Czy to juz koniec turbiny?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czy to juz koniec turbiny?
Mam golfika AAZ, przebieg autentyczny 134tys km, na 10 tys km dolewam 0,3l oleju, zawsze olej 10W40 GTD Magnatec, nigdy nie gazuje auta na zimno i po forsownej jezdzie czekam az ostygnie turbinka, nie kopci nawet minimalnie z wydechu nawet po odpaleniu rano, turbinga nie gwizdze, samochod dobrze chodzi ale jak ostatnio wzielem reką dotknelem dołu turbiny kolo zaworu upustowego zauwazylem ze jest tam wilgotno, ale olej nie kapie, wytarlem, przejechalem ok 1500 km i znow wilgotno-czy to sie juz konczy turbo???? ile moge z tym pojezdzic, i co radzicie? Jesli mnie czeka regeneracja to gdzie zrobic . mieszkam w Szczecinie jak udało mi się ustalic to najblizej mam do Poznania gdzie regeneruja turbinki. Czy wiecie czy jak bym pojechal swoim autkiem czy zrobili by mi to w 1 dzien, czy lepiej wyslac poczta i ile trzeba czekac na naprawe. Z gory dziekuje.
Ostatnio zmieniony czw sie 02, 2007 17:01 przez Igor1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Nie... wyczytalem ze tutaj u polowy gwizdze a u polowy nic nie slychac.. moze juz nie ten sluch.. ja u siebie od kupna nic nie slyszalem, chyba ze myle dzwieki.. auto mam juz 1.5 roku, ostatnio sprawdzalem turbo i wynik miesci sie w gornych fabrycznych normach..cowboy pisze:a czy to oznaka że sie kończy ?....Igor1 pisze:nawet po odpaleniu rano, turbinga nie gwizdze
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
raczej turbina nie powinna gwizdac (choc niektorzy uwazaja ze jak nie slychac to pada:)))) Wystarczy posluchac w nowych golfach czy innych tdi - nic nie gwizdze. Wogole projektanci aut staraja sie zeby jak najmniej bylo slychac czegokolwiek - w samochodzie powinno byc cicho, chyba ze specjalnie robi sie gwizdzace turbiny, ryczace wydechy... jak kto lubi:)
- vw_vandal
- Forum Master
- Posty: 1818
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
- Lokalizacja: Świerzno
- Kontakt:
Mam 1V i 2xJR i turba nie słychać, a co do pocenia bez nerwów w jednym z JR turbina poci się już jakieś 50 tyś. km i dolewam 0,5 l na 7500 tyś. a autko standardowo bryka po trasie 140 km\h. Byłem tym zaniepokojony i pojechałem do mechanika, a on mi powiedział żebym nie naprawiał czegoś na siłe jak jest dobre.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]
co do turbiny to u mnie najpierw nie gwizdala, potem gwizdala jakos przez miesiac a teraz znowu nie gwizdze. dziwna sprawa - mam nadzieje, ze nie padnie;)
jakis czas temu bylem zaniepokojony wilgocia na rurze zaraz przy IC, ale podobno wszystko jest ok. oleju praktycznie nie ubywa, wiec rzeczywiscie po co sie martwic na zapas
jakis czas temu bylem zaniepokojony wilgocia na rurze zaraz przy IC, ale podobno wszystko jest ok. oleju praktycznie nie ubywa, wiec rzeczywiscie po co sie martwic na zapas
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Ja mysle ze olej przy wejsciu na intercooler jest dosc czesto o ile nie zawsze w kilkuletnich autach. Zbiera tam sie olej jaki ewentualnie przedostaje sie przez uszczelniacze lozysk turbiny (gorzej) jak i wprowadzany z odmy (normalne). Jest to miejsce gdzie spada temperatura, wiec olej staje sie gestszy, ewentualnie pary oleju kondensuja i zbiera sie w tym wlasnie miejscu.
Co do świszczącej turbinki - to mi świszcze dość głośno (miły dźwięk ), ale chyba wszystko jest ok, autko ma przyśpieszenie, żadnych problemów
...może świst oznacza, że ktoś coś kombinował z turbo? Czy np. po zwiększeniu ciśnienia doładowania może zacząć świszczeć?
...może świst oznacza, że ktoś coś kombinował z turbo? Czy np. po zwiększeniu ciśnienia doładowania może zacząć świszczeć?
Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: sob maja 20, 2006 19:52
- Lokalizacja: WarszaVWa
- Kontakt:
[ Dodano: 01 Sie 2007 20:30 ]
witam , krzychGTD , w moim GTD tez turbina milutko swiszczy ale naczytalem sie na forum i prawdopodobnie ona juz niedlugo padnie ( , zawsze i zawsze mi sie wydawało ze turbine trzeba slyszec , wkoncu zasysapowietrze . Doczytalem wlasnie na forum ze swiszczace turbiny to te ktore niedlugo maja dokonac zywotu:((((((krzychGTD pisze:Co do świszczącej turbinki - to mi świszcze dość głośno (miły dźwięk ), ale chyba wszystko jest ok, autko ma przyśpieszenie, żadnych problemów
...może świst oznacza, że ktoś coś kombinował z turbo? Czy np. po zwiększeniu ciśnienia doładowania może zacząć świszczeć?
Ostatnio zmieniony śr sie 01, 2007 20:31 przez Thunderwawa, łącznie zmieniany 1 raz.
- andrew19_86
- Forum Master
- Posty: 1572
- Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości