Swap z 1,6 PN w vw mk2 na 1,8RP z seata toledo
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 113
- Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
- Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego
Swap z 1,6 PN w vw mk2 na 1,8RP z seata toledo
Witam:)
Panowie, mam problem, ponieważ postanowiłem do swojego silnika 1.8 JN z audi 80 b3 z głowicą od 1.8 RP, który siedzi w osprzęcie silnika 1,6 PN (gaźnik piertburg 2ee) zamontować monowtrysk. Kupiłem prawie wszystkie potrzebne graty z tolego 1.8 rp.Brakuje tylko pompy wewnętrznej no i ewentualnie wiązki na pompy...jak wspomniałem nie mam niestety wiązki, która zasila pompy i teraz rodzi się pytanie, czy da się jakoś to podłączyć (zasilanie pomp) nie mając wiązki. Jeśli tak to pokażcie mi na schemacie skrzynki bezp. jeśli możecie w które piny, której kostki - gdzie jest wyjście plusa i minusa na pompy. Dziś zaglądałem w skrzynkę u siebie i na wiązkę ze skrzynki z toledo. No i teraz nie wiem, gdzie podłączyć osobny żółto - czarny przewód??? Nie mam go wychodzącego u siebie w golfie. Poza tym rozumiem, że dokładam wraz z wiązką przekaźnik nr 1,który jest od podkrzewania jeża a sygnał idzie z czerwonego czujnika cieczy chłodzącej na trójniku...ale co zrobić z przekaźnikiem nr 31 - jest on od załączania wirnika gdy dostanie impuls z czujnika w gaźniku (lub z niebieskiego czujnika w kolektorze chyba..poprawcie mnie jeśli się mylę..do czego ten 31 służy..??)i nie pozwala on aby wirnik pracował non stop po zgaszeniu stacyjki,tak??? Więc mam go usunąć, czy zostawić?? Nie będzie za późno załączał wirnika czy raczej o tym tylko i wyłącznie decyduje czujnik w chłodnicy, który załącza wentylator po tym gdy termostat puści w obieg gorącą ciecz..?? Doradźcie co zrobić z tym 31 i gdzie podłączyć ten cieńki żólto-czarny kabelek i gdzie podłączyć zasilanie pomp..???
- widać tu ten żółto-czarny przewód,który nie wiem gdzie podłączyć :/ idzie ten kabel do kostki, którą łączy sie wiązkę silnikową. Poza tym jak dziś zauważyłem obok tego żółto-czarnego przewodu, w złączce wiązek jest cieńki przewód czerwono-czarny, który w wiązce ze skrzynki bezp. z PN jak i RP idzie do kostki G1, tyle, że w PN z G1 idzie prosto do cewki i daje impuls na obrotek a w RP idzie dalej w wiązkę silnikową a ten żółto-czarny jest luzem wraz z kostkami białymi.. może on jest właśnie od obrotka???.
Nie wiem jak kwestia obrotka w seacie jest rozwiązana,bo do cewki idą dwa kable tylko : czarny i zielony. Co z tym żółto- czarnym???
- rozumiem, że ten przekaźnik dokładam i on jest od grzania jeża i daje sygnał temu przekażnikowi czerwony czujnik w trójniku od głowicy,który przy temp ok 70st. rozłącza styki i przerywa wtedy elektryczne podgrzewanie kolektora...
-jak sądzicie, czy w mojej skrzynce czegoś brakuje aby dołożyć monowtrysk??? (prócz przekaźnika nr 1 )
Nie wiem jakim cudem ale u mnie mimo, iż seryjnie jest gażnik 2ee jest przekaźnik (chyba)na pompy 80 ale z tego co mi wiadomo to powinien byc chyba o oznaczeniu 67 bądź 167. Nie wiem.... Wpiąłem go dziś (tą 80kę) do paska b4 mojego taty (1.8 ADZ monotronic) i chodził. Co z tym przekaźnikiem 31?????????
Pomóżcie, proszę...
