Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Łuki_79 » sob mar 05, 2011 19:36

michalxd90 pisze:mam taki problem że czasami w dziwny sposób traci moc (jakby turbina się wyłączała)
michalxd90 pisze:Moc wraca oczywiście po ponownym uruchomieniu silnika silnika ale zazwyczaj po jakimś czasie znów ją tracę
Po prostu notlauf.
Sprawdz wężyki podciśnienia,zakres oraz płynność ruchu sztangi gruszki turbiny.Wykonaj logi dynamiczne grup 003,008,011


Obrazek

michalxd90
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob mar 05, 2011 18:58

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: michalxd90 » sob mar 05, 2011 20:13

Ok dzięki bardzo. A zawór n 75 też wchodzi w grę ?



Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Łuki_79 » sob mar 05, 2011 20:16

michalxd90 pisze: A zawór n 75 też wchodzi w grę ?
Również,ale nie wymieniaj bez wykonania logów - szkoda $$$$
Możesz spróbować zamienić go z N18


Obrazek

mizu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 14:46
Lokalizacja: poznań

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: mizu » sob mar 05, 2011 21:45

Italiano - gruszka chyba dobra, próżnia wciąga sztangę.
Rozumiem, że logi nie dają jesnoznacznej odpowiedzi co szwankuje:
1. gruszka,
2. kierownice się zacinają,
3. N75 nie przełącza.
Jak po kolei to sprawdzać?



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: leon79 » sob mar 05, 2011 21:47

Jeśli nadal tak będzie, tzn. ludzie będą pytać po tysiąc razy o jedno i to samo (chyba z lenistwa nie chce się wcześniej użyć szukajki), to ten temat będzie jednym wielkim śmietnikiem. :rozpacz:


User

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: italiano_83 » sob mar 05, 2011 22:32

leon79 pisze: jednym wielkim śmietnikiem. :rozpacz:
Już jest :smoke:
mizu pisze:Rozumiem, że logi nie dają jesnoznacznej odpowiedzi co szwankuje:
Gzie ten log 011 bs :bajer: Jak sprawdzić, rozpiąć sztangę w miejscu łączenia z mechanizmem VNT, i będziesz wtedy "widział" co się przycina sztanga czy gruszka, jak chcesz sprawdzić n75 to kilka postów wyżej jest napisane jak to zrobić.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

maruder
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt sie 21, 2009 06:22
Lokalizacja: Suwałki

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: maruder » ndz mar 06, 2011 22:39

Witajcie. Mam typowy problem w moim AFN, czyli około 120km/h golfik dostaje muła. Dzieje się to więc przy obrotach silnika wartości około 2800. Oczywiście na 5. biegu :) I nie ma znaczenia czy przyspieszam powoli czy na maxa - po osiągnieciu 120 muli. Na innych biegach jest ok, przyspieszam na maxa, obroty do 3 tys. z kawałkiem i nic się nie dzieje. Wyskoczył mi błąd 575 czyli: ciśnienie w przewodzie dolotowym, różnica doregulowania. Dodam, że wcześniej czyli gdy nie było notlaufów, nie było tego błędu. I tak pomyśłałem, że być może jedno ma z drugim jakieś powiązanie ;) I pytanie do kolegów: cóż to za ciśnienie i co konkretnie może być przyczyną i jak to wyeliminować? :)
Aha, dodam że zarówno jak wcześniej, jak i obecnie "gwiżdże turbina" ale co konkretnie w niej gwizda to nie jestem w stanie powiedzieć :)



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: bradley » ndz mar 06, 2011 22:40

Polowa ludzi, ktorzy tu pisza o problemach nie przeczytala chyba pierwszej strony tematu :)


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: damcio151 » pn mar 07, 2011 08:50

Temat zamykam, wszytko co i jak sprawdzić zostało już napisane. Tak więc kto ma takowy problem niech przeczyta temat OD POCZĄTKU .
Reszta się nie zmienia. Inne tematy o notlaufie i tak będą usuwane. Myślę, że ten topic robi dokładnie to po co go założyliśmy - teraz ludzie mają bez większego szukania dostęp do pełnych informacji o notlaufie.



Awatar użytkownika
pawlo093
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz mar 02, 2014 13:25
Lokalizacja: Suwałki

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: pawlo093 » czw mar 13, 2014 12:33

Witam. Wiec tak jak wszyscy piszą 120km/h i odcina turbo ale nie tylko gdy dodaje ostro gazu lub przyspieszam i odrazu puszcze gaz i wcisne sprzęgło słychać takie szybkie syknięcia kilka razy (czy czy czy), poza tym gdzies przy obrotach 1800-2000 szarpie, powyżej juz nie. Znalazłem ze była padnięta gruszka (zjedzona przez rudą) została wymiona i bez zmian. Została sprawdzony zawór n75,n18, przepływomierz. Co moze być przyczyną? Zapieczona geometria czy jeszcze moze co innego?? Prosze o pomoc.


Moja Borka ;) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=542127

Kupie:
Rączki klamek zewnętrznych kolor LB7Z

perki
...
...
Posty: 2363
Rejestracja: wt gru 09, 2008 10:18
Lokalizacja: Zagłębie

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: perki » czw mar 13, 2014 14:01

a gruszkę wyregulowałeś ?



Awatar użytkownika
pawlo093
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz mar 02, 2014 13:25
Lokalizacja: Suwałki

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: pawlo093 » czw mar 13, 2014 14:54

grusza jest wyregulowany tylko w takie sposób ze jest ustawiona dokładnie jak stara (mierzona suwmiarką).


Moja Borka ;) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=542127

Kupie:
Rączki klamek zewnętrznych kolor LB7Z

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: italiano_83 » czw mar 13, 2014 19:43

pawlo093 pisze:Witam. Wiec tak jak wszyscy piszą 120km/h i odcina turbo ale nie tylko gdy dodaje ostro gazu
W dziale diagnostyka jest regulamin/poradnik podwieszony - zrób logi będzie widać co się dzieje, pewnie klasyk kierownice w nagarze.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
eFIeLiPeO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 438
Rejestracja: sob lip 10, 2010 22:53
Lokalizacja: SkÓrCz

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: eFIeLiPeO » czw mar 13, 2014 20:31

jak slyszysz czy czy czy :D to sprawdz przewody od zaworka do turbo... ja mialem tak jak ty- 120 i koniec brak turbo- wina- wypiety wezyk przy zaworze n75


MK IV by eFIeLIPeo powolutku do przodu...
viewtopic.php?f=89&t=370827&p=5431527#p5431527
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 83 gości