Wyprzedzenie zapłonu ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

PAWEL89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: pn cze 05, 2006 21:32
Lokalizacja: Biskupiec NOL...
Kontakt:

Wyprzedzenie zapłonu ??

Post autor: PAWEL89 » śr cze 07, 2006 21:07

Doszły mnie słuchy że za pomocą ustawienia wyprzedzenia zapłonu można dodać sobie kikia koników wie ktoś może jak to zrobić w silniku 1,6 EZ czy w tym modelu silnika to jest możliwe? Mój kumpel w jettcie ustawił i idze mu o niebo lepiej czy to kwestia właściwej regulacji czy naprawde dostał kilka koni??



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » śr cze 07, 2006 21:20

PAWEL89 pisze: czy to kwestia właściwej regulacji czy naprawde dostał kilka koni??
A może poprostu miał źle ustawiony zapłon i teraz ustawił tak, że auto wróciło do normy a nic nie poszło w góre...


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

PAWEL89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: pn cze 05, 2006 21:32
Lokalizacja: Biskupiec NOL...
Kontakt:

Post autor: PAWEL89 » śr cze 07, 2006 21:23

właśnie o to mi chodzi czy go poprostu wyregulował czy dostał bonusa :bajer:


[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » śr cze 07, 2006 22:07

PAWEL89 pisze: wyregulował czy dostał bonusa
Jednak co by nie mówić jak obracał tylko aparatem zapłonowym to bardziej obstawima że trafił w optymalne położenie


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr cze 07, 2006 23:24

Tylko ustawił jak należy. Można nieco zapłon przyspieszyć dla lepszego wkręcania jednostki napędowej ale to może spowodować spalanie stukowe w jednostce i jej explozję na wysokich obrotach.



KUBEK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pn maja 22, 2006 21:36
Lokalizacja: PSZCZYNA

Post autor: KUBEK » śr cze 07, 2006 23:51

Zapłon w EZ ma być na 16stopni przy wolnych obrotach (700-800) i bez podciśnienia w aparacie zapłonowym



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw cze 08, 2006 19:33

korekta o góra 2-3 stopnie wskazana jest w przypadku jeżdżenia na gazie (późniejszy zapłon), w niektórych silnikach też dobrze to robi przy stałym jeżdżeniu na benzynie 98 oktanów. I to praktycznie tylko w silnikach gaźnikowych.
A generalnie kąt wyprzedzenia zapłonu jaki ma być - taki, jak producent zaleca. I to jest optimum w seryjnym silniku, chyba, że ktoś coś przerabiał.

Czyli to tylko kwestia prawidłowej regulacji, a nie ukrytego "bonusu" .



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 116 gości