O swapie gaźnika na 4xMIKUNI lub pochodne - słów kilka :)

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

dmlodyb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lis 23, 2009 13:11
Lokalizacja: EKU

O swapie gaźnika na 4xMIKUNI lub pochodne - słów kilka :)

Post autor: dmlodyb » czw mar 24, 2011 14:24

Witam. Jestem w trakcie wkładania gaźników od CBR 1000 do 1.8 16v KR w Scirocco. Z mojego doświadczenia seryjny kolektor nie nadaje się na montaż gdyż będą problemy z synchronizacją. W seryjnym kolektorze dolotowym wszystkie gardziele są połączone i jest wyprowadzone podciśnienie do serwa. Przy synchronizacji z tego co rozmawiałem z mechanikiem motocyklowym każdy gaźnik będzie synchronizowany z cylindrem który zasila. Na początku użyłem seryjnego kolektora. Filmik z odpalenia :

" onclick="window.open(this.href);return false;

W międzyczasie udało mi się dorobić kolektor i kupić nowy komputer od KR.

Obrazek

Tu po zamontowaniu gaźników i wyprowadzeniu króćców podciśnienia do komputera:

Obrazek

Musiałem pobawić się kabelkami bo w sciro był 1.8 8v żeby podłączyć komputer. Po założeniu kolektora z gaźnikami oraz podłączenia podciśnień auto nie chciało odpalić. Myślałem że to błąd w podłączeniu elektryki. Iskra, paliwo było, zapłon w miarę dobrze ustawiony ( na oko ). Jak podało się paliwo strzykawką bezpośrednio w gaźnik próbował załapać. To podsunęło mi pomysł żeby przeczyścić gaźniki. Po wyczyszczeniu i po korekcji ustawieniu zapłonu auto odpaliło bez najmniejszego problemu.
Pozostało mi rozwiązanie problemu podciśnienia do serwa. W kolektorze za mało jest miejsca na kolejne dziury i wyprowadzenie do serwa. Synchronizacja i prawdopodobnie zwiększenie dawki paliwa.



Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

O swapie gaźnika na 4xMIKUNI lub pochodne - słów kilka :)

Post autor: fifel » czw mar 24, 2011 15:58

Milo mi powitac :)

Widze pieknie dzielo pod maska sciro... Kr-ek plus gazy od CBR-ki to niezly setup :)

Co do podcisnienia do serwa to nie mozesz sprobowac rozgalezic tego co juz masz?

Wrzuc filmik jak maszyna chodzi na nowym kolektorze :D


[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]

dmlodyb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lis 23, 2009 13:11
Lokalizacja: EKU

Re: O swapie gaźnika na 4xMIKUNI lub pochodne - słów kilka :

Post autor: dmlodyb » czw mar 24, 2011 17:52

fifel pisze:
Co do podcisnienia do serwa to nie mozesz sprobowac rozgalezic tego co juz masz?

Wrzuc filmik jak maszyna chodzi na nowym kolektorze :D
Nie będzie to przeszkadzało w jakiś sposób komputerowi jak po drodze podciśnienia będą zasilały jeszcze serwo?? Postaram się o filmik jak najszybciej.



Awatar użytkownika
dan_25
Forum Master
Forum Master
Posty: 1161
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 18:54
Lokalizacja: Woźniki [ SLU ]
Kontakt:

Re: O swapie gaźnika na 4xMIKUNI lub pochodne - słów kilka :

Post autor: dan_25 » czw mar 24, 2011 19:00

co do połączenia kompa z serwem to nic się nie powinno dziać , bo nawet w PL-ce jest to ori na jednym przewodzie rozgałęzione trójnikiem [ komp , mfa , serwo ] :bajer:

dobrze że widać wreszcie jakieś konkrety w temacie , sam będę do swojej PL-ki w niedługim czasie zakładał gaźniki z Yamahy R1 ale na aparacie zapłonowym sterowanym pod ciśnieniowo [ z silnika 1,1 ] który z resztą do tego celu już lekko przerobiłem :helm:

pozdro


MK III >> mój zielony dupoVWóz :hmm:
viewtopic.php?f=88&t=199091" onclick="window.open(this.href);return false;

MK I >> moja nowa zabawka :satan:
viewtopic.php?p=3387489#3387489" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

O swapie gaźnika na 4xMIKUNI lub pochodne - słów kilka :)

Post autor: fifel » czw mar 24, 2011 21:19

Dokladnie - z podcisnieniem nie bedzie problemu bo we wszystkich praktycznie silnikach podcisnienia sa porozgaleziane i jezeli tylko wszystko bedzie szczelne to nie bedzie zadnego problemu.


[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]

dmlodyb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lis 23, 2009 13:11
Lokalizacja: EKU

O swapie gaźnika na 4xMIKUNI lub pochodne - słów kilka :)

Post autor: dmlodyb » czw mar 24, 2011 23:02

Dzięki za odpowiedź. Bardzo mi to pomogło. Miałem wkładać pompę vacuum od transita. Zaoszczędzę trochę $$. Kwestia pozostaje teraz synchronizacji i filtrów powietrza bo ciasno pod maską.



Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

O swapie gaźnika na 4xMIKUNI lub pochodne - słów kilka :)

Post autor: fifel » pt mar 25, 2011 08:36

zrob jakiegos w miare plaskiego airboxa na gazniki i wypusc kawalek rury z filtrem w bok, np stozkiem, ale duzym jakims zeby nie bylo za malo powietrza.
Pamietaj tylko zeby scianka airboxa nie byla za blisko wlotow do gardzieli gaznikow (z tego co pamietam minimalna odleglosc to 25 mm ale lepiej zrobic mozliwie jak najwiecej miejsca).

A synchronizacja to mysle ze i na sluch wyjdzie jak dobrze znasz temat regulacji gaznikow, a jak nie to zrobia Ci to w kazdym zakladzie ktory zajmuje sie gaznikami motocyklowymi.

No i czekamy na jakies foty i filmy :D


[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: O swapie gaźnika na 4xMIKUNI lub pochodne - słów kilka :

Post autor: spawacz » pt mar 25, 2011 10:09

Chlopacy co wyscie mu podpowiedzieli z tymi podcisnieniami to sie wierzyc nie chce!!! Podcisnienie mozesz wziasc tylko z jednego kanalu!!! Po co sie robi synchronizacje vacunometrem??? Zeby pozniej laczyc kanaly za pomoca trojnikow??? -Gdzie tu rozum , to bedzie dzialac jak qpa, nie dojrze ze rozsynchronizujesz to jeszcze sklad miesznaki nie bedzie jednorodny, nastepna sprawa jak chcesz zahamowac? Jak przepustnice beda otwarte to cisnienie bedzie prawie rowne 0 bo nie masz zwezki w postaci przepustnicy calkowitej jak w normalny zasilaniu, mozesz dac tylko i wylacznie pompe dodatkowa, starsze Mk2 w Dieslu mialy pompy niskie z krodzcami z boku obudowy - i taka musisz zamontowac zeby nie kombinowac i zeby heble byly , ale mozesz dac tez elektryczna pompe taka z mk3 i tez bedzie po problemie. Intersuje mnie sprawa kompa tylko jeszcze bo gdzies tam bylo napisane podcisnienie do kompa?! Nie lepiej bylo to robic na apraracie z KR+komp od zaplonu KR , lub w pelnym podcisnieniu na aparacie z 1.3 MH przykladowo? Ja sadze ze bylo by lepiej.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
dan_25
Forum Master
Forum Master
Posty: 1161
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 18:54
Lokalizacja: Woźniki [ SLU ]
Kontakt:

Re: O swapie gaźnika na 4xMIKUNI lub pochodne - słów kilka :

Post autor: dan_25 » pt mar 25, 2011 19:27

jakoś Niemcy przy pakowaniu Weber-ów biorą podciśnienie do serwa z czwartego garka i wszystko bangala to raz a dwa że przez komp lub MFA silnik nie zaciąga dodatkowego powietrza tylko robi podciśnienie i nie może to zakłócić pracy gaźników , co innego serwo które potrzebuje większej dawki podciśnienia [ nawet na ori układzie KR/PL po wciśnięciu hamulca spadają obroty ] choć według mnie to bzdeta bo cały czas na hamulcu się nie jeździ :helm:

a co do łączenia podciśnień z każdego garka to się zgodzę w 100% bo to nic nie pomoże a może sporo zaszkodzić :chytry:

PS/ KR nie ma kompa tylko sterownik zapłonu działający pod ciśnieniowo i to według mnie lepsze rozwiązanie niż zapłon z 1,1 / 1,3


MK III >> mój zielony dupoVWóz :hmm:
viewtopic.php?f=88&t=199091" onclick="window.open(this.href);return false;

MK I >> moja nowa zabawka :satan:
viewtopic.php?p=3387489#3387489" onclick="window.open(this.href);return false;

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

O swapie gaźnika na 4xMIKUNI lub pochodne - słów kilka :)

Post autor: spawacz » pt mar 25, 2011 19:31

A co ja napisalem "bylo to robic na apraracie z KR+komp od zaplonu KR" , widzisz gdzes tu komp slinka /ecu badz inna nazwe na to wskazujaca. Koledzy mu zle podpowiedzieli i chlop se tylko narobi popyliny, mam nadzieje ze posty ostanie przeczyta bo szkoda roboty.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
dan_25
Forum Master
Forum Master
Posty: 1161
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 18:54
Lokalizacja: Woźniki [ SLU ]
Kontakt:

Re: O swapie gaźnika na 4xMIKUNI lub pochodne - słów kilka :

Post autor: dan_25 » pt mar 25, 2011 19:37

dan_25 pisze:jakoś Niemcy przy pakowaniu Weber-ów biorą podciśnienie do serwa z czwartego garka i wszystko bangala to raz a dwa że przez komp lub MFA silnik nie zaciąga dodatkowego powietrza tylko robi podciśnienie i nie może to zakłócić pracy gaźników , co innego serwo które potrzebuje większej dawki podciśnienia [ nawet na ori układzie KR/PL po wciśnięciu hamulca spadają obroty ] choć według mnie to bzdeta bo cały czas na hamulcu się nie jeździ :helm:

a co do łączenia podciśnień z każdego garka to się zgodzę w 100% bo to nic nie pomoże a może sporo zaszkodzić :chytry:

PS/ KR nie ma kompa tylko sterownik zapłonu działający pod ciśnieniowo i to według mnie lepsze rozwiązanie niż zapłon z 1,1 / 1,3
i jeszcze jedno co mnie zaciekawiło :grin:
spawacz pisze: nastepna sprawa jak chcesz zahamowac? Jak przepustnice beda otwarte to cisnienie bedzie prawie rowne 0
kto hamuje i jednocześnie trzyma nogę na gazie :panna:


MK III >> mój zielony dupoVWóz :hmm:
viewtopic.php?f=88&t=199091" onclick="window.open(this.href);return false;

MK I >> moja nowa zabawka :satan:
viewtopic.php?p=3387489#3387489" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
dan_25
Forum Master
Forum Master
Posty: 1161
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 18:54
Lokalizacja: Woźniki [ SLU ]
Kontakt:

Re: O swapie gaźnika na 4xMIKUNI lub pochodne - słów kilka :

Post autor: dan_25 » pt mar 25, 2011 19:38

jakoś Niemcy przy pakowaniu Weber-ów biorą podciśnienie do serwa z czwartego garka i wszystko bangala to raz a dwa że przez komp lub MFA silnik nie zaciąga dodatkowego powietrza tylko robi podciśnienie i nie może to zakłócić pracy gaźników , co innego serwo które potrzebuje większej dawki podciśnienia [ nawet na ori układzie KR/PL po wciśnięciu hamulca spadają obroty ] choć według mnie to bzdeta bo cały czas na hamulcu się nie jeździ :helm:

a co do łączenia podciśnień z każdego garka to się zgodzę w 100% bo to nic nie pomoże a może sporo zaszkodzić :chytry:

PS/ KR nie ma kompa tylko sterownik zapłonu działający pod ciśnieniowo i to według mnie lepsze rozwiązanie niż zapłon z 1,1 / 1,3

i jeszcze jedno co mnie zaciekawiło :grin:
spawacz pisze: nastepna sprawa jak chcesz zahamowac? Jak przepustnice beda otwarte to cisnienie bedzie prawie rowne 0
kto hamuje i jednocześnie trzyma nogę na gazie :panna:[/quote]


MK III >> mój zielony dupoVWóz :hmm:
viewtopic.php?f=88&t=199091" onclick="window.open(this.href);return false;

MK I >> moja nowa zabawka :satan:
viewtopic.php?p=3387489#3387489" onclick="window.open(this.href);return false;

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

O swapie gaźnika na 4xMIKUNI lub pochodne - słów kilka :)

Post autor: spawacz » pt mar 25, 2011 19:42

oj kolega chyba kjs"a nie jechal nigdy... ,proponuje sie przyjechac to bedziesz wiedzial po co ... :rotfl:


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

O swapie gaźnika na 4xMIKUNI lub pochodne - słów kilka :)

Post autor: fifel » pt mar 25, 2011 19:44

No wlasnie mialem o tym pisac :D hamowanie i przepustnica otwarta :D
No i jesli o te podcisnienia chodzi to nikt przeciez nie mowi o laczeniu poszczegolnych cylindrow.


[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości