problem z czujnikiem oleju

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

gonzo1801
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw mar 17, 2011 00:02

problem z czujnikiem oleju

Post autor: gonzo1801 » czw mar 17, 2011 00:37

mam taki problem z czujnikiem oleju wlacza sie lampka i brzeczyk gdy sie silnik zagrzeje no i tak oleju mi niepobiera w tamtym roku byl robiony silnik gora kompletny glowicy no i pierscionki, niebyly wymienione panewki ale ich nieslychac, cisnienie oleju jest (sprawdzalem) czujnik oleju tez jest dobry bo sprawdzalem. czy mial ktos juz taki przypadek i wie co to moze byc przyczyna??



tomeczek88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 01:36
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

problem z czujnikiem oleju

Post autor: tomeczek88 » czw mar 17, 2011 01:57

Zapewne zaraz mnie wszyscy zjadą ale ja to miałem. Olej w normie, nie ubywał a ciągle brzęczało i gasło po przekroczeniu 2 tyś obr. więc po prostu czujnik kabelkiem połączyłem z obudową silnika i zrobiłem już tak prawie 20 tyś km :)


Golf 2, 1989r, 1.3Kat, gaźnik 40KW/55KM + LPG

Awatar użytkownika
kuba_p
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw lut 17, 2011 16:44
Lokalizacja: EL...LX

problem z czujnikiem oleju

Post autor: kuba_p » czw mar 17, 2011 11:14

U mnie wariował brzęczyk od oleju jak wymieniłem licznik na taki z obrotkiem . Wariował dopiero jak się dobrze rozgrzał silnik . Dwudziestu mechaników niewiedziało co jest :-) . Wdocznie trefny kupiłem bo na dwóch następnych zegarach ( i na starym też ) kontrolka zachowuje się normalnie . Sróbuj podmienic licznik z kumplem i zobacz co się dzieje .



dax-88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 19:36

problem z czujnikiem oleju

Post autor: dax-88 » czw mar 17, 2011 11:33

mi sie załacza kontrolka też dopiero pry nagrzanym silniku, olej w normie, ciśnienie chyba też :D bo nie sprawdzałem jeszcze,
no i jak przekroczę gdzieś 2,3k obrotów to mi sie załącza ale nieraz od razu sie wyłaczy (2-3 bzykniecia) ale czaem musze stanac wyłaczyc silnik i odpalać od nowa :C

tomeczek mozna zdjecie prosic? :D



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

problem z czujnikiem oleju

Post autor: jhosef » czw mar 17, 2011 14:58

dax-88 pisze:ciśnienie chyba też :D bo nie sprawdzałem jeszcze,
To sprawdź bo jak widzisz autor tematu u siebie sprawdzał. To jest podstawa.

Co do liczników. W liczniku jest układ dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju. Może on wariuje. Na dzień dobry przejrzałbym dokładnie kabelki czujników.
gonzo1801, jakie ciśnienie wyszło na pomiarze przy gorącymi silniku (bieg jałowy i 2500 obrotów)?



gixy
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: pt paź 20, 2006 23:57
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

problem z czujnikiem oleju

Post autor: gixy » czw mar 17, 2011 15:35

Poniewaz i tak siedze i czekam az ktos odpowie na moj post a zobaczylem Twoj. Panowie mam nadzieje ze Wam to pomoze. Jesli dobrze zrozumialem wlacza Wam sie kontrolka oleju podczas jazdy tak? Ja tez tak mialem i tez mi tu poradzili co nastepuje: a jaki macie filtr oleju? Podobno najlepszy jest Mannowski i jeszcze jakis(nie pamietam sorki )ale znajdziecie to tu-chyba knecht. Jak zalozylem filtrona i jeszcze jakis inny to wlasnie mialem ten objaw-po zmianie filtra na manowski problem zniknal jak reka odjal.Czyli w sumie szybka rzezc i zycze Wam zeby (jesli juz musi Wam migac) to zeby to byla przyczyna a nie cos "grubszego"-mam nadzieje ze bedziecie mieli jakikolwiek uzytek z tej odpowiedzi:)-pozdrawiam


kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie

Awatar użytkownika
GTD-MILEK
GTD_POWER
GTD_POWER
Posty: 144
Rejestracja: wt sie 17, 2010 16:57

problem z czujnikiem oleju

Post autor: GTD-MILEK » czw mar 17, 2011 19:16

Czujnik sprawdź najpierw i kabel do niego idący często się przeciera... i czasem łapie czasem nie , ja tak miałem jeżeli to nie to, śmigaj na pomiar ciśnienia , jeżeli lipa to potem sprawdź pompe oleju i smok może tam się coś zapchało tez miałem taki przypadek w passku b4. Kolejna przyczyna to czasem licznik lubi wariowac z tym brzęczykiem , dzieje się to po 2,100 obrotow czujnik wysyła impuls do czujnika w liczniku a jeżeli go nie ma to się zapala tak to rozumiem w moim przypadku tak to się działo... POZDRO


1. Opel Calibra 91 2,0CNE sprzedane
2. Audi b2 coupe 81 1,6 sprzedane
3. Golf MK2 GTD 88 sprzedane
4. Golf MKIV 2,3 VR5 1997sprzedane
5. Golf MKIII 1,4 ABD 1994 sprzedane
6. Seat Ibiza II 1996 r. 1,4 sprzedane
7. VW Jetta A2 1985 1,6 GTD SB
8. na pewno VW

gonzo1801
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw mar 17, 2011 00:02

problem z czujnikiem oleju

Post autor: gonzo1801 » czw mar 17, 2011 22:09

dzieki panowie za podpowiedzi skozystam z waszych podpowiedzi i poparze jeszcze. z tym licznikiem zamienie sie na wolnym czasie z kumplem bo ma taki sam jak ja ale chociaz slyszalem ze jak by to byl licznik to on by sie zalaczal nawet i na zimnym a nie tylko na rozgrzanym silniku a u mnie sie zalacza to dopiero gdzy samochud zlapie temperature i przy minimalnych obrotach gdy przegazuje go to sie wylacza a z tym cisnieniem oleju to niechce palnac bo to jeszcze w tamtym roku sprawdzalem i dokladnie niepamietam ale moglo byc cos kolo 2 ?? niejestem pewien na sto procent. a mam jeszcze takie pytanko wie ktos jak odlaczyc ten brzeczyk w liczniku?? bo jak odlaczam kontrolke to brzeczyk nadal sie zalacza jeden mechanik mi mowil zeby odlaczyc ten czujnik calkiem jak tak wariuje i jezdzic dopuki niezacznie cos sie dziac z silnikiem niewiem co robic wkoncu czy odlaczyc calkiem ten brzeczyk czy dalej szukac i sie denerwowac?



tomeczek88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 01:36
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

problem z czujnikiem oleju

Post autor: tomeczek88 » pt mar 18, 2011 01:57

gonzo1801 mówie Ci zrób jak ja. Zdejmij kabelek z tego czujnika i podłącz do metalu silnika. Zrobi się masa i licznik w aucie będzie myślał ze wszystko ok. Ja tak jeżdże od kwietnia tamtego roku i zrobiłem przez ten czas prawie 20 tyś. Zdjęcia nie wrzucam bo po co? Każdy wie jak to wygląda. Czujnik sobie jest ale bez niczego podłączonego.


Golf 2, 1989r, 1.3Kat, gaźnik 40KW/55KM + LPG

Awatar użytkownika
kuba_p
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw lut 17, 2011 16:44
Lokalizacja: EL...LX

problem z czujnikiem oleju

Post autor: kuba_p » pt mar 18, 2011 12:10

gonzo1801 pisze:slyszalem ze jak by to byl licznik to on by sie zalaczal nawet i na zimnym
Nieprawda , u mnie załączał się dopiero po przejechaniu kilku , kilkunastu km jak obroty spadły do około 2 tys , po przygazówce milkło .



gonzo1801
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw mar 17, 2011 00:02

Re: problem z czujnikiem oleju

Post autor: gonzo1801 » sob mar 19, 2011 00:48

kuba_p pisze:
gonzo1801 pisze:slyszalem ze jak by to byl licznik to on by sie zalaczal nawet i na zimnym
Nieprawda , u mnie załączał się dopiero po przejechaniu kilku , kilkunastu km jak obroty spadły do około 2 tys , po przygazówce milkło .
i co u ciebie kolego bylo doszedles wkoncu ?



gonzo1801
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw mar 17, 2011 00:02

Re: problem z czujnikiem oleju

Post autor: gonzo1801 » sob mar 19, 2011 00:52

tomeczek88 pisze:gonzo1801 mówie Ci zrób jak ja. Zdejmij kabelek z tego czujnika i podłącz do metalu silnika. Zrobi się masa i licznik w aucie będzie myślał ze wszystko ok. Ja tak jeżdże od kwietnia tamtego roku i zrobiłem przez ten czas prawie 20 tyś. Zdjęcia nie wrzucam bo po co? Każdy wie jak to wygląda. Czujnik sobie jest ale bez niczego podłączonego.
sprubuje i tej metody na wolnym czasie i sprawdze czy to to bylo dzieki kolego



gonzo1801
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw mar 17, 2011 00:02

Re: problem z czujnikiem oleju

Post autor: gonzo1801 » sob mar 19, 2011 19:33

tomeczek88 pisze:gonzo1801 mówie Ci zrób jak ja. Zdejmij kabelek z tego czujnika i podłącz do metalu silnika. Zrobi się masa i licznik w aucie będzie myślał ze wszystko ok. Ja tak jeżdże od kwietnia tamtego roku i zrobiłem przez ten czas prawie 20 tyś. Zdjęcia nie wrzucam bo po co? Każdy wie jak to wygląda. Czujnik sobie jest ale bez niczego podłączonego.
no zrobilem i lipa kontrolka ciagle miga od smarowania



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

problem z czujnikiem oleju

Post autor: jhosef » sob mar 19, 2011 22:51

gonzo1801, bo czujniki są dwa, na niskie i wysokie ciśnienie. I jeden jest zwierny a drugi rozwierny n masą przy prawidłowym ciśnieniu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości