MK3 1,9 TD zgasł i już nie chce odpalić !!! nie ciągnie ON

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
prezesdjserwis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:44
Lokalizacja: RADOM

MK3 1,9 TD zgasł i już nie chce odpalić !!! nie ciągnie ON

Post autor: prezesdjserwis » śr mar 30, 2011 20:27

Witam wszystkich użytkowników forum
Może napisze od początku co i jak
auto kupiłem jakiś miesiąc temu od początku nie domagało z mocą lecz podczas zakupu było powietrze w paliwie i myślałem że to go boli w domku uszczelniłem układ wymieniłem filtry dało to trochę lecz to nie jest to co mam w poprzednim AAZ-cie
autko się po prostu toczyło jak by to był zwykły DIESEL turbo sprawne na 100% pompuje w gumowy przewód, wirnik nie ma luzów i nie wywala oleju tego jestem pewien więc zostały wtryski i pompa na którą to najbardziej obstawiam ze względu na chwilowy brak funduszy mówię sobie pojeżdżę tak trochę lecz się nie udało a i jeszcze jedno autko zaczynało lepiej jeździć z wyciągniętym przyśpieszaczem więc poluzowałem pompę i delikatnie pchnąłem ją na silnik lecz to nie wina kąta.
no i wczoraj jadąc do pracy po jakiś 800m poczułem że całkowicie traci moc i zgasł zakręciłem 3 razy odpalił lecz wywaliło taką chmurę dymu że nie było świata widać kolor dymu był szary i czarny przynajmniej mi się tak wydaje bo było już ciemno przejechałem 300 metrów na najbliższy parking tam znów zgasł więc go zostawiłem. rano po pracy linka i pod blok.
oleju nie ubyło, pod korkiem olejowym nie ma budyniu więc myślę że uszczelka nie puściła, natomiast w rurce od filtra paliwa do pompy brak ON, elektrozaworek pyka więc włożyłem kluczyk i dałem + na rozrusznik kręci lecz pompa nie ciągnie paliwa a z rurki na wtrysk którą odkręciłem nie leci ON pomimo że kręcę
proszę o podpowiedź co dale robić czy to co opisałem już świadczy że już na 100 % pompa siadła.
jutro myślę jeszcze dać mu paliwo z bańki ale nie wiem czy to coś da
dziś znów nocka w pracy dlatego pisze o tej porze myślę że do rana kilka odpowiedzi się znajdzie w poście dzięki za doczytanie do końca pozdrawiam Łukasz


ALHAMBRA 2.0 - RADOM

pepsik1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pn lis 09, 2009 19:42
Lokalizacja: Sworne

MK3 1,9 TD zgasł i już nie chce odpalić !!! nie ciągnie ON

Post autor: pepsik1 » śr mar 30, 2011 20:37

nie wiem może to głupie ale może pasek rozrzadu sie zerwał?! bardziej doswiadczeni napewno ci pomogą :bajer:


Był Peugeot 106 potem 1z a teraz jest AAM.

Awatar użytkownika
prezesdjserwis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:44
Lokalizacja: RADOM

MK3 1,9 TD zgasł i już nie chce odpalić !!! nie ciągnie ON

Post autor: prezesdjserwis » śr mar 30, 2011 20:52

pasek cały


ALHAMBRA 2.0 - RADOM

Awatar użytkownika
Krystian GTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
Lokalizacja: Gdańsk

MK3 1,9 TD zgasł i już nie chce odpalić !!! nie ciągnie ON

Post autor: Krystian GTD » śr mar 30, 2011 21:18

Dokładnie zdiagnozuj pompę wtryskową. Podłącz z bańki na krótko ON i zobacz co dalej. Jak układ będzie szczelny i nie odpali to spróbuj odpalić na samostart- cały czas wtryskuj do dolotu i kręć. Jak będzie gadał to pomorze wykluczyć rozrząd i prawdopodobnie pompa już się skończyła. Ale to musisz cały układ wtryskowy sprawdzić. Jakby rozrząd lub wieloklin na wale korbowym to by raczej pojawił się niebieskawy dym. Pozdro



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

MK3 1,9 TD zgasł i już nie chce odpalić !!! nie ciągnie ON

Post autor: karol8114 » czw mar 31, 2011 18:42

prezesdjserwis pisze:natomiast w rurce od filtra paliwa do pompy brak ON
Na początek należałoby wykluczyć zbiornik paliwa, być może ssak jest zasyfiony, w dalszej kolejności proponuję "przeciągnąć" paliwo przez pompę, ściągamy przewód powrotny z pompy i zasysamy do pojawienia się paliwa(wykorzystałem do tego swoją buzię :crazy: ble ble ,niesmaczne) po pojawieniu się paliwa próbujemy uruchomić silnik, patent z butelką też należy rozważyć. Sprawdź też zawór zwrotny w pompie.



Awatar użytkownika
prezesdjserwis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:44
Lokalizacja: RADOM

MK3 1,9 TD zgasł i już nie chce odpalić !!! nie ciągnie ON

Post autor: prezesdjserwis » czw mar 31, 2011 19:11

właśnie wróciłem od autka i to co udało mi się zdziałać
odpowietrzyłem pompę
podpiąłem przewody pod bańkę 5l kręcę i nic więc troszkę plaka w rurę od filtra i odpalił przepalił plaka i zgasł
2-gi raz cięgno od gazu i + na rozrusznik i zapalił po puszczeniu cięgna zgasł
więc przepiąłem spinkę od ustawienia linki gazu o pięc ząbków czyli mamy połowę gazu wciśnięte załapał lecz po chwili zaczął przyspieszać
trzymając linkę gazu w ręku da się go utrzymać żeby nie zgasł
lecz z wydechu daje na biało-szary kolor i spore zadymienie okolicy
na czym się skupić od czego zacząć
rozrządu nie byłem w stanie sprawdzić gdyż nie miałem latarki żeby w oczko przy skrzyni przyświecić i sprawdzić znaki
a i jeszcze jedno chyba jak by zaworek zwrotny nie działał to bym nie dał rady go utrzymać nawet regulując gazem na chodzie???


ALHAMBRA 2.0 - RADOM

arwam

MK3 1,9 TD zgasł i już nie chce odpalić !!! nie ciągnie ON

Post autor: arwam » pt kwie 01, 2011 08:47

pompa wtyskowa na 99% padła.
silnik podczas pracy sięnie tłucze metalicznie?
w przewodzie powrotnym z pompy wtryskowej do baku nie ma dużych ilości powietrza?
jeśli w przewodzie dopływowym nie ma powietrza a w przewodzie powrotnym cały czas zasuwi powietrze lub piana to świdczy ot o dwóch faktach. po pierwsze masz pompę bez nurników i dlatego miałeś problemu z odpowietrzeniem pompy wtryskowej a dwa że wtryski się zawiesiły.
zrzuć jeszcze kolanko gumowe między turbiną a kolektorem ssącym i zobacz czy nie masz tam nadmiernych ilości oleju co świadczyłoby o tym ze turbo padło. ale jeśli oleju nie ubywa to nie ono jest sprawcą zamieszania.

sprawdzić przy okazji koniecznie czy nie kolebie się koło na wale korbowym.
ale najprawdopodobniej nie obędzie się bez ingerencji pompiarza.
i koniecznie sprawdź czy rozrząd się zgrywa inaczej nie można jakiejkolwiek diagnozy stawiać.
ale jeśli po wyciągnięciu przypieszacza auto lepiej chodzi oznacza to że pompa nie przyspiesza kata wtrysku.
prawdopodobnie pompiarz będzie chciał za naprawę pompy wtryskowej tyle że można będzie raczej się obejrzeć za inną pompą lub też pomyśleć o kimś z forum kto robi większe pompy. i sprawdź czy nie masz cały czas dużej ilości powietrza w przewodzie powrotnym z pompy wtryskowej i czy silnik nie tłucze się zbytnio



Awatar użytkownika
prezesdjserwis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:44
Lokalizacja: RADOM

MK3 1,9 TD zgasł i już nie chce odpalić !!! nie ciągnie ON

Post autor: prezesdjserwis » pt kwie 01, 2011 20:52

fakt faktem masz rację na powrocie jest biała ropa z powietrzem miniaturowe te bąbelki ale za to cała masa
o czym to świadczy - że nie mam odpowietrzonej pompy czy że na pompie się zapowietrza


ALHAMBRA 2.0 - RADOM

arwam

MK3 1,9 TD zgasł i już nie chce odpalić !!! nie ciągnie ON

Post autor: arwam » sob kwie 02, 2011 10:16

jesli tylko w przewodzie powrotnym to masz zawieszone wtryskiwacze



Awatar użytkownika
prezesdjserwis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:44
Lokalizacja: RADOM

MK3 1,9 TD zgasł i już nie chce odpalić !!! nie ciągnie ON

Post autor: prezesdjserwis » wt kwie 05, 2011 23:06

Witam a więc problem został namierzony pompa wtryskowa powiedziała STARCZY MOJEJ PRACY
po dokładnym jej odpowietrzeniu tylko z jednego przewodu idącego na wtryski tryska ON na pozostałe trzy ledwo ledwo
Tylko mam jeszcze ostatnie pytanie do znawców tematu kupić używkę czy regenerować ???
jeśli używka to czym się sugerować przy zakupie???
jeśli regenerować to za jakie pieniądze???


ALHAMBRA 2.0 - RADOM

arwam

MK3 1,9 TD zgasł i już nie chce odpalić !!! nie ciągnie ON

Post autor: arwam » śr kwie 06, 2011 08:37

prezesdjserwis, "regeneracja" polega na wymianie uszczelnień i ewentualnie zatulejowaniu pompy. jeśli ktoś Ci będzie wciskał kit że regenerują głowiczki to możesz się odwrócić i iść swoją drogą uprzednio na mapie zaznaczywszy miejsce gdzie nie należy zajeżdżać a jużtym bardziej oddawać auta do naprawy.
z tego co mówisz to najprawdopodobniej uszkodzeniu uległa głowiczka. koszt nowej przewyższy koszt zakupu używanej lub przeróbki tej pompy którą masz.
z tym że jak będziesz kupował używkę to i tak trzeba się liczyć z taką możliwością że mimo tego że pompa jest sprawna to trzeba będzie zmienić uszczelnienia.



Awatar użytkownika
prezesdjserwis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:44
Lokalizacja: RADOM

MK3 1,9 TD zgasł i już nie chce odpalić !!! nie ciągnie ON

Post autor: prezesdjserwis » śr kwie 06, 2011 22:31

dzięki za wypowiedzi pozdrawiam wszystkich który brali w rozmowie udział
a i tym samym zamykam temat pozdrawiam


ALHAMBRA 2.0 - RADOM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 140 gości