Problem czy to już silnik się kończy? ALH
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Problem czy to już silnik się kończy? ALH
A sprawdzałeś elementarne rzeczy jak:
- poprawny montaż koła zębatego paska na wałku rozrządu ? (czy się samo nie przestawia)
- podobnie koło zębate pompy ??
- napinacz rozrządu
- poprawność złożenia rozrządu
- czy pompa jest przykręcona w ogóle do silnika ??
Wydawać się to może idiotyczne ale miałem taki przypadek w Audi. Nie mogli dojść do ładu z pompą i odpalaniem no to zaczęli dłubać w nastawniku, w dawkach i nie wiadomo w czym jeszcze, silnik chodził coraz gorzej a przyczyna była prozaiczna: pompa wtryskowa była praktycznie luźno przymocowana do silnika i nachylała się i odchylała w zależności od tego z jaką szybkością krążył sobie pasek rozrządu. A debile rozbierali pompę element po elemencie i przypadkiem źle złożyli nastawnik na skutek czego silnik zaczął jakimś cudem równo pracować (a że palił ponad 8 litrów...)
Jeżeli sprawdziłeś szklanki i wałek i nie ma śladów zużycia (takich jak na fotkach w linku z elektrody) to moim zdaniem niepotrzebnie ładujesz się w koszta ich wymiany.
Odnośnie sterowania klapą gaszącą to ALH pod kol. ssącym ma taki mały elektrozawór sterujący właśnie wspomniana klapą. Bardzo często dochodzi do oberwania się kabelków "z prądem" dochodzącej do niego wtyczki na skutek wibracji silnika.
Odnośnie czyszczenia dolotu - nigdy nie zaszkodzi.
Odnośnie czyszczenia turbawki - podobnie
Zużyta turbina w tym silniku wyje. Na początku delikatnie świszcze, później delikatnie gwiżdże na końcu wyje przy każdej próbie dodania gazu. Wywala ogromne ilości oleju EGR`em a silnik zaczyna dymić na czarno przy dodawaniu gazu. Jeżeli żaden z powyższych objawów nie występuje - znaczy ze masz ja sprawną. Sprawnej turbiny w ALH nie słychać wcale.
Odnośnie tego świstu chwilowego słyszalnego do jakichś tam obrotów: od turbiny w dół odchodzi taka mała rurka (już nie pamiętam dokładnie dokąd ona tam leci a nie chce mi się złazić po ciemku do auta). Po wymianie turbiny u mnie zapomnieliśmy dociągnąć tam tych śrub podczas składania. Efekt był taki jak u ciebie że przy jakichś 1800 obr pojawiał się świst jakby uchodzącego powietrza i znikał przy jakichś 2100-2200 obr. Aż w końcu silnik przechodził w tryb awaryjny. Dopiero po 400km to zauważyliśmy jak zrobił się już sporych rozmiarów nagar ze spalin i zdradził nieszczelność układu. Po dokręceniu śrub świst zniknął.
Sprawdź czy przypadkiem z dolotu nie oderwał się kawałek nagaru i nie władował się gdzieś pod zawór ssący uniemożliwiając jego pełnie zamknięcie - to też powoduje efekt dudnienia w dolocie. IC zostaw w spokoju. Tam poza niewielką ilością oleju niczego nie znajdziesz...
Wydaje mi się ze zbyt pochopnie zaczynasz szastać kasą na wymiany zupełnie zbędnych rzeczy.
Sprawdź\wyeliminuj najpierw wszystko to co jesteś w stanie zrobić sam lub przy pomocy kogoś za free... Kasę zawsze zdążysz wywalić.
- poprawny montaż koła zębatego paska na wałku rozrządu ? (czy się samo nie przestawia)
- podobnie koło zębate pompy ??
- napinacz rozrządu
- poprawność złożenia rozrządu
- czy pompa jest przykręcona w ogóle do silnika ??
Wydawać się to może idiotyczne ale miałem taki przypadek w Audi. Nie mogli dojść do ładu z pompą i odpalaniem no to zaczęli dłubać w nastawniku, w dawkach i nie wiadomo w czym jeszcze, silnik chodził coraz gorzej a przyczyna była prozaiczna: pompa wtryskowa była praktycznie luźno przymocowana do silnika i nachylała się i odchylała w zależności od tego z jaką szybkością krążył sobie pasek rozrządu. A debile rozbierali pompę element po elemencie i przypadkiem źle złożyli nastawnik na skutek czego silnik zaczął jakimś cudem równo pracować (a że palił ponad 8 litrów...)
Jeżeli sprawdziłeś szklanki i wałek i nie ma śladów zużycia (takich jak na fotkach w linku z elektrody) to moim zdaniem niepotrzebnie ładujesz się w koszta ich wymiany.
Odnośnie sterowania klapą gaszącą to ALH pod kol. ssącym ma taki mały elektrozawór sterujący właśnie wspomniana klapą. Bardzo często dochodzi do oberwania się kabelków "z prądem" dochodzącej do niego wtyczki na skutek wibracji silnika.
Odnośnie czyszczenia dolotu - nigdy nie zaszkodzi.
Odnośnie czyszczenia turbawki - podobnie
Zużyta turbina w tym silniku wyje. Na początku delikatnie świszcze, później delikatnie gwiżdże na końcu wyje przy każdej próbie dodania gazu. Wywala ogromne ilości oleju EGR`em a silnik zaczyna dymić na czarno przy dodawaniu gazu. Jeżeli żaden z powyższych objawów nie występuje - znaczy ze masz ja sprawną. Sprawnej turbiny w ALH nie słychać wcale.
Odnośnie tego świstu chwilowego słyszalnego do jakichś tam obrotów: od turbiny w dół odchodzi taka mała rurka (już nie pamiętam dokładnie dokąd ona tam leci a nie chce mi się złazić po ciemku do auta). Po wymianie turbiny u mnie zapomnieliśmy dociągnąć tam tych śrub podczas składania. Efekt był taki jak u ciebie że przy jakichś 1800 obr pojawiał się świst jakby uchodzącego powietrza i znikał przy jakichś 2100-2200 obr. Aż w końcu silnik przechodził w tryb awaryjny. Dopiero po 400km to zauważyliśmy jak zrobił się już sporych rozmiarów nagar ze spalin i zdradził nieszczelność układu. Po dokręceniu śrub świst zniknął.
Sprawdź czy przypadkiem z dolotu nie oderwał się kawałek nagaru i nie władował się gdzieś pod zawór ssący uniemożliwiając jego pełnie zamknięcie - to też powoduje efekt dudnienia w dolocie. IC zostaw w spokoju. Tam poza niewielką ilością oleju niczego nie znajdziesz...
Wydaje mi się ze zbyt pochopnie zaczynasz szastać kasą na wymiany zupełnie zbędnych rzeczy.
Sprawdź\wyeliminuj najpierw wszystko to co jesteś w stanie zrobić sam lub przy pomocy kogoś za free... Kasę zawsze zdążysz wywalić.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- Greeqo
- Mały gagatek
- Posty: 143
- Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:40
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Problem czy to już silnik się kończy? ALH
no to żeś mnie teraz zatkał jutro wszystko posprawdzam krok po kroku co tutaj napisałeś, powiem tam rozrząd złożyli, i jak na razie wszystko trzyma się w normie, dziś jak rozebrałem dekiel, to odpaliłem auto, i według mnie te trzaskanie dochodzi z 2 popychaczy od strony vacum, kiedy na zgaszonym próbowałem klinem wcisnąć szklanki w dół, to idą ale trzeba się wysilić żeby je minimalnie dosłownie ruszyć, (szklanki już zamówione więc czy tak czy siak to będę musiał je zrobić - może za szybko postawiłem na to, ale zobaczymy) co do kasy to mam gdzie ładować kasę (mieszkanie) więc wiadomo na auto to wcale nie chciałbym wkładać, ale sam wiesz jak jest, wolę dmuchać na zimne, co do turba to coś mi się wydaje że zdycha powoli, turbo świszczy już od praktycznie 1000 obrotów, i cały czas w zakresie, (jak na razie to auto kompletnie nie straciło na mocy) nie kopci, nawet przy deptaniu - sprawdzone z kumplem, co do oleju to trochę żyga, ale nie ma też tragedii, ale mam wrażenie że na zimnym bardziej ją słychać a jak się zagrzeje to o wiele mniej, jak byś mógł mi powiedzieć jedynie gdzie szukać tego elektrozaworu, tak mniej więcej chociaż.
I dzięki wielkie za pomoc, dziękowania pójdą jak się uporam ze wszystkim, na razie walka trwa
Aha a co do tych wszystkich luzów na kole zębatym itp, sprawdzałem to tak mniej więcej, na warsztacie także sprawdzali po rozpięciu rozrządu bo szukali przyczyny tej pracy, ale skoro już będzie to ostatnie rozpięcie rozrządu w piątek, to każe porządnie to sprawdzić.
I dzięki wielkie za pomoc, dziękowania pójdą jak się uporam ze wszystkim, na razie walka trwa
Aha a co do tych wszystkich luzów na kole zębatym itp, sprawdzałem to tak mniej więcej, na warsztacie także sprawdzali po rozpięciu rozrządu bo szukali przyczyny tej pracy, ale skoro już będzie to ostatnie rozpięcie rozrządu w piątek, to każe porządnie to sprawdzić.
[URL=https://matchnow.info]Beautiful Girls in your town[/URL]
Problem czy to już silnik się kończy? ALH
A powiedz mi ile Ci ta motorownia łyka oleju ?
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- Greeqo
- Mały gagatek
- Posty: 143
- Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:40
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Problem czy to już silnik się kończy? ALH
No właśnie w tym sęk że prawie nic, wcześniej przed tą wymianą oleju musiałem dolać z taki kieliszek mały, a teraz od wymiany nic jak na razie, i w tym sęk najlepszy jest.
[URL=https://matchnow.info]Beautiful Girls in your town[/URL]
Problem czy to już silnik się kończy? ALH
To z turbiną wszystko OK.
Nie tędy droga.
Sprawdź szczelność połączeń. Może faktycznie gdzieś jest dziura: węże, rury czy IC... Obejrzyj dokładnie.
Nie tędy droga.
Sprawdź szczelność połączeń. Może faktycznie gdzieś jest dziura: węże, rury czy IC... Obejrzyj dokładnie.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Re: Problem czy to już silnik się kończy? ALH
stoi u nas taka ibiza agr w garazu z identycznymi objawami
koszt 900zł z robocizna i jest jak trzeba
koszt 900zł z robocizna i jest jak trzeba
- Greeqo
- Mały gagatek
- Posty: 143
- Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:40
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Problem czy to już silnik się kończy? ALH
Hmmm to co ma kosztować te 900zł? bo coś tajemniczy jesteś, albo chcesz mnie zachęcić żebym do Ciebie przyjechał, lecz niestety nie mam po drodze
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Dobra Panowie, fura odebrana przetestowana,
jestem zadowolony trochę kasiory poszło, ale wszystko żyje, silniczek super pracuje teraz
powód? jeden popychacz całkowicie na śmietnik, w środku zaworek kompletnie nie pracował już, do tego zawór od vacum się ułamał, i uciekało ciśnienie,
auto super pali i jeździ, o dziwo nawet turbina przestała świstać, temat uważam za zamknięty, podziękował.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Dobra Panowie, fura odebrana przetestowana,
jestem zadowolony trochę kasiory poszło, ale wszystko żyje, silniczek super pracuje teraz
powód? jeden popychacz całkowicie na śmietnik, w środku zaworek kompletnie nie pracował już, do tego zawór od vacum się ułamał, i uciekało ciśnienie,
auto super pali i jeździ, o dziwo nawet turbina przestała świstać, temat uważam za zamknięty, podziękował.
[URL=https://matchnow.info]Beautiful Girls in your town[/URL]
Problem czy to już silnik się kończy? ALH
mógłbyś sprecyzować co to dokładnie ?Greeqo pisze:do tego zawór od vacum się ułamał, i uciekało ciśnienie,
Gdzieś w vacum pompie ?
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- Greeqo
- Mały gagatek
- Posty: 143
- Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:40
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Problem czy to już silnik się kończy? ALH
Zwór ten zaraz za vacum co idzie do serwa, ułamał się dzyndzelek od niego idzie całe podciśnienie do układów n75 czy jakoś tak, sterowanie egr, turbinką itp...
kurde jakoś go pokleiłem, chciałem kupić, w aso 107 zł ;/ za taką pierdołę, muszę gdzieś używkę znaleść, albo jakiś zamiennik.
Sprawdzaliśmy też ten klin na kole, ale ja mam stożek, więc to chociaż z głowy, kurde ile zamieszania potrafi narobić hydraulika, masakra, na szczęście wałeczek jak nowy trochę więcej w kieszeni zostało, silniczek normanie malinka kle kle kle, a nie jakieś kle cyk bum, kle cyk bym.
kurde jakoś go pokleiłem, chciałem kupić, w aso 107 zł ;/ za taką pierdołę, muszę gdzieś używkę znaleść, albo jakiś zamiennik.
Sprawdzaliśmy też ten klin na kole, ale ja mam stożek, więc to chociaż z głowy, kurde ile zamieszania potrafi narobić hydraulika, masakra, na szczęście wałeczek jak nowy trochę więcej w kieszeni zostało, silniczek normanie malinka kle kle kle, a nie jakieś kle cyk bum, kle cyk bym.
[URL=https://matchnow.info]Beautiful Girls in your town[/URL]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 206 gości