16v G60 pytania, dylematy i... i o!

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
16vg60
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2163
Rejestracja: śr gru 29, 2010 19:50
Lokalizacja: lublin

16v G60 pytania, dylematy i... i o!

Post autor: 16vg60 » pt mar 11, 2011 21:27

:rozpacz: nie wiem czy ja pisze po chinsku ale mnie zalamujesz i zeby nie bylo ze jestem goloslowny to tak jak napisalem wczoraj, dzisiaj wstalem o 5.30 i pol godziny wczesniej pojechalem do pracy iiiiiii wziolem blok kr !!i wal kr !!i tlok z korbowodem od pg{z panwekami :goof: } !!!!!!!!! i zalozylem na to glowice z kra !!!!!!!! i to nie ta planowana prawie 2mm tylko moze dwa razy planowana bo czeka na zalozenie pod tloki s2 {slkadam drugi silnik 16vt } i dalem pod glowice uszczelke metalowa bo taka mam iiiiiiii ustawilem rozrzad, tlok gmp na pierwszym walki znakami do srodka w poziomie a na kole rozrzadu na zewnatrz znak w pionie do pokrywy zaworow iiiii przekrecilem walem wiecej niz dwa obroty iiiiiiiiiiii nic zero kolizji iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii zeby bylo ciekawiej wyjeb..em uszczelke z pod glowicy iiiiii tak samo ustawilem iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii dalej nic :okej: :jezor: :kac: aaaaaaaaa to dlatego bo moze nie widziales ze jak zakrecisz tlok z pg na pierwszym cyl. a tlok z kr-a na czwartym i dasz je do gory gmp to tlok z pg jest troche nizej {minimalnie}ale to i tak niewazne bo cyt.{bugalondlatego że zawór ssący w 16v otwiera się jeszcze przed górnym martwym punktem tłoka}tak tylko na ile wczeniej gdy jest gmp na 1cyl to zaworysa zamkniete i to na tyle wczesniej ze krecisz walkami z piec {moze wiecej tak na oko ] zebow w lewo i w prawo i dopiero sie otwieraja iiiiiiiiiiiiii sie nie pograzaj wiecej w tym temacie bo mi sil brakuje
Uprzedzajac fakty pewnie zaras napiszesz ze mam jakis blok wal tloki albo glowice h.j wie z skad tak wiec pisze pg ,kr-ow i innego gowna to przerobilem kilka sztuk i mam gratow w kazdym pomieszczeniu a drugie tyle polecialo na zlom iiiiii do tych czesci co dzisiaj zalozylem i co na nich jezdzilem 1.5 roku to jetem pewien na 10000000000000000000000000000000000000000000000 % i mi nie wmawiaj ciemnoty bo sobie robisz antyreklame a te wciecia na tlokach to dali pewnie zeby miec jakis zapas na zawory i nie sugeruj sie tym bo to nie diesel ze odrazu kolizja
Troche pokory nikt nie jest nieomylny i wszechwiedzacy ja tez duzo jeszcze nie wiem ale temat g60 przerabiam w kit razy mam nadzieje ze teraz zrozumiales ale tego tematu nie odpuszcze
a jak nie wierzysz to podjedz do kogos co ma takie graty i sobie zobacz {zapraszam} aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa jak nie to sie wkor..e i porobie zdjecia krok po kroku powklejam co i jak :okej:
nie chce mi sie :-( :rozpacz: juz pisac
tak czy inaczej pozdrawiam :jezor:


GOLF MK4 R32 OEM - niuu car

AUDI R$4 B5 ,Big Brake rs6 C7 390mm,Wagner,BC Racing...-family car

AUDI S3 8L ABT IMOLA YELLOW BAM-wife car

MK2 R32 4Motion ,Rallye?

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

16v G60 pytania, dylematy i... i o!

Post autor: bugalon » pt mar 11, 2011 22:26

Piszesz ładne elaboraty i niepotrzebnie sie unosisz :) Spróbuję wszystkie niuanse wyjaśnić krok po kroku, bo o nie właśnie tutaj chodzi, mam dlatego do Ciebie pare pytań odnośnie powyższego wywodu :)

1. Co się dzieje na 4 cylindrze gdy na pierwszym masz zamknięte te zawory?
2. Kojarzysz w ogole jak sie zmieniają fazy rozrządu w zależności od suwu i w którym suwie jestes na 1 cylindrze przy ustawieniu rozrządu na znaki?
3. Wiesz w którym suwie występuje kolizja o której wspominalem?
4. Dlaczego całość wsadziłeś do bloku z KRa? Rozmawialiśmy o sadzaniu czapki 16v na blok z tłokami od G60, twierdzisz że bloki PG i KR są takie same?

I proszę Cie trzymaj poziom dyskusji, ogranicz się do kwestii merytorycznych a wycieczki osobiste dotyczące kompromitacji, wmawiania ciemnoty, czy pokory sobie daruj, bo nie pomagają w rozwiązaniu problemu.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

16v G60 pytania, dylematy i... i o!

Post autor: olozwirski » sob mar 12, 2011 01:39

Problemem jest ze na dole G60 + glowica 16V wychodzi stopien sprezania okolo 6.2:1, mozna by ładowac 2 bary na zielonej, moze nawet na niebieskiej :bajer:



Awatar użytkownika
16vg60
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2163
Rejestracja: śr gru 29, 2010 19:50
Lokalizacja: lublin

16v G60 pytania, dylematy i... i o!

Post autor: 16vg60 » sob mar 12, 2011 12:29

nie moge uwierzyc ze masz jeszcze watpliwosci ale nic jeszcze raz i to ostatnia moja odpowiedz w tym temacie

1.na 1,2,3 pytanie nie odp. bo to nie wyrywka do tablicy w szkole a ja nie bede odp. na kazde twoje pyt. bo to nie temat zasady dzialania silnika czterosuwowego,uczylem sie tego w szkole ostatni raz i od tamtej pory nie kozystalem z tego jak i z wiekszosci gowna co mi wpajano przez tamte lata
2.na 4 pytanie odp jest taka ze blok kr a pg roznia sie tym ze kr ma odme a pg ma zasleke pod rozrzadem kanalu wodnego i inaczej rozmieszczone kanaly wodne {inne uszczelki pod glowica}i taki byl powod wlozenia bloku z kr-a a jezeli masz na mysli wysokosc blokow to musze ci powiedziec ze mierzylem wysokosc tych blokow od osi walu do plaszczyzny styku z glowica i sa takie same
3.co do poziomu dyskusji to ty mnie pierwszy potraktowales jak bym opieral sie na dyrdymalach wzietych z internetu a ty jak bys byl co najniej konstruktorem promu kosmicznego a wsumie to sie nie znamy i nie mamy pojecia co tam kazdy z nas rzebi w tych garazach i jakie ma pojecie na temat mechaniki i nic do ciebie nie mam tylko musisz mnie zrozumiec ze ja w praktyce cos takiego zlozylem i kolizji nie ma a ty sie opierasz na teorii {chyba ze inaczej}i widze ze teoria jest twoja mocna strona ja posiadalem takie graty i sprobowalem a ty bys pewnie obliczal cr i takie tam
4.to co na pisal olozwirski byc moze tak jest ja tego nie neguje u mnie przy obnizonej glowicy 2mm cisnienie bylo 8.5 tak wiec stopien jest napewno niski
5.ja OZNAJMIAM ZE ZAKLADAJAC GLOWICE KR NA DOL PG KOLIZJI NIE MA i jezeli beda dalej watpliwosci to nagram film przedstawiajacy krok po kroku :banghead: a wywodow na ten temat robil juz nie bede a rejestrujac sie na tym forum jak i na innych nie mialem na celu robic zadymy ani nikogo obrazac siedzicie na tym forum kilka lat i nie jeden problem rozwiazaliscie ale w tym temacie nikt mnie nie przekona bo to widzialem i robilem osobiscie
6.moge wyslac komus za free tlok z korbem od pg i posiadajac kra mozna bedzie zobaczyc co i jak

POZDRAWIAM
BARTEK


GOLF MK4 R32 OEM - niuu car

AUDI R$4 B5 ,Big Brake rs6 C7 390mm,Wagner,BC Racing...-family car

AUDI S3 8L ABT IMOLA YELLOW BAM-wife car

MK2 R32 4Motion ,Rallye?

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

16v G60 pytania, dylematy i... i o!

Post autor: bugalon » ndz mar 13, 2011 14:22

Skoro nie chcesz dyskutować, to trudno mimo wszystko podsumuję całość ze swojego punktu widzenia:

1. Kolizja jest, bo próbowałem coś takiego złożyć osobiscie (na prośbę mojego kolegi zresztą). Przy poprawnie ustawionym rozrządzie caly zespół nie ma prawa się minąć i nie mówię tego jako książkowy mądrala tylko praktyk. Możesz mi wierzyć, takich silników rozebrałem i poskładałem kilkanaście. Robiłem to jednak z głową i pełnym zrozumieniem tematu a nie "na pałę".
2. Napisałeś w pierwszym poście tej strony, że nic Ci na 1 cylindrze nie koliduje po ustawieniu rozrządu na znaki nawet jak przekręcasz wałek o kilka ząbków i żebym się nie kompromitował. Prawda jest taka, że ustawienie rozrządu na znaki to 1 cylinder w suwie sprężania/pracy i tam zawory mają być bezwględnie zamknięte, wtedy kolizje masz na 4 garze i ten cylinder trzeba było obserwować. Wiedziałbyś to gdybyś rozumiał co się dzieje w silniku na każdym etapie jego pracy. A pytania Ci zadałem nie po to żeby Cie egzaminować, tylko po to żebyś sam zrozumiał że obserwowałeś nie to co trzeba próbując mi coś udowodnić.
3. Są jeszcze inne różnice w dołach KR i PG niż te które podałeś. Posługuj się kompletnymi gratami od poszczególnych silników a zobaczysz różnicę (teraz przerzucasz wały i same korby z tłokami między silnikami a to ma duże znaczenie w calej tej dyskusji). Żeby zobaczyć jaka jest różnica weź kompletny dół z PG otwarty, ustaw tłok w górnym martwym punkcie i przyjrzyj sie mu dokladnie (zawsze uzywaj zestawów z panewkami). Potem weź sam tłok z korbą i wstaw go do bloku z wałem z KRa i czynność powtórz. Zobaczysz o co mi chodzi a wtedy mam nadzieje przyjdziesz, posypiesz głowę popiołem i przeprosisz :)
4. Nie potraktowałem Cie na pewno tak jak bym był konstruktorem promu kosmicznego (bardzo mnie to rozweselilo). W ogóle Cię nie potraktowałem, odniosłem się do tego co napisałeś. Dalej uważam że to co napisałeś to bajki. Dodam od siebie jednak, że mogłeś poskładać coś co nie koliduje na wymieszanych gratach z tych silników w połączeniu ze specyficznym ustawieniem rozrządu, na pewno jednak nie poskladaleś tego na kompletnym dole z G60 i głowicy z 16V.
5. Żeby nie było wątpliwości, bardzo popieram i doceniam to, że sami składacie i rzeźbicie bo takich ludzi jest mało. Odnoszę jednak wrażenie po tym co napisałeś, że robicie to intuicyjnie. Efekt tego jest taki że coś wam wyszlo (całkiem przypadkowo zresztą) i na tej podstawie wyciągacie ogólne wnioski, które kolejnych użytkowników tego forum wprowadzą w poważny błąd - bardzo kosztowny dla nich.

Jeśli dalej twierdzisz, że nie koliduje, to bardzo Cię proszę nagraj ten filmik. Tylko pokaż dokładnie jak składasz przy tym rozrząd (wszystkie znaki nagraj zarówno te między wałkami jak i te z kółkiem rozrządu i pokrywą), blok, wał i zakręć kilka razy wałem przed założeniem czapki żeby pokazać jak wygląda GMP.

Pozdrawiam Ciebie i Twoich kolegów i życzę Wam dużo radości z grzebania.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
16vg60
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2163
Rejestracja: śr gru 29, 2010 19:50
Lokalizacja: lublin

16v G60 pytania, dylematy i... i o!

Post autor: 16vg60 » pn mar 14, 2011 20:38

Bajki ciag dalszy :hehe:
Mialem sie nie odzywac ale nie moglem sie powstrzymac i:

1.W ostatnim poscie a punkcie 3 napisales cyt.{Są jeszcze inne różnice w dołach KR i PG niż te które podałeś . Posługuj się kompletnymi gratami od poszczególnych silników a zobaczysz różnicę (teraz przerzucasz wały i same korby z tłokami między silnikami a to ma duże znaczenie w calej tej dyskusji). Żeby zobaczyć jaka jest różnica weź kompletny dół z PG otwarty, ustaw tłok w górnym martwym punkcie i przyjrzyj sie mu dokladnie (zawsze uzywaj zestawów z panewkami). Potem weź sam tłok z korbą i wstaw go do bloku z wałem z KRa i czynność powtórz } i dalo mi to do myslenia nie powiem bo uwazalem ze te roznice co ja podalem sa jedyne ale .ze posiadam kpl. motor pg ktory kupilem ze wzgledu na to ze jak bym mial sprzedawac corrasa i ktos by chcial orgi.silnik to jest opcja do zamontowania .Silnik ma90.000tys i tym bardziej sie wkur..lem bo zdjolem glowice postawilem go obok tego kra z tlokokorbami i walem pg co sie do niego odnosilem i wyszlo na to za sie niczym nie roznia a napewno wysokoscia bloku i skokioem tloka i jak juz zdjolem to glowice to przelozylem walek posredni z kolem i kolo na wale bo jest inny modul zeba w 16v , wal 1 cyl gmp, glowica znakami na walkach w poziomie do siebie znak ten na zewnatrz kola rozrzadu do pokrywy i krece jak glupi kilka razy a wystarczy dwa jak ma byc kolizja to po dwoch obrotach wyjdzie i nic kolizji brak tak wiec chce zobaczyc twoja mine jak obejrzysz film ktory napewno nagram bez zadnej sciemy wszystko ze szczegulami i na spokojnie , mysle ze pod koniec tyg. wystawie ja mam mase roboty i naprawde nie podrodze jest mi pisanie zeczy oczywistych kolejny raz
2 Naopisales tak cyt.Prawda jest taka, że ustawienie rozrządu na znaki to 1 cylinder w suwie sprężania/pracy i tam zawory mają być bezwględnie zamknięte, wtedy kolizje masz na 4 garze i ten cylinder trzeba było obserwować .
a prawda jest taka ze chyba nie widziales glowicy 16ki bo jezeli 1i 4 tlok dajesz gmp i rozrzad ustawiasz na znaki walki znakami do siebie w poziomie a znak ten na zewnatrz kolo rozrzadu do pokrywy to fak na pierwszym cyl. zawory masz zamkniete ale i na czwartym tez sa zamkniete to oczywiste bo jak by byly otwarte to by byla kolizja nawet jak by byly tloki podciete tak jak w kaerze ja dzisiaj to sprawdzalem i znowu praktyka wygrywa z teoria
3 Glowe popiolem sypal nie bede bo sroda popielcowa juz byla i tak jak juz mowilem dales mi do myslenia i mylalem ze bede przepraszal z tym ze blokiem z kra moze sie roznic od pg ale dzisiaj po rozebraniu pg moje watpliwosci sie rozwialy a tak swoja droga to jestem przez twoja nie wiedze 140zl w plecy na uszczelke i planowanie i fakt ze teraz jak ktos bedzie bral ten silnik ode mnie to bedzie mi zarzucal ze cos bylo kombinowane i glowica byla zrywana przed sprzedaza co do twojego poparcia i doceniania to mi na tym zalezy jak na ....
Ps.a ty myslisz za ja przez 13 lat to chyba koncowki i olej wymienialem a tekst o kilkunastu rozbebranych silnikach na nikim wrazenia nie robi i jeszcze prosba na koniec nie odpisuj dopuki nie zobaczysz filmu


GOLF MK4 R32 OEM - niuu car

AUDI R$4 B5 ,Big Brake rs6 C7 390mm,Wagner,BC Racing...-family car

AUDI S3 8L ABT IMOLA YELLOW BAM-wife car

MK2 R32 4Motion ,Rallye?

Awatar użytkownika
baxikG60lbn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt mar 11, 2011 19:01
Lokalizacja: lbn/tatary

16v G60 pytania, dylematy i... i o!

Post autor: baxikG60lbn » wt mar 15, 2011 09:24

Logując się na to Forum myślałem że zetelni i logiczni fachowcy tu przesiadują, ale patrząc na posty 'bugalon' sie myliłem. Ale widoczni szkoda mojego czasu. Aaaa i myśle że po ostatnim poscie i po obejrzeniu niebawem filmu od 16vg60, niejaki 'bugalon' ma bana i zakaz wypowiadania sie na tym forum.
P.S. Aaaa i zmień ten podpis MASTER!
Pozdo BaxikG60.


http://images39.fotosik.pl/1238/0eba816e69440bd4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
barteKKK03
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 15224
Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22

16v G60 pytania, dylematy i... i o!

Post autor: barteKKK03 » wt mar 15, 2011 16:45

baxikG60lbn pisze:Aaaa i myśle że po ostatnim poscie i po obejrzeniu niebawem filmu od 16vg60, niejaki 'bugalon' ma bana i zakaz wypowiadania sie na tym forum.
Źle myślisz... bo bana na pewno nie będzie :bajer:



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: 16v G60 pytania, dylematy i... i o!

Post autor: bugalon » wt mar 15, 2011 20:22

Tak ja prosisz nie odniosę się w żaden sposób do treści którą napisałeś dopoki nie zrobisz filmu :) Zapewniam jednak, że jeśli wyjdzie z niego jednoznacznie, że się mylę, to osobiscie zwrócę Ci pieniądze za tą uszczelkę :)

Powinienem jeszcze pare rzeczy z Twojego poprzedniego postu skometować bo nie dają mi spokoju, ale się powstrzymam i cierpliwie poczekam. Pamiętaj, żeby nagrać położenie górnego martwego punktu tłoka w dole od g60 zanim posadzisz na niego głowicę.

Pozdrawiam i czekam na filmik.

PS. jeśli ten kolega który coś pisał o banie to Twoj jakiś klakier, to proszę przywołaj go do porządku. Jeśli nie ma nic merytorycznego do wniesienia niech milczy, po co śmiecić temat takimi wpisami?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
16vg60
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2163
Rejestracja: śr gru 29, 2010 19:50
Lokalizacja: lublin

16v G60 pytania, dylematy i... i o!

Post autor: 16vg60 » wt mar 15, 2011 20:32

Daj spokoj z ta uszczelka nie pierwsze i nie ostatnie pieniadze wpakowane w takie truchla :D , chodzi mi oto ze ja sciagnolem i teraz bedzie widac ze niby ktos cos grzebal ale nic :-( a co do wszystkich zakow jak i tego gmp na 1 to zero sciemy tak jak wczesniej napisalem ,dokladnie i spokojnie krok po kroku tak zeby wszystko bylo jasne oznaczenia blokow, tloki ,korby,wal i glowica, mysle ze pod koniwc tygodnia wystawie film :jezor:


GOLF MK4 R32 OEM - niuu car

AUDI R$4 B5 ,Big Brake rs6 C7 390mm,Wagner,BC Racing...-family car

AUDI S3 8L ABT IMOLA YELLOW BAM-wife car

MK2 R32 4Motion ,Rallye?

Awatar użytkownika
baxikG60lbn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt mar 11, 2011 19:01
Lokalizacja: lbn/tatary

16v G60 pytania, dylematy i... i o!

Post autor: baxikG60lbn » wt mar 15, 2011 21:15

Klakier to cie zrobił Kłaku.
Opuszczam to Forum Pa :ass:


http://images39.fotosik.pl/1238/0eba816e69440bd4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

16v G60 pytania, dylematy i... i o!

Post autor: olozwirski » wt mar 15, 2011 21:52

Jako ze ja napisalem pierwszy ze bedzie kolizja to oferuje nowke sztuke uszczelke do KRa z aso.
baxikG60lbn pisze:Opuszczam to Forum
Mam nadzieje ze na dobre.



Awatar użytkownika
luckylukass
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: pn lis 03, 2008 19:18
Lokalizacja: Piła

16v G60 pytania, dylematy i... i o!

Post autor: luckylukass » czw maja 03, 2012 22:43

Odswieże temat... powiedzcie czy przy takiej konwersji użyć bloku z KRa czy PLa ?, Są jakies różnice między tymi blokami?


JETTA COUPE MOST WANTED
http://jettaclub.pl/viewtopic.php?f=56&t=13901

GOLF MK2 SYNCRO

If you want to ride my jetta, get down on your knees and kiss my hand on my command

Awatar użytkownika
16vg60
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2163
Rejestracja: śr gru 29, 2010 19:50
Lokalizacja: lublin

16v G60 pytania, dylematy i... i o!

Post autor: 16vg60 » pt maja 04, 2012 19:04

bloki te same ,waly inne


GOLF MK4 R32 OEM - niuu car

AUDI R$4 B5 ,Big Brake rs6 C7 390mm,Wagner,BC Racing...-family car

AUDI S3 8L ABT IMOLA YELLOW BAM-wife car

MK2 R32 4Motion ,Rallye?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości