Pije olej... DUZO...1,6 TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Pije olej... DUZO...1,6 TD

Post autor: tomogolf2 » ndz mar 27, 2011 14:59

Moje auto zaczeło pic coraz wiecej oleju, zdarza sie za musze dolac litr tygodniowo, ostanio zaglądałem w cylindry, nie było zbytnio oznak mocnego zużycia, kopresja tez w normie, turbo wiem ze pije, ale zeby na 500km dolewac litr oleju?, zauwazylem ze z tej gruszki odmy przy pokrywie zawowor troche sie saczy, zdjełem przewod zeby zobaczyc co sie dzieje a tam pociekło olejem i to dosc sporo, jako ze to nierozbieralny elemnent wymoczylem i załozylem, pojedzilem ze 200km zdejmuje przewod... i co? znow olej.. czy mozliwe ze ta gruszka przepuszcza olej? ąz takie ilosci??


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14298
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Pije olej... DUZO...1,6 TD

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 27, 2011 16:25

tomogolf2, to,że w odmie jest dużo oleju,świadczy o tym,że masz przedmuchy na baniakach :bajer:
Twój silnik trochę dostaje w palik,więc przypuszczam,że pierścionki mogą być zapieczone :?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Pije olej... DUZO...1,6 TD

Post autor: tomogolf2 » ndz mar 27, 2011 16:30

kurde, co roku wymieniac piercienie? ;p hmm jak tak dalej pojdzie to tłoki od 1,9 bede mogl juz wstawic..


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14298
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Pije olej... DUZO...1,6 TD

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 27, 2011 16:37

tomogolf2 pisze:kurde, co roku wymieniac piercienie?
Silnik jest mocno wysilony,więc nie ma się co dziwić... :bajer:
tomogolf2 pisze:hmm jak tak dalej pojdzie to tłoki od 1,9 bede mogl juz wstawic..
Nie ma tego złego,co by na dobre nie wyszło :satan:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Pije olej... DUZO...1,6 TD

Post autor: tomogolf2 » ndz mar 27, 2011 21:55

zauwazylem ze zaczał pic wiecej jak podłaczylem odme pod rure ssaca turbo, wczesniej nie wciagał tyle oleju


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14298
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Pije olej... DUZO...1,6 TD

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 27, 2011 23:51

tomogolf2 pisze:zauwazylem ze zaczał pic wiecej jak podłaczylem odme pod rure ssaca turbo, wczesniej nie wciagał tyle oleju
Filtr powietrza masz czysty? :chytry:
Odepnij tą odmę od dolotu i puść do butelki.Po tygodniu zobacz co się uzbiera.
Może duża suszara wysysa choć nie powinna,bo sparator oleju (ten grzybek) powinien oddzielić,chyba,że ma uszkodzoną membranę.
Ja to cholerstwo kiedyś rozebrałem (rozciąłem na zgrzewie),obejrzałem i zgrzałem do kupy lutownicą :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Pije olej... DUZO...1,6 TD

Post autor: tomogolf2 » pn mar 28, 2011 12:17

Michał_1977 pisze:Filtr powietrza masz czysty?
nowy, moje auto nie widzialo filtra od 3 lat, tylko stożek i stożek.
załozylem inny seprator zobacze co sie stanie...


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Pije olej... DUZO...1,6 TD

Post autor: tomogolf2 » pn mar 28, 2011 22:34

No i stało sie, zrobilem twoj patent Michał_1977, wyciagnełem odme pod silnik a pod nia doczepiłem wiaderko, przejechalem 20km na ostro, zatrzymalem sie a wiaderko (1l) prawie pelne oleju, zauwazylem tez ze puscil olej na przewodzie od podstawy filtra i przy turbine, oznaka zbyt wysokiego cisnienia? zaczeło sie tak dziać po zmianie turbiny na VNT, o co tu chodzi?, zrobilem drugi test przejchalem kolejne 20 km jezdzac tak do 3500-4000obr w wiaderku byly sladowe ilosci oleju podejrzewam ze pozostałosci po wczesniejszym tescie,po 20km zrobilem kolejne 50km tez do 3500-4000obr i co? w wiaderku nie pzybylo oleju, co jest grane? na dniach podczepie wskanik cisnienia oleju, czyzby bylo za wysokie? od czego?


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14298
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Pije olej... DUZO...1,6 TD

Post autor: Michał_1977 » pn mar 28, 2011 23:30

Kiedyś pisałeś,że masz zamiar dać odmę dolną jak w 1,9TD.Dałeś ją?
Pisałeś też,że nie masz ogranicznika fali olejowej nad miską,tylko samą uszczelkę.
Być może dolna odma zaciąga olej i wywala go w znacznych ilościach.
Ten separator,który założyłeś,długo leżał? Jak długo,to membrana mogła trochę stwardnieć lub odkształcić się,dlatego tyle oleju wywaliło.Później zmiękła pod wpływem gorącego oleju i zaczęła zatrzymywać olej,dlatego kolejne testy wyszły lepiej :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Pije olej... DUZO...1,6 TD

Post autor: tomogolf2 » wt mar 29, 2011 07:59

Mam normlany seprarat od 1,6, nie mam dolnej odmy. ten "nowy" separator jest z jezdzacego auta.


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

arwam

Pije olej... DUZO...1,6 TD

Post autor: arwam » wt mar 29, 2011 10:15

tomogolf2, przy VNT zawsze będzie przez zamki w pierścieniach robić przedmuchy i będzie płuło przez odmę a dzieje się tak zwłaszcza jak sterujemy turbiną tylko gruszką nadciśnieniowo bo wtedy masz stale zamknięte kierownice i uchylane są dopiero po osiągnięciu zadanego ciśnienia o ile nie są zapieczone bo wtedy potrafi bardzo szybko wyrzucić olej. dlatego ja jeździłem potem na WG.
jak dorwę kawałek aluminium i przetestuję sterowanie, będzie się ono sprawdzać to myślę że możne znów VNT zawita pod maskę.
zresztą w nowych TDI jest to całkiem normalne że przy deptaniu podpijają olej.
może nie w takich ilościach bo przede-wszystkim nie stosuje się aż tak wysokich sprężów jak u nas ale to jest nie podważalny fakt.

dodatkowo do zaistniałego faktu przyczynia się to że 1.6 jest silnkiem krótko skowowym a więc i małą prędkość liniowa tłoka potęguje ten efekt bo objętość w komorze spalanie rośnie znacznie wolniej niż w silniku długo-skokowym o tej samej pojemności.

to że puściły Ci olej podstawka filtra oleju i przewód olejenia turbiny to tylko zbieg okolicznośći chyba że zaczyna ci sięzacinać zawór przelewowy i masz tendencję do podstawiania zaworów.
jeśli po wymianie separatora dalej Ci pije olej jak głupi to na kilka dni zmniejsz dalej doładowanie i zobacz czy będzie to samo nadal.
jak tak to podejrzewam że niezły z Ciebie upalacz jest :)



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Pije olej... DUZO...1,6 TD

Post autor: tomogolf2 » wt mar 29, 2011 19:45

arwam pisze:to podejrzewam że niezły z Ciebie upalacz jest :)
a co to znaczy?:D upalacz? :hmm:


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Pije olej... DUZO...1,6 TD

Post autor: tomogolf2 » wt mar 29, 2011 19:48

arwam pisze:tomogolf2, przy VNT zawsze będzie przez zamki w pierścieniach robić przedmuchy i będzie płuło przez odmę a dzieje się tak zwłaszcza jak sterujemy turbiną tylko gruszką nadciśnieniowo bo wtedy masz stale zamknięte kierownice i uchylane są dopiero po osiągnięciu zadanego ciśnienia o ile nie są zapieczone bo wtedy potrafi bardzo szybko wyrzucić olej. dlatego ja jeździłem potem na WG.
a widzisz, moze dzieje sie tak, bo mam wg cisnieniowy ale na starcie kierownice sa zamkniete, dopiero po osiagnieciu cisnienia sie otwieraja...
arwam pisze:na kilka dni zmniejsz dalej doładowanie i zobacz czy będzie to samo nadal.
a jak bedzie to samo? albo nie bedzie? :chytry:


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Pije olej... DUZO...1,6 TD

Post autor: tomogolf2 » wt mar 29, 2011 19:50

no dobra udalo sie postawic jaka diagnoze, ale co z tym zrobic? jezeli zmiejsze cisnienie i dalej bedzie to samo? ustawie 1b


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości