ABD 1.4 Pomocy.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Kossof
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pn gru 20, 2004 23:26
Lokalizacja: Warszawa

ABD 1.4 Pomocy.

Post autor: Kossof » pt cze 02, 2006 11:08

Witam i proszę o jakąś możliwą zdalną odpowiedź. Mam motorek 1.4 ABD 60 km. Wtrysk Monomotronic. Auto ma przejechane tylko 144 tyś. Sam sprowadziłem od pierwszej właścicielki w Niemczech. Jest naprawdę dobrze utrzymane rok. prod 95. Trochę ma się wrażenie, że pachnie nowością. A tu taki problem. Coś stuka w silniku. Nie są to szklanki na 100 %. (Znam się na tym w niejednym vw sam zmieniałem.) Stuk jest równomierny bardzij go słychac na zimnym silniku i tylko w momencie dodawania gazu, jak spada z obrotów jest cisza. Tak samo w czasie jazdy. Nie jest od skrzyni biegów, bo na luzie jest to samo bez wzgledu na to czy wcisne sprzęgło czy nie. Jak się rozgrzeje to jest dużo mniej słyszalny. Jest to raczej twardy metaliczny stuk, ale taki jakby zgłuszony. Myślałem, że to za wczesny zapłon, ale jak cofnołem zapłon tak o 5,6 mm aparatem zapłonowym to czuć różnicę w pracy silnika ale stuka tak samo. Panowie co to może być. Koło zamachowe się ciut poluzowało czy może aż się boję pomysleć korbowód ? napewno to nie panewki, znam ich dźwięk. Raczej takie mam wrażenie że to lewa strona silnika czyli od skrzyni. Może to nie jest jakies walenie ale ja mam takie ucho, że aż mi się to w mózg wstukuje już. Choz na zimnym jak odjeżdżam spod bloku to napewno każdy kto się zna na dżwięku motoru by usłyszał. Please pomóżcie może ktoś miał taki problem. W końcu dlaczego w takim nie zjeżdżonym badż co badź aucie miał by sie odkręcić korbowód, przecież to dość dobry motorek.

Pozdrawiam serdecznie Kossov.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt cze 02, 2006 11:23

z tego co piszesz faktycznie moze być wał korbowy oznacza sięt ym że masz nadmierny luz między łozyskiem głównym a czopem głównym wału korbowego , nadmierny ,luz osiowy,wał korbowy niedostateczne wyrównoważony , niedostateczne doprowadzenie oleju ,spadek cisnienia oleju , poluzowane koło zamachowe na wale korbowym zbyt żadki olej!



Kossof
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pn gru 20, 2004 23:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kossof » pt cze 02, 2006 11:43

Dzieki za odpowiedź. No to jakis czarny scenariusz. Auto jest nie zjeżdzone więc to mi sie wydaje mało prawdopodobne. Za żadki olej ? Wymieniłem teraz na Mobil 10w 40 nic sie nie zmieniło. Autem jeżdziła kobieta może to bedzie jakaś podpowiedź. Co ona mogła mu zrobić hmmm. Na uwage zasługuje związek i proporcja stukania do temperatury silnika. naprawdę jak się rozgrzeje to stuka duuzo ciszej. O co tu chodzi ??? Wymieniłem pasek rozrządu, pompa wodna była w bardzo dobrym stanie, A czy w tym motorze może stukac pompa olejowa ?



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32782
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » pt cze 02, 2006 12:09

Kossof, a jak sie reguluje zapłon w 1.4?


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt cze 02, 2006 12:17

Kossof pisze:Co ona mogła mu zrobić hmmm.
poprostu gwałciła . tzna zyłowała go na wyższych biegach a nie dostosowywała prędkości do biegu

[ Dodano: Pią Cze 02, 2006 12:51 ]
zrób mały test- odpal go na biegu jałowym wciskaj i puszcaj sprzęgło powoli



Kossof
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pn gru 20, 2004 23:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kossof » pt cze 02, 2006 15:27

Test na sprzęgło przeca robiłem, pisałem... Chyba sie zaopatrzę w takie słuchawki lekarskie
i go obadam jak doktorek :))



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt cze 02, 2006 20:48

Kossof pisze:hyba sie zaopatrzę w takie słuchawki lekarskie
i go obadam jak doktorek )

No niestety to Ci zostaje :grin: , ale do stetoskopu trzeba mieć miezła wprawę, więc może jednak warto zrobić diagnostykę silnika, bo zdecydowanie silnik+stuki=nic dobrego


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

mario 77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob cze 06, 2009 10:53
Lokalizacja: ZABRZE

Post autor: mario 77 » sob cze 06, 2009 11:42

Do tych co maja silniki 1.4 abd i slychac stukanie w silniku to objaw zluzytych tlokow i pierscieni.Stuki objawiaja sie na zimnym silniku potem troszke ustaja ale je nadal slychac i pod obciazeniem silnika miedzy 1500 obr.a 2000 obr. gdyz posiadam samochod z takim silnikiem i mialem to samo.Po wymianie tlokow i pierscieni stukow nie slychac jest cisza.Przy wymianie tlokow z pierscieniami radze dobrze obejrzec gladzie cylindrow ewentualnie zrobic szlif gdyby byly rysy pionowe spowodowane uderzeniem tloka i wtedy dopasowac tloki(nadwymiar).Jak pomoglem czekam na odpowiedz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 79 gości