Układ chłodzenia - problem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Arco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn cze 05, 2006 11:15
Lokalizacja: wielkopolska

Układ chłodzenia - problem

Post autor: Arco » pn cze 05, 2006 11:47

Witam.
Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Golf 3. Kupiłem go z uszkodzonym termostatem (cały czas był otwarty). Wymieniłem termostat i zaczął się problem, płyn chłodzący dochodzi do temperatury 110°C. Odpowietrzyłem układ prawidłowo (tak mi się wydaje). Gdy zatrzymam samochód i trochę pogazuję to termostat się otwiera i włącza wentylator, lecz gdy znowu ruszę temperatura rośnie, po czym zaczyna migać kontrolka oleju i wydaje piski. Gdy odkręciłem korek w zbiorniczku wyrównawczym otworzył się terostat. Póżniej silnik pracował na postoju około 1 godziny z otwartym zbiorniczkiem wyrównawczym i wszystko było w porządku - przy ok. 90°C otwierał się termostat, a po chwili załączał wentylator. Czy ktoś może wie o co tu chodzi?. Z góry dziękuję za radę.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn cze 05, 2006 12:02

witaj w wielkiej rodzinie VW!!!!!!!! powiem ci tak drogi kolego miałem identyczny problem jak tyw zasadzie układ odpowietrza się sam a podejrzewam u ciebie przytkany wężyk który jest odpowiedzialny za odprowadzenie powietrza co do termostatu jezeli jest dobry w 100% to temp powinna wyniosić 90 st + - 5 st ale to tez zalezy od czujnika temperatury i w zasadzie on odpowiedzialny jest za prawidłowy odczyt temp wody w siilniku on steruje wentylatorem ukł chłodzenia prawidłowo dzaiłający termostat powinien się otwierac w granicach 85st sprawdz czy mniej więcej przy tej temp dolny wąż od chłodnicy jest ciepły najpierw to sprawdz!!!!!!!!!!!

[ Dodano: Pon Cze 05, 2006 12:06 ]
jaki kolor ma olej? nie ubywa wody? byc może skoro gostek jezdził na walniętym termostacie popszła uszczelka pod głowicą nie dokońca



Awatar użytkownika
Ryś Stepowy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
Kontakt:

Post autor: Ryś Stepowy » pn cze 05, 2006 12:13

Termostat sie chyba za późno otwiera. Pewnie jest nieorginalny. W Centolocie kiedyś wymieniałem 3, dopiero ostatni był dobry.



Awatar użytkownika
Arco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn cze 05, 2006 11:15
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Arco » pn cze 05, 2006 12:47

Dziękuję Wam za odpowiedzi.
Wężyk który jest odpowiedzialny za odprowadzenie powietrza, to ten cienki, co idzie do zbiorniczka? Jeżeli tak to jest drożny - sprawdzałem.
Co do termostatu, to jest nieorginalny, nie sprawdzałem go przed założeniem.
Czy korek od zbiorniczka też może mieć coś z tym wspólnego? Czytałem na Naszym Forum, że powinien mieć jakąś sprężynkę, ale nic tam nie mogę dojrzeć.
Mam automatyczną skrzynię biegów, która też jest chłodzona czy ogrzewana płynem i zamontowane ogrzewanie postojowe podłączone do węży układu chłodzenia, czy to też miałoby jakiś wpływ?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn cze 05, 2006 12:56

jasne ze korek spełnia ważną role w układzie chłodzenia wiesz o tym ze jest to układ cisnieniwy nadmiar ciśnienia odprowadzany jest własnie przez korek co do wartosci jakie powinien spełania zapodam jak znajdę

[ Dodano: Pon Cze 05, 2006 13:53 ]
jstem pewny ze jakis przewód masz nie drożny



Awatar użytkownika
Arco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn cze 05, 2006 11:15
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Arco » pn cze 05, 2006 13:58

Czy ciśnienie w układzie ma wpływ na to w jakiej temperaturze otwiera się termostat?
Dziwne dla mnie jest to, że termostat przy pracy na postoju dobrze się otwiera, a podczas jazdy nie otwiera się wogóle.
Chyba najpierw wymienię korek (bo prościej), a jak nie pomoże to wymienie termostat.

[ Dodano: 05 Cze 2006 14:00 ]
Sprawdzałem tylko ten cienki przewód, co idzie do zbiorniczka, pozostałe nie wiem jak sprawdzić.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn cze 05, 2006 14:02

sprawdz kiedy termostat sie otwiera DOLNY Wąż OD CHłODNICY TO WAżNE!!!!!!!!!!!!!!!!

[ Dodano: Pon Cze 05, 2006 14:05 ]
[quote="Arco"]Czy ciśnienie w układzie ma wpływ na to w jakiej temperaturze otwiera się termostat? [/quote W ZASADZIE NIE sama temperatura działa na termostat oczywiście jezeli pompa wody jest sprawna co z tego ze wszystko jest sprawne termost-czujniki jak woda będzie stała nie bedzie swobodnego przepływu obiegu



Awatar użytkownika
Arco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn cze 05, 2006 11:15
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Arco » pn cze 05, 2006 14:13

Tak, dolny wąż od chłodnicy jest zimny mimo, że temperatura płynu ma 110 st., ale na postoju jak trochę pogazuję to robi się ciepły i temperatura spada. Lecę zobaczyć czy miejscowy sprzedawca ma w sklepie korek.

[ Dodano: 05 Cze 2006 14:18 ]
Płyn mam czyściutki, pompa chyba też pracuje, bo przelewa płyn do zbirniczka tym cienkim przewodem (chyba, że źle sprawdzam).

[ Dodano: 05 Cze 2006 14:23 ]
Właśnie się obawiałem, że może to być uszczelka, spróbuje chyba najpierw z korkiem i termostatem - bo szybciej i taniej. Olej też mam czysty.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn cze 05, 2006 14:32

termostat termostat termostat WYMIENIAJ :pub: :pub: :pub: :pub: :pub: :pub: :pub: :pub:



pushkin77
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 22:01
Lokalizacja: (PL) KGR
Kontakt:

Post autor: pushkin77 » pn cze 05, 2006 14:36

Arco pisze:płyn chłodzący dochodzi do temperatury 110°C
a czym sprawdzałeś temperature płynu ????



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn cze 05, 2006 15:29

pushkin77 pisze:a czym sprawdzałeś temperature płynu
sugerujesz ze czujnik temp coś nie tak?

[ Dodano: Pon Cze 05, 2006 15:30 ]
Arco pisze:Właśnie się obawiałem, że może to być uszczelka
żadna uszczelka olej czysty spoko



pushkin77
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 22:01
Lokalizacja: (PL) KGR
Kontakt:

Post autor: pushkin77 » pn cze 05, 2006 15:38

nic nie sugeruje.... narazie zbieram fakty



Awatar użytkownika
Arco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn cze 05, 2006 11:15
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Arco » pn cze 05, 2006 17:08

[/quote]a czym sprawdzałeś temperature płynu ????[/quote]

Według wskazania miernika w desce rozdzielczej. Wydaje mi się, że dobrze wskazuje, bo na postoju przy wyższych obrotach przy otworzeniu się termostatu jest lekko ponad 90°, a gdy podczas jazdy delikatnie przekroczy 110° to po chwili miga kontrolka oleju i wydaje piskliwy, przerywany dźwięk.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn cze 05, 2006 17:41

pushkin77 pisze:nic nie sugeruje.... narazie zbieram fakty
ok



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 83 gości