Ukręcony gwint, tam gdzie się mocuje termostat, POMOCY :(
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Ukręcony gwint, tam gdzie się mocuje termostat, POMOCY :(
Witam
Wczoraj wziąłem się za wymianę termostatu, ponieważ z racji tego że był uszkodzony, należało go już wymienić. Wszystko szło zgodnie z planem, do puki nie włożyłem termostatu i obudowy, dokręcając 2 śruby, przy jednej z nich (tej dolnej), ukręciłem ten plastikowy gwint w obudowie : ///, górna dobrze trzyma śruba lecz dolna słabo,prawie wcale. Mając nadzieje że wszystko będzie ok, okręciłem dla pewności sztywno drutem i odpaliłem auto. po rozgrzaniu do około 90 stopni C, włączył się wiatrak, i w tym samym momencie wywaliło mi płyn chłodniczy spod tej obudowy na dole gdzie jest termostat i gdzie ukręcił mi się ten gwint ;///. A teraz pytanie, czy da radę zregenerować ten gwint, jakoś przykręcić większą śrubą żeby było dociśnięte, no nie mam pomysłów, ewentualnie ile ta cała część kosztuje co w nią się wkłada termostat, i co tam jest czujnik temperatury itp. I jeśli można by było prosił bym o jej nazwę i o pokazanie jej na allegro :/// ??
proszę pomóżcie bo nie mam pomysłu co z tym zrobić ;/??
-samochód: VW Golf 3, poj. 1.6, 75km
-oznaczenie literowe: AEE
Wczoraj wziąłem się za wymianę termostatu, ponieważ z racji tego że był uszkodzony, należało go już wymienić. Wszystko szło zgodnie z planem, do puki nie włożyłem termostatu i obudowy, dokręcając 2 śruby, przy jednej z nich (tej dolnej), ukręciłem ten plastikowy gwint w obudowie : ///, górna dobrze trzyma śruba lecz dolna słabo,prawie wcale. Mając nadzieje że wszystko będzie ok, okręciłem dla pewności sztywno drutem i odpaliłem auto. po rozgrzaniu do około 90 stopni C, włączył się wiatrak, i w tym samym momencie wywaliło mi płyn chłodniczy spod tej obudowy na dole gdzie jest termostat i gdzie ukręcił mi się ten gwint ;///. A teraz pytanie, czy da radę zregenerować ten gwint, jakoś przykręcić większą śrubą żeby było dociśnięte, no nie mam pomysłów, ewentualnie ile ta cała część kosztuje co w nią się wkłada termostat, i co tam jest czujnik temperatury itp. I jeśli można by było prosił bym o jej nazwę i o pokazanie jej na allegro :/// ??
proszę pomóżcie bo nie mam pomysłu co z tym zrobić ;/??
-samochód: VW Golf 3, poj. 1.6, 75km
-oznaczenie literowe: AEE
Ukręcony gwint, tam gdzie się mocuje termostat, POMOCY :(
Poszukaj dłuższej śrubki tak żeby wystawała z drugiej strony i nakręć nakrętkę. Ja mam tak zrobione na obydwóch śrubach i trzyma już ponad pół roku. No a jak nie to wymień króciec na nowy (koszt ok 45zł.) i będziesz mieć spokój.
VW GOLF II 1.6 GTD
OPEL VECTRA A 2.0 115KM
VW GOLF III 1.6 PB+LPG
OPEL VECTRA A 2.0 115KM
VW GOLF III 1.6 PB+LPG
Ukręcony gwint, tam gdzie się mocuje termostat, POMOCY :(
No po dłuższym namyśleniu z kumplem doszliśmy do wniosku że najlepszy sposób to będzie właśnie:
1.przewiercenie obudowy na wylot i założenie śruby z nakrętką
2.kolejnym troszkę gorszym było by ucięcie łebka śruby, wsadzenie jednego końca na klej, a następnie nałożenie nakrętki
3.innym sposobem mogło być nagwintowanie w środku, mam do tego specjalne wiertła, do gwintowania
-a ostatnim sposobem było by kupno nowej obudowy termostatu )
ja wybrałem ten pierwszy bo z całą pewnością jest najskuteczniejszy, u mnie całe szczęście ukręcił się gwint u dolnej śróby i mogłem przewiercić bez problemu bo było tam miejsce, lecz na górnej śrubie jak bym miał ten problem to było by o wiele gorzej...
Z góry dzięki za odpowiedz !
pozd.
1.przewiercenie obudowy na wylot i założenie śruby z nakrętką
2.kolejnym troszkę gorszym było by ucięcie łebka śruby, wsadzenie jednego końca na klej, a następnie nałożenie nakrętki
3.innym sposobem mogło być nagwintowanie w środku, mam do tego specjalne wiertła, do gwintowania
-a ostatnim sposobem było by kupno nowej obudowy termostatu )
ja wybrałem ten pierwszy bo z całą pewnością jest najskuteczniejszy, u mnie całe szczęście ukręcił się gwint u dolnej śróby i mogłem przewiercić bez problemu bo było tam miejsce, lecz na górnej śrubie jak bym miał ten problem to było by o wiele gorzej...
Z góry dzięki za odpowiedz !
pozd.
Ukręcony gwint, tam gdzie się mocuje termostat, POMOCY :(
no widzisz, nie taki diabeł straszny jak go malują.
VW GOLF II 1.6 GTD
OPEL VECTRA A 2.0 115KM
VW GOLF III 1.6 PB+LPG
OPEL VECTRA A 2.0 115KM
VW GOLF III 1.6 PB+LPG
Re: Ukręcony gwint, tam gdzie się mocuje termostat, POMOCY :
A jednak jest straszny, mam przeciek tak przy termostacie gdzie robiłem i przy bloku silnika gdzie kruciec wodny łączy się z silnikiem, kurna wydaje mi się że te uszczelki są do dupy, no tak mocno skręciłem tam przy termostacie i dalej leci, ja nie wiem, jutro to pokleję a jak nic to nie da to kupię nową część, a te uszczelki osobno dostanę ?
Re: Ukręcony gwint, tam gdzie się mocuje termostat, POMOCY :
ej a da radę to dobrze uszczelnić od strony silnika i termostatu
???
???
Ukręcony gwint, tam gdzie się mocuje termostat, POMOCY :(
Jak już na króćcu jest mała rysa to lub delikatne pęknięcie to raczej trzeba to już wymienić, Bo tam występują wysokie temperatury i ciśnienie i prędzej czy później pęknie od nowa i będzie ciekło.
VW GOLF II 1.6 GTD
OPEL VECTRA A 2.0 115KM
VW GOLF III 1.6 PB+LPG
OPEL VECTRA A 2.0 115KM
VW GOLF III 1.6 PB+LPG
Ukręcony gwint, tam gdzie się mocuje termostat, POMOCY :(
Problem chyba rozwiązany, kupiłem silikon techniczny, pokleiłem i jest ok na razie, tylko zawleczkę przy czujniku temperatury rozpierduczyłem i muszę kupić nową bo czasem z stamtąd kropla pójdzie płynu od czasu do czasu, na razie takim grubym drucikiem prymitywną zawleczkę zrobiłem . Ale mam teraz następny problem ;/ jak silnik zaczął łapać normalnej temperatury to niby ma teraz na gazie buta i wog. na 4 ostatnio 150 jechałem na gazie a zazwyczaj 140 to na maxa szedł a teraz to myślę że na maxa na gazie by poszedł ze 170, a to silnik 1.6 75 km a na benzynie na pewno więcej jeszcze. Ale dziś pojechałem do koleżanki 40 km od domu no i jak u niej stanąłem przy domu to zapaliła się kontrolka oleju, i tak słabo się paliła, po godzinie poszedłem odpalić auto to już nie było tego problemu. Następnie pomyliłem się i zrobiłem 20 km więcej bo źle mnie pokierowała kobieta taka, i z początku jak na trasie nie jechałem to wolno starałem się jechać do 3 tys obrotów i jak wyjechałem na trase to mu trochę dawałem ale nie zapaliła się kontrolka. I teraz pytanie, czy to ma jakiś ona związek z tym że zmieniłem termostat i silnik zaczął normalnie łapać temperature czyli tak około 70-90 stopni zależy na jakich odcinkach jeżdżę. A może po prostu jak robiłem przy aucie to poruszyłem jakieś przewody ?? a mogli byście mi powiedzieć które przewody są od tych czujników temperatury i gdzie te czujniki znaleźć ??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości