Pije olej... DUZO...1,6 TD
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- tomogolf2
- Forum Master
- Posty: 1172
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
- Lokalizacja: Mrągowo
- Kontakt:
Pije olej... DUZO...1,6 TD
Moje auto zaczeło pic coraz wiecej oleju, zdarza sie za musze dolac litr tygodniowo, ostanio zaglądałem w cylindry, nie było zbytnio oznak mocnego zużycia, kopresja tez w normie, turbo wiem ze pije, ale zeby na 500km dolewac litr oleju?, zauwazylem ze z tej gruszki odmy przy pokrywie zawowor troche sie saczy, zdjełem przewod zeby zobaczyc co sie dzieje a tam pociekło olejem i to dosc sporo, jako ze to nierozbieralny elemnent wymoczylem i załozylem, pojedzilem ze 200km zdejmuje przewod... i co? znow olej.. czy mozliwe ze ta gruszka przepuszcza olej? ąz takie ilosci??
- Michał_1977
- _
- Posty: 14298
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Pije olej... DUZO...1,6 TD
tomogolf2, to,że w odmie jest dużo oleju,świadczy o tym,że masz przedmuchy na baniakach
Twój silnik trochę dostaje w palik,więc przypuszczam,że pierścionki mogą być zapieczone

Twój silnik trochę dostaje w palik,więc przypuszczam,że pierścionki mogą być zapieczone

- tomogolf2
- Forum Master
- Posty: 1172
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
- Lokalizacja: Mrągowo
- Kontakt:
Pije olej... DUZO...1,6 TD
kurde, co roku wymieniac piercienie? ;p hmm jak tak dalej pojdzie to tłoki od 1,9 bede mogl juz wstawic..
- Michał_1977
- _
- Posty: 14298
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Pije olej... DUZO...1,6 TD
Silnik jest mocno wysilony,więc nie ma się co dziwić...tomogolf2 pisze:kurde, co roku wymieniac piercienie?

Nie ma tego złego,co by na dobre nie wyszłotomogolf2 pisze:hmm jak tak dalej pojdzie to tłoki od 1,9 bede mogl juz wstawic..

- tomogolf2
- Forum Master
- Posty: 1172
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
- Lokalizacja: Mrągowo
- Kontakt:
Pije olej... DUZO...1,6 TD
zauwazylem ze zaczał pic wiecej jak podłaczylem odme pod rure ssaca turbo, wczesniej nie wciagał tyle oleju
- Michał_1977
- _
- Posty: 14298
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Pije olej... DUZO...1,6 TD
Filtr powietrza masz czysty?tomogolf2 pisze:zauwazylem ze zaczał pic wiecej jak podłaczylem odme pod rure ssaca turbo, wczesniej nie wciagał tyle oleju

Odepnij tą odmę od dolotu i puść do butelki.Po tygodniu zobacz co się uzbiera.
Może duża suszara wysysa choć nie powinna,bo sparator oleju (ten grzybek) powinien oddzielić,chyba,że ma uszkodzoną membranę.
Ja to cholerstwo kiedyś rozebrałem (rozciąłem na zgrzewie),obejrzałem i zgrzałem do kupy lutownicą

- tomogolf2
- Forum Master
- Posty: 1172
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
- Lokalizacja: Mrągowo
- Kontakt:
Pije olej... DUZO...1,6 TD
nowy, moje auto nie widzialo filtra od 3 lat, tylko stożek i stożek.Michał_1977 pisze:Filtr powietrza masz czysty?
załozylem inny seprator zobacze co sie stanie...
- tomogolf2
- Forum Master
- Posty: 1172
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
- Lokalizacja: Mrągowo
- Kontakt:
Pije olej... DUZO...1,6 TD
No i stało sie, zrobilem twoj patent Michał_1977, wyciagnełem odme pod silnik a pod nia doczepiłem wiaderko, przejechalem 20km na ostro, zatrzymalem sie a wiaderko (1l) prawie pelne oleju, zauwazylem tez ze puscil olej na przewodzie od podstawy filtra i przy turbine, oznaka zbyt wysokiego cisnienia? zaczeło sie tak dziać po zmianie turbiny na VNT, o co tu chodzi?, zrobilem drugi test przejchalem kolejne 20 km jezdzac tak do 3500-4000obr w wiaderku byly sladowe ilosci oleju podejrzewam ze pozostałosci po wczesniejszym tescie,po 20km zrobilem kolejne 50km tez do 3500-4000obr i co? w wiaderku nie pzybylo oleju, co jest grane? na dniach podczepie wskanik cisnienia oleju, czyzby bylo za wysokie? od czego?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14298
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Pije olej... DUZO...1,6 TD
Kiedyś pisałeś,że masz zamiar dać odmę dolną jak w 1,9TD.Dałeś ją?
Pisałeś też,że nie masz ogranicznika fali olejowej nad miską,tylko samą uszczelkę.
Być może dolna odma zaciąga olej i wywala go w znacznych ilościach.
Ten separator,który założyłeś,długo leżał? Jak długo,to membrana mogła trochę stwardnieć lub odkształcić się,dlatego tyle oleju wywaliło.Później zmiękła pod wpływem gorącego oleju i zaczęła zatrzymywać olej,dlatego kolejne testy wyszły lepiej
Pisałeś też,że nie masz ogranicznika fali olejowej nad miską,tylko samą uszczelkę.
Być może dolna odma zaciąga olej i wywala go w znacznych ilościach.
Ten separator,który założyłeś,długo leżał? Jak długo,to membrana mogła trochę stwardnieć lub odkształcić się,dlatego tyle oleju wywaliło.Później zmiękła pod wpływem gorącego oleju i zaczęła zatrzymywać olej,dlatego kolejne testy wyszły lepiej

- tomogolf2
- Forum Master
- Posty: 1172
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
- Lokalizacja: Mrągowo
- Kontakt:
Pije olej... DUZO...1,6 TD
Mam normlany seprarat od 1,6, nie mam dolnej odmy. ten "nowy" separator jest z jezdzacego auta.
Pije olej... DUZO...1,6 TD
tomogolf2, przy VNT zawsze będzie przez zamki w pierścieniach robić przedmuchy i będzie płuło przez odmę a dzieje się tak zwłaszcza jak sterujemy turbiną tylko gruszką nadciśnieniowo bo wtedy masz stale zamknięte kierownice i uchylane są dopiero po osiągnięciu zadanego ciśnienia o ile nie są zapieczone bo wtedy potrafi bardzo szybko wyrzucić olej. dlatego ja jeździłem potem na WG.
jak dorwę kawałek aluminium i przetestuję sterowanie, będzie się ono sprawdzać to myślę że możne znów VNT zawita pod maskę.
zresztą w nowych TDI jest to całkiem normalne że przy deptaniu podpijają olej.
może nie w takich ilościach bo przede-wszystkim nie stosuje się aż tak wysokich sprężów jak u nas ale to jest nie podważalny fakt.
dodatkowo do zaistniałego faktu przyczynia się to że 1.6 jest silnkiem krótko skowowym a więc i małą prędkość liniowa tłoka potęguje ten efekt bo objętość w komorze spalanie rośnie znacznie wolniej niż w silniku długo-skokowym o tej samej pojemności.
to że puściły Ci olej podstawka filtra oleju i przewód olejenia turbiny to tylko zbieg okolicznośći chyba że zaczyna ci sięzacinać zawór przelewowy i masz tendencję do podstawiania zaworów.
jeśli po wymianie separatora dalej Ci pije olej jak głupi to na kilka dni zmniejsz dalej doładowanie i zobacz czy będzie to samo nadal.
jak tak to podejrzewam że niezły z Ciebie upalacz jest
jak dorwę kawałek aluminium i przetestuję sterowanie, będzie się ono sprawdzać to myślę że możne znów VNT zawita pod maskę.
zresztą w nowych TDI jest to całkiem normalne że przy deptaniu podpijają olej.
może nie w takich ilościach bo przede-wszystkim nie stosuje się aż tak wysokich sprężów jak u nas ale to jest nie podważalny fakt.
dodatkowo do zaistniałego faktu przyczynia się to że 1.6 jest silnkiem krótko skowowym a więc i małą prędkość liniowa tłoka potęguje ten efekt bo objętość w komorze spalanie rośnie znacznie wolniej niż w silniku długo-skokowym o tej samej pojemności.
to że puściły Ci olej podstawka filtra oleju i przewód olejenia turbiny to tylko zbieg okolicznośći chyba że zaczyna ci sięzacinać zawór przelewowy i masz tendencję do podstawiania zaworów.
jeśli po wymianie separatora dalej Ci pije olej jak głupi to na kilka dni zmniejsz dalej doładowanie i zobacz czy będzie to samo nadal.
jak tak to podejrzewam że niezły z Ciebie upalacz jest

- tomogolf2
- Forum Master
- Posty: 1172
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
- Lokalizacja: Mrągowo
- Kontakt:
Pije olej... DUZO...1,6 TD
a co to znaczy?:D upalacz?arwam pisze:to podejrzewam że niezły z Ciebie upalacz jest

- tomogolf2
- Forum Master
- Posty: 1172
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
- Lokalizacja: Mrągowo
- Kontakt:
Pije olej... DUZO...1,6 TD
a widzisz, moze dzieje sie tak, bo mam wg cisnieniowy ale na starcie kierownice sa zamkniete, dopiero po osiagnieciu cisnienia sie otwieraja...arwam pisze:tomogolf2, przy VNT zawsze będzie przez zamki w pierścieniach robić przedmuchy i będzie płuło przez odmę a dzieje się tak zwłaszcza jak sterujemy turbiną tylko gruszką nadciśnieniowo bo wtedy masz stale zamknięte kierownice i uchylane są dopiero po osiągnięciu zadanego ciśnienia o ile nie są zapieczone bo wtedy potrafi bardzo szybko wyrzucić olej. dlatego ja jeździłem potem na WG.
a jak bedzie to samo? albo nie bedzie?arwam pisze:na kilka dni zmniejsz dalej doładowanie i zobacz czy będzie to samo nadal.

- tomogolf2
- Forum Master
- Posty: 1172
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
- Lokalizacja: Mrągowo
- Kontakt:
Pije olej... DUZO...1,6 TD
no dobra udalo sie postawic jaka diagnoze, ale co z tym zrobic? jezeli zmiejsze cisnienie i dalej bedzie to samo? ustawie 1b
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości