Termostat do wymiany czy czujnik
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Termostat do wymiany czy czujnik
Witam posiadam golfa IV 1.6 AKL ostatnio zauważyłem ,że chyba się nie dogrzewa jak jadę na trasie 90 max to temperatura jest na pierwszej cienkiej kresce(po tych 3 grubych) I tak cały czas. Wymieniłem czujnik g62(ten 4 pinowy) i teraz różnica pomiędzy wskazaniami jest jakieś 2-3 stopnie to co licznik a silnik. Węże sprawdzałem są oba ciepłe, najpierw ten u góry się grzeje a później dolny czyli termostat się otwiera. Mam pytanie czy jak temperatura jest tak jak u mnie zbliżona do siebie to termostat jest ok ??? Wiatraki się załączają przy 98 aha i wskazówka nie przekroczy 90 czyli ok. Tylko morze otwiera się za wcześnie i nie morze dogrzać silnika? Spalanie tez mi wzrosło około 10 na trasie.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Termostat do wymiany czy czujnik
jeżeli dolny jest ciepły zanim wskazówka pokaże 90 to termostat za szybko się otwiera...pod warunkiem że czujnik wskazuje prawidłową temperaturę.rafalpg pisze:Węże sprawdzałem są oba ciepłe
Termostat do wymiany czy czujnik
Sprawdzałem wąż na dole jest letni a u góry dość ciepły moje pytanie czy na dole ma być zimny całkiem czy taki letnia wy? Termostat powinien się otworzyć przy 87 stopniach czyli jak podłącze vaga i będę patrzył jak rośnie temperatura i jak jest temperatura węża to powinno być w miarę dobry pomiar ? Tylko jaki ma być wąż ten na dole bo może nagrzewa się od silnika ale wątpię. I jak jadę na trasie to wskazówka jest na na pierwszej cienkiej czyli jakieś 65 stopni czy tak ma być czy jest nie dogrzany(jak postoje w korku to wiadomo wzrośnie)
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Termostat do wymiany czy czujnik
ma być zimnyrafalpg pisze:Tylko jaki ma być wąż ten na dole
sprawny układ zawsze będzie trzymał 90*...chyba e megaekstremalne warunki będąrafalpg pisze:I jak jadę na trasie to wskazówka jest na na pierwszej cienkiej czyli jakieś 65 stopni czy tak ma być czy jest nie dogrzany
Termostat do wymiany czy czujnik
mialem podobny problem z tym ze oprocz tego ze silnik sie nie dogrzewal ok 60-70*C nawet w dluzszej trasie to wskazowka potrafila po 15 min spasc do zera mimo ze silnik byl cieply. W moim przypadku wadliwy byl czujnik i termostat. Jesli Twoja wskazowka nie wariuje tylko twardo pokazuje ta pierwsza kreske i nie spada do zera ...( u mnie w przeciagu 30min jazdy 4 lub 5 razy potrafila spasc do zera i znow pokazywac 60-70) to moim zdaniem Twoj problem tkwi w niedomykajacym sie termostacie. Ktos kiedys mi podpowiedzial ze jesli odpalisz auto i zostawisz go na jalowym bez gazowania pozwalajac rozgrzac sie silnikowi do 90*C to dolny waz nadal powinien byc zimny ...
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Termostat do wymiany czy czujnik
dokładnie...wskaźnik pokazuje 90* (ale mam dopiero ok 75), po kilku minutach otwiera się termostat i dopiero wtedy dolny wąż ma prawo się nagrzać...po następnych kilku minutach włączą się wentylatory na chłodnicy - mniej więcej tak to wyglądaairbuko pisze:jesli odpalisz auto i zostawisz go na jalowym bez gazowania pozwalajac rozgrzac sie silnikowi do 90*C to dolny waz nadal powinien byc zimny ...
Termostat do wymiany czy czujnik
witam
koledzy podepnę się pod temat.
jakiś czas temu zapalił mi się chceck engine, po podłączeniu pokazał błąd -16502- Engine Coolant Temp. Sensor (g62): Signal too high
P0118-35-00 --
wymieniłem czujnik(zamiennik za 30zl), kontrolka zgasła ale teraz wskaźnik temperatury pokazuje najwyżej 60* (wcześniej trzymał 90*)
i jak to jest z tym dolnym wężem?ma prawo się nagrzać czy trochę musi? wydaje mi się że u mnie jest przeważnie zimny?
Kupić lepszy czujnik czy jednak termostat, może macie jakieś pomysły:>
pzdr
koledzy podepnę się pod temat.
jakiś czas temu zapalił mi się chceck engine, po podłączeniu pokazał błąd -16502- Engine Coolant Temp. Sensor (g62): Signal too high
P0118-35-00 --
wymieniłem czujnik(zamiennik za 30zl), kontrolka zgasła ale teraz wskaźnik temperatury pokazuje najwyżej 60* (wcześniej trzymał 90*)
i jak to jest z tym dolnym wężem?ma prawo się nagrzać czy trochę musi? wydaje mi się że u mnie jest przeważnie zimny?
Kupić lepszy czujnik czy jednak termostat, może macie jakieś pomysły:>
pzdr
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Termostat do wymiany czy czujnik
Tu masz przyczynę :mily88 pisze:wskaźnik temperatury pokazuje najwyżej 60*
mily88 pisze:wymieniłem czujnik(zamiennik za 30zl)
Będzie ciepły ale po dłuższym czasie (u mnie potrzeba ok 30min na postoju przy temperaturze powietrza ok 20*)...skoro jest zimny a temperatura na wskaźniku nie rośnie tzn że termostat nie będzie przyczyną... w przypadku termostatu, gdyby za szybko puszczał to węże byłyby ciepłe a silnik niedogrzany.mily88 pisze:jak to jest z tym dolnym wężem?ma prawo się nagrzać czy trochę musi? wydaje mi się że u mnie jest przeważnie zimny?
mily88 pisze:Kupić lepszy czujnik
Termostat do wymiany czy czujnik
Witam termostat otwierał się za wcześnie spalanie wróciło do normy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości