Przekaźnik z indeksem 36

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
LASOT-A
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: czw mar 09, 2006 13:30
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Przekaźnik z indeksem 36

Post autor: LASOT-A » śr maja 31, 2006 13:59

Witam. Mam pytanie.
Dowiedziałem się że przekaźnik 36 dolny rząd 3 od lewej w MK3 to sygnał nie wyłączonych świateł.
Czy u mnie będzie działał (MK3 `94r.) jak założę jest wolne miejsce.
Dodam że nie chcę zakładać buzerków typu: "przetnij kabelek , wepnij itd itp

Czy ktoś ma do odstąpienia taki przkaźniczek? Byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam. :bigok:


Brillantschwartz perleffect - LA9V
Jeżdże nisko, leże na glebie, grunt to zawieszenie... Jedziesz?

Awatar użytkownika
PitrekT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sty 11, 2005 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: PitrekT » śr maja 31, 2006 16:56

Kupiłem ostatnio taki przekaźnik od sygnalizacji świateł do mojego golfa 93r.
Jednak po zainstalowaniu nie działa tj nie ma sygnału dżwiękowego.Z tego co się orientowałem najprawdopodobniej w moim roczniku nie ma okablowania i trzeba dorobić.Chociaż nie wykluczam wariantu ,że sam przekaźnik jest walnięty:(
Także ppodczepie się pod temat z pytaniem czy ktoś instalował 36 w roczniku 93 lub 94 bez dododakowych modyfikacji elektryki?

Pozdarawiam



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » czw cze 01, 2006 12:20

Nie działa / nie zadziała bo nie macie tam okablowania (do bodajże rocznika 97 nie ma takiego). Sam będę to właśnie dorabiał - trzeba zrobić takie połączenia do tego przekaźnika (po nr złącz):

2,7 - prawe, lewe światła pozycyjne
3 - do wyłącznika drzwi kierowcy (masa lub przerwa)
5 - napięcie ze stacyjki (po wyjęciu kluczyka)

Nie wiem co z tym ostatnim napięciem - na radio idzie sygnał do wyłączania radia z wyjęciem kluczyka. Nie wiem czy to jego można użyć.



Awatar użytkownika
PitrekT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sty 11, 2005 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: PitrekT » czw cze 01, 2006 16:37

A więc jest tak jak podejrzewałem: bez ingerencji w elektrykę się nie obędzie :grrr:

Znalazłem za to fajną stronkę ,która opisuje jak to zrobić http://www.jagiella.net/dirk/summer.htm

Jak tylko znajdę czas to się za to zabieram :crazy:



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » czw cze 01, 2006 22:40

Cefaloid pisze:Nie wiem co z tym ostatnim napięciem - na radio idzie sygnał do wyłączania radia z wyjęciem kluczyka. Nie wiem czy to jego można użyć.
Dokladnie to nie jest jakis tam sygnal do wylaczania radia, tylko zasilanie radia (niezalezne od zasilania pamieci radia, ktore jest pod stalym plusem) Wyjmiesz kluczyk i ta blaszka odchodzi od stacyjki odcinajac zasilanie radia (wtedy wlacza sie brzeczek przy wlaczonych swiatlach i otwartych dzrzwiach...) Ta blaszke mozna bez kluczyka przycisnac palcem i radio gra...
Tylko ze te cale czary-mary zblaszka jest chyba tylko w nowszym typie stacyjki.



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » pt cze 02, 2006 08:27

inek01 pisze:Tylko ze te cale czary-mary z blaszka jest chyba tylko w nowszym typie stacyjki.
Hłe hłe, no to ja mam nowszy typ stacyjki. Nie wiem jak to się stało w golfie '93 ale mam.
Może Syncro inaczej wyposażali. Zabieram się za montaż w weekend.



Awatar użytkownika
marekos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:48
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Post autor: marekos » pt cze 02, 2006 08:35

A ja mam Golfika z 94 roku i mam ten brzęczyk w przekaźniku 36 i wyglada to na orginalną instalacje bo tam nie widać jakiś dorabianych kabli. Pomysł z podłączeniem tego brzeczyka pod stacyjke jest bardzo dobry


[img]http://img113.imageshack.us/img113/6610/img23312uz2.jpg[/img]

Awatar użytkownika
LASOT-A
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: czw mar 09, 2006 13:30
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: LASOT-A » pt cze 02, 2006 10:19

A może Ktoś by się pokusił wrzucić tu zdjęcie tego przekaźnika od spodu tj. numeracja złączek i jakiś schemacik układu połączeń wtedy można by było się pokusić o samodzielne zrobienie takiego brzęczyka w pudełku po przekaźniku.
Nowy u dilera kosztuje 83zł. To kosmos. Nie zapomnę o punkcikach.
Pozdrawiam. :bigok:


Brillantschwartz perleffect - LA9V
Jeżdże nisko, leże na glebie, grunt to zawieszenie... Jedziesz?

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pt cze 02, 2006 23:49

marekos pisze:Pomysł z podłączeniem tego brzeczyka pod stacyjke jest bardzo dobry
Zaden to po mysl, tak poprostu jest oryginalnie...
Normalne, ze ze, lepiej jakby brzeczalo jak jest yjety kluczyk...



Awatar użytkownika
marekos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:48
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Post autor: marekos » sob cze 03, 2006 09:19

inek01 pisze:
marekos pisze:Pomysł z podłączeniem tego brzeczyka pod stacyjke jest bardzo dobry
Zaden to po mysl, tak poprostu jest oryginalnie...
Normalne, ze ze, lepiej jakby brzeczalo jak jest yjety kluczyk...
U mnie właśnie jest tak podłączone że nawet jak mam przekrecony kluczyk i otworze drzwi to brzęczy. Podłączenie pod stacyje dało by to że ten strasznie denerwujący dźwięk by odzywał się rzadziej tzn. tylko wtedy jak opuszczam samochód.

Rozebrałem ten przekaźnik i wykonanie jego w sposób jak to zrobiła fabryka jest nie możliwe, bo ten dźwięk wytwarza takie cudeńko, wygląda to jak przekaźnik dwucewkowy i kotwa tego przekąźnika poruszająć się wydaje ten brzęk. Narysowałem schemat ale musze go poprawić bo ze ścieżek wyszedł mało czytelny, narazie nie mam czasu, zamieszcze go później.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » ndz cze 04, 2006 09:59

Cefaloid pisze:Hłe hłe, no to ja mam nowszy typ stacyjki. Nie wiem jak to się stało w golfie '93 ale mam.
Może Syncro inaczej wyposażali. Zabieram się za montaż w weekend.
Pisalem chyba , bo dokladnie nie wiem. Moze w starszym typie tez jest ten temat, tylko inaczej ta blaszka wyglada (moj kumpel ma w 94' taka). U mnie jest juz ta z takim plastykowym pierscieniem dookola...



Awatar użytkownika
LASOT-A
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: czw mar 09, 2006 13:30
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: LASOT-A » pn cze 05, 2006 14:05

marekos pisze:Narysowałem schemat ale musze go poprawić bo ze ścieżek wyszedł mało czytelny, narazie nie mam czasu, zamieszcze go później.
O.K.


Brillantschwartz perleffect - LA9V
Jeżdże nisko, leże na glebie, grunt to zawieszenie... Jedziesz?

Awatar użytkownika
Dawca_Nerek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1887
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 10:08
Lokalizacja: F1 DAWCA

Post autor: Dawca_Nerek » śr cze 07, 2006 22:14

lasot pisze:A może Ktoś by się pokusił wrzucić tu zdjęcie tego przekaźnika od spodu tj. numeracja złączek
Proszę bardzo
Obrazek
Obrazek


Obrazek
Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » czw cze 08, 2006 23:46

Zrobiłem to ustrojstwo. Potrzeba:
-wtyczkę żeńską od radia do demontażu by uzyskać wsuwki (kupiłem w sklepie elektronicznym za 2zł taką z wąskimi pinami)
-wtyczki 1 x żeńska 1 pinowa i 2 x męska 1 pinowe o bolcach jak powyżej. Takie jak pałętają się w golfie pod bezpiecznikami.

Dostęp trudny ale:
- odpinamy skrzynkę przekaźników i wyjmujemy na ile można
- od strony kierownicy w połowie jej wysokości trzeba wyciągnąć w bok blokadę wtyczek
- wyciągamy od tyłu wtyczki K, L, H1
- we wtyczce L instalujemy wsuwki 2,3,4
- we wtyczce H1 instalujemy wsuwkę 7
- łączymy: L/3 z K/2, L/4 z K/3
- znajdujemy pod skrzynką biało brązowy kabel zakończony 1 pinowym gniazdem żeńskim nigdzie nie podłączonym, robimy wtyk męski, wpinamy i podłączamy to dalej do L/2 ew rozbrajamy to gniazdko i wnętrze wsadzamy zamiast pinu wtyczki L/2 (można sie upewnić miernikiem że to wyłącznik drzwiowy zwierający do masy przy otwartych drzwiach)
- na kolumnie kierownicy obok tablicy przekażników (dostęp nie różowy) jest kabel brązowo czerwony który można rozpiąć - w połowie jest złącze 1 pinowe. Wsadzamy w to miejsce przedłużkę z odczepem połączonym z H1/7 (tu łatwo się upewnić że to właściwy kabel - jego rozpinanie powinno wyłączać radio o ile mamy je wyłączane kluczykiem, jeśli nie mamy tego cuda w stacyjce to równie dobrze możemy H1/7 podłaczyć do plusa gdzieś za wyłącznikiem zapłonu).
- składamy wszystko do kupy, zakładamy przekaźnik 36
- tyle, cieszymy się że przy otwartych drzwiach i wyjętym kluczyku (lub wyłączonym zapłonie w wersji "b") auto sygnalizuje nam nie zgaszenie świateł.

L/3 oznacza 3 złącze we wtyczce L,
Reszta na rysunku:
http://www.jagiella.net/dirk/bilder/relaisplatte.jpg



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości