Fala tłokorozdzielacza 11mm
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
fala tłokorozdzielacza 11mm
jeśli koledzy sparrow i arwar nie uspokoją się,to niestety będę musiał interweniować w tą stronę którą nie chcę
Re: fala tłokorozdzielacza 11mm
Witamarwam pisze:tomek08 pisze:2. Czy do zestawu od Byka można zastosować falę z AFN-a bądź ASV-a, czy coś się nie spierdzieli?
sprawdzić podsadzenie. jak nie bedzie wyższe to próba nie strzelba
Koledzy! możecie wyjaśnić co to jest to podsadzenie?
Najlepiej jakieś zdjęcie by się przydało.
pozdrawiam
fala tłokorozdzielacza 11mm
nie fala a podsadzenie.RSRoss pisze:Gosc ktory mi zakladal też stwierdził, że zestaw nie zadziałał dlatego, że prawdopodobnie fala jest źle dobrana. Ta która dostałem DE609 była niższa niż u mnie w 10..
i to nic nie daje i zaraz Wam coś pokażę jak was jeden z kolegów robi w bambuko bo przecież ja to ciemnotę wciskam:Daron7 pisze:Tak jak mierzyłeś. Są trzy "ząbki z tyłu", ale jeden z nich jest prawie idealnie pod jedną krzywą fali no i suwmiarka w dłoń i mierzysz
fala DE 143 czyli z pompy AHH/ALH w automacie.
rzekoma wysokość 8mm.
faktyczny skok fali to 3,43mm mierzona czujnikiem zegarowym.
fala DE 619 z transita:
"wysokość" 7,35
skok fali 2,74mm
fala HD 374 z MAN'a:
"wysokość" 7,5mm
skok 2,8mm
fala "600" z silnika AAZ:
"wysokość" 7,9mm
skok 3,15mm
na fotkach od lewej : ALH/AHH,Transit, Man, golf AAZ z pompą pół elektroniczną.
według tego co pisze i Byku i Sparrow to należy patrzeć tylko na wysokość fal więc najlepszę będą według niego pierwsza fala i ostatnia fala bo te są najwyższe.
a teraz coś o samych falach testowane na jednym (moim) silniku i tłoko-rozdzielaczu po odpowiedniej korekcji podsadzenia, kolejność opisu jak na fotkach:
fala AHH/ALH.
duży moment obrotowy ale spadający w górnych obrotach dobre na miasto
fala z transita.
nieco mniejszy moment obrotowy ale dający się ładnie wyciągnąć w górne obroty, szczególnie polecam w tłoko-rozdzielaczami bez przed-wtrysku, na takiej fali można bardzo wysoko zakręcić silnik.
fala z MAN'a
ogromny moment obrotowy już od najniższych obrotów, ale gwałtownie spadający powyżej 3000rpm.
w połączeniu z 12mm tłoczkiem ta granica jest przy około 4000rpm.
moment zdolny kruszyć przeguby i półosie. mnie próba na 11mm i tej fali kosztowała dodatkowo wymianę obydwóch wewnętrznych przegubów.
fala z AAZ'a
mały moment obrotowy ale nieznacznie zmieniający się w całej skali obrotów. ogólnie nie polecam chyba że do 12mm gdzie wtedy będzie już większa szybkość podawania paliwa.
zalety bardzo cicha praca silnika po nagrzaniu niemal jak w benzyniaku. dodatkowo jeśli mamy pompę z przed-wtryskiem praca jest trudna do odróżnienia czy mamy benzyniaka czy diesla.
dobre dla policjanta jeśli w dowodzie mamy benzyniaka. wtedy nawet nie zwróci uwagi na pracę silnika chyba że wcześniej zobaczy za nami batorego.
to co wy mierzycie nie ma nic wspólnego z rzeczywistością chyba żebyście zaczeli mierzyć różnicę wysokości w między szczytem krzywki a najniższym położeniem bieżni.
ale i tak najwiarygodniejszy wynik uzyskacie tylko w przypadku zmierzenia skoku czujnikiem zegarowym
po drugie liczy się nie tyle wysokość fali ( bo nie ma dozowników zdolnych wykorzystać cały skok pracy. nie wiem jak jest z nastawnikami elektronicznymi bo tu się nad tym nie zastanawiałem) po drugie jeśli od rozpoczęcia tłoczenia do momentu osiągnięcia najwyższego położenia tłoczka trwa około 15* to po pomnożeniu przez przełożenie rozrządu otrzymujemy około 30* obrotu wału korbowego. takie rozciągnięcie wtrysku spowoduje gwałtowny wzrost EGT które MOŻE uległoby obniżeniu przy ciśnieniach doładowania około 3,0-4,0bara.
nie wspomnę już o tym że za nami nie byłoby wogóle świata widać a naszą drogę by znaczył ślad sadzy na asfalcie i to niezależnie od prędkości.
węgiel zawarty w paliwie nie byłby wogóle spalany bo tleny brakowałoby już nawet dla wodoru który jako pierwszy się spala a dopiero potem spala się węgiel.
właśnie dlatego jeśli mamy za dużo paliwa na każdy suw to mamy czarny dym.
za to przy zbyt późnym kącie mamy niebieskawy dym a w spalinach związki węglowodorów aromatycznych i nie tylko. oraz kosmiczne EGT.
przy zbyt wczesnym spada sprawność silnika maleje EGT ale znacząco rośnie obciązenie termiczne elementów silnika.
właśnie dlatego przy zbyt wczesnym kącie wtrysku silnik szybciej się nagrzewa.
teraz podsumowując przyjrzycie się ukształtowaniu krzywek na tych falach. tam gdzie nachelenie krzywki jest duże i jednostajne mamy moment obrotowy duży ale i szybko spadający.
tam gdzie jest łagodniejsze nachylenie mamy mniejszy moment obrotowy ale za to łagodnie spadający wraz ze wzrostem obrotów.
troszkę inaczej jest w przypadku fali z transita gdzie mamy krzywki łagodnie zaczynające wznios tłoczka i zmieniający się kształt na bardziej strome nachylenie.
dzięki temu moment jest troszkę mniejszy ale w górnych obrotach gdzie mamy już pełne doładowanie paliwo jest powoli z początku podawane za to w dalszej częsci wtrysku prędkość ruchu tłoczka gwatłownie rośnie a co za tym idzie prędkość podawania paliwa. jeszcze lepiej jest w połączeniu z tłoko-rozdzielaczem z Transita.
w przypadku fali z Transita początek wtrysku jest łagodny co powoduje że mniej paliwa wchodzi na dawkę bezdymną na niskich obrotach przez co turbo się gorzej rozpędza i przez to mamy mniejszy moment obrotowy niż na fali z ALH/AHH.
za to w górnych obrotach gdy dawki są już większe moment obrotowy jest nieznacznie mniejszy ale za to bardziej rozpłaszczony niż w przypadku fali z ALH/AHH
Sledziu, wkładasz falę do pompy i mierzysz jej odległość w miejscu osadzenia tłoczka od płaszczyzny osadzenia tłoko-rozdzielacza robisz to kiedy fala maksymalnie w dół opada.
mierzy się razem z podkładką.
bo czasami trzeba zmienić podkładkę w przypadku kiedy podsadzenie nieznacznie się różni od właściwego. jeśli przekładamy tłoko-rozdzielacz z innej pompy jako wzór bierzemy pompę dawcę.
właśnie dlatego nie polecam kupować samych bebechów z pompy niewiadomego zastosowania gdzie nie mamy możliwości sprawdzenia prawidłowego podsadzenia.
jaszczur pisze:jeśli koledzy sparrow i arwar nie uspokoją się,to niestety będę musiał interweniować w tą stronę którą nie chcę
jaszczur, jestem za ale sparrow niech przestanie insynuować jakobym był oszustem i krętem. jeśli ma cośdo mnie niech powie to wprost a nie obrzuca błotem z ukrycia.
wielokrotnie to podkreślałem ale jak widać tu tylko zdecydowane działania przyniosą skutek. jak nie wierzysz przeczytaj uważnie moje posty.
gdyby to Ciebie obrzucali g***em też byś nie stał z założonymi rękami.
v tym bardziej że ten "ktoś" zasłania się opinią krętacza.
fala tłokorozdzielacza 11mm
jaszczur, zresztą jeszcze jedno.
wejdź w profil mój i Sparrowa i zobacz co mają na celu posty moje i jego.
będziesz wiedział o czym mówię.
wejdź w profil mój i Sparrowa i zobacz co mają na celu posty moje i jego.
będziesz wiedział o czym mówię.
fala tłokorozdzielacza 11mm
Hm.... Ciekawe co z moją pompą ... Hmm... leży już tydzień u Byka .....
...
fala tłokorozdzielacza 11mm
arwam, Wczoraj zwracałem Ci uwagę żebyś nie pisał postu pod postem
Dostajesz warna za olewanie regulaminu punkt 9.
Dostajesz warna za olewanie regulaminu punkt 9.
Re: fala tłokorozdzielacza 11mm
spoko, ja czekałem 3 tygodnie i dostałem niedziałający zestaw... Szkoda, że dopiero teraz powstał ten post Arwam'a to bym sie 3 razy zastanowił przed zakupem...Skulek pisze:Hm.... Ciekawe co z moją pompą ... Hmm... leży już tydzień u Byka .....
Nie lepszym rozwiązaniem na brak mocy jest dodatkowa pompa paliwa zamiast majstrowanie z glowicami pompy ?
- punxbrygade
- Mały gagatek
- Posty: 116
- Rejestracja: wt sty 17, 2006 02:17
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: fala tłokorozdzielacza 11mm
RSRoss pisze:spoko, ja czekałem 3 tygodnie i dostałem niedziałający zestaw... Szkoda, że dopiero teraz powstał ten post Arwam'a to bym sie 3 razy zastanowił przed zakupem...Skulek pisze:Hm.... Ciekawe co z moją pompą ... Hmm... leży już tydzień u Byka .....
Nie lepszym rozwiązaniem na brak mocy jest dodatkowa pompa paliwa zamiast majstrowanie z glowicami pompy ?
Nie jest lepszym pomysłem.....dodatkowa pompa paliwa jest dokładana w tedy kiedy pompa wstępna pompy wtryskowej nie nadąża zassysacć paliwa. a to jest już przy wiekszyc modach....
Jak kazdy wie z pompach 1z ahu afn,.. itd.... jest stosowany tłoczek 10mm z róznymi falami , ciśnieniem w pompie itd....
A teraz do rzeczy...... cierpisz na brak mocy ? w ile celujesz ? 150km ? to jest do uzyskania na seryjnej pompie 90konnej...bez ruszania pompy.....
Najpierw się czyta , szuka a potem pyta.... a jak ktoś tego nie zrobi... to jest naciągany i wychodzą takie skutki....
Co z tego ze będziesz miał 11mm pompe jak i wtryski seryjne.. marne turbo, seryjny soft.. .... Zacznijcie najpierw od prostych rzeczy ... wtryski ,fmic, turbo... a potem lapcie sie za pompę .. ale polecam zakupić org. 11 i miec swiety spokoj.... bo i tak wydasz pieniadze na pompiarza aby ci tłoczko rozdzielacz wsadził....
T3 syncro AHU mTDI 11mm i narazie tylko to.. [url]https://picasaweb.google.com/punxbrygade/NaprawaSyncro#[/url]
Re: fala tłokorozdzielacza 11mm
Mam w tej chwili 216 od Cowboya, soft "na miare" z charakterystyką jaką chciałem uzyskac (~1,3 bara - tyle łąduje do odcinki) wyrzucony katalizator, komputer 16 bit. Silnik po lifcie - wymiana pierscieni, porting glowicy, uszczelniacze, szklanki...punxbrygade pisze:RSRoss pisze:spoko, ja czekałem 3 tygodnie i dostałem niedziałający zestaw... Szkoda, że dopiero teraz powstał ten post Arwam'a to bym sie 3 razy zastanowił przed zakupem...Skulek pisze:Hm.... Ciekawe co z moją pompą ... Hmm... leży już tydzień u Byka .....
Nie lepszym rozwiązaniem na brak mocy jest dodatkowa pompa paliwa zamiast majstrowanie z glowicami pompy ?
Nie jest lepszym pomysłem.....dodatkowa pompa paliwa jest dokładana w tedy kiedy pompa wstępna pompy wtryskowej nie nadąża zassysacć paliwa. a to jest już przy wiekszyc modach....
Jak kazdy wie z pompach 1z ahu afn,.. itd.... jest stosowany tłoczek 10mm z róznymi falami , ciśnieniem w pompie itd....
A teraz do rzeczy...... cierpisz na brak mocy ? w ile celujesz ? 150km ? to jest do uzyskania na seryjnej pompie 90konnej...bez ruszania pompy.....
Najpierw się czyta , szuka a potem pyta.... a jak ktoś tego nie zrobi... to jest naciągany i wychodzą takie skutki....
Co z tego ze będziesz miał 11mm pompe jak i wtryski seryjne.. marne turbo, seryjny soft.. .... Zacznijcie najpierw od prostych rzeczy ... wtryski ,fmic, turbo... a potem lapcie sie za pompę .. ale polecam zakupić org. 11 i miec swiety spokoj.... bo i tak wydasz pieniadze na pompiarza aby ci tłoczko rozdzielacz wsadził....
Wyszlo 130km i ponad 300nm. Gosc od programu stwierdzil ze to max pompy dlatego zaczolem rozgladac sie za glowica 11mm. Miało byc wiecej mocy +FMIC, po padnieciu turbo cos nowego...
Co w tym zlego ?
Nie wyszło - czekalem ponad 3 tygodnie, oferta napisana tak jakby byl sprzedawany tylko 1 egzemplarz. Dopiero po zgłębieniu tematu okazuje się, że to sprzedaż na większą skale - allegro i kazde forum VAG i Skoda. Zapewnienia, że jest plug and play. W koncu jak dostalem przesylke to zostalem poproszony o fotki, i odeslenie zestawu bo "taki sie zdaża 1 na 20" i mial byc dla kogos innego...
Niestety nie zadziałało, i zaczęły się wykręty zamiast honorowo zwrócić pieniądze - juz bym się nie spierał o 300zl wydane na wyjecie 10, wstawienie 11, testy, wyciaganie 11 i wstawianie 10. Z tego co dostawalem na PW jest wiecej podobnych spraw i pewnie niedlugo kupa wyplynie na powierzchnię...
fala tłokorozdzielacza 11mm
Jak sam wsadzi to nie straci kasy.bo i tak wydasz pieniadze na pompiarza aby ci tłoczko rozdzielacz wsadził....
Ew. zapraszam do mnie, za połowę kasy co bierze pompiarz zmienię bebechy komukolwiek.
Mam w tej chwili 216 od Cowboya, soft "na miare" z charakterystyką jaką chciałem uzyskac (~1,3 bara - tyle łąduje do odcinki) wyrzucony katalizator, komputer 16 bit. Silnik po lifcie - wymiana pierscieni, porting glowicy, uszczelniacze, szklanki...
Wyszlo 130km i ponad 300nm. Gosc od programu stwierdzil ze to max pompy dlatego zaczolem rozgladac sie za glowica 11mm. Miało byc wiecej mocy +FMIC, po padnieciu turbo cos nowego...
U mnie było identycznie - soft + 216tki 130hp i 300nm. Po przełożeniu bebechów bez korekty softu prawie 160hp 340nm.
Jeżeli ktoś mi nawet da, wystarczy nawet że pożyczy dużego turba i do tego zapoda jakiś ECU byle pasował z softem na 180-190hp (byle sprzęgło wytrzymało) to zrobię test, czy dają rade te graty czy nie, bo aktualnie T15 dmucha 1.3b ostatnim tchnieniem przy czym nie mało puchnie i ma po prostu za małą wydajność nie ma się co oszukiwać. I tak szczerze to nigdzie nie widziałem takiego wyniku na ori turbawie T15
A jak nie, to pozostaje Wam czekać aż spłace mandat i uzdybam na turbo...
Re: fala tłokorozdzielacza 11mm
Napiszę tylko jeszcze ze dwa zdania.
Piszesz dokładnie to,co ja napisałem,ale już precyzyjnego wymiaru nie podajesz,pomimo,że taką falę masz na fotce.
Tak samo było i jest z pewną różnicą tłokoroździelacza z ahh.
Do dnia dzisiejszego nie potrafisz jej wskazać .
To tyle,resztę sobie dopowiedzcie sami i dziękujcie mu jeszcze bardziej za kolejne bajeczki,jakimi was karmi.
Ja już w tym temacie udzielał się nie będę,bo szkoda mojego cennego czasu,widzę,że panuje tu ciemnota,jakich mało.
Pisze o doborze podkładki,podsadzeniu,a nie wie,że im cieńsza podkładka,tym lepiej fura jedzie.
Grubość podkładki odpowiada tylko za tzw.dawkowanie,czyli wielkość dawki,tylko.
Nie ma nic,do skoku fali,ten jest zależny od jej kształtu.
Dla przykładu,grubość podkładki w afn-ie 2.25mm,w ahu 2,30.
Fale z identycznymi "wgłębieniami",dziwne,nie?
Dziwne też,bo 1wsza ma większa wydajność,niż 2ga.
Jako jedyne te dwie pompy w tdi różnią się wydajnościami.
Są też inne różnice,które ponoć nie mają wpływu na wydajność pompy.
I nie są to wysokości,głębokości i skoki fal,bo te są identyczne.
Co do skoków fal,jakie pomierzyłeś,to powiem tylko tyle,im wyższa fala,tym większy skok tłokoroździelacza,a tym samym wieksza moc.
I nie potrzeba czujnika zegarowego,żeby to zauważyć,uwierz mi.
Co do problemów z doborem fal,to dam wam taką radę,wypier....ie te fale,jakie macie w kompletach od byka i zakładajcie ori z tdi.
Na żadnej innej fali lepszych wyników nie otrzymacie,prawda arwam,?
Komplikujecie sobie życie takimi pierdołami,ładujcie ori fale z tdi i będzie git.
To tyle.
Rzekoma piszesz,to dziwne,bo znasz niby dokładne wymiary tylu fal,a tej nie potrafiłeś zmierzyć?arwam pisze:fala DE 143 czyli z pompy AHH/ALH w automacie.
rzekoma wysokość 8mm.
Piszesz dokładnie to,co ja napisałem,ale już precyzyjnego wymiaru nie podajesz,pomimo,że taką falę masz na fotce.
Tak samo było i jest z pewną różnicą tłokoroździelacza z ahh.
Do dnia dzisiejszego nie potrafisz jej wskazać .
7.25mm,nie kręć,każda fala z transita ma taką wysokość,każda!arwam pisze:fala DE 619 z transita:
"wysokość" 7,35
7.8 mm,kolejny blef.Wysokość jaką podałeś ma fala o numerze de 020.arwam pisze:fala "600" z silnika AAZ:
"wysokość" 7,9mm
To tyle,resztę sobie dopowiedzcie sami i dziękujcie mu jeszcze bardziej za kolejne bajeczki,jakimi was karmi.
Ja już w tym temacie udzielał się nie będę,bo szkoda mojego cennego czasu,widzę,że panuje tu ciemnota,jakich mało.
Pisze o doborze podkładki,podsadzeniu,a nie wie,że im cieńsza podkładka,tym lepiej fura jedzie.
Grubość podkładki odpowiada tylko za tzw.dawkowanie,czyli wielkość dawki,tylko.
Nie ma nic,do skoku fali,ten jest zależny od jej kształtu.
Dla przykładu,grubość podkładki w afn-ie 2.25mm,w ahu 2,30.
Fale z identycznymi "wgłębieniami",dziwne,nie?
Dziwne też,bo 1wsza ma większa wydajność,niż 2ga.
Jako jedyne te dwie pompy w tdi różnią się wydajnościami.
Są też inne różnice,które ponoć nie mają wpływu na wydajność pompy.
I nie są to wysokości,głębokości i skoki fal,bo te są identyczne.
Co do skoków fal,jakie pomierzyłeś,to powiem tylko tyle,im wyższa fala,tym większy skok tłokoroździelacza,a tym samym wieksza moc.
I nie potrzeba czujnika zegarowego,żeby to zauważyć,uwierz mi.
Co do problemów z doborem fal,to dam wam taką radę,wypier....ie te fale,jakie macie w kompletach od byka i zakładajcie ori z tdi.
Na żadnej innej fali lepszych wyników nie otrzymacie,prawda arwam,?
Komplikujecie sobie życie takimi pierdołami,ładujcie ori fale z tdi i będzie git.
To tyle.
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
fala tłokorozdzielacza 11mm
Może jednak napisze ktoś, coś na temat takiej fali DE125, na odwrocie 8595?
Tomek
fala tłokorozdzielacza 11mm
no niestety jak widać nie jest to jednostkowy problem, Byku nie napisał nic w temacie zeby się wytłumaczyć, a teraz został zbanowany przez YGD wiec juz nic nie napisze..RSRoss pisze: Nie wyszło - czekalem ponad 3 tygodnie, oferta napisana tak jakby byl sprzedawany tylko 1 egzemplarz. Dopiero po zgłębieniu tematu okazuje się, że to sprzedaż na większą skale - allegro i kazde forum VAG i Skoda. Zapewnienia, że jest plug and play. W koncu jak dostalem przesylke to zostalem poproszony o fotki, i odeslenie zestawu bo "taki sie zdaża 1 na 20" i mial byc dla kogos innego...
Niestety nie zadziałało, i zaczęły się wykręty zamiast honorowo zwrócić pieniądze - juz bym się nie spierał o 300zl wydane na wyjecie 10, wstawienie 11, testy, wyciaganie 11 i wstawianie 10. Z tego co dostawalem na PW jest wiecej podobnych spraw i pewnie niedlugo kupa wyplynie na powierzchnię..
ja dodam że warto poczytać ludzi którzy modzili TDI VP juz pare lat temu.. zawsze każdy pisał że najlepsze wyniki są na oryginalnej 107J..
Aligator kiedys kombinował z tłoczkiem 12 miał coś koło 240KM ale najlepsze wyniki osiągnał aw69 i Rob555 z tego co pamiętam i zawsze padało magiczne słowo fala ze 107J
ja tam nie jestem fachowcem ale dawno temu po rozeznaniu tematu stwierdziłem że zestawy z Renault to raczej kicha i zawsze radziłem kupować oryginalne pompy z pewnego źródła, zreszta sam kupiłem 11 oryginalna ale sie nie doczekała bo sprzedałem golfa i pompe, zresztą chyba 200KM na niej pękło
skoro wtryski to wydatek 1000-1500 PLN to podobna kasa na pompe nie wydaje sie ogromna, bo jak wiadomo tuning kosztuje... i zwykle jak sie chce taniej to wychodzi drożej
jest jeszcze taka kwestia że pompy z AHH mogą się szybciej zuzywać bo tłoczą paliwo przez małe wtryski - nie wiem czy moze ktoś potwierdzić ale jest taka hipoteza, że pompa z AHH moze być bardziej styrana zyciem po 250 tys niz np pompa z ASV ?????
no ale cóż wymagać auta z lat 95-2003 to juz mają swoje przeloty powyzej 300 tys km i praktycznie coraz trudniej o graty w idealnym stanie
fale sa rózne przystosowane do konkertnych silników, robione pod wymagania producentów, moim zdaniem najlepsze efekty w silniku 1.9 TDI da fala z 1.9 TDI VAG
fale z renówek są niższe, prawdopodbnie jest jakiś model 1.9 DTI (pewnie ten namocniejszy ) z którego zestaw pozwoli na 200KM ale to trzeba przetestować i podać numery pompy i fali, a potem szukać na allegro, bo jak widać kupowanie wszystkiego jak leci z allegro konczy się jak widać często rozczarowaniem
no własnie moze to jest wyjście..sparrow pisze: Komplikujecie sobie życie takimi pierdołami,ładujcie ori fale z tdi i będzie git.
kolego, na forum sobie pomagamy, a nie kłócimy czy udowadniamy kto jest najmądrzejszy..sparrow pisze:Ja już w tym temacie udzielał się nie będę,bo szkoda mojego cennego czasu,widzę,że panuje tu ciemnota,jakich mało.
wiesz więcej niz inni podziel sie wiedzą, a nie jątrz kłótni z arwarmem, czy wypisuj tekstów o ciemnocie na forum kręując się na najmądrzejszego i wszechwiedzącego
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 32 gości