dziwne luzy wyczuwalne na kole kierownicy...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jarek_6N_999
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr sty 26, 2005 13:21
Lokalizacja: Gdańsk / Pruszcz Gdański

dziwne luzy wyczuwalne na kole kierownicy...

Post autor: Jarek_6N_999 » czw sty 27, 2005 10:40

Od samego początku jak kupiłem auto (miało wtedy 49 tys km, teraz ma 83 tys km.) zastanawia mnie pewna rzecz: czasami podczas manewrowania czuję jakieś stuki - z przekładnią wszystko jest OK, końcówki drążków również są w porządku...
Na przeglądach twierdzą, że układ kierowniczy nie ma luzów.
Zastanawiam się czy nie jest to związane z tym, że na samej kierownicy wyczuwalne są dziwne luzy w pionie i poziomie - jest to czuć a nawet widać, gdy mocniej szarpnie się kierwnicą. Mechanik w ASO oglądał i nic nie stwierdził i powiedzaił, że "Polo tak ma...

Co to takiego może być i jak to zlikwidować?

Czy ktoś jest w stanie udzielić mi jakiejkolwiek informacji na ten temat?
Ostatnio zmieniony czw sty 27, 2005 17:51 przez Jarek_6N_999, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Jarek_6N_999
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr sty 26, 2005 13:21
Lokalizacja: Gdańsk / Pruszcz Gdański

Post autor: Jarek_6N_999 » czw sty 27, 2005 17:44

nikt mi nic na ten temat nie napisze? :(



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » czw sty 27, 2005 20:13

Skręć koła maksymalnie w jadną stronę i jeździ powoli w kółko i w drugą - jak stuka to przegub!


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
Jarek_6N_999
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr sty 26, 2005 13:21
Lokalizacja: Gdańsk / Pruszcz Gdański

Post autor: Jarek_6N_999 » pt sty 28, 2005 10:27

to nie są przeguby...

Bardziej interesuje mnie z czego wynikają te luzy na kole kierownicy... moim zdeniem te stuki (pojedyncze stuki) które od czasu do czasu się pojawiają związane są z tymi luzami.

Mimo wszystko dziekuję za jakąkoliwek radę!



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt sty 28, 2005 11:33

Na górze w kolumnie jest łożysko, może ono już chce przejść w stan spoczynku.



Awatar użytkownika
nawrotvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: śr sty 19, 2005 23:39
Lokalizacja: Koluszki
Kontakt:

Post autor: nawrotvw » pt sty 28, 2005 12:29

Prosta sprawa, jeśli luz jest tylko na kole kierownicy, a nie występuje na zawieszeniu to mogą być tylko dwie rzeczy, lub obie na raz. Po pierwsze to tak jak kolega wyżej luz na łożysku, ktore znajduje się pod kołem kierownicy, lub luz na pierwszym (nie wiem ile jest) krzyżaku układu kierowniczego pod kierownicą. Mam identyczny problem w busie, zawieszenie jest perfekt a kierownica trochę lata i właśnie jest luz na krzyżaku i łożysku. Ale specjalista od układów kierowniczych powiedział, że to błachostka i zostawić to w spokoju przecież kierownica nie odpadnie. Zresztą jak działa wspomaganie to i tak tego nie czuć. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
malox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt paź 26, 2004 15:21
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: malox » pt sty 28, 2005 13:39

wydaje mi sie że to luz w lożyku przy kierownicy.też tak mam.u mnie trzeba wyciagnąć stacyjke żeby dostać sie do łożyska.nie wiem jak jest w twoim modelu.



Awatar użytkownika
Jarek_6N_999
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr sty 26, 2005 13:21
Lokalizacja: Gdańsk / Pruszcz Gdański

Post autor: Jarek_6N_999 » pt sty 28, 2005 13:40

nie mam wspomagania... :(

Dzięki za odpowiedzi?

Czy samemy mozna te łozysko wymienić i jak stwierdzić czy jest to wina łozyska a nie np. krzyżaka lub na odwrót?

Rozbierałem deskę rozdzielczą pod kierownicą i widziałem ten krzyżak i wg mnie wglądało że tam jest wszystko OK...



Awatar użytkownika
Jarek_6N_999
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr sty 26, 2005 13:21
Lokalizacja: Gdańsk / Pruszcz Gdański

Post autor: Jarek_6N_999 » pt sty 28, 2005 13:48

malox pisze:wydaje mi sie że to luz w lożyku przy kierownicy.też tak mam.u mnie trzeba wyciagnąć stacyjke żeby dostać sie do łożyska.nie wiem jak jest w twoim modelu.
Dzieki!

A jak dostać się do stacyjki? Rozumiem że muszę zdjąć kierownicę, rozebrać obudowę kolumny kierownicy, zdjąć przełącznik zespolony i na końcu stacyjkę - nie ma z tym jakiś problemów, mogę to zrobić sam jesli nigdy tego wcześniej nie robiłem, czy jechać do jakiegoś "fachowca"?

Jak dowiedzieć się jakie to łozysko aby nie szukać łozyska po rozbebeszeniu auta?



Awatar użytkownika
malox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt paź 26, 2004 15:21
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: malox » sob sty 29, 2005 15:09

nie wiem jak jest z twoim samochodem.ja mam golfa 2 i tam wszystko samemu idzie zrobić(prawie wszystko).nie jestem w stanie ci pomóc.nie znam budowy.



Awatar użytkownika
Jarek_6N_999
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr sty 26, 2005 13:21
Lokalizacja: Gdańsk / Pruszcz Gdański

Post autor: Jarek_6N_999 » pn sty 31, 2005 10:19

Ok - dzięki chociaż za tyle!



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn sty 31, 2005 12:16

Jak wszystko pozdejmujesz to powinieneś zobaczyć łożysko osadzone w obudowie stacyjki. Popruszaj drążkiem kierowniczym i zobacz co się dzieje, jak jest luz to wymiana, a jak nie to załóż kiere i powolutku nią kręć raz w jedną, raz w drugą strone i patrz na krzyżak czy ma luz, jak ma to możesz zmienić lub jeździć.



Awatar użytkownika
Jarek_6N_999
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr sty 26, 2005 13:21
Lokalizacja: Gdańsk / Pruszcz Gdański

Post autor: Jarek_6N_999 » czw lip 28, 2005 09:50

taz pisze:Jak wszystko pozdejmujesz to powinieneś zobaczyć łożysko osadzone w obudowie stacyjki. Popruszaj drążkiem kierowniczym i zobacz co się dzieje, jak jest luz to wymiana, a jak nie to załóż kiere i powolutku nią kręć raz w jedną, raz w drugą strone i patrz na krzyżak czy ma luz, jak ma to możesz zmienić lub jeździć.
Więc tak - luz na łożysku w stacyjce jest, ale dokładnie całe łożysko się rusza w obudowie stacyjny. Znajomy miał ten sam problem w Passacie B3 i pierścień który trzyma to łożysko do około "zaklepał" młotkiem - zrobiłem tak samo i pomogło ale po jakimś czasie zaczyna być ten luz lekko wyczuwalny.

Co do stuków przy manewrowaniu to spryskałem krzyżaki w kolumnie smarem w sprayu i przestało - wcześniej wymieniłem oba łożyska w poduszkach kolumn McPhersona, co oczywiście nie pomogło.
następnie umyłem je jak mogłem benzyną (bez rozbierania niestety) i napchałem smaru grafitowego.

Na razie jest OK.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 130 gości