Panowie, mam problem, ponieważ postanowiłem do swojego silnika 1.8 JN z audi 80 b3 z głowicą od 1.8 RP, który siedzi w osprzęcie silnika 1,6 PN (gaźnik piertburg 2ee) zamontować monowtrysk. Kupiłem prawie wszystkie potrzebne graty z tolego 1.8 rp.Brakuje tylko pompy wewnętrznej no i ewentualnie wiązki na pompy...jak wspomniałem nie mam niestety wiązki, która zasila pompy i teraz rodzi się pytanie, czy da się jakoś to podłączyć (zasilanie pomp) nie mając wiązki. Jeśli tak to pokażcie mi na schemacie skrzynki bezp. jeśli możecie w które piny, której kostki - gdzie jest wyjście plusa i minusa na pompy. Dziś zaglądałem w skrzynkę u siebie i na wiązkę ze skrzynki z toledo. No i teraz nie wiem, gdzie podłączyć osobny żółto - czarny przewód??? Nie mam go wychodzącego u siebie w golfie. Poza tym rozumiem, że dokładam wraz z wiązką przekaźnik nr 1,który jest od podkrzewania jeża a sygnał idzie z czerwonego czujnika cieczy chłodzącej na trójniku...ale co zrobić z przekaźnikiem nr 31 - jest on od załączania wirnika gdy dostanie impuls z czujnika w gaźniku (lub z niebieskiego czujnika w kolektorze chyba..poprawcie mnie jeśli się mylę..do czego ten 31 służy..??)i nie pozwala on aby wirnik pracował non stop po zgaszeniu stacyjki,tak??? Więc mam go usunąć, czy zostawić?? Nie będzie za późno załączał wirnika czy raczej o tym tylko i wyłącznie decyduje czujnik w chłodnicy, który załącza wentylator po tym gdy termostat puści w obieg gorącą ciecz..?? Doradźcie co zrobić z tym 31 i gdzie podłączyć ten cieńki żólto-czarny kabelek i gdzie podłączyć zasilanie pomp..???
- widać tu ten żółto-czarny przewód,który nie wiem gdzie podłączyć :/ idzie ten kabel do kostki, którą łączy sie wiązkę silnikową. Poza tym jak dziś zauważyłem obok tego żółto-czarnego przewodu, w złączce wiązek jest cieńki przewód czerwono-czarny, który w wiązce ze skrzynki bezp. z PN jak i RP idzie do kostki G1, tyle, że w PN z G1 idzie prosto do cewki i daje impuls na obrotek a w RP idzie dalej w wiązkę silnikową a ten żółto-czarny jest luzem wraz z kostkami białymi.. może on jest właśnie od obrotka???.
Nie wiem jak kwestia obrotka w seacie jest rozwiązana,bo do cewki idą dwa kable tylko : czarny i zielony. Co z tym żółto- czarnym???
- rozumiem, że ten przekaźnik dokładam i on jest od grzania jeża i daje sygnał temu przekażnikowi czerwony czujnik w trójniku od głowicy,który przy temp ok 70st. rozłącza styki i przerywa wtedy elektryczne podgrzewanie kolektora...
-jak sądzicie, czy w mojej skrzynce czegoś brakuje aby dołożyć monowtrysk??? (prócz przekaźnika nr 1 )
Nie wiem jakim cudem ale u mnie mimo, iż seryjnie jest gażnik 2ee jest przekaźnik (chyba)na pompy 80 ale z tego co mi wiadomo to powinien byc chyba o oznaczeniu 67 bądź 167. Nie wiem.... Wpiąłem go dziś (tą 80kę) do paska b4 mojego taty (1.8 ADZ monotronic) i chodził. Co z tym przekaźnikiem 31?????????
Pomóżcie, proszę...
Ostatnio zmieniony pt mar 25, 2011 17:26 przez Tomaso007, łącznie zmieniany 2 razy.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Swap z 1,6 PN w vw mk2 na 1,8RP z seata toledo
Chaotycznie to wszystko opisaleś, szczególnie z tym czarno żółtym.
Ogólnie w RP przekaźnik 31 nie występuje.
Zasilanie pompy paliwa - pin M/2, masa pompy paliwa - pin M/1.
Przekaźnik do grzania jeża trzeba dołożyć.
Przekaźnik 80 w skrzynce przekaźników jest od grzania jeża w przypadku silnika 2ee, w przypadku RP jest tam przekaźnik pompy paliwa (jaki numer - tego nie wiem, ale inny niż 80).
Co do żółto-czarnego - to napisz konkretnie, skąd dokąd idzie ten kabel - piszesz coś o nim ,ale nie wiadomo nawet, czy wychodzi on z wiązki silnika, bo tego nie napisałeś.
Ogólnie w RP przekaźnik 31 nie występuje.
Zasilanie pompy paliwa - pin M/2, masa pompy paliwa - pin M/1.
Przekaźnik do grzania jeża trzeba dołożyć.
Przekaźnik 80 w skrzynce przekaźników jest od grzania jeża w przypadku silnika 2ee, w przypadku RP jest tam przekaźnik pompy paliwa (jaki numer - tego nie wiem, ale inny niż 80).
Co do żółto-czarnego - to napisz konkretnie, skąd dokąd idzie ten kabel - piszesz coś o nim ,ale nie wiadomo nawet, czy wychodzi on z wiązki silnika, bo tego nie napisałeś.
-
- Mały gagatek
- Posty: 113
- Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
- Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego
Swap z 1,6 PN w vw mk2 na 1,8RP z seata toledo
Ten żółto-czarny cieńki kabel wychodzi z wiązki ku jej początku tam, gdzie są te białe kostki tj.by miał byc podłaczony gdzieś do skrzynki. Widać ten kabel na pierwszym zdjęciu a jego koniec jest raczej (patrząc po kolorach) we wtyczce dwuprzewodowej łączenia wiązki (łączenie wiazki tej ze skrzynki z wiazką silnikową od której jest łacze od ECU)wraz z kablem czerwono-czarnym,który idzie do kostki G1. Widać to przecież na drugim zdjeciu
Co do przekaźników pompy w RP widziałem tylko o oznaczeniu 67 ale w tym samym miejscu w pasku b4'96r. 1.8 ADZ monotronic spotkałem o ozn. 167
jeden jego koniec jest tak jakby miał iść do skrzynki bezpieczników ale z tego co pamietam podczas demontażu to 'samiec'tego przewodu szedł gdzieś w instalacje i nie przypatrywałem sie temu, bo liczyłem na to, że taka złączka i taki przewód podczas wymiany wiazki w vw u mnie też sie znajdzie i sie podepnie a tu jednak w vw nie ma tego kabla i teraz z tej wiązki od RP nie wiem gdzie go wpiąć:/Lipek81 pisze:ale nie wiadomo nawet, czy wychodzi on z wiązki silnika
Co do przekaźników pompy w RP widziałem tylko o oznaczeniu 67 ale w tym samym miejscu w pasku b4'96r. 1.8 ADZ monotronic spotkałem o ozn. 167
rozumiem,że nic sie nie stanie jeśli tego 31 poprostu nie będzie...???Lipek81 pisze:Ogólnie w RP przekaźnik 31 nie występuje.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Swap z 1,6 PN w vw mk2 na 1,8RP z seata toledo
No dobra - przewód żółto-czarny idzie od skrzynki, do złącza koło ECU na podszybiu - tak zrozumiałem - a dalej? Od tego złącza gdzie idzie? Prawdopodobnie do czujnika temperatury czerwonego. Jeżeli tak, to podłącz ten przewód do któregoś z pinów D/3 lub D/5 - zobacz, który masz wolny, ewentualnie od któregoś z nich będzie szedł kabelek ze złączką, w którą wepniesz się z kablem z wiązki.
Przekaźnik 31 - po prostu nie wkładaj go w podstawkę. W komorze silnika zostanie tobie czarny przewód, który był podłączony do termostatu w gaźniku - też go nie podłączaj. Tak z resztą było robione w niektórych mk2 z silnikiem RP oryginalnie.
Przekaźnik pompy paliwa - może być 67, albo 167. Ogólnie dowolny przekaźnik jaki znajdziesz tam w golfie mk2, mk3, pasku b3/b4 - oprócz 80. Ma wchodzić w piny oznaczone 2, 4, 3, 6 na skrzynce bezpieczników.
Przekaźnik 31 - po prostu nie wkładaj go w podstawkę. W komorze silnika zostanie tobie czarny przewód, który był podłączony do termostatu w gaźniku - też go nie podłączaj. Tak z resztą było robione w niektórych mk2 z silnikiem RP oryginalnie.
Przekaźnik pompy paliwa - może być 67, albo 167. Ogólnie dowolny przekaźnik jaki znajdziesz tam w golfie mk2, mk3, pasku b3/b4 - oprócz 80. Ma wchodzić w piny oznaczone 2, 4, 3, 6 na skrzynce bezpieczników.
-
- Mały gagatek
- Posty: 113
- Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
- Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego
Swap z 1,6 PN w vw mk2 na 1,8RP z seata toledo
- przeobraża się w przewód biały z cieńkim czerwonym paskiemLipek81 pisze:do złącza koło ECU na podszybiu - tak zrozumiałem - a dalej? Od tego złącza gdzie idzie?
raczej nie, bo czujnik czerwony jest jakby termicznym załącznikiem jeża i kable(patrzyłem po kolorach) od niego idą do przekaźnika nr 1Lipek81 pisze:Prawdopodobnie do czujnika temperatury czerwonego.
Gdzie podłaczyć ten żółto-czarny???
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Swap z 1,6 PN w vw mk2 na 1,8RP z seata toledo
Sprawdź dokładnie, dokąd idze ten kabelek i napisz - nie mam takiego na schemacie.
A nie masz przypadkiem grzanej sondy lambda? Może ten przewód jest od grzałki? Jak tak, to G1/8.
A nie masz przypadkiem grzanej sondy lambda? Może ten przewód jest od grzałki? Jak tak, to G1/8.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Swap z 1,6 PN w vw mk2 na 1,8RP z seata toledo
Lipek81 pisze:Sprawdź dokładnie, dokąd idze ten kabelek i napisz - nie mam takiego na schemacie.
-
- Mały gagatek
- Posty: 113
- Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
- Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego
Swap z 1,6 PN w vw mk2 na 1,8RP z seata toledo
No nie wiem gdzie idzie ten biały z cieńkim czerwonym paskiem, który jest jakby przedłużeniem tego żółto-czarnego po spięciu wiązek,bo nigdzie go nie ma że tak powiem'na wylocie' widocznie idzie do ecu czy gdzieś.... Zacząłem swapować, może będzie chodził bez podłączenia tego kabelka.
Rozumiem, że pompy podłączam pod piny kostki M2-plus i M1-minus, zmieniam przekaźnik 67 w miejsce 80(ostatni w skrzynce w prawym dolnym rogu)i musi chodzić, tak???
Rozumiem, że pompy podłączam pod piny kostki M2-plus i M1-minus, zmieniam przekaźnik 67 w miejsce 80(ostatni w skrzynce w prawym dolnym rogu)i musi chodzić, tak???
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Swap z 1,6 PN w vw mk2 na 1,8RP z seata toledo
- no i co z tego, że idzie do Ecu? Rozbierz wtyczkę, i sprawdź, na który pin wchodzi - tak cieżko to zrobić?Tomaso007 pisze: widocznie idzie do ecu czy gdzieś
- Tak.Tomaso007 pisze:Rozumiem, że pompy podłączam pod piny kostki M2-plus i M1-minus, zmieniam przekaźnik 67 w miejsce 80(ostatni w skrzynce w prawym dolnym rogu)i musi chodzić, tak???
Swap z 1,6 PN w vw mk2 na 1,8RP z seata toledo
Bialo czerwony cienki to jest przewod od kodow blyskowych laczy sie z zolto czarnym i idzie do budy w Seacie toledo tak szczerze mowiac to niewiem gdzie wychodzi ale w mk2 jest przy cewce lub przy lewarku biegow Wiec nie martw sie tym przewodem
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości