Układ chłodzenia - problem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Układ chłodzenia - problem
Witam.
Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Golf 3. Kupiłem go z uszkodzonym termostatem (cały czas był otwarty). Wymieniłem termostat i zaczął się problem, płyn chłodzący dochodzi do temperatury 110°C. Odpowietrzyłem układ prawidłowo (tak mi się wydaje). Gdy zatrzymam samochód i trochę pogazuję to termostat się otwiera i włącza wentylator, lecz gdy znowu ruszę temperatura rośnie, po czym zaczyna migać kontrolka oleju i wydaje piski. Gdy odkręciłem korek w zbiorniczku wyrównawczym otworzył się terostat. Póżniej silnik pracował na postoju około 1 godziny z otwartym zbiorniczkiem wyrównawczym i wszystko było w porządku - przy ok. 90°C otwierał się termostat, a po chwili załączał wentylator. Czy ktoś może wie o co tu chodzi?. Z góry dziękuję za radę.
Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Golf 3. Kupiłem go z uszkodzonym termostatem (cały czas był otwarty). Wymieniłem termostat i zaczął się problem, płyn chłodzący dochodzi do temperatury 110°C. Odpowietrzyłem układ prawidłowo (tak mi się wydaje). Gdy zatrzymam samochód i trochę pogazuję to termostat się otwiera i włącza wentylator, lecz gdy znowu ruszę temperatura rośnie, po czym zaczyna migać kontrolka oleju i wydaje piski. Gdy odkręciłem korek w zbiorniczku wyrównawczym otworzył się terostat. Póżniej silnik pracował na postoju około 1 godziny z otwartym zbiorniczkiem wyrównawczym i wszystko było w porządku - przy ok. 90°C otwierał się termostat, a po chwili załączał wentylator. Czy ktoś może wie o co tu chodzi?. Z góry dziękuję za radę.
witaj w wielkiej rodzinie VW!!!!!!!! powiem ci tak drogi kolego miałem identyczny problem jak tyw zasadzie układ odpowietrza się sam a podejrzewam u ciebie przytkany wężyk który jest odpowiedzialny za odprowadzenie powietrza co do termostatu jezeli jest dobry w 100% to temp powinna wyniosić 90 st + - 5 st ale to tez zalezy od czujnika temperatury i w zasadzie on odpowiedzialny jest za prawidłowy odczyt temp wody w siilniku on steruje wentylatorem ukł chłodzenia prawidłowo dzaiłający termostat powinien się otwierac w granicach 85st sprawdz czy mniej więcej przy tej temp dolny wąż od chłodnicy jest ciepły najpierw to sprawdz!!!!!!!!!!!
[ Dodano: Pon Cze 05, 2006 12:06 ]
jaki kolor ma olej? nie ubywa wody? byc może skoro gostek jezdził na walniętym termostacie popszła uszczelka pod głowicą nie dokońca
[ Dodano: Pon Cze 05, 2006 12:06 ]
jaki kolor ma olej? nie ubywa wody? byc może skoro gostek jezdził na walniętym termostacie popszła uszczelka pod głowicą nie dokońca
- Ryś Stepowy
- Gadatliwa bestia
- Posty: 508
- Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
- Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
- Kontakt:
Dziękuję Wam za odpowiedzi.
Wężyk który jest odpowiedzialny za odprowadzenie powietrza, to ten cienki, co idzie do zbiorniczka? Jeżeli tak to jest drożny - sprawdzałem.
Co do termostatu, to jest nieorginalny, nie sprawdzałem go przed założeniem.
Czy korek od zbiorniczka też może mieć coś z tym wspólnego? Czytałem na Naszym Forum, że powinien mieć jakąś sprężynkę, ale nic tam nie mogę dojrzeć.
Mam automatyczną skrzynię biegów, która też jest chłodzona czy ogrzewana płynem i zamontowane ogrzewanie postojowe podłączone do węży układu chłodzenia, czy to też miałoby jakiś wpływ?
Wężyk który jest odpowiedzialny za odprowadzenie powietrza, to ten cienki, co idzie do zbiorniczka? Jeżeli tak to jest drożny - sprawdzałem.
Co do termostatu, to jest nieorginalny, nie sprawdzałem go przed założeniem.
Czy korek od zbiorniczka też może mieć coś z tym wspólnego? Czytałem na Naszym Forum, że powinien mieć jakąś sprężynkę, ale nic tam nie mogę dojrzeć.
Mam automatyczną skrzynię biegów, która też jest chłodzona czy ogrzewana płynem i zamontowane ogrzewanie postojowe podłączone do węży układu chłodzenia, czy to też miałoby jakiś wpływ?
Czy ciśnienie w układzie ma wpływ na to w jakiej temperaturze otwiera się termostat?
Dziwne dla mnie jest to, że termostat przy pracy na postoju dobrze się otwiera, a podczas jazdy nie otwiera się wogóle.
Chyba najpierw wymienię korek (bo prościej), a jak nie pomoże to wymienie termostat.
[ Dodano: 05 Cze 2006 14:00 ]
Sprawdzałem tylko ten cienki przewód, co idzie do zbiorniczka, pozostałe nie wiem jak sprawdzić.
Dziwne dla mnie jest to, że termostat przy pracy na postoju dobrze się otwiera, a podczas jazdy nie otwiera się wogóle.
Chyba najpierw wymienię korek (bo prościej), a jak nie pomoże to wymienie termostat.
[ Dodano: 05 Cze 2006 14:00 ]
Sprawdzałem tylko ten cienki przewód, co idzie do zbiorniczka, pozostałe nie wiem jak sprawdzić.
sprawdz kiedy termostat sie otwiera DOLNY Wąż OD CHłODNICY TO WAżNE!!!!!!!!!!!!!!!!
[ Dodano: Pon Cze 05, 2006 14:05 ]
[quote="Arco"]Czy ciśnienie w układzie ma wpływ na to w jakiej temperaturze otwiera się termostat? [/quote W ZASADZIE NIE sama temperatura działa na termostat oczywiście jezeli pompa wody jest sprawna co z tego ze wszystko jest sprawne termost-czujniki jak woda będzie stała nie bedzie swobodnego przepływu obiegu
[ Dodano: Pon Cze 05, 2006 14:05 ]
[quote="Arco"]Czy ciśnienie w układzie ma wpływ na to w jakiej temperaturze otwiera się termostat? [/quote W ZASADZIE NIE sama temperatura działa na termostat oczywiście jezeli pompa wody jest sprawna co z tego ze wszystko jest sprawne termost-czujniki jak woda będzie stała nie bedzie swobodnego przepływu obiegu
Tak, dolny wąż od chłodnicy jest zimny mimo, że temperatura płynu ma 110 st., ale na postoju jak trochę pogazuję to robi się ciepły i temperatura spada. Lecę zobaczyć czy miejscowy sprzedawca ma w sklepie korek.
[ Dodano: 05 Cze 2006 14:18 ]
Płyn mam czyściutki, pompa chyba też pracuje, bo przelewa płyn do zbirniczka tym cienkim przewodem (chyba, że źle sprawdzam).
[ Dodano: 05 Cze 2006 14:23 ]
Właśnie się obawiałem, że może to być uszczelka, spróbuje chyba najpierw z korkiem i termostatem - bo szybciej i taniej. Olej też mam czysty.
[ Dodano: 05 Cze 2006 14:18 ]
Płyn mam czyściutki, pompa chyba też pracuje, bo przelewa płyn do zbirniczka tym cienkim przewodem (chyba, że źle sprawdzam).
[ Dodano: 05 Cze 2006 14:23 ]
Właśnie się obawiałem, że może to być uszczelka, spróbuje chyba najpierw z korkiem i termostatem - bo szybciej i taniej. Olej też mam czysty.
[/quote]a czym sprawdzałeś temperature płynu ????[/quote]
Według wskazania miernika w desce rozdzielczej. Wydaje mi się, że dobrze wskazuje, bo na postoju przy wyższych obrotach przy otworzeniu się termostatu jest lekko ponad 90°, a gdy podczas jazdy delikatnie przekroczy 110° to po chwili miga kontrolka oleju i wydaje piskliwy, przerywany dźwięk.
Według wskazania miernika w desce rozdzielczej. Wydaje mi się, że dobrze wskazuje, bo na postoju przy wyższych obrotach przy otworzeniu się termostatu jest lekko ponad 90°, a gdy podczas jazdy delikatnie przekroczy 110° to po chwili miga kontrolka oleju i wydaje piskliwy, przerywany dźwięk.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 92 gości