[aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 450
- Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
- Lokalizacja: SK
- Auto: mk4 variant
- Silnik: axr
[aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu
Witam,
Zakupiłem kolejnego golfa, cieknie mi na 99% spod sprężyn cięgna gazu. Czy jestem w stanie to sam uszczelnić? czy chodzi o oring pod sprężynami ? Mógłby ktoś napisać w skrócie co po kolei... (W opisie modyfikacji GOVa nie ma już zdjęć ani stronki z angielskim opisem)
Zakupiłem kolejnego golfa, cieknie mi na 99% spod sprężyn cięgna gazu. Czy jestem w stanie to sam uszczelnić? czy chodzi o oring pod sprężynami ? Mógłby ktoś napisać w skrócie co po kolei... (W opisie modyfikacji GOVa nie ma już zdjęć ani stronki z angielskim opisem)
mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI
[aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu
poszukaj, jeszcze niedawno trafiłem na to, ale niestety nie mam linku
Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z
-
- Użytkownik
- Posty: 450
- Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
- Lokalizacja: SK
- Auto: mk4 variant
- Silnik: axr
[aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu
Orzeł_01, szkoda.... kawałek opisu znalazłem w 2 miejscach ale dla pompy z 1.6 z 1 sprężyną
mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI
- Krystian GTD
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
- Lokalizacja: Gdańsk
[aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu
Siema. Operacja jest bardzo prosta. Do wymiany oring + nowa tulejka (miedziana) ośki przyśpieszacza i oczywiście nowa uszczelka pod głowiczkę pompy wtryskowej. Najlepiej kupić zestaw naprawczy pompy wtryskowej Bosch. Czas naprawy ok 3h (bardzo wolny uważnym tempem).
1. Ściągasz linkę przyśpieszacza
2. Z tyłu pompy odkręcasz wahadło od regulacji dokładnych obrotów biegu jałowego (można też ostrożnie wypiąć dźwigienkę).
3. Odkręcasz przewód powrotny ON z pompy wtryskowej (klucz 17).
4. Demontujesz wspornik linki przyśpieszacza (ten czarny, przykręcony na 2 imbusy)
5. Wypinasz wtyczkę z elektrozaworu.
6. Odpinasz przewód podciśnienia LDA.
7. Wykręcasz z boku pompy (prawa strona) na głowiczce regulacje wydatku szczątkowego (klucz 10 i płaski śrubokręt).
8. Odkręcasz dźwignie ze sprężynami - uważaj sprężyny są bardzo mocno naciągnięte (podczas demontażu należy zapamiętać znaki na wielowypuście- żeby potem wiedzieć jak to złożyć do kupy, najlepiej zrobić sobie fotki).
9. Wykręć regulacje dawki paliwa (ułatwi to założenie głowiczki)
10. Odkręć wahadełko z przodu pompy (klucz 10) jak tego nie odkręcisz to podczas demontażu głowiczki uszkodzisz dźwigienkę ze sprężynkami (wewnątrz pompy).
11. Odkręć siłownik (ten czarny amortyzatorek).
12. Demontujesz głowiczkę pompy 4 śruby (klucz imbus, ciężko odkręcić jedną śrubę z prawej strony - najlepiej dogiąć sobie klucz imbusowy), podczas demontażu ostrożnie podnoś glowiczkę i uważaj na sprężynkę (wewnątrz pompy od naciągu wahadełka)- należy ją odpiąć.
13. Tulejkę starą wybijasz młotkiem a nową najlepiej jest wciągnąć za pomocą śruby, podkładek i nasadki (wyższej niż tulejka).
14. Zakładasz nowy oring na ośkę i nową uszczelkę głowiczki pompy.
15. Składasz wszystko w odwrotnej kolejności.
Ogólnie musisz robić wszystko bardzo uważnie i pamiętaj żeby nic nie wpadło do pompy wtryskowej (uważaj na tą małą sprężynkę).
Po montażu oczywiście należy wyregulować dawkę paliwa, wydatek resztkowy i obroty biegu jałowego.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdro
1. Ściągasz linkę przyśpieszacza
2. Z tyłu pompy odkręcasz wahadło od regulacji dokładnych obrotów biegu jałowego (można też ostrożnie wypiąć dźwigienkę).
3. Odkręcasz przewód powrotny ON z pompy wtryskowej (klucz 17).
4. Demontujesz wspornik linki przyśpieszacza (ten czarny, przykręcony na 2 imbusy)
5. Wypinasz wtyczkę z elektrozaworu.
6. Odpinasz przewód podciśnienia LDA.
7. Wykręcasz z boku pompy (prawa strona) na głowiczce regulacje wydatku szczątkowego (klucz 10 i płaski śrubokręt).
8. Odkręcasz dźwignie ze sprężynami - uważaj sprężyny są bardzo mocno naciągnięte (podczas demontażu należy zapamiętać znaki na wielowypuście- żeby potem wiedzieć jak to złożyć do kupy, najlepiej zrobić sobie fotki).
9. Wykręć regulacje dawki paliwa (ułatwi to założenie głowiczki)
10. Odkręć wahadełko z przodu pompy (klucz 10) jak tego nie odkręcisz to podczas demontażu głowiczki uszkodzisz dźwigienkę ze sprężynkami (wewnątrz pompy).
11. Odkręć siłownik (ten czarny amortyzatorek).
12. Demontujesz głowiczkę pompy 4 śruby (klucz imbus, ciężko odkręcić jedną śrubę z prawej strony - najlepiej dogiąć sobie klucz imbusowy), podczas demontażu ostrożnie podnoś glowiczkę i uważaj na sprężynkę (wewnątrz pompy od naciągu wahadełka)- należy ją odpiąć.
13. Tulejkę starą wybijasz młotkiem a nową najlepiej jest wciągnąć za pomocą śruby, podkładek i nasadki (wyższej niż tulejka).
14. Zakładasz nowy oring na ośkę i nową uszczelkę głowiczki pompy.
15. Składasz wszystko w odwrotnej kolejności.
Ogólnie musisz robić wszystko bardzo uważnie i pamiętaj żeby nic nie wpadło do pompy wtryskowej (uważaj na tą małą sprężynkę).
Po montażu oczywiście należy wyregulować dawkę paliwa, wydatek resztkowy i obroty biegu jałowego.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdro
Ostatnio zmieniony pn mar 28, 2011 17:13 przez Krystian GTD, łącznie zmieniany 2 razy.
[aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu
Co do pkt 12, to warto dodać, żeby wciskać bolec do środka pompy
I am traveler of both time and space...
-
- Użytkownik
- Posty: 450
- Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
- Lokalizacja: SK
- Auto: mk4 variant
- Silnik: axr
[aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu
Krystian GTD, chyle czoła za instrukcję
mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI
- Marcin997
- Użytkownik
- Posty: 434
- Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
- Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
- Kontakt:
[aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100486" onclick="window.open(this.href);return false;
Na pewno się przyda
Na pewno się przyda
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 22:18
- Lokalizacja: Łódź
[aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu
Witam, mój problem jest podobny, mianowicie mam wyciek spod cięgna gazu... ale moja pompa nie ma 3 sprężynek tylko jedną...tą pod cięgnem gazu.. czy wymiana tej tulejki jest podobna? czy zestaw naprawczy pompy wtryskowej Bosch'a też mi będzie pasował?
- Marcin997
- Użytkownik
- Posty: 434
- Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
- Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
- Kontakt:
[aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu
Z trzema sprężynkami to chodzi o 3 sprężynki na governorze nie pod Cięgnem gazu.. Ściągaj górę pompyjak w linku powyżej lub jak kolega wyżej pisał, kup zestaw naprawczy pod Twoją pompę (jeśli masz jedną sprężynkę pod gazem to masz krótszą bodajże tulejkę..) tak mi się przynajmniej wydaje.. ALe nie jestem pewien...
-
- Użytkownik
- Posty: 450
- Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
- Lokalizacja: SK
- Auto: mk4 variant
- Silnik: axr
[aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu
Krystian GTD, zabijesz mnie.... mechanik zabrał się za pompę przy okazji wymiany oleju+rozrządu. Teraz nie cieknie. Jutro sprawdzę czy zmieniło się coś z bolcem w LDA- może wysuwa się bardziej. Czy obroty 1000/min po rozgrzaniu nie są za wysokie? na zimnym 900-950.
mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI
- Marcin997
- Użytkownik
- Posty: 434
- Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
- Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
- Kontakt:
[aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu
dobrze w miare... Ale możesz to wyregulować wydatkiem szczątkowym..
- Krystian GTD
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: [aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu
1000/min po rozgrzaniu troszkę za wysokie proponuje wyregulować na ok 950 i będzie smacznie. PozdroMichau pisze:Krystian GTD Czy obroty 1000/min po rozgrzaniu nie są za wysokie? na zimnym 900-950.
-
- Użytkownik
- Posty: 450
- Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
- Lokalizacja: SK
- Auto: mk4 variant
- Silnik: axr
[aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu
Krystian GTD, wkręcić śrubę z góry, która ogranicza cięgno? (jedna z dwóch-druga ogranicza max obroty przy pełnym gazie) ? Zauważyłem jeszcze że obroty po nagrzaniu (wydatek szczątkowy) rosną mi bardziej na paliwie z Auchan, a na normalnym z BP mniej...
mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI
- Krystian GTD
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
- Lokalizacja: Gdańsk
[aaz] mk3 cieknąca pompa- cięgno gazu
Michau musisz dojść do dobrych ustawień metodą prób i błędów. Dobrze ustaw wydatek szczątkowy. Pamiętaj, że wraz ze wzrostem wydatku szczątkowego rosną też obroty biegu jałowego. Jak ustawisz dobrze wydatek to nie powinny obroty skakać.
Wlepa jak ustawić wydatek szczątkowy.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100796" onclick="window.open(this.href);return false;
Wlepa jak ustawić wydatek szczątkowy.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100796" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 95 gości