SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]
Wiec wyglada to tak. Mamy mozliwosc wsadzenia w zasadzie kazdego silnika do kazdego auta bo wszystko jest wykonalne...... DO wyboru mamy silniki z gamy VW takie jak:
1. 1.8 8V, 2.0 8V : 2 rodzaje :
a) 1.8 - 2.0 elektroniczny wtrysk typu DIGIFANT II - bardzo wdzieczne i wytrzymale silniki przy czym dosc dobrze i szybkie. Niski koszt zakupu, nieskomplikowana elektronika.
b)mechaniczne wtryki - wtrysk mechaniczny typu K-Jet lub KE-Jet, (chyba najczesciej spotykane w 8V, bo w reszte nie bedziemy sie zaglebiac...). Silniki dobre, wytzymale, lecz mozemy miec problemy przy swapie jezeli cos w dawcy zachowywalo sie nie tak, awarie wtrysku ktore ciezko zdiagnozowac i naprawic. Nieskomplikowana instalacja elektryczna...
2. 1.8/2.0 16V 2 rodzaje:
a) 1.8 16V KR, 1.8 16V KR, 2.0 16V 9A mechaniczny wtrysk typu K-Jet , KE-Jet, KE-Motronic. Jednostki dobre lecz dosc ciezko znalezc takie ktore nadawalyby sie jeszcze do jazdy bez remontu wiec trzeba uwazac przy zakupie. Bardzo szybkie silniki jezeli chodzi o MK2 lub MK1. DOsc prosta instalacja elektryczna, ale moga pojawic sie juz jakies problemy/usterki
b) 2.0 16V ABF elektroniczny wtrysk typu DIGIFANT - chyba najlepszy silnik w wykonaniu VW, jezeli chodzi o jednostke 16sto zaworowa. INstalacja prosta, niezawodna, bardzo dobre prowadzenie zaplonu itd...
Silnik jest juz nowszej konstrukcji wiec wytrzyma wiecej i produkuje wiecej mocy niz stare jednostki, najbardziej polecany z 16V.
3. VR6 2.8 AAA lub VR6 2.9 ABV - silniki mocno znieslawione ale maja to cos w sobie. Wystepowaly w nich problemy z nadmiernym zuzyciem oleju. Pozaym silnik jest troche ciezszy od 1.8 lub 2.0 i troche wyzszy.... Mozna bez wiekszych problemow wsadzic go do :
MK1,,MK2,MK3 - gdzie byl juz fabrycznie
Polecany ze wzgledu na wysoka moc i piekne brzmienie przy nieduzym apetycie na paliwo. Odradzany z powodu mozliwosci zakupu zniszczonej jednostki,, wysokiej wagi i wyskosci silnika...
4. W koncu silniki doladowane:
a) 1.8T w szerokiej gamie mocy od 150Ps do 225PS. Chyba najlepsze silniki jakie VW kiedykolwiek wyprodukowal i wsadzil do seryjnego auta:)
Polecana jak najbardziej, niestety cena jest wysoka... Pamietajmy ze w tych silnikach jest sporo elektroniki wiec przy zakupie zadbajmy o komplet kabli, sterownikow itp.... Duzy + za mozliwosc elektronicznej ingerencji w mapy paliwa i zwiekszenie mocy niewielkim nakladam pieniedzy,,,, - za skomplikowana instalacje elektryczna i koniecznosc kombinowania z instalacja dolotu powietrza co za soba niesie spore koszta swap`u
b) 1.8 G60 - silniki wytrzymaly niestety ciezko znalezc jednostke w dobrym stanie, szczegolnie jezeli chodzi o kompresor G60 o ktore ludzie zazwyczaj nie dbaja i ulegaja one uszkodzeniom ktorych naprawa jest kosztowna.... + za moc i latwisc montarzu i instalacji elektrycznej.
5. SIlniki wysokoprezne TDI
Ogolnie piszac bardzo udane silniki, wzrorowo pokonywane duze przebiegi, spory moment obrotowy, mozliwosc chip tuningu przy niewielkim nakladzie pienieznym. Silniki polecane do spokojnej jak i pseudo sportowej jazdy. Bardzo szeroka gama silnikow od 90PS do 150PS. NIestety sporo elektroniki i spory koszt zakupu
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Teraz rozpiska utrudnien w modelach MK1/MK2 silnikow wypisanych powyzej:
GOLF MK1:
Decydujac sie na swap powinnismy pamietac ze model ten ma rozna konstrukcje w mocowaniach silnikach i krzyn, wiec MK1 z silnikiem 1.1 lub 1.3 ma silnik umieszczony wydechem do przodu, a 1.5-1.6 1.8 wydechem do tylu, czyli widac ze silniki sa obrocone. Jak w MK1 1.5/1.6/1.8 nie mamy zadnych problemow przy swapaie z mocowaniem silnika tak w 1.1/1.3 pojawia sie problem z mocowaniem. Mozemy to jednak przeskoczyc w momencie kiedy przespawamy uchwyty pod poduszki na podluznicach co nie bedzie specjanie trudne.
Takze jezeli opanowalismy juz temat poduszek i mocowac przejdzmy do opisania silnikow ktore nie sprawia nam wiekszego problemu z montarzem:
1.8 - 2.0 8V 1.8 - 2.0 16V, 1.8T - nie ma zadnego problemu pod wzglegem ze mamy skrzynie sterowana "wodzikami" czyli taka jak w Golfie MK2 z silnikami 1.6-1.8. Bedziemy potrzebowali tylko lapy do skrzyni 5cio biegowej oraz lap silnika przedniej i tylnej ( z silnikow 1.5 1.6 1.
Problem pojawia sie niestety w chwili kiedy chcemy wsadzic skrzynie sterowana linkami a sprzeglo sterowane jest za pomoca hydrauliki.
1. Mocowanie skrzyni sterowanej linkami: mamy 2 mozliwosci wykonac wlasna lape lub uzyc lapy oryginalnej ze skrzyni sterowanej linkami:
Wykonanie lapy pod poryginalny uchwyt na podluznicy :
WYkonanie takiej lapy jak i sporo zdjec mozemy ogladna na stronie autora: (przednia lapa skrzyni)
LAPA
i druga lapa tylnia do skrzyni sterowanej linkami:
LAPAl
Wykonanie uchwytu pod lape skrzyni sterowanej linkam z wykorzystaniem uchwytu z lawy MK2i:
Ten uchwyt pod poduszke nalezy odciac od lawy/wozka i przespawac do mk1 w taki sposob:
zdjecie
jak widac jedno i drugie rozwiazanie nie jest do konca proste, jednak ja postawilbym na dorobienie lapy pod oryginalny uchwyt gdyz zapewni to wieksza sztywnosc silnika,skrzyni i odciazy przednia poduszke ktora jest nienajlepsza w MK1 , jak i nie bedzie dodatkowym problemem przy wsadzaniu lub wyciaganiu silnika.
Lewarek biegow w skrzyni sterowanej linkami. Do kompletu powinnismy dokupic sobie lub kupic wraz z silnikiem lewarek biegow z linkami . Montarz powinien odbyc sie w miejscu w ktorym mielismy zamontowany stary lewarek.
Nastepna sprawa do omowienia to wydech. jak wiadomo uklad wydechowy w tych modelach rozni sie i bedziemy mieli problemy przy silnikach jezeli bedziemy chcieli zalozyc oryginalne kolektory razem z rura polaczeniowa/dwururka do naszych MK1.
1.8 8V PF, PB, 1P, PG, 1H - W tych modelach kolektor wydechowy polaczony jest z dwururka ktora laczy reszte uklady wydechowego z silnikiem. Dwururki te nie beda pasowac nam do mk1, wiec musimy poszukac czegos innego:
1.jedyna dwururka ktora bedzie pasowac bez p
roblemow montowana byla w Scirocco i jezeli ida nam sie takowa dostac to jestesmy w domu.
2. przespawanie oryginalnej dwururki ktora kupilismy razem z silnikiem - typowa zabawa polegajaca na dopasowaniu ksztaltem rur tak aby wszystko ladnie pasowalo. Tu polecam zapoznac sie z dobrym spawaczem i kims kto ma gietarke do rur lub chocby palnik.
Zdjecie dwururek pasujacych do MK1:
To chyba wszystko co do MK1 i tych silnikow
VR6 w MK1 - tu pojawia sie z kolei problem z mocowaniem silnika,
Mocowanie skrzynie biegow zostalo omowione wyzej (skrzynia sterowana linkami)
Wiec jezeli chodzi o zamocowanie silnika VR6 w MK1 bedziemy musieli uzbroic sie w nerwy, spawacza, troche blachy ok 3mm i do dziela.
Musimy dorobic uchwyt pod podusze przednia co w zasadzie nie ingeruje w spawanie nadwozia ipt.. mozna to pozniej zdemontowac odkrecajac 2 srubki,
Wiecej roboty bedziemy mieli z mocowaniem tylnej poduszki bo trzeba wyciac odpowiedni kawalem blachy, i wraz ze wsadzonym silnikiem przymierzyc w ktorym miejscu ma byc przyspawany na stale do karoserii. Poznizsze zdjecie pokazuje w ktorym miejscu powinnismy to zrobici jak to wyglada.
Czyli mit o VR6 w MK1 uwazam o obalonym.....
Jedyny MK1 VR6 w polsce ktorego znalazlem, mozna oglada tu:
TUTAJ
pamietajmy jednak ze silnik VR6 jest dosc ciezki i mocny i nalezaloby wzmocnic dolne wahacze i kielichy gorne.
**********************************************************
montujemy hydrauliczne sprzeglo w mk2:
wiec ta, bedziemy potrzebowali:
pedaly, passat, corrado,golf G60 do wercji z wysprzeglikiem hydraulicznym, pompke wysprzeglika, blache montarzowa serva do wersji z wysprzeglikiem hydraulicznym, troche czasu i umiejetnosci:)))
wiec mala dokumentacja techniczna z prac przy montarzu , mysle ze nie trzeba dodatkowych opisow:
Standardowe pedaly mk2
Pedaly do wersji z wysprzeglikiem hydralucznym po zamontowaniu w mk2:
Tak to wszystko prazentuje sie od srodka. Od zwnatrz wyglada to tak:
A tak wyglada blacha montarzowa:
To tyle. Uwagi prosze na priv jezeli byloby cos niejasne,niezrozumiale to dpoisze
Nie posiadam zadnych wymiarow tych uchwytow wiec prosze o nie pytac a wzsystko co jest tu zamieszczone ma charakter edukacyjny
cdn....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
1. 1.8 8V, 2.0 8V : 2 rodzaje :
a) 1.8 - 2.0 elektroniczny wtrysk typu DIGIFANT II - bardzo wdzieczne i wytrzymale silniki przy czym dosc dobrze i szybkie. Niski koszt zakupu, nieskomplikowana elektronika.
b)mechaniczne wtryki - wtrysk mechaniczny typu K-Jet lub KE-Jet, (chyba najczesciej spotykane w 8V, bo w reszte nie bedziemy sie zaglebiac...). Silniki dobre, wytzymale, lecz mozemy miec problemy przy swapie jezeli cos w dawcy zachowywalo sie nie tak, awarie wtrysku ktore ciezko zdiagnozowac i naprawic. Nieskomplikowana instalacja elektryczna...
2. 1.8/2.0 16V 2 rodzaje:
a) 1.8 16V KR, 1.8 16V KR, 2.0 16V 9A mechaniczny wtrysk typu K-Jet , KE-Jet, KE-Motronic. Jednostki dobre lecz dosc ciezko znalezc takie ktore nadawalyby sie jeszcze do jazdy bez remontu wiec trzeba uwazac przy zakupie. Bardzo szybkie silniki jezeli chodzi o MK2 lub MK1. DOsc prosta instalacja elektryczna, ale moga pojawic sie juz jakies problemy/usterki
b) 2.0 16V ABF elektroniczny wtrysk typu DIGIFANT - chyba najlepszy silnik w wykonaniu VW, jezeli chodzi o jednostke 16sto zaworowa. INstalacja prosta, niezawodna, bardzo dobre prowadzenie zaplonu itd...
Silnik jest juz nowszej konstrukcji wiec wytrzyma wiecej i produkuje wiecej mocy niz stare jednostki, najbardziej polecany z 16V.
3. VR6 2.8 AAA lub VR6 2.9 ABV - silniki mocno znieslawione ale maja to cos w sobie. Wystepowaly w nich problemy z nadmiernym zuzyciem oleju. Pozaym silnik jest troche ciezszy od 1.8 lub 2.0 i troche wyzszy.... Mozna bez wiekszych problemow wsadzic go do :
MK1,,MK2,MK3 - gdzie byl juz fabrycznie
Polecany ze wzgledu na wysoka moc i piekne brzmienie przy nieduzym apetycie na paliwo. Odradzany z powodu mozliwosci zakupu zniszczonej jednostki,, wysokiej wagi i wyskosci silnika...
4. W koncu silniki doladowane:
a) 1.8T w szerokiej gamie mocy od 150Ps do 225PS. Chyba najlepsze silniki jakie VW kiedykolwiek wyprodukowal i wsadzil do seryjnego auta:)
Polecana jak najbardziej, niestety cena jest wysoka... Pamietajmy ze w tych silnikach jest sporo elektroniki wiec przy zakupie zadbajmy o komplet kabli, sterownikow itp.... Duzy + za mozliwosc elektronicznej ingerencji w mapy paliwa i zwiekszenie mocy niewielkim nakladam pieniedzy,,,, - za skomplikowana instalacje elektryczna i koniecznosc kombinowania z instalacja dolotu powietrza co za soba niesie spore koszta swap`u
b) 1.8 G60 - silniki wytrzymaly niestety ciezko znalezc jednostke w dobrym stanie, szczegolnie jezeli chodzi o kompresor G60 o ktore ludzie zazwyczaj nie dbaja i ulegaja one uszkodzeniom ktorych naprawa jest kosztowna.... + za moc i latwisc montarzu i instalacji elektrycznej.
5. SIlniki wysokoprezne TDI
Ogolnie piszac bardzo udane silniki, wzrorowo pokonywane duze przebiegi, spory moment obrotowy, mozliwosc chip tuningu przy niewielkim nakladzie pienieznym. Silniki polecane do spokojnej jak i pseudo sportowej jazdy. Bardzo szeroka gama silnikow od 90PS do 150PS. NIestety sporo elektroniki i spory koszt zakupu
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Teraz rozpiska utrudnien w modelach MK1/MK2 silnikow wypisanych powyzej:
GOLF MK1:
Decydujac sie na swap powinnismy pamietac ze model ten ma rozna konstrukcje w mocowaniach silnikach i krzyn, wiec MK1 z silnikiem 1.1 lub 1.3 ma silnik umieszczony wydechem do przodu, a 1.5-1.6 1.8 wydechem do tylu, czyli widac ze silniki sa obrocone. Jak w MK1 1.5/1.6/1.8 nie mamy zadnych problemow przy swapaie z mocowaniem silnika tak w 1.1/1.3 pojawia sie problem z mocowaniem. Mozemy to jednak przeskoczyc w momencie kiedy przespawamy uchwyty pod poduszki na podluznicach co nie bedzie specjanie trudne.
Takze jezeli opanowalismy juz temat poduszek i mocowac przejdzmy do opisania silnikow ktore nie sprawia nam wiekszego problemu z montarzem:
1.8 - 2.0 8V 1.8 - 2.0 16V, 1.8T - nie ma zadnego problemu pod wzglegem ze mamy skrzynie sterowana "wodzikami" czyli taka jak w Golfie MK2 z silnikami 1.6-1.8. Bedziemy potrzebowali tylko lapy do skrzyni 5cio biegowej oraz lap silnika przedniej i tylnej ( z silnikow 1.5 1.6 1.
Problem pojawia sie niestety w chwili kiedy chcemy wsadzic skrzynie sterowana linkami a sprzeglo sterowane jest za pomoca hydrauliki.
1. Mocowanie skrzyni sterowanej linkami: mamy 2 mozliwosci wykonac wlasna lape lub uzyc lapy oryginalnej ze skrzyni sterowanej linkami:
Wykonanie lapy pod poryginalny uchwyt na podluznicy :
WYkonanie takiej lapy jak i sporo zdjec mozemy ogladna na stronie autora: (przednia lapa skrzyni)
LAPA
i druga lapa tylnia do skrzyni sterowanej linkami:
LAPAl
Wykonanie uchwytu pod lape skrzyni sterowanej linkam z wykorzystaniem uchwytu z lawy MK2i:
Ten uchwyt pod poduszke nalezy odciac od lawy/wozka i przespawac do mk1 w taki sposob:
zdjecie
jak widac jedno i drugie rozwiazanie nie jest do konca proste, jednak ja postawilbym na dorobienie lapy pod oryginalny uchwyt gdyz zapewni to wieksza sztywnosc silnika,skrzyni i odciazy przednia poduszke ktora jest nienajlepsza w MK1 , jak i nie bedzie dodatkowym problemem przy wsadzaniu lub wyciaganiu silnika.
Lewarek biegow w skrzyni sterowanej linkami. Do kompletu powinnismy dokupic sobie lub kupic wraz z silnikiem lewarek biegow z linkami . Montarz powinien odbyc sie w miejscu w ktorym mielismy zamontowany stary lewarek.
Nastepna sprawa do omowienia to wydech. jak wiadomo uklad wydechowy w tych modelach rozni sie i bedziemy mieli problemy przy silnikach jezeli bedziemy chcieli zalozyc oryginalne kolektory razem z rura polaczeniowa/dwururka do naszych MK1.
1.8 8V PF, PB, 1P, PG, 1H - W tych modelach kolektor wydechowy polaczony jest z dwururka ktora laczy reszte uklady wydechowego z silnikiem. Dwururki te nie beda pasowac nam do mk1, wiec musimy poszukac czegos innego:
1.jedyna dwururka ktora bedzie pasowac bez p
roblemow montowana byla w Scirocco i jezeli ida nam sie takowa dostac to jestesmy w domu.
2. przespawanie oryginalnej dwururki ktora kupilismy razem z silnikiem - typowa zabawa polegajaca na dopasowaniu ksztaltem rur tak aby wszystko ladnie pasowalo. Tu polecam zapoznac sie z dobrym spawaczem i kims kto ma gietarke do rur lub chocby palnik.
Zdjecie dwururek pasujacych do MK1:
To chyba wszystko co do MK1 i tych silnikow
VR6 w MK1 - tu pojawia sie z kolei problem z mocowaniem silnika,
Mocowanie skrzynie biegow zostalo omowione wyzej (skrzynia sterowana linkami)
Wiec jezeli chodzi o zamocowanie silnika VR6 w MK1 bedziemy musieli uzbroic sie w nerwy, spawacza, troche blachy ok 3mm i do dziela.
Musimy dorobic uchwyt pod podusze przednia co w zasadzie nie ingeruje w spawanie nadwozia ipt.. mozna to pozniej zdemontowac odkrecajac 2 srubki,
Wiecej roboty bedziemy mieli z mocowaniem tylnej poduszki bo trzeba wyciac odpowiedni kawalem blachy, i wraz ze wsadzonym silnikiem przymierzyc w ktorym miejscu ma byc przyspawany na stale do karoserii. Poznizsze zdjecie pokazuje w ktorym miejscu powinnismy to zrobici jak to wyglada.
Czyli mit o VR6 w MK1 uwazam o obalonym.....
Jedyny MK1 VR6 w polsce ktorego znalazlem, mozna oglada tu:
TUTAJ
pamietajmy jednak ze silnik VR6 jest dosc ciezki i mocny i nalezaloby wzmocnic dolne wahacze i kielichy gorne.
**********************************************************
montujemy hydrauliczne sprzeglo w mk2:
wiec ta, bedziemy potrzebowali:
pedaly, passat, corrado,golf G60 do wercji z wysprzeglikiem hydraulicznym, pompke wysprzeglika, blache montarzowa serva do wersji z wysprzeglikiem hydraulicznym, troche czasu i umiejetnosci:)))
wiec mala dokumentacja techniczna z prac przy montarzu , mysle ze nie trzeba dodatkowych opisow:
Standardowe pedaly mk2
Pedaly do wersji z wysprzeglikiem hydralucznym po zamontowaniu w mk2:
Tak to wszystko prazentuje sie od srodka. Od zwnatrz wyglada to tak:
A tak wyglada blacha montarzowa:
To tyle. Uwagi prosze na priv jezeli byloby cos niejasne,niezrozumiale to dpoisze
Nie posiadam zadnych wymiarow tych uchwytow wiec prosze o nie pytac a wzsystko co jest tu zamieszczone ma charakter edukacyjny
cdn....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ostatnio zmieniony wt kwie 26, 2005 19:56 przez cyarnz, łącznie zmieniany 12 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości