1.3nz wtrysk falują obroty

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

golf13nz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr sty 19, 2011 11:32

1.3nz wtrysk falują obroty

Post autor: golf13nz » pt mar 04, 2011 14:57

Witam jestem szczęśliwym użytkownikiem Golfika II 1.3NZ.

1. Problem w tym, że jak go odpalę to na wolnych obrotach falują obroty ( wahaja sie miedzy 500- 1000 obr/min). Nie ma znaczenia czy jest póki co odpalony czy jestem w trasie i np na krzyżowaniu stoje to zawsze faluja obroty. Musze go trzymać na pedale gazu by wyrównać obroty.

2. Na trasie zachowuje się tak że jak cisnę 150 km/h to czasem zaczyna go mulić i gdy dodaję gazu zwalnia i się dusi ( próg odcięcia paliwa ma ustawiony na około 170 km/h więc to nie jest przyczyna spadku mocy )

Może mi ktos polecić jakiegoś magika od golfów bo nie mam zamiaru wymieniać na chybił trafił pół silnika. Czytałem forum jednak nadal jestem w czarnej d z moim problemem...pozdrawiam 4299805



golf13nz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr sty 19, 2011 11:32

1.3nz wtrysk falują obroty

Post autor: golf13nz » śr mar 09, 2011 22:56

no nic dziękuję za odpis - zawsze wiedziałem że ludzie na forum ma wiele do napisania :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1.3nz wtrysk falują obroty

Post autor: Paweł Marek » czw mar 10, 2011 09:22

NIe musisz pisać takich tekstów, forum jak widzisz jest oblegane i temat uciekł po prostu mogłeś go sobie wcześniej podnieść. Odcinki się nie określa po abstrakcyjnej dla 1.3 prędkości tylko po ilości obrotów silnika.
Proponuje najpierw zacznij od rzeczy najprostszej, czyli sprawdzenie u mechanika manometrem ciśnienia paliwa ew wcześniej przed pomiarem zmień filtr. Potem przyjdzie pora na kontrolę przepływomierza, niebieskiego czujnika temperatury, świec i kabli, ustawienia zapłonu - każdy z tych elementów może dać takie objawy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

gateway1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: czw sty 22, 2009 22:18
Lokalizacja: warszawa

1.3nz wtrysk falują obroty

Post autor: gateway1 » czw mar 10, 2011 09:50

no i jeszcze krokowiec do sprawdzenia



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1.3nz wtrysk falują obroty

Post autor: Paweł Marek » czw mar 10, 2011 10:20

gateway1, kurcze przecież ty nie nowicjusz, zażyj trochę info o konstrukcji NZ zanim odpiszesz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

gateway1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: czw sty 22, 2009 22:18
Lokalizacja: warszawa

1.3nz wtrysk falują obroty

Post autor: gateway1 » pt mar 11, 2011 22:04

kolego mialem 1.3 nz krokowiec znajduje sie pod kolektorem ssącym stojac przodem do silnika z prawej strony [dojscie do niego dosyc paskudne ] , jest to wtrysk wielopunktowy system digijet w sklad systemu wchodzi tez tak zwany zawor krokowy [ inna nazwa zawor sowakowy dodatkowego powietrza ] .
wiec kolego zanim napiszesz '' kurcze '' sam sprawdz konstrukcje danego typu silnika



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1.3nz wtrysk falują obroty

Post autor: Paweł Marek » pt mar 11, 2011 22:28

to jest tylko zawór powietrza dodatkowego na kanale obejściowym omijającym przepustnicę grzany elektrycznie otwierający się i przez to podnoszący obroty na zimnym. Nie kłóć się ze starszym :)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

gateway1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: czw sty 22, 2009 22:18
Lokalizacja: warszawa

1.3nz wtrysk falują obroty

Post autor: gateway1 » pt mar 11, 2011 22:38

i nadal nie masz racji [chyba uruchomie skaner ]



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1.3nz wtrysk falują obroty

Post autor: Paweł Marek » pt mar 11, 2011 22:42

gateway1, uruchamiaj co chcesz, tylko nie zapomnij przyznać się do błędu potem, zobaczymy czy potrafisz elegancko to zrobić.

Zresztą przyśpieszmy sprawę http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 93214e3089" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

gateway1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: czw sty 22, 2009 22:18
Lokalizacja: warszawa

1.3nz wtrysk falują obroty

Post autor: gateway1 » sob mar 12, 2011 00:03

zasada ta sama , co do nazwy i w jaki sposob jest realizowane w sumie jest to malo istotne efekt jest ten sam jezeli walniennty jest ten zawor "dodatkowego powietrza , zawor suwakowy ewentualnie krokowy " obroty faluja ewentualni silnik gasnie . Wiec spor poszedl o nazwe i sposob regulacji doplywu dodatkowego powietrza .

Obrazek



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1.3nz wtrysk falują obroty

Post autor: Paweł Marek » sob mar 12, 2011 21:18

Kompletnie inna zasada, nie spieram sie tylko próbuję ci wyjaśnić. Nastawniki przepustnicy albo regulatory biegu jałowego ustawiają obroty na bieżąco do zadanych w mapach ECU. Tu w NZ zawór się po prostu przymyka po rozgrzaniu i już nie zmienia przepustowości, w związku z czym nie może być winien falowaniu i o to tutaj w temacie chodzi.
No i na dodatek żaden golf niema silnika krokowego, ale umówmy się że nastawnik przepustnicy (silnik zwykły nie krokowy) tak zwyczajowo jest nazywany.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
GUPETTO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 272
Rejestracja: czw lut 10, 2005 20:41
Lokalizacja: LUBLIN CITY
Kontakt:

1.3nz wtrysk falują obroty

Post autor: GUPETTO » wt mar 15, 2011 09:03

Hej,dopne sie z moim problemem.
Silnik 1.3NZ + LPG
Aby zapalic czy zimny/ciepły trzeba dłuzej krecic i dodac gazu.
Po odpaleniu na PB lub LPG jest identyczna sytuacja,raz ma obroty ok a raz az zdechnie nawet.
Krokowy podmieniany i tak samo jest.
Wtyk po zdjeciu z czujnika przepustnicy tego bez zmian dalej świsiuje.
Wezyk zdjety i zaslepiony od przyspieszacza zapłonu,po zalozeniu go zero reakcji tak samo.
Czegu tu sie czepic, niemam juz pojecia.
Raz obroty ma ok, raz spada az zdechnie, jak zdycha i dodam gazu to tak jak by sie dławił i wejdzie na obroty.
Dodam na PB i LPG jest tak samo.



golf13nz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr sty 19, 2011 11:32

1.3nz wtrysk falują obroty

Post autor: golf13nz » śr mar 30, 2011 16:50

co do "mojego" golfika to chyba wykryłem usterkę ( nie wiem czy to przyczyna myślę szarpania autka bo jeszcze tego nie wymieniłem ) a mianowicie przy aparacie zapłonowym wiadomo to coś z pięciona kabelkami prądowymi ( kopułka rozdzielacza jest zamocowana pucha zwana regulator podciśnienia - spec z Brzegu robiący pompy mówił że nie może tam być swobodnego przepływu powietrza w dwóch kierunkach ....a u mnie jest - więc wnioskuję że to jedna z przyczyn ( duszenia się autaka tudzież falowania )...a i uciekła mi wypowiedź Paweł Marek o abstrakcyjnej prędkości dla 1.3 w wersji bez przeróbek - zapraszam do katowic na jazdę ;)



Awatar użytkownika
GUPETTO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 272
Rejestracja: czw lut 10, 2005 20:41
Lokalizacja: LUBLIN CITY
Kontakt:

1.3nz wtrysk falują obroty

Post autor: GUPETTO » śr mar 30, 2011 17:17

Ja rozwiazałem problem u siebie wreszcie.
Wymieniłem cały aparat zapłonowy i jest ok.
Jak by któs chciał ma do sprzedania regulator podcisnienia do 1.3 NZ sprawny - 30zł+wysyłka.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości