Wszystko sprawne a kierownica bije...

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ZbyszkU
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pn gru 13, 2010 18:38
Lokalizacja: DPL

Wszystko sprawne a kierownica bije...

Post autor: ZbyszkU » ndz kwie 10, 2011 20:28

Tak oto po miesiącu spokojnej jazdy objawy drgania przy hamowaniu powróciły... :-( na dodatek przy przyśpieszaniu, np na IV biegu od 60 km/h auta wchodzi w wyczuwalne wibracje
Panowie pomocy bo mi już ręce opadają. Jak to możliwe, że po jakimś tam "x" czasie objawy powracają?

Czy jak któraś z poduszek jest uszkodzona to może wprawiac auto w wibracje tylko przy przyśpieszeniu?
To że kieownica drży przy hamowaniu to chyba poduszka nie ma nic do tego prawda? Czy to może problem z przegubami, półosiami? Tylko czemu po wymianie piasty i tarczy objawy te ustały?



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Wszystko sprawne a kierownica bije...

Post autor: mishabest » wt kwie 12, 2011 22:10

jak tarcza jest nowa to jest gładka i hamuje bez bicia, jeżeli ma jakiekolwiek bicie boczne to po czasie się odkształca i powoduje bicie przy hamowaniu, z reguły bicie może powodować piasta ale piszesz że wymieniałeś... a druga strona ? najlepiej przy montażu nowych tarcz zmierzyć bicie boczne i jeżeli się pojawia szukać przczyny...


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Awatar użytkownika
scuzzy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr mar 15, 2006 15:16
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Wszystko sprawne a kierownica bije...

Post autor: scuzzy » śr kwie 13, 2011 03:15

U mnie też to kopanie przy hamowaniu wyprowadza mnie z równowagi. Nie wiem co począć... Niestety ze względu na obecną pogodę, nie miałem kiedy zabrać się za sprawdzenie piasty takim sposobem jaki zaproponował ZbyszkU. W sumie, jeśli piasta byłaby krzywa, to bicie występowałoby podczas jazdy a nie w czasie samego hamowania, mam rację? PS: czy zdejmowanie zacisków jest konieczne do weryfikacji bicia piasty?

No to teraz drugi problem Panowie... Zauważyłem (usłyszałem), że podczas np parkowania i kręcenia kierownicą, albo skręcania przy wolnej jeździe, coś stuka (coś w stylu tut tut tut tut tut) i nie ma znaczenia czy skręcam w lewo czy w prawo. Wymieniałem niedawno gumy stabilizatora (na oryginał), na kolumnie kierownicy nie wyczuwam jakichś znacznych luzów. Dodam, że to stukanie występowało już wcześniej, lecz teraz się mocno nasiliło. Czy to może mieć jakiś związek z kopaniem w kierownice przy hamowaniu? Zaznaczam, że tarcze są w porządku, felgi i opony również... Ludzie pomóżcie bo ręce opadają...



spoon23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr sie 27, 2008 10:42
Lokalizacja: Świdwin
Kontakt:

Wszystko sprawne a kierownica bije...

Post autor: spoon23 » śr kwie 13, 2011 17:37

Czyli musi być coś jeszcze skoro po wymianie piasty i tarczy bicie powróciło. Może druga strona??



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Re: Wszystko sprawne a kierownica bije...

Post autor: Zimny Chirurg » pt kwie 15, 2011 08:04

A powiedz jak zabijałeś łożyska. Bo jak Ci ktoś dziadowsko je zabił na nowej piaście to bedzie cała robota skopana. I mysle ze tu bedzie cały ten pies pogrzebany. Innej opcji nie widze. Albo masz dziadowskie tarcze co sie skręciły po 1 miesiacu. Tez to mozliwe. Ale będziesz wiedział jak sprawdzisz bicie czy masz na piascie. Jak nie masz bicia na piaście to tarcze złom. Jeszcze sprawdz zaciski czy nie masz zapieczonych.

Pozdro

ZC



Awatar użytkownika
ZbyszkU
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pn gru 13, 2010 18:38
Lokalizacja: DPL

Wszystko sprawne a kierownica bije...

Post autor: ZbyszkU » wt kwie 19, 2011 15:32

tydzien temu kupiłem uzywana zwrotnice z zaciskiem, tarczą i piastą. Po wymianie bicie ustąpilo jak na razie. zobaczymy co bedzie za miesiac:)

Zimny Chirurg powiem Tobie, że nie wiem jak była piasta spasowana z łożyskiem, mechanik twierdzi że ją wprasował. Nie wiem już sam gdzie tkwi problem



spoon23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr sie 27, 2008 10:42
Lokalizacja: Świdwin
Kontakt:

Wszystko sprawne a kierownica bije...

Post autor: spoon23 » śr kwie 20, 2011 09:58

odezwij się za jakiś czas i daj znać, jak efekty. ile zapłaciłeś za cały komplet wymieniony??



Awatar użytkownika
ZbyszkU
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pn gru 13, 2010 18:38
Lokalizacja: DPL

Wszystko sprawne a kierownica bije...

Post autor: ZbyszkU » śr kwie 20, 2011 11:59

używaną zwrotnicę z całą resztą kupiłem za 150 zł, mechanik za przełożenie zabrał 50 zł
To jest już chyba ostatnie podejście do tego tematu z mojej strony. Dwie tarcze żeby zwichrowac przy normalnym użytkowaniu w przeciągu 3 miesięcy... sami przyznacie, że nie jest to normalne zjawisko



vjarek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 04:54
Lokalizacja: Rabka Zdrój

Re: Wszystko sprawne a kierownica bije...

Post autor: vjarek » czw kwie 21, 2011 14:38

Witam mam podobny problem to znaczy bicie w okolicy lewego koła, wyczuwalne najlepiej na równej nawierzchni wyczuwalne praktycznie przy każdej prędkości, przy skręcaniu bardziej nasilone, też podejrzewam piastę , ale czy aby na pewno ?



Awatar użytkownika
ZbyszkU
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pn gru 13, 2010 18:38
Lokalizacja: DPL

Wszystko sprawne a kierownica bije...

Post autor: ZbyszkU » czw kwie 21, 2011 19:56

Ja już stwierdzenia "na pewno" w takim przypadku nie użyję:)
Kolego u Ciebie też zapewne można snuc wiele możliwości. Najlepiej daj zarobic 20 zeta Panom ze stacji diagnostycznej, tak byloby najpewniej



vjarek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 04:54
Lokalizacja: Rabka Zdrój

Re: Wszystko sprawne a kierownica bije...

Post autor: vjarek » czw kwie 21, 2011 23:38

Podjade ale sceptycznie podchodze do Panow z diagnostyki, bo to nie jest takie ewidentne zeby cos na rolkach czy na trzepaczkach wyszlo a oprocz tego to im sie za bardzo nie chce sprawdzac :/

Sent from my Milestone using Tapatalk



spoon23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr sie 27, 2008 10:42
Lokalizacja: Świdwin
Kontakt:

Wszystko sprawne a kierownica bije...

Post autor: spoon23 » śr maja 11, 2011 09:02

jak efekty ???



Awatar użytkownika
dj_k2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: pt maja 13, 2011 18:02
Lokalizacja: Toruń

Wszystko sprawne a kierownica bije...

Post autor: dj_k2 » sob maja 14, 2011 08:36

Witam koledzy.
Miałem podobne objawy jak opisywane, to znaczy podczas dojazdu np. na światłach kierownica biła podczas hamowania ale nie cały czas tylko w pewnym momencie bicie się zaczynało i kończyło. Dodam tylko iż kupiłem autko tydzień temu i poprzedni właściciel zapewniał mnie iż tarcze są do wymiany ( zdejmowałem koło i sprawdzałem - fakt były zjechane ) 2 dni temu podkusiło mnie by zajrzeć do zbiorniczka płyny wspomagania, co się okazało płynu -BRAK :banghead: Wczoraj dolałem płynu do wspomagania i bicie ustało, jest jeszcze odczuwalne lekkie drganie podczas hamowania ale myślę że to już będą tarcze. Pomijam fakt że z pod gum od maglownicy poci się oliwka ale plam pod autkiem jeszcze nie zostawia. Myślę że polatam jeszcze chwilkę i robienie maglownicy.

Też tak jak większość zakładałem iż jest to wina tarcz hamulcowych i już miałem kupić ale zajrzałem pod korek.
Maglownica i luzy na listwie maglownicy powodują między innymi efekt bicia kierownicy podczas hamowania.
Dodam jeszcze iż mam do wymiany gumy na wahaczach ( elementy metalowo gumowe : ETKA ), prawe przednie koło "leży" jest pochylone
górą do środka autka a dołem na zewnątrz - czy to może być przyczyna tych gum - są spękane i mają luzy??

Czy ktoś może powiedzieć gdzie dobrze zregenerować maglownicę w okolicach Torunia / Bydgoszczy / Włocławka
najlepiej oddać starą w rozliczeniu a odebrać od razu nową, a najlepiej z montażem na miejscu. Na nową mnie chwilowo nie stać. :?


... Każdy problem z założenia daje się rozwiązać ...

Awatar użytkownika
eBox
Emeryt COMPATTO
Emeryt COMPATTO
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 15, 2010 22:49
Lokalizacja: Nowy świat

Wszystko sprawne a kierownica bije...

Post autor: eBox » sob maja 14, 2011 19:27

Pamietajcie że bicie przy dodawaniu gazu, bicie przy skręcaniu, towarzyszący temu stuk przy sciaganiu nogi z gazu to objaw przegubu wew. Bicie tez moze być od krzywej półośki.
Stukanie przy skrecaniu i jezdzie w kółko 360' to przeguby zew.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości