Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
		
	 
	
Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką
	Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
			
		
		
			- 
				
								RA_FEEL_IT!							
 
						- Administrator

 			
		- Posty: 2307
 		- Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
 		
		
											- Lokalizacja: Wrocław
 
												- Auto: Passat B5 FL 1.8T
 
												- Silnik: AWT
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: RA_FEEL_IT! » czw kwie 21, 2011 12:18
			
			
			
			
			Wczoraj jako że była ładna pogoda postanowiłem podłubać i zobaczyłem parę rzeczy które mnie zaciekawiły (w 2 pierwszych foto chodzi o maź)
To normalna sprawa jest?

I przy okazji...
To chyba sprawa dla badających zjawiska paranormalne... kupiłem 3 z rzędu nadkole i ciągle to samo. O co tu chodzi?

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
					
		
	
			
		
		
			- 
				
								miś fazi							
 
						- _

 			
		- Posty: 6627
 		- Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
 		
		
											- Lokalizacja: Nowy Sącz
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: miś fazi » czw kwie 21, 2011 13:40
			
			
			
			
			ja jak kupowałem chlapacze w ASO to gość się mnie wypytywał , czy mam sierpy na nadkolach , progi poszerzane , i.t.d bo okazuje się że oryginalnych chlapaczy jest chyba ze cztery rodzaje , może u Ciebie tam ma jeszcze coś być , jakaś dokładka albo nadkole podchodzi pod inny typ , cholera wie
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								RA_FEEL_IT!							
 
						- Administrator

 			
		- Posty: 2307
 		- Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
 		
		
											- Lokalizacja: Wrocław
 
												- Auto: Passat B5 FL 1.8T
 
												- Silnik: AWT
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: RA_FEEL_IT! » czw kwie 21, 2011 14:06
			
			
			
			
			misiek ja nie mam chlapaczy to jest całe nadkole - zawsze w tym miejscu mam dziurę...
(To jest przód samochodu - przednią dokładkę zdjąłem)
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								golfista_1993							
 
						- Mały gagatek

 			
		- Posty: 111
 		- Rejestracja: wt sty 04, 2011 11:54
 		
		
											- Lokalizacja: Myszków
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: golfista_1993 » czw kwie 21, 2011 22:14
			
			
			
			
			SATA Jeśli chodzi o pierwszą fotkę to poci się troszkę w okolicach odmy więc ją rozbierz i przedmuchaj najlepiej jakimś wysokim ciśnieniem (Kompresor...) i wszystko co koło niej ładnie wyczyść. Natomiast druga fotka ukazuje pocenie się na chłodnicy oleju. Zobacz dokładnie czy tam nie przychodzi jakiś czujnik, może trzeba go wyjąć i lekko podsmarować silikonem i nie powinno się nic pocić. Małe kółeczko na drugiej fotce to na 90% przewód idący od pompy wspomagania a one lubią się zawsze pocić... Nie wiem czemu ale już nie jedno auto widzę pod spodem i jest jakieś małe pocenie. Niewielkie ale minimalne. Są zawsze na to jakieś sposoby  

  Ale to już trzeba by kombinować i zmieniać przewody... Kończąc na 3 fotce, nie wiem co ci powiedzieć. Może masz za duże kółeczko i na mocno skręconych kołach i przy jednoczesnej jeździe po nie równej nawierzchni nadkole dostaje i pęka... 
Pozdrawiam !
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								Toledziak							 
						- Użytkownik

 			
		- Posty: 425
 		- Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
 		
		
											- Lokalizacja: Kraków
 
												- Auto: Golf MK7.5 Variant
 
												- Silnik: DGTE
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Toledziak » pt kwie 22, 2011 08:28
			
			
			
			
			Co do pocenia się chłodniczki oleju to raczej winowajcą jest oring uszczelniający między nią a podstawą filtra oleju. W każdym razie jeśli będziesz chciał ją wymieniać, musisz sie przygotować na to że mogą być 2 typy. Albo zwykły oring, albo oring z takim plastikiem (koszyczkiem) ustalającym. Dokręcanie kapy to 25 Nm, o ile dobrze pamietam, w każdym razie moment dokręcania napisany jest na kapie. Aha na kapie tez trzeba wymienić uszczelkę wtedy.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								biro							 
						- Nowicjusz

 			
		- Posty: 24
 		- Rejestracja: śr kwie 08, 2009 08:26
 		
		
											- Lokalizacja: Bochnia, Kraków
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: biro » pt kwie 22, 2011 13:19
			
			
			
			
			A to pęknięcie na nadkolu to czasem nie od intercoolera? na zdjęciu widać ze jakaś blacha dochodzi do plastiku, może intercooler jest źle dokręcony i uderza w nadkole ?
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								aqaz							 
						- Nowicjusz

 			
		- Posty: 1
 		- Rejestracja: sob kwie 23, 2011 17:08
 		
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: aqaz » sob kwie 23, 2011 18:44
			
			
			
			
			odnosnie tej chlodniczki oleju o masz tam dwa oringi  znajdziejsz je  po odkreceniu na dole tej srubki na klucz 32 wyczysc dokladnie zaloz nowe i gotowe 

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Krystian GTD							
 
						- Ma gadane

 			
		- Posty: 170
 		- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
 		
		
											- Lokalizacja: Gdańsk
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Krystian GTD » sob kwie 23, 2011 21:37
			
			
			
			
			SATA z tym nadkolem to nie brakuje tobie czasem dokładki osłony silnika? Jak nie ma dokładki wtedy nadkole nie jest dobrze naciągnięte i sprężynuje - odstaje. Przy maksymalnym skręcie kół opona wyciera nadkole. Pozdro
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								RA_FEEL_IT!							
 
						- Administrator

 			
		- Posty: 2307
 		- Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
 		
		
											- Lokalizacja: Wrocław
 
												- Auto: Passat B5 FL 1.8T
 
												- Silnik: AWT
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: RA_FEEL_IT! » sob kwie 23, 2011 22:52
			
			
			
			
			Witam po chwilowej przerwie...
Krystian GTD pisze: nie brakuje tobie czasem dokładki osłony silnika?
Chodzi o osłonę miski olejowej? mam plastikową 
Chłopy jutro zrobię jeszcze parę zdjęć, dodam i ocenimy.
Dzięki wszystkim za konkret odpowiedzi   

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								grandi							
 
						- Lord GTI

 			
		- Posty: 3831
 		- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
 		
		
											- Lokalizacja: Boat city
 
												- Auto: Octavia
 
												- Silnik: AQY
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: grandi » ndz kwie 24, 2011 00:15
			
			
			
			
			1. Auto pewnie ma już spory przebieg , może uszczelniacze wypadało by wymienić , obserwuj kontroluj.
2. Splyw do filtra oleju z turbo , może rurka puszcza może gumowy oring miedzy chlodniczką a blokiem
3. Wspomaganie?
			
									
									
		
		
				...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie 
viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
 
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								RA_FEEL_IT!							
 
						- Administrator

 			
		- Posty: 2307
 		- Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
 		
		
											- Lokalizacja: Wrocław
 
												- Auto: Passat B5 FL 1.8T
 
												- Silnik: AWT
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: RA_FEEL_IT! » ndz kwie 24, 2011 10:08
			
			
			
			
			Przebieg ~188tyś km chyba nie jest jakiś wygórowany?
Dodam że zrobiłem manewr zamiany oleju z 10w40 na 5w40 - nie pobiera go ani grama
Dodatkowe foto:
 

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								Toledziak							 
						- Użytkownik

 			
		- Posty: 425
 		- Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
 		
		
											- Lokalizacja: Kraków
 
												- Auto: Golf MK7.5 Variant
 
												- Silnik: DGTE
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Toledziak » ndz kwie 24, 2011 12:11
			
			
			
			
			Przy nieco większym przebiegu poszła w AHFie Taty uszczelka między chłodniczką a podstawą filtra. Przy wymianie oliwy zmieniłem ją i jest spokój.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								RA_FEEL_IT!							
 
						- Administrator

 			
		- Posty: 2307
 		- Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
 		
		
											- Lokalizacja: Wrocław
 
												- Auto: Passat B5 FL 1.8T
 
												- Silnik: AWT
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: RA_FEEL_IT! » sob maja 21, 2011 13:08
			
			
			
			
			Przy rozmowach z kolegą 
Qto, wyjaśniła się sprawa monotonnego łamania ciągle prawego nadkola.
1 sprawa to dokręcenie go (śróba torxowa w każdy otwór nadkola) ja tak nie mam bo po prostu nie miałem tylu śrub, zagubione.
2 sprawa to brak dokładki przedniej - pod wpływem działania oporu wiatru dokładka wygina się w stronę koła zahaczając o nie go łamie.
A więc sprawa wyjaśniona  

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Qto							
 
						- _

 			
		- Posty: 19379
 		- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
 		
		
											- Lokalizacja: Guadalajara
 
																	- Auto: MK 4
 
												- Silnik: ASZ
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Qto » sob maja 21, 2011 13:12
			
			
			
			
			Sata pisze:Przy rozmowach z kolegą Qto
miałem pisać od razu jak temat założyłeś ale jakoś z głowy wyleciało  

 mam nadzieje że się wyjaśniło i brak wkrętów będzie faktyczną przyczyną
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
			
	
		
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości