Wielokrotnie ludziska pytają o powód wycieku spod gumowego kapturka przy grzybku pompy,czyli z mechanizmu LDA,a po zdjęciu górnego dekla pompy i membrany z pinem,zastają taki oto widok:
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/223/677e66f10cf5d26am.jpg)
Korzystając z okazji,że budowałem pompę 11mm i miałem wszystko rozebrane w mak,to zmajstrowałem fajną foto poradę jak uszczelnić nieszczęsny mechanizm LDA
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
Niech służy potomnym
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
![food :food:](./images/smilies/food.gif)
Przede wszystkim trzeba zdjąć górę pompy wtryskowej.Całej pompy nie trzeba demontować.
W tym celu trzeba odkręcić wszystko co zaznaczyłem na zdjęciach.
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/651/471f5c5851ea4977m.jpg)
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/690/85d191e7906cc537m.jpg)
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/651/2fe265d826a7036bm.jpg)
![Obrazek](http://images39.fotosik.pl/683/6688d4dbf8053ef5m.jpg)
Śrubę regulującą dawkę paliwa można równie dobrze wykręcić dopiero przed montażem góry pompy do korpusu.Jest to konieczne,ponieważ wkręcona bedzie opierała się o dźwignię dozownika i góra pompy nie "siądzie" na swoim miejscu.
Muszę też uprzedzić,że pompy wyposażone w osobną regulację biegu jałowego,mają w środku taką malutką sprężynkę,którą trzeba odhaczyć po lekkim podniesieniu góry pompy.Trzeba delikatnie podnosić górę pompy,wbijać do środka ośkę gazu i gdy tylko uzyskamy dostęp do owej sprężynki,należy ją niezwłocznie odhaczyć.Gdy wpadnie wgłąb pompy,to kaplica...
Gdy już mamy zdemontowaną górę pompy,za pomocą młotka i wybijaka,wybijamy śruty zabezpieczające ośkę dźwigni LDA.W tym celu należy podstawić np. klucz nasadowy,żeby śrut mógł swobodnie wypaść.
UWAGA! Pod żadnym pozorem nie wybijamy obu śrutów i ośki na raz (w jednym kierunku)!
Stukamy w śruta tylko i wyłącznie dotąd,aż drugi śrut wypadnie z drugiej strony.
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/682/5dcfef2d56c76cfam.jpg)
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/688/5da9666ce1b523bem.jpg)
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/690/4cb7a512dabb3f19m.jpg)
Wybijanie wszystkiego na raz,doprowadzi do tego,że śrut rozsadzi wewnętrzną nadlewkę obudowy!
Gdy śrut już wypadnie,to odwracamy całe to ustrojstwo i tym razem wybijak przystawiamy już bezpośrednio do ośki.Stukamy dotąd aż śrut wypadnie i ośka wyleci lub wysunie się na tyle,żeby dźwignię dało się wyjąć.
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/643/f808acdf2f182ca7m.jpg)
![Obrazek](http://images43.fotosik.pl/689/cb5d65f69cf5ea2cm.jpg)
Wyjmujemy dźwigienkę.
![Obrazek](http://images40.fotosik.pl/671/c58985c39f621aaem.jpg)
Imbusem 5mm odkręcamy nypel (zaślepkę).
![Obrazek](http://images43.fotosik.pl/689/a4e863e5691dc3c5m.jpg)
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/690/dbda74ea98daeff6m.jpg)
Cienkim śrubokrętem cofamy rysik i wyjmujemy go z tulejki wąskimi szczypcami.
![Obrazek](http://images43.fotosik.pl/689/84bb32bcb99690c4m.jpg)
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/683/9ee20a27c7a0603cm.jpg)
Imbusem 4,5mm wykręcamy pierścień dociskowy tulejki.Ja nie mam imbusa 4,5mm,więc wykorzystałem torx,który idealnie pasował.
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/690/e7f10a94599fb29dm.jpg)
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/682/9b47f0e963d07796m.jpg)
Wreszcie za pomocą zagiętego drucika wyciągamy tulejkę z nieszczęsnym o-ringiem.
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/682/6818285716ee9548m.jpg)
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/689/3cf940e291abdb9dm.jpg)
Całą obudowę i części,które wyjęliśmy,myjemy w benzynie ekstrakcyjnej i dmuchamy sprężonym powietrzem.
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/690/826dadeea573dac3m.jpg)
Następnie wyjmujemy stary i wkładamy nowy o-ring.
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/683/d4bf418962aa00ebm.jpg)
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/691/bbcf400a314bcd8bm.jpg)
Teraz zaczynamy składanie.
Tulejkę z nowym uszczelniaczem wkładamy do obudowy i dokręcamy pierścieniem.
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/689/1d7dcb2aa9461aaam.jpg)
![Obrazek](http://images39.fotosik.pl/683/40d96a871f0dd4f7m.jpg)
Nowy uszczelniacz jest dość ciasny,więc można dać mu "na poślizg" np. WD-40 lub Rost Off.
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/690/f778e43bc4b45aabm.jpg)
Wkładamy rysik.
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/690/dbce7cc05eba83e6m.jpg)
Zmieniamy podkładkę uszczelniającą na nyplu i wkręcamy go.Dokręcamy z czuciem!
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/643/78ac32bbfb10aa95m.jpg)
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/690/5e247356c86b94d1m.jpg)
Wsuwamy troszkę ośkę w obudowę.
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/651/c9a104b0c80faf94m.jpg)
Ustawiamy dźwignię i wbijamy ośkę głębiej.
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/689/1ad6668138c4e7fem.jpg)
Następnie za pomocą wcześniej używanego wybijaka,ośkę trzeba wypośrodkować.
Wbite w obudowę śruty powinny solidnie uszczelniać otwory,ale jeśli były już kilka razy wybijane,to z pewnością wszystko straciło na szczelności.
Ja dla pewności zastosowałem szczeliwo K+D (nie mylić z sylikonem!)
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/643/f87dcbf744164670m.jpg)
Następnie przystawiamy kolejno śruty i wbijamy je małym młotkiem na równo z powierzchnią.
![Obrazek](http://images43.fotosik.pl/689/48956631d36c932em.jpg)
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/651/90ab109608537ff8m.jpg)
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/690/dc270100f628361em.jpg)
Kolejnym krokiem jest włożenie membrany z boost pinem i przykręcenie dekielka.
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/690/089be8dcdf619e13m.jpg)
Montaż góry pompy do całego korpusu wykonujemy w kolejności odwrotnej do demontażu.
Przypominam,ze w tym celu MUSI być wykręcona śruba regulująca dawkę paliwa.
Zalecam też szczególną ostrożność przy zakładaniu sprężynki wolnych obrotów (opcja).
Pozdrawiam i życzę przyjemnej pracy
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)