Witam,
Wiem że jest dużo takich tematów na forach ale żaden z nich mi wystarczająco nie pomógł.Mianowicie chcę zamontować w moim Golfie II nowe radio.Jest w nim jeszcze stare po poprzednim właścicielu-"beta" czy jakoś tak.Problem zaczyna się dopiero wtedy gdy wyciągam stare radio.Są do niego podłączone kable w kolorach o których nic nie pisze na żadnych forach.
Takie:żółto-niebieski,czerwony,2 niebieskie,czarny,zielono-żółty i jeszcze jeden niebieski.
Nie znam się na takich rzeczach i kompletnie nie wiem co z tym zrobić.Proszę o pomoc.
Z góry dziękuję.Pozdrawiam
problem z radiem-mozntaz
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
problem z radiem-mozntaz
Czerwony to pewnie + choć nie musi być... pewnie jakieś przeróbki niebieski może być - a pozostałe to głośnikowe ale najlepeej jak sprawdzisz w którym + jest jak nie masz miernika to ja bym jakąś żaróweczke podłaczył by sprawdzić.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
problem z radiem-mozntaz
Jeśli doświadczenie nie jest zbyt wielkie, jak w wypadku Kolegi, i w przypadku radia z możliwymi dziwnymi połączeniami - miernik na wiele się nie zda. Mimo że posiadam miernik za ...set złotych - w tych wypadkach używam TYLKO LAMPKI kontrolnej. Miernik wskaże napięcie nawet na kablu głośnikowym.
Czyli: bierzemy lampkę i jeden koniec dołączamy do blachy pojazdu. Następnie badamy przewody w którym pojawi się napięcie (normalna siła świecenia naszej lampki). Napięcie bez kluczyka i z kluczykiem. To mamy tzw. "30" i "S". Przewodem w którym NIC się nie pojawi będzie PRAWDOPODOBNIE masa. Ale niekoniecznie, jednak wierzmy w to.
Teraz odpinamy kontrolkę od blachy pojazdu i dołączamy do przewodu który podejrzewamy, że jest masą. Wykonujemy ponownie próby. Gdy jesteśmy pewni pomiarów - podłączamy radio według mnóstwa istniejących w necie opisów. Gdy jednak masy nie jesteśmy na 110% pewni - dajemy swoją do najbliższej blachy i przewody plusowe łączymy jak na forum podawano.
Cóż więcej mogę napisać... O radyjkach było już wszystko i jeszcze trochę
Czyli: bierzemy lampkę i jeden koniec dołączamy do blachy pojazdu. Następnie badamy przewody w którym pojawi się napięcie (normalna siła świecenia naszej lampki). Napięcie bez kluczyka i z kluczykiem. To mamy tzw. "30" i "S". Przewodem w którym NIC się nie pojawi będzie PRAWDOPODOBNIE masa. Ale niekoniecznie, jednak wierzmy w to.
Teraz odpinamy kontrolkę od blachy pojazdu i dołączamy do przewodu który podejrzewamy, że jest masą. Wykonujemy ponownie próby. Gdy jesteśmy pewni pomiarów - podłączamy radio według mnóstwa istniejących w necie opisów. Gdy jednak masy nie jesteśmy na 110% pewni - dajemy swoją do najbliższej blachy i przewody plusowe łączymy jak na forum podawano.
Cóż więcej mogę napisać... O radyjkach było już wszystko i jeszcze trochę

problem z radiem-mozntaz
No kolega ma racje bo dla mnie podłączenie radia w golfie czy nawet innym prostym aucie jest proste ale nie każdy sobie może poradzić... a może masz kogoś kto może Ci pomóc, kto się na tym zna
problem z radiem-mozntaz
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... dlacze.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości