Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
RA_FEEL_IT!
- Administrator
![Administrator Administrator](./images/ranks/admin.gif)
- Posty: 2307
- Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Passat B5 FL 1.8T
- Silnik: AWT
Post
autor: RA_FEEL_IT! » czw kwie 21, 2011 12:18
Wczoraj jako że była ładna pogoda postanowiłem podłubać i zobaczyłem parę rzeczy które mnie zaciekawiły (w 2 pierwszych foto chodzi o maź)
To normalna sprawa jest?
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/771/9f0c4cc3f4260226med.jpg)
I przy okazji...
To chyba sprawa dla badających zjawiska paranormalne... kupiłem 3 z rzędu nadkole i ciągle to samo. O co tu chodzi?
![Obrazek](http://images35.fotosik.pl/621/8ba8170c9108733fmed.jpg)
-
miś fazi
- _
![_ _](./images/ranks/user czerwony.gif)
- Posty: 6627
- Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Post
autor: miś fazi » czw kwie 21, 2011 13:40
ja jak kupowałem chlapacze w ASO to gość się mnie wypytywał , czy mam sierpy na nadkolach , progi poszerzane , i.t.d bo okazuje się że oryginalnych chlapaczy jest chyba ze cztery rodzaje , może u Ciebie tam ma jeszcze coś być , jakaś dokładka albo nadkole podchodzi pod inny typ , cholera wie
-
RA_FEEL_IT!
- Administrator
![Administrator Administrator](./images/ranks/admin.gif)
- Posty: 2307
- Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Passat B5 FL 1.8T
- Silnik: AWT
Post
autor: RA_FEEL_IT! » czw kwie 21, 2011 14:06
misiek ja nie mam chlapaczy to jest całe nadkole - zawsze w tym miejscu mam dziurę...
(To jest przód samochodu - przednią dokładkę zdjąłem)
-
golfista_1993
- Mały gagatek
![Mały gagatek Mały gagatek](./images/ranks/rank00.gif)
- Posty: 111
- Rejestracja: wt sty 04, 2011 11:54
- Lokalizacja: Myszków
Post
autor: golfista_1993 » czw kwie 21, 2011 22:14
SATA Jeśli chodzi o pierwszą fotkę to poci się troszkę w okolicach odmy więc ją rozbierz i przedmuchaj najlepiej jakimś wysokim ciśnieniem (Kompresor...) i wszystko co koło niej ładnie wyczyść. Natomiast druga fotka ukazuje pocenie się na chłodnicy oleju. Zobacz dokładnie czy tam nie przychodzi jakiś czujnik, może trzeba go wyjąć i lekko podsmarować silikonem i nie powinno się nic pocić. Małe kółeczko na drugiej fotce to na 90% przewód idący od pompy wspomagania a one lubią się zawsze pocić... Nie wiem czemu ale już nie jedno auto widzę pod spodem i jest jakieś małe pocenie. Niewielkie ale minimalne. Są zawsze na to jakieś sposoby
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
Ale to już trzeba by kombinować i zmieniać przewody... Kończąc na 3 fotce, nie wiem co ci powiedzieć. Może masz za duże kółeczko i na mocno skręconych kołach i przy jednoczesnej jeździe po nie równej nawierzchni nadkole dostaje i pęka...
Pozdrawiam !
-
Toledziak
- Użytkownik
![Użytkownik Użytkownik](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 418
- Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Toledziak » pt kwie 22, 2011 08:28
Co do pocenia się chłodniczki oleju to raczej winowajcą jest oring uszczelniający między nią a podstawą filtra oleju. W każdym razie jeśli będziesz chciał ją wymieniać, musisz sie przygotować na to że mogą być 2 typy. Albo zwykły oring, albo oring z takim plastikiem (koszyczkiem) ustalającym. Dokręcanie kapy to 25 Nm, o ile dobrze pamietam, w każdym razie moment dokręcania napisany jest na kapie. Aha na kapie tez trzeba wymienić uszczelkę wtedy.
-
biro
- Nowicjusz
![Nowicjusz Nowicjusz](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 24
- Rejestracja: śr kwie 08, 2009 08:26
- Lokalizacja: Bochnia, Kraków
Post
autor: biro » pt kwie 22, 2011 13:19
A to pęknięcie na nadkolu to czasem nie od intercoolera? na zdjęciu widać ze jakaś blacha dochodzi do plastiku, może intercooler jest źle dokręcony i uderza w nadkole ?
-
aqaz
- Nowicjusz
![Nowicjusz Nowicjusz](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 1
- Rejestracja: sob kwie 23, 2011 17:08
Post
autor: aqaz » sob kwie 23, 2011 18:44
odnosnie tej chlodniczki oleju o masz tam dwa oringi znajdziejsz je po odkreceniu na dole tej srubki na klucz 32 wyczysc dokladnie zaloz nowe i gotowe
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Krystian GTD
- Ma gadane
![Ma gadane Ma gadane](./images/ranks/rankzolty.gif)
- Posty: 170
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Krystian GTD » sob kwie 23, 2011 21:37
SATA z tym nadkolem to nie brakuje tobie czasem dokładki osłony silnika? Jak nie ma dokładki wtedy nadkole nie jest dobrze naciągnięte i sprężynuje - odstaje. Przy maksymalnym skręcie kół opona wyciera nadkole. Pozdro
-
RA_FEEL_IT!
- Administrator
![Administrator Administrator](./images/ranks/admin.gif)
- Posty: 2307
- Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Passat B5 FL 1.8T
- Silnik: AWT
Post
autor: RA_FEEL_IT! » sob kwie 23, 2011 22:52
Witam po chwilowej przerwie...
Krystian GTD pisze: nie brakuje tobie czasem dokładki osłony silnika?
Chodzi o osłonę miski olejowej? mam plastikową
Chłopy jutro zrobię jeszcze parę zdjęć, dodam i ocenimy.
Dzięki wszystkim za konkret odpowiedzi
![Speak to the hand =;](./images/smilies/eusa_hand.gif)
-
grandi
- Lord GTI
![Lord GTI Lord GTI](./images/ranks/rank11.gif)
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Post
autor: grandi » ndz kwie 24, 2011 00:15
1. Auto pewnie ma już spory przebieg , może uszczelniacze wypadało by wymienić , obserwuj kontroluj.
2. Splyw do filtra oleju z turbo , może rurka puszcza może gumowy oring miedzy chlodniczką a blokiem
3. Wspomaganie?
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie
viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
-
RA_FEEL_IT!
- Administrator
![Administrator Administrator](./images/ranks/admin.gif)
- Posty: 2307
- Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Passat B5 FL 1.8T
- Silnik: AWT
Post
autor: RA_FEEL_IT! » ndz kwie 24, 2011 10:08
Przebieg ~188tyś km chyba nie jest jakiś wygórowany?
Dodam że zrobiłem manewr zamiany oleju z 10w40 na 5w40 - nie pobiera go ani grama
Dodatkowe foto:
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/776/cf0fb84b55250e76med.jpg)
-
Toledziak
- Użytkownik
![Użytkownik Użytkownik](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 418
- Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Toledziak » ndz kwie 24, 2011 12:11
Przy nieco większym przebiegu poszła w AHFie Taty uszczelka między chłodniczką a podstawą filtra. Przy wymianie oliwy zmieniłem ją i jest spokój.
-
RA_FEEL_IT!
- Administrator
![Administrator Administrator](./images/ranks/admin.gif)
- Posty: 2307
- Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Passat B5 FL 1.8T
- Silnik: AWT
Post
autor: RA_FEEL_IT! » sob maja 21, 2011 13:08
Przy rozmowach z kolegą
Qto, wyjaśniła się sprawa monotonnego łamania ciągle prawego nadkola.
1 sprawa to dokręcenie go (śróba torxowa w każdy otwór nadkola) ja tak nie mam bo po prostu nie miałem tylu śrub, zagubione.
2 sprawa to brak dokładki przedniej - pod wpływem działania oporu wiatru dokładka wygina się w stronę koła zahaczając o nie go łamie.
A więc sprawa wyjaśniona
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
-
Qto
- _
![_ _](./images/ranks/moderator.gif)
- Posty: 19378
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
-
Kontakt:
Post
autor: Qto » sob maja 21, 2011 13:12
Sata pisze:Przy rozmowach z kolegą Qto
miałem pisać od razu jak temat założyłeś ale jakoś z głowy wyleciało
![blush :blush:](./images/smilies/blush.gif)
mam nadzieje że się wyjaśniło i brak wkrętów będzie faktyczną przyczyną
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości