
Rozszczelniony intelcooler a w nim olej?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Rozszczelniony intelcooler a w nim olej?
Witam, jestem tu nowy i z góry przepraszam jeśli założyłem temat w złym dziale. Posiadam Golfa MK4 z Silnikiem ASZ 2001r. Lecąc obwodnicą postanowiłem trochę rozruszać turbinę wiec przyspieszyłem sobie do 180 i tu nagle gwałtowny spadek mocy nie mogłem przekroczyć 120 km/h zjechałem na pobocze schłodziłem troche turbinke i postanowiłem jeszcze raz ja się przejechać efekt był taki ze strasznie syczało z pod maski ? pojechałem do kolegi na warsztat okazało się z mam rozszczelniony IC a z niego kapie olej przy okazji wyszło jeszcze ze cieknie mi płyn chłodniczy z olejem z pod uszczelki wiec kazałem mu ja wymienić zostawiłem mu auto na tydzień porobil mi wszystko przy okazji nowt rozrząd jak głowa zdjęta filtry itp . Niestety nie mogłem znaleść IC do mojego asz ponieważ w moim egzemplarzu występował on na tak zwane szybko złączki i jest cholernie drogi wiec tymczasowo wstawiłem ic od octawi z 2007 101 ps wiem ze jest mniejszy ale nie chciałem kupowiac ic za 900 zł żeby sprawdzić czy dalej z turbiny cieknie olej kolega mi odrazu powiedział że mam turbo do roboty tylko że problem jest taki że 8 miesięcy temu było w regeneracji ;/ . teraz po złożeniu auto na ic ok skody nie mogę wycisnąć z golfa wiecej niż 160 km/h Czy mniejszy ic ma az taki wpły czy być może jednak turbo znów do regeneracji ? Przepraszam ze tak sie rozpisałem ale nie mogę się pozbierać po naprawie 

Ostatnio zmieniony śr kwie 13, 2011 00:11 przez kamilga1, łącznie zmieniany 1 raz.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Rozszczelnony intelcooler a w nim olej?
Notlaufkamilga1 pisze: przyspieszyłem sobie do 180 i tu nagle gwałtowny spadek mocy
Trochę oleju zawsze się zbiera w IC, skoro turbo było regenerowane, to sprawdź na początek czy odma nie puszcza oleju w dolot.
Odnośnie mniejszego IC bardzo mało prawdopodobne aby on był przyczyną ograniczenia prędkości auta do 160km/h
Do dokładnej oceny parametrów pracy silnika potrzebny jest vag aby sprawdzić zapisane błędy w sterowniku oraz wykonać komplet niezbędnych logów.
Rozszczelnony intelcooler a w nim olej?
Mam Vaga chciałem zrobić logi ale nie wiem czy w automacie logi robi sie tak samo? z 3 biegu? automat sam zredukuje ?
Rozszczelnony intelcooler a w nim olej?
smigełka w turbinie nie miały zaduzego luzu kolega twierdził ze tak nie powinno być bo chodzą zbyt opornie ?
Rozszczelniony intelcooler a w nim olej?
Mam jeszcze jedno pytanie.. kiedy kupiłem auto i pojechałem na zmianę oleju mechanik zalał mi mojego ASZ olejem elfa 15w40 ;/ z tego co wiem powinien być lany olej o normie 505.01 (5w40) czy mogę zejść z tej 15 stki przynajmniej na 10?. proszę o pomoc ? 

Rozszczelniony intelcooler a w nim olej?
Przechodż jak najszybciej, a tego mechanika omijaj szerokim łukiem.
User
Rozszczelniony intelcooler a w nim olej?
Już wiem dlaczego turbo co 8 miesięcy do regeneracji muszę dawać 

- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Rozszczelniony intelcooler a w nim olej?
kamilga1 pisze:zalał mi mojego ASZ olejem elfa 15w40

Mineralnym olejem ASZ zalał, wymieniaj jak najszybciej na 505.01 , nie ma chyba 10w40 z normą 505.01 więc wymieniaj na 5w40-5w30 z 505.01 jak chcesz jeszcze pojeździć tym autem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości