mam "nowy" samochód z turbo. jak sprawdzić czy ono

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

chip01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt cze 06, 2006 15:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

mam "nowy" samochód z turbo. jak sprawdzić czy ono

Post autor: chip01 » wt cze 06, 2006 16:09

szukałem dugo po forum i nie potrafie znaleź opisu który dał by mi odpowiedź. chodzi o to że zawsze jeździłem na normalnym silniku mocno wyeksploatowanym. teraz mam turbo. czuje róznice ale mam pytanie. czy jest możliwe że jeżdze a turbo nie działa? jeśli nie działa to jak to stwierdzić ? jeśłi działa jak to stwierdzić? jeśli nie działa co moze być powodem ?

prosze o pomoc


tam gdzie golf nogi myje z tamtąd opel wode pije

adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

Post autor: adi87 » wt cze 06, 2006 16:25

kiedy turbo sie załącza to da sie slyszec taki swist spod maski no i czujesz jak Cie w fotel wciska :helm: turbo włącza sie cos kolo 2200obr (przynajmniej tak bylo u kumpla w passacie)



eku_suci
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: czw maja 25, 2006 15:11
Lokalizacja: Kutno/W-wa
Kontakt:

Post autor: eku_suci » wt cze 06, 2006 17:05

dokladnie slychac swist!! u mnie zalacza sie przy okolo 2,5 3 tys!! pozdro



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt cze 06, 2006 17:29

eku_suci pisze:dokladnie slychac swist!! u mnie zalacza sie przy okolo 2,5 3 tys!! pozdro
przy ok 2.5 - 3 tys to juz sie bieg w TDi zmienia :P

turbo w TDi zalacza sie przy ok 1.8 - 1.9 tys obrotow a Ty mozesz je slyszec dopiero przy tych obrotach. chyba ze rzeczywiscie CI sie wtedy zalacza ale to by bylo cos nie tak


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » wt cze 06, 2006 17:44

A jak u mnie maksymalny moment obrotowy jest przy 1900 obr. to chyba turbo musi zacząć dmuchać trochę wcześniej? Czy jak?



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » wt cze 06, 2006 17:55

Chłopaki mam 4x Golfy Mk2 i w żadnym nic nie śwista JA TURBINY NIE SŁYSZĘ, wiem że działa bo przy ok 40 km\h na 2 biegu gaz do dechy i wciska w fotel !!!
chip01, jedz do mechanika to Ci sprawdzi, ja na twoim miejscu kupiłbym wskaźnik doładowania i wtedy zobaczysz jakie masz ciśnienie w turbo (0,76 bara to dobrze) i wtedy możesz sie pokusić o podkręcenie turba. Dużo już było o tym na forum.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt cze 06, 2006 18:14

vw_vandal pisze:Chłopaki mam 4x Golfy Mk2 i w żadnym nic nie śwista JA TURBINY NIE SŁYSZĘ, wiem że działa bo przy ok 40 km\h na 2 biegu gaz do dechy i wciska w fotel !!!
chip01, jedz do mechanika to Ci sprawdzi, ja na twoim miejscu kupiłbym wskaźnik doładowania i wtedy zobaczysz jakie masz ciśnienie w turbo (0,76 bara to dobrze) i wtedy możesz sie pokusić o podkręcenie turba. Dużo już było o tym na forum.

ale jak zauwazyles ja mam MK3 i u mnie slychac :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

chip01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt cze 06, 2006 15:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: chip01 » wt cze 06, 2006 18:26

to chyba cośnie tak bo albo mało nim jeżdze albo turbo nie działa.... a przy 1,6 silniku bydzie wciskać w fotel ??


tam gdzie golf nogi myje z tamtąd opel wode pije

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » wt cze 06, 2006 18:48

Jakie masz oznaczenie silnika. Ja na codzień jeżdze 1.6 TD JR i tak jak pisze 40 km\h gaz do dech i teściowa dostaje zawału odpoczywa tylko chwile bo przy 70 km\h 3 bieg. Tak wiec napisz oznaczenie swojego silnika. Bo jak masz 1V to mół ale da sie zrobić małą rakiete.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
marcinoGTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: pn maja 15, 2006 16:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: marcinoGTI » wt cze 06, 2006 21:50

Ja pracuje przy TURBINACH. Turbo niemoze nie dzialac chyba ze leja ci wtryski, co powoduje ze wirnik nie wkreca sie na odpowiednie obroty. Droga z przyczyn moze byc uszkodzone kolo kompresora (sprezajace) jezeli jest wykruszone badz wytarte to tez nie poda cisnienia powietrza do kolektora. Jezeli macie watpliwosci to piszcie badz dzwoncie 696-028-242

[ Dodano: 06 Cze 2006 22:21 ]
Jezeli bedziecie mieli pytania to dzwoncie po 16.
Pozdrawiam



chip01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt cze 06, 2006 15:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: chip01 » wt cze 06, 2006 22:26

dzieki. jutro zajrze po te oznaczenie bo nie wiem... i jeszcze jedno. bo przejechaniu kilometra wskazówka bardzo szybko wskazuje 50 70 stopni. to normalne czy coś nie tak ? wody jest pełno. jak ostatnio przejechalem taki kawałek wiekszy, ale uzywałem dużej mocy, to była daleko za połową tarczy wskaźnika temp. jest to ok ?
Ostatnio zmieniony wt cze 06, 2006 22:47 przez chip01, łącznie zmieniany 1 raz.


tam gdzie golf nogi myje z tamtąd opel wode pije

Awatar użytkownika
Chodki_18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw lis 10, 2005 19:44
Lokalizacja: Ok. Chrzanowa
Kontakt:

Post autor: Chodki_18 » wt cze 06, 2006 22:46

U Mnie Turbo Powiedział Bym Bardzo Słychac, Tyle Ze Jak Wyciagłem Dyfuzor To Troche Mniej Bo Silnik Warczy I Zagłusza... :hmm: :hmm:
A Co Do Temp. Moja Gilfina Tez Szybko Sie Grzeje Mysle Ze Tak Samo Jak Twoja Ale Temperature 70 Stopni Trzyma Cały Czas No Chyba Ze W Miasto Wjade... :food: :food:


[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/531d430845604d2c2fe29.jpg[/img]

chip01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt cze 06, 2006 15:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: chip01 » wt cze 06, 2006 22:49

no ja głownie jeźdze po mieście bo śląsk to takie specyficzne tereny że sie wjeżdza bezpośrednio z jednego miasta w drugie:-) ale ja po mieście jeżdze 120


tam gdzie golf nogi myje z tamtąd opel wode pije

adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

Post autor: adi87 » wt cze 06, 2006 22:51

oznaczenie silnika masz w bagazniku na zoltej nalepce (tzn u wszystkich jest zolta a u mnie biala) :helm: a co do tego grzania sie silnika to nie wiem bo mam zwykly JP i nie wiem moze te z turbo sie mocniej grzeja... na wszelki wypadek sprawdz olej



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 173 gości