Swap na tdi problem z hamulcem

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Pieter WA
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw lis 05, 2009 19:26
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Swap na tdi problem z hamulcem

Post autor: Pieter WA » pt kwie 15, 2011 21:53

Panowie jakiś czas temu wsadziłem z 1.9d na tdi 110 km. i przy hamowaniu z wysokiej prędkości moment przypaliłem hamulce... podpowie ktoś jakie założyć tarcze na przód? mam od 110 ale nie wejdzie mi felga 14' a i letnie i zime mam na takich... mam ktoś pomysł od czego jakieś wentylowane założyć bo pod te zaciski chyba inna tarcza nie podejdzie?



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Swap na tdi problem z hamulcem

Post autor: Haki » ndz kwie 17, 2011 14:40

Jak można przepalić hamulce podczas 1 hamowania ???????????? Kolego MK3 to nie bolid F1 ... ale do rzeczy.. zamiast kombinować z tarczami , poszukałbym kogoś kto odkupi Twoje 14 calowe koła i założył przynajmniej 15 cali .... odejdzie ci problem tarcz ... a nawet trochę większe założysz ... i pozbędziesz się problemu./


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Wojtek-Ka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: pn lis 05, 2007 10:01
Lokalizacja: Gdansk

Swap na tdi problem z hamulcem

Post autor: Wojtek-Ka » ndz kwie 17, 2011 17:36

Proponuje od passata b4, golf 3: Średnica tarczy w mm : 256
Zakładam ze masz Średnice -239 MM
Jakim cudem spaliłeś te tarcze ??
Jeżeli zwykłe nie dają dary szukaj czegoś sportowego.
Napisz jakie masz te tarcze i czy będziesz zmieniał na większe może w swojej 2 również wsadzę ciotkę większe.
A z tego co się orientuje to tylko zaciski kupujesz od paska + tarcze.



Pieter WA
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw lis 05, 2009 19:26
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Swap na tdi problem z hamulcem

Post autor: Pieter WA » ndz kwie 17, 2011 21:23

Nie przepaliłem tylko przypaliłem...jak w zwykłym dieslu są nie wentylowane tarcze i średnica mniejsza to przyhamuj kilka razy z 190km/h do zera i sie dowiesz... tarcze nie raz czerwone były...
Nie wiem jakiej średnicy te są ale chyba najmniejsze jakie były w mkIII a to z passata siądzie zacisk na tą piaste?i od jakiego silnika?



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Swap na tdi problem z hamulcem

Post autor: Haki » ndz kwie 17, 2011 21:40

Nie rozpędzam się w PL do takich prędkości - więc rzeczywiście nie wiem - mój błąd :popcorn: ps - przy takich prędkościach = większe i szersze koło .... i sporo większe tarcze ....


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Swap na tdi problem z hamulcem

Post autor: slawko333 » ndz kwie 17, 2011 21:40

teraz zapewne masz 239mm i pompe 20, minimum to zaloz 256mm wentylowane, i do tego koniecznie pompa 22, musisz wymienic cale zwrotnice, zaciski i jarzmam, robilem juz taki swap w swoim aucie i brata mk3 aaz, i roznica jest spora w hamowaniu, wiec niezastanawiaj sie i zakladaj cos wiekszego bo przy 110km te co masz to zdecydowanie za malo, strach jezdzic



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Swap na tdi problem z hamulcem

Post autor: J.B.S. » ndz kwie 17, 2011 21:46

od jakiego silnika
Ja mam z passata b3 1.8 16V ,Podejrzewam że od TDI 110 bedą wentylowane 256mm
a to z passata siądzie zacisk na tą piaste
Jeśli masz rozmiar tarczy 239mm to będziesz musiał zmienić i zwrotnice.Pasują też z seata toledo I z motorami 2.0 2E.



Wojtek-Ka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: pn lis 05, 2007 10:01
Lokalizacja: Gdansk

Swap na tdi problem z hamulcem

Post autor: Wojtek-Ka » ndz kwie 17, 2011 22:13

Obrazek
Pewnie ze wentylowane lepsze ale przy takiej technice jazdy nie wiem czy jakieś sportowe zestawy ni były by lepszym rozwiązaniem.
Obrazek
I czy tylne bębny wystarczą przy takiej mocy ?? Bo chyba tak samo wentylowane tarcze by były lepsze.
Obrazek
I czy planujesz dawać jakieś lepsze Przewody hamulcowe elastyczne.Te zwykłe gumowe nie odpadły ?? Jak mi się ręczny zaciął to wężyk wystrzelił.
Obrazek

Zwrotnicy nie trzeba zmieniać jeżeli znajdziesz odpowiednie jarzmo, to nie problem dorobić u jakiegoś kowala. Obrazek



Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Swap na tdi problem z hamulcem

Post autor: slawko333 » ndz kwie 17, 2011 22:19

w tym przypadku trzeba zwrotnice zmieniac, w hamulcach 239mm jarzmo jest odlane w zwrotnicy



Wojtek-Ka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: pn lis 05, 2007 10:01
Lokalizacja: Gdansk

Swap na tdi problem z hamulcem

Post autor: Wojtek-Ka » ndz kwie 17, 2011 22:25

A orientujesz się morze czy takie zwrotnice od Passata b4 podeszły by do golfa 2 jak to jest z wahaczem ?? Bo amorki identyczne maja.



Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Swap na tdi problem z hamulcem

Post autor: slawko333 » ndz kwie 17, 2011 22:30

podejdzie bez problemu to jest to samo, ja w swoim mk3 zamontowalem zwrotnice z mk2 gti 16v, bratu w mk3 zamontowalem zwrotnice z passata b4, to jest to samo



Wojtek-Ka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: pn lis 05, 2007 10:01
Lokalizacja: Gdansk

Swap na tdi problem z hamulcem

Post autor: Wojtek-Ka » ndz kwie 17, 2011 22:35

Az się prosi w takim wypadku o zwrotnice od B4 + dorobienie ABSu
Nic złomiarzy trzeba odwiedzić części poszukać.



Pieter WA
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw lis 05, 2009 19:26
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Swap na tdi problem z hamulcem

Post autor: Pieter WA » pn kwie 18, 2011 21:09

slawko333 pisze:teraz zapewne masz 239mm i pompe 20, minimum to zaloz 256mm wentylowane, i do tego koniecznie pompa 22, musisz wymienic cale zwrotnice, zaciski i jarzmam, robilem juz taki swap w swoim aucie i brata mk3 aaz, i roznica jest spora w hamowaniu, wiec niezastanawiaj sie i zakladaj cos wiekszego bo przy 110km te co masz to zdecydowanie za malo, strach jezdzic

Ok.A powiedz mi jeszcze jak założe 256mm wentylowane to felga 14 już nie wejdzie? a jeśli chodzi o pompe to mam od 110 afna tylko był tam abs i z tyłu była tarcza... podejdzie ona do mnie pod moje serwo itd?



Wojtek-Ka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: pn lis 05, 2007 10:01
Lokalizacja: Gdansk

Re: Swap na tdi problem z hamulcem

Post autor: Wojtek-Ka » pn kwie 18, 2011 21:30

Zależy co jeszcze tam będziesz chciał upchać oprócz samych tarcz i zacisków.
Passaty b4 śmigają na 14 calowych felach wiec spokojnie sie wszystko mieści.
Ale do twojego stylu polecić tylko mogę 300 mm tarcze.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości