Turbina do wymiany ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
*KonkordziK*
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr mar 09, 2011 15:17
Lokalizacja: Rotterdam - Ruda Śl.

Turbina do wymiany ?

Post autor: *KonkordziK* » czw mar 10, 2011 20:39

Witam,
Jak w temacie dziś rano jak parkowałem samochód przed pracą, zostawiłem go na chodzie przez dosłownie półtorej minuty i.. nie wiem czy to turbo ale słychać jak gwiżdże dosyć słyszalnie. Poradziłem się znajomego i twierdzi, że turbo daje o sobie znać aby wymienić.
Jeżeli rzeczywiście sprawdzą się "czarne myśli" to będe mieć niezłe klocki do rozgryzienia bo z tego co mi wiadomo turbo powinno wytrzymać więcej aniżeli 170 tyś km, tak więc przebieg pewnie mam standardowo "po tuningu".
- ile dam rade jeszcze pośmigać na tym turbo ?


*KonkordziK*

Awatar użytkownika
manior15
VW- Das Auto
VW- Das Auto
Posty: 513
Rejestracja: śr mar 04, 2009 00:19
Lokalizacja: Wieluń

Turbina do wymiany ?

Post autor: manior15 » czw mar 10, 2011 21:02

*KonkordziK* pisze:ile dam rade jeszcze pośmigać na tym turbo ?
a kiedy bedzie koniec swiata? :rozpacz: tylko po tym ze gwiżdże stwierdzasz ze jest do wymiany? katalizator jest czy wycięty?jakieś logi robiłeś? auto dobrze chodzi? nie muli? jak masz za dużo gotówki to możesz wymieniać..


GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520

glus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 12:46
Lokalizacja: Belgia

Turbina do wymiany ?

Post autor: glus » czw mar 10, 2011 21:22

Popieram kolege!
A turbo mozna zajechac w 10kkm.
A jak olej nie znika?


Czy sie stoi ,czy sie lezy ,to setuchna sie nalezy!

Awatar użytkownika
*KonkordziK*
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr mar 09, 2011 15:17
Lokalizacja: Rotterdam - Ruda Śl.

Turbina do wymiany ?

Post autor: *KonkordziK* » czw mar 10, 2011 21:24

Jak jest zimno to czasem potrafi dmuchnąć dymem ale generalnie dymek jest okej. Nie wiem co w ogóle gwizdy oznaczają tak więc to są tyko przypuszczenia. a czy katalizator jest wycięty to nie mam pojęcia o co chodzi, Golf śmiga okej.


*KonkordziK*

Awatar użytkownika
*KonkordziK*
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr mar 09, 2011 15:17
Lokalizacja: Rotterdam - Ruda Śl.

Turbina do wymiany ?

Post autor: *KonkordziK* » czw mar 10, 2011 21:26

z olejem również okej, jednak czas najwyższy aby go wymienić.. :)


*KonkordziK*

Awatar użytkownika
manior15
VW- Das Auto
VW- Das Auto
Posty: 513
Rejestracja: śr mar 04, 2009 00:19
Lokalizacja: Wieluń

Turbina do wymiany ?

Post autor: manior15 » pt mar 11, 2011 23:04

u mnie też gwiżdże ale tylko dlatego ze nie ma katalizatora, nie przejmuj sie i śmigaj, a jakby się rozleciało to wymienisz i tyle


GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Turbina do wymiany ?

Post autor: italiano_83 » pt mar 11, 2011 23:17

*KonkordziK* pisze:dziś rano jak parkowałem samochód przed pracą, zostawiłem go na chodzie przez dosłownie półtorej minuty i.. nie wiem czy to turbo ale słychać jak gwiżdże dosyć słyszalnie.
A usłyszałeś ten dźwięk nie dlatego, że Twoje turbo się kończy, a dlatego że EGR zadziałał po chwili kiedy auto chodziło na obrotach jałowych na postoju i wtedy słychać takie niskie "fiuuu...."
Jeśli słyszysz "gwizd" w czasie przyspieszania z dolnych obrotów, to zrób logi dynamiczne, może VNT ci się zaczyna przycinać i wtedy zaczyna turbo podgwizdywać trochę.
manior15 pisze:jakby się rozleciało to wymienisz
Silnik :bigok: Jak się rozleci to olej pójdzie w dolot, wskazówka zamknie obrotomierz i pa :blush:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

Re: Turbina do wymiany ?

Post autor: guziolek » ndz mar 13, 2011 00:36

italiano_83 pisze:Jak się rozleci to olej pójdzie w dolot, wskazówka zamknie obrotomierz i pa :blush:
Chyba, że ma dobre sprzęgło, zachowa zimną krew i go szybko zgasi :bigok: Ewentualnie rozepnie węże ale to już więcej czasu trzeba....



Awatar użytkownika
cashtetzky
semper fidelis
semper fidelis
Posty: 168
Rejestracja: czw mar 06, 2008 20:15
Kontakt:

Turbina do wymiany ?

Post autor: cashtetzky » ndz mar 13, 2011 09:30

Podepnę się do tematu.

1) Odnośnie gwizdu. Jedni piszą że jak turbo wyraźnie gwiżdze (podczas przyspieszania) to jest ok, inni z kolei wprost przeciwnie. To jak to jest (silnik AHF)?
2) Jakiś czas temu gwizd był wyraźnie słyszalny już przed 2k obrotów. Przez PSJ w czasie zimy teraz go w ogóle nie słychać. Do tego dochodzi błąd na VAG'u 17965 oraz problem z poruszaniem sztangi turbo (kiedyś mogłem wykonać delikatny ruch góra dół, teraz widać że coś tą sztangę blokuje). Wszystko wskazuje na to, że suszara się zapiekła. Panowie jaki może być plus minus koszt czyszczenia turbo w warsztacie? Sam do tego nie chce się dotykać.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Turbina do wymiany ?

Post autor: J.B.S. » ndz mar 13, 2011 10:01

Ostatnio czyściłem w leonie z czyszczeniem kolektora ssącego wyszło 360 zyla.Czyli wymontowanie,czyszczenie zamontowanie +uszczelki
Turbinę zawiozłem do magików rozebrali wyszkiełkowali i teraz jest gitara.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości