[MKII] Zamarzł biedak :(

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

futrzak

[MKII] Zamarzł biedak :(

Post autor: futrzak » śr sty 26, 2005 10:23

Witajcie!

Mam maly (duzy) problem. Otoz kiedy zaczely sie te dziwne mrozy czyli praktycznie od wczoraj, moj samochod przestal odpalac. Dodam, iz stoi na powietrzu. Rozrusznik kreci ladnie, bardzo ladnie (nad podziw, lepiej niz zwykle :kac: ) ale silnik nie rusza. Moim najwiekszym podejrzeniem jest wezyk idacy od filtra paliwa do silnika, ktory moim zdaniem zamarzl, poniewaz sklada sie z kilku 'sztukowanych' wezykow :grrr: Niestety w takim stanie kupilem samochod i nie zdazylem jeszcze wymienic, a jak widac powinienem byl.

Teraz pytanie: czy przy wymianie tego wezyka nalezy wykonywac jakies dodatkowe czynnosci? Jakies odpowietrzanie? Jak to zrobic? Czy taki wezyk kupie gotowy w sklepie motoryzacyjnym? Jesli nie, to jaki to rozmiar?

Dodam, iz udalo mi sie dzisiaj wepchnac samochod do garazu ojca, i bedzie tam odmarzal do wieczora, ale wieczorem musze nim WYJECHAC :panna:

Prosze o pomoc!

Pozdrawiam,
Krzysztof



Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » śr sty 26, 2005 11:24

Ja zmieniałem, bo był przetarty i tam w sklepie odciął odpowiednią długość. Wstawiłem i OK. A odpalałeś go z gazem,bo powinno pomóc.



futrzak

Post autor: futrzak » śr sty 26, 2005 11:27

Oczywiscie, odpalalem z gazem i bez gazu. Prawde mowiac probowalem na wszystkie znane mi sposoby. Musze go dzis naprawic, bo z garazu wyjazd jest pod znaczna gorke i raczej na tym sniegu nie dam rady go wypchnac, a musze oproznic garaz do wieczora.

Jak rozumiem nie trzeba nic odpowietrzac. Czy moze powinienem zastosowac jakis dodatek do paliwa lub moze ktos ma inny pomysl?

Pozdrawiam,
Krzysztof



sirsane
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn lis 22, 2004 22:00

Post autor: sirsane » śr sty 26, 2005 12:26

Nie chcę cię martwić ale ja mam podobny problem i u mnie się okazało że to wina kompresji i walniętych wtrysków ale jak będziesz miał szczęście to wymień filtr paliwa to może pomuc ale nie musi zapchany filter może twożyć podciśnienie i będzie ci zasysał paliwo spowrotem to samo z filtrem w baku no i powietrze w wężykach wymień każdy popękany wężyk

ZIMA TO CIĘŻKI CZAS DLA GOLFA. TO TYPOWO CIEPŁOLUBNY STWOREK



futrzak

Post autor: futrzak » śr sty 26, 2005 12:41

Filtr byl wymieniany jakies 2 miesiace temu, nie sadze aby juz sie zuzyl. Z wtryskami to calkiem mozliwe, bo nawet kiedy nie bylo mrozu (np. +2C), po 8 godzinach w pracy odpalal za 3-4 razem. Calkiem rano za 8-10. Wyglada to tak, ze na poczatku kreci, a potem jakby rozrusznik sie slizgal, az sie zatrzymuje (dziwny dzwiek). Moze ktos mnie oswieci, coz to moze byc za usterka, bo zapowiadaja kolejne mrozy, a ja bez samochodu czuje sie bardzo nieswojo. :otepienie:



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » śr sty 26, 2005 20:30

Wszystko moze być dobrze - jeśli chodzi o mechanike.
Może w filtrze paliwa wytrąciłą się parafina z oleju napędowego - i nie pociagnie do pompy.
Jeśli wszystko inne zawiedzie to wymień filtr paliwa (kiedy był wymieniany?) i zalej go olejem napędeeym przez strzykawkę (przed montażem)!

Filtr się nie zużył. Ale nawet do zimowego paliwa ja bym dolał środek (auto stoi na zawnątrz)

Nawet gdy jest walnięta 1 świeca to auto nie odpali!


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

futrzak

Post autor: futrzak » czw sty 27, 2005 00:45

Filtr, tak jak pisalem wyzej wymieniany byl ok. 2 mies. temu. Świece byly wtedy rowniez sprawdzane i byly ok. Ostatnio tankowalem na Preem i nie wiem czy nie byl to moj blad, gdyz paliwo na tych stacjach jest ok 10gr tansze niz na innych! Moze cos jest z nim nie tak.

Ale do rzeczy: Zaprosilem zaprzyjaznionego mechanika do mojego garazu, gdyz po odmarznieciu samochod dalej nie odpalal. Sprawdzil bezpiecznik swiec i kilka innych rzeczy no i problem byl taki, ze pompa dawala slabe cisnienie. Nie udalo sie go odpalic w tradycyjny sposob, ale po wyholowaniu z garazu odpalil na holu. Zadzwiajace, bo odpalil od razu, jakby gdyby nic. Wydaje mi sie, ze problem nie zostal rozwiazany, a raczej przesuniety w czasie. Efektem ubocznym calego tego zamieszania jest rozladowany akumulator, ktory tez kupilem niedawno (ok. 3 mies temu). Postanowilem nie oszczedzac i kupilem Centrę Futurę Ca-Ca bezobslugowy, ale niestety wydoil sie prawie do zera i teraz stoi pod prostownikiem.

Moze nasuwa sie komus powod slabego cisnienia paliwa?



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » czw sty 27, 2005 14:19

A spróbuj jeszcze włożyć wężyk (ten który idzie od filtra paliwa do pompy) do naczynia z olejem napędowym. Niech pociągnie paliwo z naczynia.
Jeśli spoko odpali to już wiesz (filtr paliwa źle przepuszcza)

A na holu nie pal - przeskoczy pasek i wtedy zobaczysz...


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

futrzak

Post autor: futrzak » pt sty 28, 2005 11:47

Z pewnoscia wykaze sie tu laictwem, ale czym grozi przeskoczenie paska? Na razie samochod pali, nadal nie jestem pewien co bylo nie tak, bede probowal to ustalic.



ryu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr sty 26, 2005 16:58
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: ryu » pt sty 28, 2005 11:56

Przeskoczenie paska- szczegolnie w Dieslu- to baaaardzo powazny problem. Majac baaardzo duze szczescie nie stanie sie nic, majac duze szczescie pogniesz popychacze zaworow, bez szczescia zrobisz tak jakbys do maszynki do miesa wrzucil srubke i przyjdzie szukac Ci nowego silniczka :grrr:



Awatar użytkownika
king66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
Kontakt:

Post autor: king66 » pt sty 28, 2005 21:32

podchodzac do sprawy "fizycznie" to:
-albo pompa jest nie wydajna, znaczy sie slabo podaje... ni wytwarza cisnienia bo z pompa cos jest beee....
-albo pompa jest OK ale nie moze mocniej pociagnac bo cos przytyka...

ale co to jest :( nie wiem
moj stoi caly czas na mrozie, tankuje najtansze paliwo po 3,08zl i od pon do pt o 6 rano odpala za pierwszym cyknieciem czasem za drugim grzaniem swiec jak naprawde zimno
wiec chyba kwestia paliwa filtru odpada...
pozdro :helm:


tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)

Awatar użytkownika
yaroz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 14:10
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Post autor: yaroz » sob sty 29, 2005 01:13

Mialem ten sam problem.Wizyta u mechanika nieunikniona :-( porobil wszystko i teraz jest git a cala ta operacja kosztowala mnie 400zl.:-/



futrzak

Post autor: futrzak » sob sty 29, 2005 01:25

Czy mozesz bardziej precyzyjnie okreslic, co zrobil? Moze nie trzeba robic.. wszystkiego? :panna:



Awatar użytkownika
yaroz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 14:10
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Post autor: yaroz » sob sty 29, 2005 01:31

podkladki pod wtryski
węzyk przelew. paliwa
tulejka w pompie wtryskowej + uszczelnienia boczne

no i przy okazji wymiana podzuszki pod skrzynia



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 120 gości