2.0 16v (ABF) problem z podcisnieniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lunatyk1981
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt kwie 10, 2009 11:29
Lokalizacja: Grudziądz

2.0 16v (ABF) problem z podcisnieniem

Post autor: lunatyk1981 » sob mar 12, 2011 00:49

Witam, w skrocie odebrałem samochod z wymiany szyby i niechodzin prawidłowo oczywiście „szpece” twierdza ze nie jeździli i nie wiedza co się stalo itp.. normalne sciemy… samochod po wlaczeniu chodzi przez jakies 5s normalnie i nagle traci tchu i się wylacza… można podtrzymac prace trzymając noge na gazie ale jak tylko się odejmie od razu gasnie… cos z wolnymi obrotami…. przyjzalem się w komorze silnika i zauwazylem ze 2 przewody (rurki na powietrze) nie sa podlaczone… tzn jedna wychodzi z kolektora ssacego z miejsc tak jak się patrzy w prost to scianka tylnia po prawej stronie i lezy nie podlaczony .. a drugi (bialy) z rozgałęźnika poniżej pojemnika z ciecza chlodzaca i to samo nie podlaczony … niestety nie mam pojecia gdzie one powiny isc.. a zarazem podejrzewam ze to może byc powodem tej calej zabawy.
Może ktos się orientuje gdzie powiny być podlaczone ? w puszcze filtra mam jeszcze jedno wolne wejscie ale te przewody tam nie dosięgają… albo chociaż może ktos ma schematy podcisnienia w silniku ABF … szukalem w ETCE i ELSIE ale nie znalazłem.. nietwierdze ze ich tam nie ma ale naprawde sporo wertowałem i nie znalazłem.
Dziekuje z gory za wszelka pomoc.


Słowa to słowa, a czyny to czyny.

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

2.0 16v (ABF) problem z podcisnieniem

Post autor: spawacz » sob mar 12, 2011 09:18

trojak to rozgaleznik na MFA tylko zastanawia mnie dlaczego tam jest trojak a nie bezposrednio do deski zegarow. A 2 cienkie wyjscie z kolektora na tylej sciance to map sensor w ECU i ma isc w podszybbie. Zobacz czy MFA dziala i czy auto dymi na czarno przy ninimalnym gazie.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
lunatyk1981
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt kwie 10, 2009 11:29
Lokalizacja: Grudziądz

Re: 2.0 16v (ABF) problem z podcisnieniem

Post autor: lunatyk1981 » sob mar 12, 2011 18:12

Nie wiem czy zle wyjaśniłem …. Ja mówiąc przewody miałem na mysli rurki na powietrzne… ale tak czy siak byłem dzis przy samochodzie i szukalem pod podszybiem… czegos żeby moc je podłączyć niestety nie znalazłem… ale przy okazji zrobiłem pare fotek pokazujących te dwa przewody nie podlaczone .

Pierwszy przewod
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Drugi przewod
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oczywiście te zaznaczone zielona strzalka, od razu przepraszam za slaba jakos zdjęć ale były robione telefonem.. ale myle ze cos tam widac…

Dzis samochod się zachowywal w taki sposób ze na początku po walczeniu chodzil wpozadku do chwili naciśnięcia gazu…. Po jego puszczeniu powoli tyrkotal.. az gasl…. Po paru takich wlaczeniach zaczal podobnie zachowywac się do wczoraj czyli przez pare sekund chodzi w miare wpozadku a potem tyrkotanie i gasnie…

p.s. nie ma nigdzie jakis schematow co jak ma być podlaczone ? może jakas instrukcja.. albo program typu Elsa albo eska w nich szukalem ale akurat tego niezbytnio nie widziałem.


Słowa to słowa, a czyny to czyny.

Awatar użytkownika
lunatyk1981
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt kwie 10, 2009 11:29
Lokalizacja: Grudziądz

2.0 16v (ABF) problem z podcisnieniem

Post autor: lunatyk1981 » sob mar 12, 2011 18:20

A tutaj jeszcze to co udalo mi się znaleźć w programie ETKA… może cos pomijam albo nie dostrzegam tych rurek…
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Dziekuje z gory za wszelka pomoc


Słowa to słowa, a czyny to czyny.

Awatar użytkownika
lunatyk1981
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt kwie 10, 2009 11:29
Lokalizacja: Grudziądz

Re: 2.0 16v (ABF) problem z podcisnieniem

Post autor: lunatyk1981 » sob mar 12, 2011 19:46

Może dalo by rade aby ktos na zdjęciu komory silnika abf wskazal gdzie mniej wiecej szukac tych miejsc gdzie podłączyć te rurki… bardzo by mi to ułatwiło sprawe.


Słowa to słowa, a czyny to czyny.

Awatar użytkownika
lunatyk1981
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt kwie 10, 2009 11:29
Lokalizacja: Grudziądz

2.0 16v (ABF) problem z podcisnieniem

Post autor: lunatyk1981 » ndz mar 13, 2011 13:45

Nikt nie ma silnika ABF ? ;]


Słowa to słowa, a czyny to czyny.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

2.0 16v (ABF) problem z podcisnieniem

Post autor: Paweł Marek » ndz mar 13, 2011 14:37

Mają mają, podłącz wężyk idący do ECU i bedzie ok. ECU jest na podszybiu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
lunatyk1981
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt kwie 10, 2009 11:29
Lokalizacja: Grudziądz

Re: 2.0 16v (ABF) problem z podcisnieniem

Post autor: lunatyk1981 » ndz mar 13, 2011 15:10

ale który ten z kolektora czy z tego trojnika ?... z ktorej strony podszybia z prawej szukac czy z lewej… bo nie twierdze ze nie mam go .. ale szukalem wczoraj i nieznlazlem ecu … na pewno jest tam tak jak mowicie ale powiedzicie z ktorej strony szukac.. .albo może jak mowilem jakies foto komory silnika mniej wiecej zaznaczeniem gdzie 1 wezyk i 2 wezyk szukac miejsca podlaczenia.
Oczywiście dziekuje i dzis jeszcze będę wertowale się pod silnikiem może znajde ale na wszelki wypadek jakbyście mogli będę wdzieczny.


Słowa to słowa, a czyny to czyny.

Awatar użytkownika
Romek84_44
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz gru 24, 2006 21:22
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontakt:

2.0 16v (ABF) problem z podcisnieniem

Post autor: Romek84_44 » ndz mar 13, 2011 21:46

Tak jak pisze Paweł Marek podłącz wężyk idący do ECU i bedzie ok. ECU jest na podszybiu

to jest wężyk idący od kolektora ssacego


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=222856&postdays=0&postorder=asc&start=0]moje GTI 16V 20th Anniversary[/url]

Awatar użytkownika
lunatyk1981
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt kwie 10, 2009 11:29
Lokalizacja: Grudziądz

2.0 16v (ABF) problem z podcisnieniem

Post autor: lunatyk1981 » ndz mar 13, 2011 22:04

Macie racje i tak wlasnie jutro zrobie… dzis nie miałem czasu podejść do samochodu ale przy kumpla gotlfie zostalem „oswiecony” ze komp jest po lewej stronie i najlepiej te plastiki zdjąć najlepsze dojsc do niego…. Oke to jest ten z kolektora już jasne.. ale nom pewnie znowu banalne pytanie … ten z trojnika jest do MFA jak kolega pisal… on tez się znajduje przy kompie ? podejrzewam ze tak ale wole się upewnic…
Dziekuje za pomoc tak wogule oczywiście plusiki powędrowały tez w formie podziękowania :)


Słowa to słowa, a czyny to czyny.

Awatar użytkownika
lunatyk1981
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt kwie 10, 2009 11:29
Lokalizacja: Grudziądz

2.0 16v (ABF) problem z podcisnieniem

Post autor: lunatyk1981 » wt mar 15, 2011 21:00

Oke dopiero dzis bo oczywiście były drobne problemy…. Napisze od razu ze ta rurka od kolektora podlaczona. Jakby ktos nie wiedział tak jak ja, to komputer znajduje się faktycznie w podszybiu… z lewej strony (strona pasazera), wystarczy zdjąć ten lewy plastik pomiedzy szyba a komora… ale to tak jak mowie dla takich jak ja którzy nie wiedza gdzie komputer jest w golfie :D wstyd się przyznac ale fakt faktem …
Podlaczony zostal ale jak na złość wogule przestal odpalac… tzn zero reakcji na gaz.. same krecenie, napoczatku myslalem ze cos przypadkiem odpiąłem przy kompie albo przepustnicy… niestety nie … nom ale brak reakcji na gaz.. brak dźwięku zalaczania pompy dawal jednoznaczne odczycia ze cos z nia… w sumie już planowalem odstawic do elektryka, na szczescie troche poprzeglądałem forum… troche tam tez numeracji bezpiecznikow w skrzynce.. i dzis obczyscilem bezpiecznik nr 18, czyli ten od pompy paliwowej (okazal się zasniezony), jak reka odjal bryka odpala ladnie trzyma … przynajmniej poki co ;] wiec po upewnieniu się zwialem aby pozostawic dobre wspomnienie ze jest OK. :D

Pytanko jeszcze jedno ta drugra rurka jest do MFA… gdzie jest MFA ? gdzies kolo licznika?
pozdawiam


Słowa to słowa, a czyny to czyny.

Awatar użytkownika
lunatyk1981
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt kwie 10, 2009 11:29
Lokalizacja: Grudziądz

2.0 16v (ABF) problem z podcisnieniem

Post autor: lunatyk1981 » czw mar 17, 2011 18:26

To co ktos podpowie gdzie wpiąć ta druga rurke ? ;]


Słowa to słowa, a czyny to czyny.

Awatar użytkownika
Romek84_44
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz gru 24, 2006 21:22
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontakt:

Re: 2.0 16v (ABF) problem z podcisnieniem

Post autor: Romek84_44 » czw mar 17, 2011 23:34

lunatyk1981 pisze:To co ktos podpowie gdzie wpiąć ta druga rurke ? ;]
to nie od mfa nie mam pojecia gdzie masz ja wpiac,,,,, ze zdjec cięzko cos wywnioskować......


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=222856&postdays=0&postorder=asc&start=0]moje GTI 16V 20th Anniversary[/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

2.0 16v (ABF) problem z podcisnieniem

Post autor: Paweł Marek » czw mar 17, 2011 23:56

lunatyk1981, dajże kologo porządną fotkę zaznacz o co chodzi. Może klimę masz, to jest tam układ rurek zaczynający się przy wężu serwa, potem do zbiorniczka podcisnienia w nadkolu kierowcy, do elektrozaworu za zbiorniczkiem płynu i do króćća między oboma wężami nagrzewnicy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości