Rezonans w tlumiku srodkowym
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- MrSalieri
- Gadatliwa bestia
- Posty: 833
- Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
- Kontakt:
Rezonans w tlumiku srodkowym
Uklad wydechowy wyglada nastepujaco:
Kolektor seria 'dwururka" lacznik elastyczny brak katalizatora(rozypal sie) w jego miejscu rurka dalej tlumik srodkowy nowy nie fabryczny oraz tlumik koncowy przelotowy KM z owalna koncowka.
Doslownie kilka dni po zamontowaniu tego koncowego tlumika pojawil sie ten rezonans w srodkowym. Slyszalny jest on glownie na zimnym silniku jak np wyjezdzam rano z garazu a pozniej tak do 4tys ob/min glownie na jakis podjazdach czy gwaltownym przyspieszaniu czyli przy obciazaniu silnika. Na tym wydechu jezdze juz jakis czas ale ostatnio ten rezonans mnie wnerwia gdyz jest bardzo odczuwalny np przy otwartych szybach i na postoju na wolnych obrotach.
Tlumik srodkowy ma okolo pol roku mozliwe ze juz sie rozsypal ?
Co zrobic z tym dokuczliwym dzwiekiem. Usuniecie srodkowego raczej nie wchodzi w gre bo chyba bym ogluchnol ewentualnie wymiana - teraz juz jest glosno.
Co proponujecie
Kolektor seria 'dwururka" lacznik elastyczny brak katalizatora(rozypal sie) w jego miejscu rurka dalej tlumik srodkowy nowy nie fabryczny oraz tlumik koncowy przelotowy KM z owalna koncowka.
Doslownie kilka dni po zamontowaniu tego koncowego tlumika pojawil sie ten rezonans w srodkowym. Slyszalny jest on glownie na zimnym silniku jak np wyjezdzam rano z garazu a pozniej tak do 4tys ob/min glownie na jakis podjazdach czy gwaltownym przyspieszaniu czyli przy obciazaniu silnika. Na tym wydechu jezdze juz jakis czas ale ostatnio ten rezonans mnie wnerwia gdyz jest bardzo odczuwalny np przy otwartych szybach i na postoju na wolnych obrotach.
Tlumik srodkowy ma okolo pol roku mozliwe ze juz sie rozsypal ?
Co zrobic z tym dokuczliwym dzwiekiem. Usuniecie srodkowego raczej nie wchodzi w gre bo chyba bym ogluchnol ewentualnie wymiana - teraz juz jest glosno.
Co proponujecie
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]
- MrSalieri
- Gadatliwa bestia
- Posty: 833
- Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
- Kontakt:
Wlasnie slysze...dziejo pisze:wiedz o tym że sam zaingerowałeś w konstrukcję wydechu napewno nie poleprzyłeś tym sobie
Pyatnie co z tym zrobic bo wycinac koncowy i wracac do seri mi sie nie chce za bardzo
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]
tak to jest jak się modyfikuje układ wydechowy w garażu. rezonans masz bo wyciołeś kata i fale dzwiękowe udeżają rozpędzone w środkowy tłumik. możliwe że juz ci go rozwaliło.a potęguje to końcowy tłumik który pewnie odbiega od parametrów pod twój silnik.
zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557
tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557
tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275
wymieniając sam srodkowy tłumik po jakimś czasie będziesz miał to samo. wróć do serii albo zainwestuj w markowy układ wydewchowy dedykowany do danego silnika.
zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557
tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557
tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275
-
- Ma gadane
- Posty: 197
- Rejestracja: ndz lis 20, 2005 20:43
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- MrSalieri
- Gadatliwa bestia
- Posty: 833
- Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
- Kontakt:
Strumienice mialem i bylo to samo... No nic chyba nie ma wyboru albo seria albo marka
Ale z drugiej strony wracajac do seri i tak nie uzyskam fabrycznego stanu ukladu wydechowego bo nie mam katalizatora czyli nie widomo czy to rozwiaze problem...
Ale z drugiej strony wracajac do seri i tak nie uzyskam fabrycznego stanu ukladu wydechowego bo nie mam katalizatora czyli nie widomo czy to rozwiaze problem...
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]
chyba nie masz pojęcia jak działa strumienica skoro takie głupoty piszesz. strumienica pogarsza efekt bo bardziej rozpędza spaliny.jedynym sensem jest założenie strumienicy zaraz za katalizatorem a nie w miejsce katalizatora, z tego względu ze katalizatory mają 10-15% zapasu przepustowości.układu wydechowego który poprawi osiągi silnika garażowym spsobem nie zrobisz tak samo jak kupując uniwersalne tłumiki sportowe.wystarczy za bardzo zwiększyć srednice końcówek ostatniego tłumika i juz masz pogorszone właściwości wydechu niż na serii.Ja tam bym sprobowal zalozyc jeszcze strumienice w miejsce kata i wtedy zobaczyc co bedzie.
zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557
tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557
tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275
- MrSalieri
- Gadatliwa bestia
- Posty: 833
- Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
- Kontakt:
okoG60 a co bys proponowal aby pozbyc sie tego rezonansu bo widze ze tylko Ty cos sie udzielasz w tym temacie ?
Kupic nowy seryjny srodkowy i zalozyc ? Za jakis czas pewnie i tak bedzie to samo... czy moze wstawic jeszcze cos przed niego ?
Myslalem tez zeby wywalic ten seryjny i wstawic jakis srodkowy przelotowy np http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=105740651.
Wiem ze wszelkie takie modyfikacje sa w stylu "a moze bedzie a moze nie" ale cos chce z tym zrobic.
Kurde teraz tak mysle ze trzeba bylo od razu robic z wydechem tak jak nalzezy jesli sie go juz ruszylo bo teraz wychodza cuda na kiju... Juz ktorys raz przekonuje sie ze na oszczednosci sie traci 2 razy
Albo bedzie trzeba wrocic do seri i kasa za koncowy sie poszla jeb**** albo robic juz tak jak ustawa przewiduje z wydechem co tez pewnie spowoduje ze koncowy pojdzie w piz*** wiec tak czy siak pienaidze juz utopione...
Kupic nowy seryjny srodkowy i zalozyc ? Za jakis czas pewnie i tak bedzie to samo... czy moze wstawic jeszcze cos przed niego ?
Myslalem tez zeby wywalic ten seryjny i wstawic jakis srodkowy przelotowy np http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=105740651.
Wiem ze wszelkie takie modyfikacje sa w stylu "a moze bedzie a moze nie" ale cos chce z tym zrobic.
Kurde teraz tak mysle ze trzeba bylo od razu robic z wydechem tak jak nalzezy jesli sie go juz ruszylo bo teraz wychodza cuda na kiju... Juz ktorys raz przekonuje sie ze na oszczednosci sie traci 2 razy
Albo bedzie trzeba wrocic do seri i kasa za koncowy sie poszla jeb**** albo robic juz tak jak ustawa przewiduje z wydechem co tez pewnie spowoduje ze koncowy pojdzie w piz*** wiec tak czy siak pienaidze juz utopione...
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]
rezonans masz w środkowym tłumiku bo powstaje tam fala tzw "stojąca" następny po środkowym tłumiku szybko pozwala na opróżnienie układu ale przed jest jeszcze spowolniony przepływ spalin, nie obliczam układów dla silników ale jeśli cię stać to daj komuś policzyć układ i może się okazać że będzie trzeba modyfikować dolot nie wydech ! fala stojąca pojawia się wówczas gdy nie ma możliwości przepłukać cylindra swobodnym przepływem powietrza (teoria obliczanych układów dolotowych i wydechowych) silnik staje się u ciebie korkiem a układ działa na podciśnieniu. Śmiem twierdzić że skracając dolot i zwiększając jego przepustowość powinna wzrosnąć kultura motoru na niższych obrotach(czysta teoria) powodzenia
Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V
możesz kupić katalizator metalowy pod daną pojemność np polskiej firmy LINDO GOBEX są bardzo dobre i tanie. zaletą metalowych katalizatorów jest to ze nagrzewają sie owiele szybciej niz ceramiczne są trwalsze i mają mniejsze opory. mozesz narazie poprostu wspawać w miejsce kata zwężke(koncek rury o mniejszej średnicy)
zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557
tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557
tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275
u mnie jest tak: kolektor o wiekszym przelocie, strumienica w okolicy reczny/wajha biegow, rura,zwezka i koncowy przelotowy... napier***a w i swoje 7/100 pali ale sie polepszyło...
zalezy czy komus bardzo to piekne bruuum bruuum przeszkadza... bo bym w Twoim przypadku założyl sportowy wydech i tylko rurke od kolektora...
zalezy czy komus bardzo to piekne bruuum bruuum przeszkadza... bo bym w Twoim przypadku założyl sportowy wydech i tylko rurke od kolektora...
- MrSalieri
- Gadatliwa bestia
- Posty: 833
- Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
- Kontakt:
Dzis w ramach eksperymentu w miejsce srodkowego tlumika wstawilem strumienice. Efektem jest jeszcze glosniejsza praca calego ukladu wydechowego oraz zmniejszony rezonans o ktorym mowilem wyzej.
Zdziwilem sie nie co gdy po wycieciu tego srodkowego tlumika i jego ogledzinach okazalo sie ze jest przelotowy tak samo jak koncowy tzn ma chyba mniejsza perforacje niz koncowy ale jest przelotowy
Wyglada na to ze przyczyna tego calego zamieszania jest brak katalizatora. Powoli zaczyna mnie to wszystko wkurzac tym bardziej teraz ze jest jeszcze glosniej i nie wiem czy nie powroce do seri z tym ze aby to zrobic bede musial prawdopodobnie zainwestowac w katalizator bo bez niego pewnie reszta ukladu nawet seryjna nie bedzie dzialac jak nalezy i znowu beda jakies rezonansy.
W gre wchodza dwie opcje:
1) Montaz katalizatora dalej strumienica i koncowy KMa moze bedzie cos ciszej
2) Powrot do seri z katalizatoerm i serjna reszta ukladu wydechowego plus ladna koncowka.
Rada dla wszystkich ktorzy maja zamiar modyfikowac sami wydech:
katalizator zostawcie w spokoju a na koncowy zalozcie ladna koncowke
Zdziwilem sie nie co gdy po wycieciu tego srodkowego tlumika i jego ogledzinach okazalo sie ze jest przelotowy tak samo jak koncowy tzn ma chyba mniejsza perforacje niz koncowy ale jest przelotowy
Wyglada na to ze przyczyna tego calego zamieszania jest brak katalizatora. Powoli zaczyna mnie to wszystko wkurzac tym bardziej teraz ze jest jeszcze glosniej i nie wiem czy nie powroce do seri z tym ze aby to zrobic bede musial prawdopodobnie zainwestowac w katalizator bo bez niego pewnie reszta ukladu nawet seryjna nie bedzie dzialac jak nalezy i znowu beda jakies rezonansy.
W gre wchodza dwie opcje:
1) Montaz katalizatora dalej strumienica i koncowy KMa moze bedzie cos ciszej
2) Powrot do seri z katalizatoerm i serjna reszta ukladu wydechowego plus ladna koncowka.
Rada dla wszystkich ktorzy maja zamiar modyfikowac sami wydech:
katalizator zostawcie w spokoju a na koncowy zalozcie ladna koncowke
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości