1,6 ABU - problemy po adaptacji przepustnicy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- wegi
- Użytkownik
- Posty: 337
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
- Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
- Kontakt:
1,6 ABU - problemy po adaptacji przepustnicy
Problem polega na tym, że po odpaleniu zimnego silnika (po nocy lub po kilkugodzinnym postoju) samochód odpala nierówno, jakby nie palił na wszystkie gary,nie podwyższa obrotów (jak w gaźniku praca bez ssania). Po pierwszym odpaleniu zaraz gaśnie, dopiero po drugim załapie ale chodzi nierówno, ciężko reaguje na pedał gazu przez pierwsze 2 minuty, później wszystko wraca do normy, zaczyna pracować równo. Problem ten pojawił się po adaptacji przepustnicy programem PolskiVag. Adaptację przeprowadzałem po wymianie podstawy wtrysku, czyszczeniu przepustnicy. Przed adaptacją po wymianie podstawy i czyszczeniu silnik pracował równiutko, rano odpalał od razu, obroty na początku 1050 - 1100, po minucie 900.
Postanowiłem podłączyć pod VAG i dostałem takie błędy:
-516 Styki biegu jałowego -F60
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
-525 Lambda Sonda-G39
zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
-670 Czujnik zespołu przepustnicy-G127
brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY
Czy zepsułem coś przy adaptacji? Może to czujnik temperatury skoro auto zimne nie pracuje jak na ssaniu?
Dodam, że na gazie (I generacja) auto chodzi dobrze i równo.
Postanowiłem podłączyć pod VAG i dostałem takie błędy:
-516 Styki biegu jałowego -F60
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
-525 Lambda Sonda-G39
zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
-670 Czujnik zespołu przepustnicy-G127
brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY
Czy zepsułem coś przy adaptacji? Może to czujnik temperatury skoro auto zimne nie pracuje jak na ssaniu?
Dodam, że na gazie (I generacja) auto chodzi dobrze i równo.
Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
1,6 ABU - problemy po adaptacji przepustnicy
Adaptacja w monowtrysku?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- wegi
- Użytkownik
- Posty: 337
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
- Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
- Kontakt:
1,6 ABU - problemy po adaptacji przepustnicy
No zgodnie z tym jak przeczytałem na forum.Paweł Marek pisze:Adaptacja w monowtrysku?
Póki co na noc odpiąłem klemę, przed chwilą ją podłączyłem. Samochód odpaliłem i chodził przez 15 minut do momentu włączenia się wentylatorów. Na początku obroty rosłu do 2,5 tyś, spadały do 1 tyś, tak przez jakiś czas, po kilku minutach jakby wszystko wróciło do normy, na benzynie silnik trzyma równiutko 900, na gazie minimalnie więcej. (To jest chyba też metoda adaptacji przepustnicy bez użycia komputera)
A co z moimi błędami,szczególnie pierwszy i ostatni?
Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
1,6 ABU - problemy po adaptacji przepustnicy
kolego to jest jedyna metoda adaptacji w monowtrysku, zwana inaczej resetem ECU. Vagiem tu nie adaptuje sięwegi pisze:To jest chyba też metoda adaptacji
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- wegi
- Użytkownik
- Posty: 337
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
- Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
- Kontakt:
1,6 ABU - problemy po adaptacji przepustnicy
No tym razem robiłem właśnie w taki sposób, póki co jest OK, ale co jest przyczyną tych błędów dotyczących przepustnicy?
Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
1,6 ABU - problemy po adaptacji przepustnicy
Jeden i drugi siedzą w tej samej obudowie co silniczek krokowy. Może masz coś z przewodami?wegi pisze:-516 Styki biegu jałowego -F60
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
-670 Czujnik zespołu przepustnicy-G127
brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY
- wegi
- Użytkownik
- Posty: 337
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
- Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
- Kontakt:
1,6 ABU - problemy po adaptacji przepustnicy
No trochę grzebałem ostatnio przy tych przewodach, sprawdzając ich stan, ale wyglądają na całe. Skoro to gdzieś przy krokowcu jest wina, to może stąd czasami (bardzo rzadko) krokowy się zawiesza i nie spadają obroty, starczy wówczas przegazować lub zdusić na biegu i jest OK. Wstawiony jest krokowy firmy Energy, więc jakości nie mogę wymagać
Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
1,6 ABU - problemy po adaptacji przepustnicy
Odłącz wtyczkę przy krokowcu i przy sterowniku wtrysku i pomierz multimetrem ruszając przewodami, możliwe że gdzieś są uszkodzone.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości