powracający bład czujnika halla

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pawel0189
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: wt lut 03, 2009 18:44
Lokalizacja: Płock/Gąbin WPL

powracający bład czujnika halla

Post autor: pawel0189 » pn mar 21, 2011 21:51

witam przeglądałem wiele postów na ten temat niestety nie znalazłem rozwiązania mojej sytuacji.
A więc sprawa przedstawia się tak auto to mk3 96 rok silnik agg. Auto kupiłem niedawno miało padnięty termostat pojechałem do mechaników go wymienić ale przy odkręcaniu pompy od wspomagania ukręcili od niej przewód jak sie później okazało pospawali go lecz najprawdopodobniej nie odłączyli aku i tu zaczęły się problemy:
auto zaczęło odcinać przy 4.5 -5 tys obrotów przy dojeżdżaniu do skrzyżowana spadają obroty do 200 a następnie powracają do normy poza tym ogólnie słabo przyspiesza. Podpieliśmy VAGa na zapalonym silniku pokazało błąd czujnika halla wymieniłem już 3 aparaty i dalej to samo następnie stwierdziliśmy ze możne być komp uszkodzony wymiana kompa tez nic nie dala dalej to samo. Auto chodzi kasujemy błąd i auto jeździ normalnie kreci do 7 tys ładnie przyspiesza i tak jest puki nie zgasi się silnika.Po ponownym odpaleniu znów jest błąd halla i tak na okrągło :/
jeśli ktoś miał podobna sytuacje lub wie co warto by przejrzeć to poprosił bym o podpowiedz. pozdrawiam


było mk 2 Gt... było mk 3 gti xx jahre... jest mk 4 gti tdi...

DaroW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 28, 2010 19:25
Lokalizacja: okol. Czewy

powracający bład czujnika halla

Post autor: DaroW » pn mar 21, 2011 22:25

VAG wywala błąd halla G40, czy czy czujnika G28?



Awatar użytkownika
pawel0189
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: wt lut 03, 2009 18:44
Lokalizacja: Płock/Gąbin WPL

Re: powracający bład czujnika halla

Post autor: pawel0189 » pn mar 21, 2011 22:33

dokładnie 00515


było mk 2 Gt... było mk 3 gti xx jahre... jest mk 4 gti tdi...

DaroW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 28, 2010 19:25
Lokalizacja: okol. Czewy

powracający bład czujnika halla

Post autor: DaroW » pn mar 21, 2011 22:41

Czyli niby hall, może z kablami coś masz nie ułamały się gdzieś przy wtyczce?
Jak zmieniałeś już 3 razy aparat, to albo masz pecha i wszystkie 3 są uszkodzone, albo nie ustawiłeś zapłonu, albo szukaj dalej.



Awatar użytkownika
pawel0189
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: wt lut 03, 2009 18:44
Lokalizacja: Płock/Gąbin WPL

Re: powracający bład czujnika halla

Post autor: pawel0189 » wt mar 22, 2011 20:55

raczej mało prawdopodobne żeby wszystkie 3 były uszkodzone choć jest tez taka możliwość. Przejście z halla do kompa sprawdzone i jest ok. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Dodam ze auto ma lpg sekwencje ale samochód przed ta felerna naprawa o której pisałem w pierwszym poście jeździło normalnie.


było mk 2 Gt... było mk 3 gti xx jahre... jest mk 4 gti tdi...

DaroW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 28, 2010 19:25
Lokalizacja: okol. Czewy

powracający bład czujnika halla

Post autor: DaroW » wt mar 22, 2011 20:58

Zapłon masz ustawiony prawidłowo?



Awatar użytkownika
pawel0189
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: wt lut 03, 2009 18:44
Lokalizacja: Płock/Gąbin WPL

Re: powracający bład czujnika halla

Post autor: pawel0189 » wt mar 22, 2011 21:01

po wymianie aparatu bylem w warsztacie i ustawiali
DaroW a powiedz mi czy ustawienie rozrządu coś może do tego mieć?


było mk 2 Gt... było mk 3 gti xx jahre... jest mk 4 gti tdi...

DaroW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 28, 2010 19:25
Lokalizacja: okol. Czewy

powracający bład czujnika halla

Post autor: DaroW » wt mar 22, 2011 21:20

Może mieć, aparat zapłonowy jest napędzany od wałka, który bierze napęd z paska rozrządu. Przy ustawianiu rozrządu musisz mieć zgrany wszystkie 3 koła.



Awatar użytkownika
pawel0189
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: wt lut 03, 2009 18:44
Lokalizacja: Płock/Gąbin WPL

Re: powracający bład czujnika halla

Post autor: pawel0189 » wt mar 22, 2011 21:30

to jutro muszę jeszcze dokładnie sprawdzić bo jak wyciągałem drugim razem aparat to ciężko miałem zgrać znaki ze sobą idealnie nie pasowały wiec możne tu jest problem bo np pasek przeskoczył?


było mk 2 Gt... było mk 3 gti xx jahre... jest mk 4 gti tdi...

DaroW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 28, 2010 19:25
Lokalizacja: okol. Czewy

powracający bład czujnika halla

Post autor: DaroW » wt mar 22, 2011 21:50

Gdzie znaki?
Sprawdź najpierw czy wszystkie 3 koła są dobrze ustawione, a później ustaw dobrze zapłon.



Awatar użytkownika
pawel0189
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: wt lut 03, 2009 18:44
Lokalizacja: Płock/Gąbin WPL

Re: powracający bład czujnika halla

Post autor: pawel0189 » wt mar 22, 2011 22:00

to jutro podjadę do gościa który się na tym dobrze zna bo sam lepiej nie bende grzebał :jezor: jeśli wszytko będzie prawidłowo to pozostaje zapewne opcja ze coś we wiązce? albo mam ostry niefart i wszystkie 3 aparaty sa wadliwe :?


było mk 2 Gt... było mk 3 gti xx jahre... jest mk 4 gti tdi...

Awatar użytkownika
pawel0189
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: wt lut 03, 2009 18:44
Lokalizacja: Płock/Gąbin WPL

Re: powracający bład czujnika halla

Post autor: pawel0189 » pn kwie 04, 2011 15:47

UP
ma ktoś jeszcze jakieś pomysły bo problem nadal nierozwiązany ?
sprawdzony rozrząd jest ok
zapłon ustawiony
hall sprawdzony według porady z forum jest ok
podmieniony komputer nadal tak samo
połączenie hall komp sprawdzone jest ok
vag nadal pokazuje błąd 00515 i są objawy halla odcina przy 5 tys przygasa przy dojerzdzaniu do skrzyżowania.
wygląda jak by podczas rozruchu ten błąd wyłapywał jakieś pomysły ? bo ręce opadają mi już :?


było mk 2 Gt... było mk 3 gti xx jahre... jest mk 4 gti tdi...

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

powracający bład czujnika halla

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 04, 2011 22:43

pawel0189, przeczytałem temat i widzę taką nieścisłość: otóż nie zapłon ustawiasz - w tym silniku się tego nie robi. Masz mieć pewność że rozrząd - dokładnie jak wyżej napisano wszystkie jego 3 kółka mają być na znakach ( w tym koło wałka pośredniego) i wtedy ma być właściwie włożony aparat zapłonowy. Chodzi o to że jak tego nie zrobisz to sterownik silnika wykryje nieprawidłowy czas pomiędzy impulsem z czujnika wału a z czujnika halla. Jesli spełniłeś warunek właściwego ustawienia rozrządu i aparatu zapłonowego (nie zapłonu!) to pozostaje myśleć o uszkodzeniu sterownika silnika.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
pawel0189
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: wt lut 03, 2009 18:44
Lokalizacja: Płock/Gąbin WPL

Re: powracający bład czujnika halla

Post autor: pawel0189 » czw kwie 07, 2011 22:50

aparat zapłonowy po zgraniu wszystkich 3 kół na znaki jest ustawiony tak ze środek palca patrzy na nacięcie na aparacie. komputer był już podmieniany i nadal jest tak samo :?


było mk 2 Gt... było mk 3 gti xx jahre... jest mk 4 gti tdi...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 24 gości