Philips DiamondVision
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Philips DiamondVision
Regulator napięcia to masz na alternatorze ale on nie załatwi spadków napięcia na instalacji i przełącznikach.
- trepson_vlcrew
- VAG ŁOWICZ
- Posty: 3952
- Rejestracja: śr gru 08, 2010 19:53
- Lokalizacja: Łowicz
Philips DiamondVision
no to musze podjechac i montowac to ;p choc powiem ci ze mam teraz jakies mocniejsze zarowki bo nie mialem innych 80 jakies philipsa i swiaca normalnie i nie mialem zadnych problemow nie wiem tam musze zamontowac i mniec swiety spokoj
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=413934
#vlcrew #bagged #12_5j #widebody #1.8t #custom #LY3D #mk4
Philips DiamondVision
Siema.
Dostałem dziś Unitec H1, 55W Xenon Blue. Koszt 20,5 zł + 7,5 zł kosztów wysyłki. Takie same w markecie Real kosztują odpowiednio :
H1 - 35 zł,
H7 - 46 zł - dziś sprawdzałem w Opolu - CH Karolinka
Występuje również wersja GOLD - w przypadku H7 i H4 czubki żarówek są złote - piękne, ale owe złotko jest popękane...Radzę uważać.
Wrażenia:
-tandetne pudełeczko jakieś takie plastikowe...dystrybutor to Intertec (WTF), oczywiście Made in China
-żarówki minimalnie zabarwione niebieskim lakierem, kolor błękitny
-na lakierze widoczne minimalne czarne plamki, nie idzie ich zdrapać bo "zarysujemy" lakier z bańki - mi to się udało bez problemu
-jedna bańka bardziej niebieska od drugiej (o jakieś 10% - ocena na "oko"-subiektywna), jednak jest to widoczne
-w porównaniu do Philipsa Premium, Tungsrama (+90%, SportBlue) żarnik jest dłuższy o około 1/5 (całej długości) co w moim mniemaniu w przypadku reflektorów na odbłyśniku Free Form (FF) może powodować rozmycie / usunięcie / przemieszczenie linii odcięcia - świecący żarnik wychodzi poza ogniskową reflektora a myślę że Philips i Tungsram nie pozwoliły by sobie na taką pomyłkę, tym bardziej że u nich nie wydłużonych żarników, "na oko" ich długość jest identyczna
-żarnik znacznie bardziej rozciągnięty w porównaniu do Philipsa i Tungsrama, Philips i Tungsram mają go bardziej "zagęszczonego"
-bańki dziwnie "ostro zakończone", zakończenie nie jest powtarzalne - jedna żarówka różna od drugiej
-jedna bańka jest krzywa, natomiast żarnik umieszczony jest prawidłowo (mniej więcej, mogło by być bardziej prosto), bańka jest przechylona
-podstawa i cokół żarówki prawidłowe, wchodzą do różnych reflektorów bez oporu
-homologacja i dane o żarówce wybite w podstawie na "odwal się"
Zasilanie:
-żarówka przy standardowym zasilaniu pobiera standardowe ilości prądu, przy zasilaniu napięciem ponad 14V - dokładnie 14,2 V ("przevoltowanie") - żarówka pobiera 67 W - tak samo jak Philips, Tungsram
Temperatura:
-nie mierzyłem, jednak patrz niżej - Jakość światła
Trwałość lakieru na bańce:
-nie mierzyłem / sprawdzałem czy się pali po kilku godzinach świecenia na "przevoltowaniu"
Jakość światła:
-efekt z pudełka - "xenon efekt" - czas sobie darować slogany !!!
-światło minimalnie bielsze-wręcz niezauważalne podniesienie temperatury światła, jednak Tungsram SportBlue daje światło bardziej "zimne" niż Unitec, ale efektu xenonu/niebieskiego światła - nie spodziewajcie w markowych żarówkach
-Unitec świeci znacznie słabiej niż Tungsram +90%, słabiej niż SportBlue i słabiej niż Philips Premium - bez większych zabiegów widać że jest go mniej
-skoro żarówka wytwarza mniej światła, a pobiera taki sam prąd jak inne żarówki, jest to dowód że wytwarza więcej ciepła - a więc - lepiej sobie podarować
Ocena:
-efekt xenon - nie ma szans
-efekt z testów z gazet - zero efektu super ilości światła - nie zaobserwowano
-cena - niet
Konkluzja
-wciąż wolę Tungsrama +90%, za cenę około 10 zł dostaję żarówkę świecącą tak samo jak Philips +100%, dającą dużo więcej światła niż Unitec itp
Aparatura testowa:
-reflektor soczewkowy Hella Projector
-zasilacz komputerowy-do laptopów Meind 100W - ustawione napięcie 15V, pod obciążeniem 14,2V - żarówka Unitec
-zasilacz komputerowy Mustang 12V, napięcie pod obciążeniem 11,6
-Golf MK3, przekaźniki, napięcie 13,89V, roczne projektory TYC, przebieg na żarówce - mniej niż 40 godzin
Czyli:
-nie
Dostałem dziś Unitec H1, 55W Xenon Blue. Koszt 20,5 zł + 7,5 zł kosztów wysyłki. Takie same w markecie Real kosztują odpowiednio :
H1 - 35 zł,
H7 - 46 zł - dziś sprawdzałem w Opolu - CH Karolinka
Występuje również wersja GOLD - w przypadku H7 i H4 czubki żarówek są złote - piękne, ale owe złotko jest popękane...Radzę uważać.
Wrażenia:
-tandetne pudełeczko jakieś takie plastikowe...dystrybutor to Intertec (WTF), oczywiście Made in China
-żarówki minimalnie zabarwione niebieskim lakierem, kolor błękitny
-na lakierze widoczne minimalne czarne plamki, nie idzie ich zdrapać bo "zarysujemy" lakier z bańki - mi to się udało bez problemu
-jedna bańka bardziej niebieska od drugiej (o jakieś 10% - ocena na "oko"-subiektywna), jednak jest to widoczne
-w porównaniu do Philipsa Premium, Tungsrama (+90%, SportBlue) żarnik jest dłuższy o około 1/5 (całej długości) co w moim mniemaniu w przypadku reflektorów na odbłyśniku Free Form (FF) może powodować rozmycie / usunięcie / przemieszczenie linii odcięcia - świecący żarnik wychodzi poza ogniskową reflektora a myślę że Philips i Tungsram nie pozwoliły by sobie na taką pomyłkę, tym bardziej że u nich nie wydłużonych żarników, "na oko" ich długość jest identyczna
-żarnik znacznie bardziej rozciągnięty w porównaniu do Philipsa i Tungsrama, Philips i Tungsram mają go bardziej "zagęszczonego"
-bańki dziwnie "ostro zakończone", zakończenie nie jest powtarzalne - jedna żarówka różna od drugiej
-jedna bańka jest krzywa, natomiast żarnik umieszczony jest prawidłowo (mniej więcej, mogło by być bardziej prosto), bańka jest przechylona
-podstawa i cokół żarówki prawidłowe, wchodzą do różnych reflektorów bez oporu
-homologacja i dane o żarówce wybite w podstawie na "odwal się"
Zasilanie:
-żarówka przy standardowym zasilaniu pobiera standardowe ilości prądu, przy zasilaniu napięciem ponad 14V - dokładnie 14,2 V ("przevoltowanie") - żarówka pobiera 67 W - tak samo jak Philips, Tungsram
Temperatura:
-nie mierzyłem, jednak patrz niżej - Jakość światła
Trwałość lakieru na bańce:
-nie mierzyłem / sprawdzałem czy się pali po kilku godzinach świecenia na "przevoltowaniu"
Jakość światła:
-efekt z pudełka - "xenon efekt" - czas sobie darować slogany !!!
-światło minimalnie bielsze-wręcz niezauważalne podniesienie temperatury światła, jednak Tungsram SportBlue daje światło bardziej "zimne" niż Unitec, ale efektu xenonu/niebieskiego światła - nie spodziewajcie w markowych żarówkach
-Unitec świeci znacznie słabiej niż Tungsram +90%, słabiej niż SportBlue i słabiej niż Philips Premium - bez większych zabiegów widać że jest go mniej
-skoro żarówka wytwarza mniej światła, a pobiera taki sam prąd jak inne żarówki, jest to dowód że wytwarza więcej ciepła - a więc - lepiej sobie podarować
Ocena:
-efekt xenon - nie ma szans
-efekt z testów z gazet - zero efektu super ilości światła - nie zaobserwowano
-cena - niet
Konkluzja
-wciąż wolę Tungsrama +90%, za cenę około 10 zł dostaję żarówkę świecącą tak samo jak Philips +100%, dającą dużo więcej światła niż Unitec itp
Aparatura testowa:
-reflektor soczewkowy Hella Projector
-zasilacz komputerowy-do laptopów Meind 100W - ustawione napięcie 15V, pod obciążeniem 14,2V - żarówka Unitec
-zasilacz komputerowy Mustang 12V, napięcie pod obciążeniem 11,6
-Golf MK3, przekaźniki, napięcie 13,89V, roczne projektory TYC, przebieg na żarówce - mniej niż 40 godzin
Czyli:
-nie
- trepson_vlcrew
- VAG ŁOWICZ
- Posty: 3952
- Rejestracja: śr gru 08, 2010 19:53
- Lokalizacja: Łowicz
Philips DiamondVision
no mi dzisiaj przyszly tungsramy 90 % teraz tylko czekam jakos w tym tygodniu jade przekazniki montowac idziele sie wrazeniami ;p
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=413934
#vlcrew #bagged #12_5j #widebody #1.8t #custom #LY3D #mk4
- trepson_vlcrew
- VAG ŁOWICZ
- Posty: 3952
- Rejestracja: śr gru 08, 2010 19:53
- Lokalizacja: Łowicz
Philips DiamondVision
sluchajcie zalozylem dzisiaj owe zarowki i nie wiem co jest grane. bylem u mechanika elektryka itd zobaczyl zarowki powiedzial ze obejdzie sie bez przekaznikow. zalozylem i na poczatku co sie rzucilo w oczy to ich barwa. miala byc biala zimna (cos w podobie xenon 5000k) a jest normalna biala ciepla. czy cos zrobilem zle?
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=413934
#vlcrew #bagged #12_5j #widebody #1.8t #custom #LY3D #mk4
Philips DiamondVision
A gdzie masz napisane że będzie barwa biała zimna ? Z żarówki tego typu nigdy nie uzyskasz światła o przyzwoitej jasności i barwie białej zimnej.
Temperatura barwowa żarówki to około 3300 K. Tungsram daje światło tak mniej więcej barwę 3800.
Żarówki typu Tungsram Sport Blue, BlueVision dają temperaturę koło 4000K - wciąż biało żółta.
Barwa światła dziennego to 5500 K
Barwa biała zimna to dopiero 6000K
Nie wiem skąd sobie wykombinowałeś takąbarwę z normalnej żarówki.
Jak chcesz barwę białą zimną to albo ksenony i mandaty, albo żarówki z marketu no-name o nikłej jasności w nocy.
A mechanik jakiś dziwny, nie spotkałem jeszcze nigdy golfa co ma prawidłowe napięcia dla żarówek więc elektryk idzie na łatwiznę.
EDIT
Kto korzystał z żarówek Osram Cool Blue Hyper w nocy ? Był jeden gość na forum, ale temat usunięto nie wiedzieć czemu, nie przywrócono i lipa.
Temperatura barwowa żarówki to około 3300 K. Tungsram daje światło tak mniej więcej barwę 3800.
Żarówki typu Tungsram Sport Blue, BlueVision dają temperaturę koło 4000K - wciąż biało żółta.
Barwa światła dziennego to 5500 K
Barwa biała zimna to dopiero 6000K
Nie wiem skąd sobie wykombinowałeś takąbarwę z normalnej żarówki.
Jak chcesz barwę białą zimną to albo ksenony i mandaty, albo żarówki z marketu no-name o nikłej jasności w nocy.
A mechanik jakiś dziwny, nie spotkałem jeszcze nigdy golfa co ma prawidłowe napięcia dla żarówek więc elektryk idzie na łatwiznę.
EDIT
Kto korzystał z żarówek Osram Cool Blue Hyper w nocy ? Był jeden gość na forum, ale temat usunięto nie wiedzieć czemu, nie przywrócono i lipa.
- bladzio1
- Mały gagatek
- Posty: 120
- Rejestracja: pn paź 13, 2008 09:45
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Kontakt:
Philips DiamondVision
Kolego ja mam teraz założone jako światła mijania H7 Osram Cool Blue Hyper White (5000K) i miałem już okazje sprawdzić je w nocy i to w deszczu i stwierdzam, że są naprawdę dobre. Zdecydowanie lepiej oświetlają drogę niż zwykłe H7, które miałem wcześniej.skaktus pisze:Kto korzystał z żarówek Osram Cool Blue Hyper w nocy ?
- biercok mkII
- Gadatliwa bestia
- Posty: 575
- Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:12
- Lokalizacja: Andrychów k. Wadowic
Re: Philips DiamondVision
A jakie ma byc prawidlowe napiecie na wtyczce do zarowki h4 w mk2? Pytam bo sprawdze z ciekawosci jaki mam spadek napiecia.
Re: Philips DiamondVision
Nie prawda. Nominalne napięcie dla żarówki każdego rodzaju to 13,2 V i wtedy osiąga 100% wydajności. Każde inne to przewoltowanie i skrócenie żywotności... Ale że wtedy lepiej świeci to co innegomarcin7x5 pisze:Powinno oscylować ok 14V
- biercok mkII
- Gadatliwa bestia
- Posty: 575
- Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:12
- Lokalizacja: Andrychów k. Wadowic
Philips DiamondVision
To ja zmierzylem i na odpalonym silniku we wtyczce mam 12,34 V. Przekazniki mi potrzebne?
- biercok mkII
- Gadatliwa bestia
- Posty: 575
- Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:12
- Lokalizacja: Andrychów k. Wadowic
Philips DiamondVision
Jak juz znalazlem ten temat to zapytam. Bo jak mierzylem to napiecie to wpialem wtyczke w zarowke ale nie dokonca i wpialem sie we wtyk zarowki i napiecie juz bylo ok 9,75 V czym to jest spowodowane? Faktycznie w tych golfach to kiepskie oswietlenie, przekonalem sie na wlasnej skorze jadac nad morze noca. Na nieoswietlonej drodze poprostu masakra.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości