Kopanie w kierownicę przy hamowaniu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kopanie w kierownicę przy hamowaniu
Witam
Problem dotyczy kopania w kierownicę podczas hamowania. Owe bicie nie trwa podczas całego etapu hamowania, w pewnym momencie sie zaczyna i też kończy. Koła wyważone. Tarcze były sprawdzane, są prościutkie. Sworznie też ok. Wymieniłem gumki i blaszki mocujące przy drążku stabilizatora (na oryginalne), problem co nie co ustąpił, ale nie został wyeliminowany.
Problem dotyczy kopania w kierownicę podczas hamowania. Owe bicie nie trwa podczas całego etapu hamowania, w pewnym momencie sie zaczyna i też kończy. Koła wyważone. Tarcze były sprawdzane, są prościutkie. Sworznie też ok. Wymieniłem gumki i blaszki mocujące przy drążku stabilizatora (na oryginalne), problem co nie co ustąpił, ale nie został wyeliminowany.
Kopanie w kierownicę przy hamowaniu
może piasta krzywa i bicie ma? Ostatnio ktoś tu opisywał na forum że wymienił niemalże pół samochodu i okazało się że piasta była krzywa. Może warto sprawdzić?
Kopanie w kierownicę przy hamowaniu
Tarcze sprawdziłeś, a klocki?...kiedyś miałem założone tanie zamienniki, pojeździłem trochę i przy mocniejszym hamowaniu miałem bice na kierownicy. Dziadoski materiał okładzin, nie równo się wycierał.
- mazi
- Forum Master
- Posty: 1318
- Rejestracja: pn cze 14, 2010 18:27
- Lokalizacja: człuchów/Jęczniki Wlk
- Kontakt:
Kopanie w kierownicę przy hamowaniu
na pewno masz krzywą felge, badz cos z bierznikiem. ja tez tak mialem raz cały czas szarpało, pozniej wcale i na zmiane. okazało sie ze felga krzywa w cholere;)
Kopanie w kierownicę przy hamowaniu
Żadne tam krzywe felgi... kolega napisał przecież że wyważone. Ja miałem taki sam problem, okazało się że piasta byla skrzywiona. Po wymianie piasty z łozyskiem bicie jak ręką odjął:)
Kopanie w kierownicę przy hamowaniu
A może końcówka drążka? Sprawdz czy jesli dasz sprzegło na rozpedzonym samochodzi i spowrotem wbijesz na bieg jednoczesnie mocno przyśpieszając tez bije, jesli tak to najprawdopodobniej końcówka drążka kierowniczego albo sam drążek kierowniczy, u mnie tak bylo;)
Kopanie w kierownicę przy hamowaniu
ZbyszkU ile płaciłeś za piastę i łożysko?
Luki89 bije tylko przy hamowaniu
Luki89 bije tylko przy hamowaniu
Kopanie w kierownicę przy hamowaniu
Piasta plus łożysko wyszło ok 170zł (Kager) u mnie po wymianie było już lepiej ale wciąż było lekkie bicie. Nowa tarcza (brembo) po dwóch miesiącach "pracy" na krzywej piaście zwichrowała się do tego stopnia, że musiałem i ją wymienic na nową. Tokarza nie mialem w okolicy dlatego wymienilem na nową. Po tym drganie jak ręką odjął.
Sprobuj zdemontowac zacisk hamulcowy, tarczę. Zabezpiecz dobrze auto, niech nie stoi na samym lewarku, odpal załącz bieg i sprawdź jak piasta pracuje. Tylko musialbyś i lewą i prawą stronę sprawdzic. U mnie bicie, "falowanie" bylo wyraźnie widoczne golym okiem
A jak nie chcesz się sam bawic to jedź do diagnosty, niech podniesie przód auta, załączysz mu bieg i lekko będziesz przyhamowywał. Jeśli zacisk przy dohamowywaniu będzie bił no to masz powód problemu
Sprobuj zdemontowac zacisk hamulcowy, tarczę. Zabezpiecz dobrze auto, niech nie stoi na samym lewarku, odpal załącz bieg i sprawdź jak piasta pracuje. Tylko musialbyś i lewą i prawą stronę sprawdzic. U mnie bicie, "falowanie" bylo wyraźnie widoczne golym okiem
A jak nie chcesz się sam bawic to jedź do diagnosty, niech podniesie przód auta, załączysz mu bieg i lekko będziesz przyhamowywał. Jeśli zacisk przy dohamowywaniu będzie bił no to masz powód problemu
Kopanie w kierownicę przy hamowaniu
Dodam jeszcze, że auto było na wymianie tulei wahacza oraz jednej sprężyny z przodu. Wtedy też były sprawdzane tarcze i są proste. Jak skręcili wszystko do kupy to telepanie przy hamowaniu bylo duzo mniejsze i zaczynało się dużo później. Teraz jest bardzo intensywne... Na przyszłym weekendzie wezmę się za weryfikację bicia na piaście. Póki co czasu brak... Dzięki za wskazówki i zainteresowanie. Będę informował na bieżąco.
Kopanie w kierownicę przy hamowaniu
Niestety ze względu na obecną pogodę, nie miałem kiedy zabrać się za sprawdzenie piasty takim sposobem jaki zaproponował ZbyszkU. W sumie, jeśli piasta byłaby krzywa, to bicie występowałoby podczas jazdy a nie w czasie samego hamowania, mam rację? PS: czy zdejmowanie zacisków jest konieczne do weryfikacji bicia piasty?
No to teraz drugi problem Panowie... Zauważyłem (usłyszałem), że podczas np parkowania i kręcenia kierownicą, albo skręcania przy wolnej jeździe, coś stuka (coś w stylu tut tut tut tut tut) i nie ma znaczenia czy skręcam w lewo czy w prawo. Wymieniałem niedawno gumy stabilizatora (na oryginał), na kolumnie kierownicy nie wyczuwam jakichś znacznych luzów. Dodam, że to stukanie występowało już wcześniej, lecz teraz się mocno nasiliło. Czy to może mieć jakiś związek z kopaniem w kierownice przy hamowaniu? Zaznaczam, że tarcze są w porządku, felgi i opony również... Ludzie pomóżcie bo ręce opadają...
No to teraz drugi problem Panowie... Zauważyłem (usłyszałem), że podczas np parkowania i kręcenia kierownicą, albo skręcania przy wolnej jeździe, coś stuka (coś w stylu tut tut tut tut tut) i nie ma znaczenia czy skręcam w lewo czy w prawo. Wymieniałem niedawno gumy stabilizatora (na oryginał), na kolumnie kierownicy nie wyczuwam jakichś znacznych luzów. Dodam, że to stukanie występowało już wcześniej, lecz teraz się mocno nasiliło. Czy to może mieć jakiś związek z kopaniem w kierownice przy hamowaniu? Zaznaczam, że tarcze są w porządku, felgi i opony również... Ludzie pomóżcie bo ręce opadają...
- mazi
- Forum Master
- Posty: 1318
- Rejestracja: pn cze 14, 2010 18:27
- Lokalizacja: człuchów/Jęczniki Wlk
- Kontakt:
Kopanie w kierownicę przy hamowaniu
Podobnych tematów jest masa... I ciężko jest jednoznacznie określić, czy winna jest poduszka amortyzatora, czy może przegub, może coś z przekładnią kierowniczą nie bangla? Od czego zacząć sprawdzanie?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości