[mk2]gażnik 2e2
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
dokładnie masz rację. Bimetal i wax element współdziałają ze sobą i oba odpowiadają za czas działania ssania. Oba sa podgrzewane płynem chłodzącym, oba moga paść. wysokie obroty po pełnym otwarciu przepustnicy rozruchowej mogą być spowodowane nieprawidłowym działaniem wax elementu.
Ale również regulacją gaźnika: np ustawieniem wysunięcia trzpienia z siłownika trzypołożeniowego (śróba 13 na nim z tyłu), ustawieniem śróby połączonej z ośką przepustnicy na którą naciska w/wym trzpień, ustawieniem składu spalin (im bogatsza mieszanka tym do pewneij granicy obroty rosną), ustawieniem wstępnym przepustnicy drugiego stopnia, jest jeszcze regulacja obok wax elementu.
Dogranie tego wszystkiego to niezła zabawa. Lepiej za dużo na raz nie ruszać
[ Dodano: Sob Cze 03, 2006 1:05 pm ]
Dodam jeszcze że bimetal z górną przepustnicą ograniczają na ssaniu dopływ powietrza do I ej gardzieli gaźnika od góry, a wax element na ssaniu otwiera przepustnicę główną I-go stopnia, co w sumie powoduje wzbogacenie mieszanki i podniesienie wolnych obrotów na zimnym.
Ale również regulacją gaźnika: np ustawieniem wysunięcia trzpienia z siłownika trzypołożeniowego (śróba 13 na nim z tyłu), ustawieniem śróby połączonej z ośką przepustnicy na którą naciska w/wym trzpień, ustawieniem składu spalin (im bogatsza mieszanka tym do pewneij granicy obroty rosną), ustawieniem wstępnym przepustnicy drugiego stopnia, jest jeszcze regulacja obok wax elementu.
Dogranie tego wszystkiego to niezła zabawa. Lepiej za dużo na raz nie ruszać
[ Dodano: Sob Cze 03, 2006 1:05 pm ]
Dodam jeszcze że bimetal z górną przepustnicą ograniczają na ssaniu dopływ powietrza do I ej gardzieli gaźnika od góry, a wax element na ssaniu otwiera przepustnicę główną I-go stopnia, co w sumie powoduje wzbogacenie mieszanki i podniesienie wolnych obrotów na zimnym.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
1. wymienić
2. regulować tymi dwoma śróbkami na imbusy co na fotce zapodałem, z reguły to wystarcza jeśli w ogóle wax element jeszcze jakieś działanie wykazuje. Na aucie nie mając wprawy ciężko to zrobić, a z kolei po wyciągnięciu gaźnika nie można testować ustawień, więc powodzenia.
http://img149.imageshack.us/my.php?imag ... 2395vw.jpg
[ Dodano: Sob Cze 03, 2006 2:21 pm ]
Przy zbyt bogatej mieszance (za mocno wkręcona śróba regulacyjna od góry gaźnika) też obroty będą za wysokie.
2. regulować tymi dwoma śróbkami na imbusy co na fotce zapodałem, z reguły to wystarcza jeśli w ogóle wax element jeszcze jakieś działanie wykazuje. Na aucie nie mając wprawy ciężko to zrobić, a z kolei po wyciągnięciu gaźnika nie można testować ustawień, więc powodzenia.
http://img149.imageshack.us/my.php?imag ... 2395vw.jpg
[ Dodano: Sob Cze 03, 2006 2:21 pm ]
Przy zbyt bogatej mieszance (za mocno wkręcona śróba regulacyjna od góry gaźnika) też obroty będą za wysokie.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
tyle ze nie wiadomo czy regeneracja wogole jest potrzebna i czy pomoze... ja sam zjadlem zeby na tym gazniku i skapitulowalem... w pokoju na podlodze lezy gaznik od fiata 125p i kolektor z golfa mk1 ktory pod niego przerobie... ssanie bede mial sterowane jednym urzadzeniem a nie jak w pierburgu czterema, brak rurek podcisnienia i ciagle rozregulowujacych sie ukladow... ale wiem ze dla niektorych to za duza rzezba... zycze powodzenia z pierburgiem...kawowy19 pisze:Dzięki Paweł Marek ale chyba pójde na łatwizne i oddam cały gaźnik do regeneracji. Tam zrobia ustawią i bedzie śmigał dobrze:)...mam nadzieje. Pozdrawiam!!
Ja po regulacji gaźnika osiągłem wynik spalania ok 6,2litra na 100 w trasie ale nie przekroczyłem raczej 90km/100. Mój motorek to 1,3 kat 87 rok( jak na 1,3 to mogło by być chba mniej jakieś 5,5l )
Czyli te gaźniki mają skłonność do rozregulowania się po jakimś czasie?
Czyli jak często przeprowadzacie regulacje swoich gaźników.
Czy jak będzie założona instalacja gazowa to też gaźnik ma ogromne znaczenie przy spalaniu gazu?
Czyli te gaźniki mają skłonność do rozregulowania się po jakimś czasie?
Czyli jak często przeprowadzacie regulacje swoich gaźników.
Czy jak będzie założona instalacja gazowa to też gaźnik ma ogromne znaczenie przy spalaniu gazu?
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
niestety tak...duzo tez zalezy od stanu instalacji podcisnienia...janisz pisze:Czyli te gaźniki mają skłonność do rozregulowania się po jakimś czasie
jak tylko sie rozreguluje czyli co jakis tydzien...janisz pisze:Czyli jak często przeprowadzacie regulacje swoich gaźników.
wtedy w gazniku role spelnia tylko przepustnica... wiec nie bardzi gaznik odgrywa role chociaz jak jest nieszczelny to tez moze krwi napsuc...janisz pisze:Czy jak będzie założona instalacja gazowa to też gaźnik ma ogromne znaczenie przy spalaniu gazu?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 313 gości