziej ogranicza: czy turbawka, czy IC czy moze wtryski...
- ksionc
- Użytkownik
- Posty: 404
- Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
- Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
- Kontakt:
koszt sprzęgła od VR`a to jakies 700zł. słyszałem różne opinie, jedni mówią że powyżej 300Nm trzeba zmieniać inni jeżdża na seryjnych. tak jak piszesz ważny jest przebieg momentu. można przecież ułóżyć moment tak żeby oszczędzał sprzęgło przy starcie - tak jak piszesz zhamuj autko i zobacz ile ma gratisu w serii. myśle że osiągniecie 130ps/300Nm nie będzie wiekszym problemem.
Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 709
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:50
- Lokalizacja: Łomianki / VaWa
- Kontakt:
wiem,że nie ma co porównywać 1Z i AGR'a czy ALH'a....ksionc pisze:normalnie takimi stwierdzeniami wywolasz atak wścieklizny wśród posiadaczy 90 ps ALH nie ma co porównywać 90ps 1Z czy AGR do ALH. te 90 PS na prawdę miło się zbiera a to za sprawą turbawki o zmiennej geometri.
ale jeśli miałbym zmieniać auto z Mk3 na Mk4, to 90 ps mnie już nie satysfakcjonuje... nawet AGR,ALH... może jak poszukam to pomyśle nad jakimś 131 ps pompo...
druga sprawa...
znalazłem silnik z passata B6 TDI 2005r. 2,0 136 ps , w tej budzie są te same silniki co w nowym passacie B6a 2,0 140 ps??? i jeśli tak,to czemu różnica 4 ps??? - czekam na rzetelną pomoc...
pzdr
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
- ksionc
- Użytkownik
- Posty: 404
- Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
- Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
- Kontakt:
na początku miał być gofer Mk3 i szukałem z końca produkcji żeby trafic na 110ps. sytuacja sie zmniła i jeżdze Mk4. szybko zaczyna być mało więc będą mody podnaszące moc teraz też bym szukał jakiegos pd 115 lub 130ps. inna jazda, no i możliwości podkręcenia o wiele większeJohny1984 pisze:jeśli miałbym zmieniać auto z Mk3 na Mk4, to 90 ps mnie już nie satysfakcjonuje... nawet AGR,ALH... może jak poszukam to pomyśle nad jakimś 131 ps pompo...
Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn
Pytanko do znawców:
Co trzeba zrobić żeby wydusić pod 150 km / 320 NM z AFN-a ?
Mam opcje: wtryski ASZ lub suszarka AXW, czy może jedno i drugie, czy moze jedno i drugie i jeszcze IC większy?
150 jest docelowe dla mnie - w co wpakować kase we wtryski czy w suszare?
IC bedzie raczej musiał styknąc najwyżej bedzie puchnął latem
Co trzeba zrobić żeby wydusić pod 150 km / 320 NM z AFN-a ?
Mam opcje: wtryski ASZ lub suszarka AXW, czy może jedno i drugie, czy moze jedno i drugie i jeszcze IC większy?
150 jest docelowe dla mnie - w co wpakować kase we wtryski czy w suszare?
IC bedzie raczej musiał styknąc najwyżej bedzie puchnął latem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości