Roznica pomiedzy silnikami diesel i td golf/polo
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Roznica pomiedzy silnikami diesel i td golf/polo
Witam,
Postanowilem napisam w dziale technicznym, bo moje pytanie jest dosc techniczne i dotyczy budowy silnikow.
A chodzi mi o roznice pomiedzy silnikiem diesla i turbodiesla w golfie mk2... chodzi mi o tloki, zawory, korby - czym dokladnie roznia sie te silniki a co maja wspolnego?
Nie wie ktos przypadkiem czy cos wspolnego ma silnik 1,6 diesel od golfa i 1,4 diesel od polo?
Generalnie chodzi mi o to, ze chcialbym do polo 1,4 diesel wsadzic eksperymentalnie jakas turbinke, a nie za bardzo wiem z jakich elementow jest ten silnik zbudowany i co bym musial pomodzic
Na wstepie chcialbym prosic o wstrzymanie sie z komentarzami ze lepiej zrobic swapa i ze to bez sensu , prosze tylko o konstruktywne wypowiedzi.
Chce ustalic na ile elementy silnika 1,4 diesel sa wytrzymale i moglyby wytrzymac z turbina, a jesli cos trzeba wymienic to skad wziac taki element, bo moze cos od 1,6 td spasuje.
Zamysl jest taki zeby przymodzic jakas turbinke (ewentualnie kompresor), np od silniczka 1V czy SB i dodac pare kucykow do fabrycznych 48ps, jezeli bym osiagnal 60ps to by bylo super, ale bardziej mi chodzi o moment obrotowy no i o to czy ma to jakakolwiek szanse na dzialanie bo wiadomo ze moze byc i tak ze po kilku tys km sie to rozleci bo elementy silnika nie wytrzymaja
Stad wlasnie moje pytania...
Jezeli moderatorzy stwierdza ze jest to jednat topic do dzialu speed to bardzo przepraszam i prosze o przeniesienie.
A tu dowod na istnienie podobnych tworow gdzies jeszcze bylo z turbina ale nie moge sie doszukac
" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdro
Postanowilem napisam w dziale technicznym, bo moje pytanie jest dosc techniczne i dotyczy budowy silnikow.
A chodzi mi o roznice pomiedzy silnikiem diesla i turbodiesla w golfie mk2... chodzi mi o tloki, zawory, korby - czym dokladnie roznia sie te silniki a co maja wspolnego?
Nie wie ktos przypadkiem czy cos wspolnego ma silnik 1,6 diesel od golfa i 1,4 diesel od polo?
Generalnie chodzi mi o to, ze chcialbym do polo 1,4 diesel wsadzic eksperymentalnie jakas turbinke, a nie za bardzo wiem z jakich elementow jest ten silnik zbudowany i co bym musial pomodzic
Na wstepie chcialbym prosic o wstrzymanie sie z komentarzami ze lepiej zrobic swapa i ze to bez sensu , prosze tylko o konstruktywne wypowiedzi.
Chce ustalic na ile elementy silnika 1,4 diesel sa wytrzymale i moglyby wytrzymac z turbina, a jesli cos trzeba wymienic to skad wziac taki element, bo moze cos od 1,6 td spasuje.
Zamysl jest taki zeby przymodzic jakas turbinke (ewentualnie kompresor), np od silniczka 1V czy SB i dodac pare kucykow do fabrycznych 48ps, jezeli bym osiagnal 60ps to by bylo super, ale bardziej mi chodzi o moment obrotowy no i o to czy ma to jakakolwiek szanse na dzialanie bo wiadomo ze moze byc i tak ze po kilku tys km sie to rozleci bo elementy silnika nie wytrzymaja
Stad wlasnie moje pytania...
Jezeli moderatorzy stwierdza ze jest to jednat topic do dzialu speed to bardzo przepraszam i prosze o przeniesienie.
A tu dowod na istnienie podobnych tworow gdzies jeszcze bylo z turbina ale nie moge sie doszukac
" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdro
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]
Re: Roznica pomiedzy silnikami diesel i td golf/polo
Na pewno zaraz mechanicy ci odpiszą ale na wstępie powiem tylko że bez zmiany pompy to trochę kicha,musi być od TD.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Roznica pomiedzy silnikami diesel i td golf/polo
Zwykły klekot nie ma natrysku olejowego na denka tłoków i chłodnicy oleju.Nie ma też odpowiedniej pompy wtryskowej,no i oczywiście suszarkififel pisze:chodzi mi o roznice pomiedzy silnikiem diesla i turbodiesla w golfie mk2
Nie rób tego,bo stopisz tłoki.Był już temat o uturbieniu 1,6D i po jakimś czasie,wyciągnął kopyta.Bez natrysku oleju i chłodniczki,nic z tego nie będzie...fifel pisze:Generalnie chodzi mi o to, ze chcialbym do polo 1,4 diesel wsadzic eksperymentalnie jakas turbinke
Same tłoki,korby i panewki dadzą będą dawały radę,ale jak temperatura skoczy (a na pewno skoczy),to tłoki tulejach spuchną i będzie po silniku.Po to właśnie w TD montowane są natryski i chłodnice oleju.
Chłodnicę możesz zamontować,ale z natryskiem nie dasz rady
Droga wolna...nikt Cię nie zatrzyma... Ja swoje sugestie przedstawiłem
Roznica pomiedzy silnikami diesel i td golf/polo
fifel, niestety diesel 1.4 jest nic nie warty, i nierozwojowy
Co do tego G40 osiągi tego auta były, co tu pisać, niezadowalające - jechał jak seryjny golf 1.6 SB z ruszoną dawką.
Jak chcesz koniecznie diesla to kup sanki wraz z maglem i zawieszeniem z 6N1 (może się da jakoś przylepić) i zasadź 1.6 do tego sportowe sprzęgło. Wtedy tylko wrzucisz zapasową skrzynię i półosie w kufer i można jechać.
Co do tego G40 osiągi tego auta były, co tu pisać, niezadowalające - jechał jak seryjny golf 1.6 SB z ruszoną dawką.
Jak chcesz koniecznie diesla to kup sanki wraz z maglem i zawieszeniem z 6N1 (może się da jakoś przylepić) i zasadź 1.6 do tego sportowe sprzęgło. Wtedy tylko wrzucisz zapasową skrzynię i półosie w kufer i można jechać.
Ostatnio zmieniony śr kwie 27, 2011 23:01 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
Roznica pomiedzy silnikami diesel i td golf/polo
o tym zapomniałem. Michał_1977 dobrze mówi jak walniesz turbawkę to przetopi tłokiZwykły klekot nie ma natrysku olejowego na denka tłoków i chłodnicy oleju.Nie ma też odpowiedniej pompy wtryskowej,no i oczywiście suszarki
Roznica pomiedzy silnikami diesel i td golf/polo
Nie walnie turbawki bo nie ma kolektora do diesla 1.4, no i nie ma miejsca.
Roznica pomiedzy silnikami diesel i td golf/polo
bardzo dziekuje za wszystkie odpowiedzi, bardzo mi rozjasnily w glowie... Nie zgodze sie tylko z tym ze nie da rady zmiescic turbiny bo nie ma miejsca- patent na kolektor i turbine jest na luzie do ogarniecia:) tak czy siak odpuszczam... Ale jeszcze moje polo zagada turboklekotem:)
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]
Roznica pomiedzy silnikami diesel i td golf/polo
A co do pasowności - niestety 1.6 to zupełnie inny silnik, inaczej mocowany, ale też o wiele łatwiejszy w przerabianiu, chociażby ze względu na to, że ma prawą pompę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 170 gości