Witam.
Wiem, że temat jest stary, jak świat, ale proszę o opinie osoby, które tak miały.
Wymieniłem czujnik temperatury na 357 919 501A (czarny z żółtym paskiem).
Poprzedni (oryginał firmy ELTH z Luxemburga- również 357 919 501A) wskazywał max. 70'C i nawet przy krótkich trasach załączał się wentylator, podejrzewam też że jeździłem na ssaniu - więcej palił, obroty na jałowym na zimnym 1100-1150, potem spadały do 900-950.
Nowy - jak w temacie. Prawdopodobnie wysyła za dużo impulsów do wskaźnika, przy 110'C załącza się wentylator, wcześniej (85-90'C na wskaźniku) włącza się duży obieg chłodnicy (ale to chyba jest robota termostatu).
Obroty na jałowym: na zimno 900-950, potem spadają do 750-800.
Golfik na starym czujniku mulił (przez duże M), przy ruszaniu z małym gazem przerywał i zamulał na maxa gdy go wtedy przyciskałem.
Na nowym (dopiero 2 dni) pracuje jakby równiej, przyspiesza lepiej i już nie robi takich zamulastych numerów na światłach. Przy tym mniej pali. Natomiast prawdopodobnie wcześniej wyłącza ssanie, no i wskaźnik pokazuje te 110.....
Interesuje mnie, czy ktoś tak jeździ/jeździł lub czy posiada pewne info o jakichś zagrożeniach przy takiej jeździe.
Pozdrawiam.
[mk3] 110'C po wymianie czujnika temperatury 1.4 ABD
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3] 110'C po wymianie czujnika temperatury 1.4 ABD
Ostatnio zmieniony wt cze 06, 2006 22:02 przez Jingal, łącznie zmieniany 1 raz.
prawdopodobnie stray czujnik Ci zanizał
duzy obieg "włącza" tylko i wyłącznie termostat
nowy czujnik przwdopodobnie Ci zawyża...
mozesz go sprawdzić mierząc rezystancje na stykach najlepiej jednoczesnie mierząć temperture cieczy chłodzącej termometrem
moja rada - zmierz sobie wartośc rezystancji na zagrzanym silniku - wtedy jak Ci pokazuje te 110 st - powinienes mieć około 230 Ohm - przy normalnie zagrzanym silniku (90 st C)
[ Dodano: Wto Cze 06, 2006 19:23 ]
a czujniki te za 20 PLN czesto ludziom zawyzają - mnie od razu trafił się dobry
ale podobno za 2, 3 razem trafiali na dobrą sztukę
duzy obieg "włącza" tylko i wyłącznie termostat
nowy czujnik przwdopodobnie Ci zawyża...
mozesz go sprawdzić mierząc rezystancje na stykach najlepiej jednoczesnie mierząć temperture cieczy chłodzącej termometrem
moja rada - zmierz sobie wartośc rezystancji na zagrzanym silniku - wtedy jak Ci pokazuje te 110 st - powinienes mieć około 230 Ohm - przy normalnie zagrzanym silniku (90 st C)
[ Dodano: Wto Cze 06, 2006 19:23 ]
a czujniki te za 20 PLN czesto ludziom zawyzają - mnie od razu trafił się dobry
ale podobno za 2, 3 razem trafiali na dobrą sztukę
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 229 gości