Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Zyga11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 17:41

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Zyga11 » czw mar 03, 2011 18:43

Przepraszam, ale pogubilem sie w tych KM,KW, bo ja zawsze w PS-ach obliczalem moc. Tak tutaj jest.
Wracajac do mojego pytania, czy naprawde nikt nie wie ile wymiana turba do golfa 4-ki kosztuje w Polsce ?



Awatar użytkownika
Grzechu_1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pn kwie 19, 2010 18:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Grzechu_1990 » czw mar 03, 2011 19:22

Ja za zdjęcie starego i włożenie nowego zapłaciłem 300zł.


Było: Opel Astra II 1.6 16V 101KM X16XEL, Skoda Octavia I 1.9TDI 110KM ASV.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r :helm: Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.

Awatar użytkownika
bilus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn cze 21, 2010 13:57
Kontakt:

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: bilus » czw mar 03, 2011 19:33

vw golf IV 19.TDI ALH 90 ps 2001 rok sprowadzony z Włoch. W ubiegłe lato pojawił się problem z odcinaniem turbiny jadąc w co najmniej 3 osoby przy gwałtownym dodaniu gazu np podczas wyprzedzania odcinało turbinę po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu turbina chodziła do czasu następnego odcięcia ponadto miał problemy z wkręcaniem się powyżej 3000 tys obr/min na 4 biegu (na 5 mocniejszy był jak na 4) (w lato w upalne dni potrafił być taki zamulony że nie szło tym jechać) z biegiem czasu problem już ten powstawał niezależnie czy jechałem sam czy z obciążeniem. Czasami próbowałem wywołać odcięcie turbiny sam poprzez ostrą jazdę ale nie chciało jej odciąć, odcinało zawsze nie wiadomo kiedy i w jakiej sytuacji. Z nadejściem jesieni i zimy podczas spadku temperatury na zewnątrz problem zniknął turbiny nie odcina i nie ma też problemu z wkręcaniem muszę przyznać że 90 a chodzi jak 110 pod względem odejścia. W ostatnich dniach gdy zrobiło się trochę cieplej i świeci słońce pojawił się problem znowu z wkręcaniem na 4 biegu powyżej 3000 tys natomiast gdy wracałem wieczorem już tego nie było nie wiem czy to ma jakiś wpływ. Wymieniłem przewody podciśnieniowe od zaworu sterującego turbiną, paliwo tankuje tylko na ORLENIE na czas wymieniane są filtry oleje etc. dopóki nie osiągnie 90 stopni temp. silnika nie jest "deptany" nie był ten chipowany przebieg na dzień dzisiejszy 160 tys w czasie zakupu (06.2009) 110 tys. Czy mógłby ktoś mi pomóc w tej sprawie o co chodzi myślę że problem opisałem dość dokładnie chcę jeszcze zobaczyć czy gdy zwiększy się temp. na zewnątrz znowu powróci ten problem.



Zyga11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 17:41

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Zyga11 » czw mar 03, 2011 20:50

Grzechu_1990 pisze:Ja za zdjęcie starego i włożenie nowego zapłaciłem 300zł.

OK, 300 zl. za wymiane, a za turbosprezarke ?



Awatar użytkownika
Grzechu_1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pn kwie 19, 2010 18:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Grzechu_1990 » czw mar 03, 2011 22:21

To zależy jaki silnik, ja używkę dorwałem za 600zł, w bagażniku wożę drugie turbo z ASV co miałem pierwotnie i jest na sprzedaż ;)


Było: Opel Astra II 1.6 16V 101KM X16XEL, Skoda Octavia I 1.9TDI 110KM ASV.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r :helm: Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: italiano_83 » pt mar 04, 2011 00:11

bilus pisze:vw golf IV 19.TDI ALH 90 ps 2001 rok sprowadzony z Włoch. W ubiegłe lato pojawił się problem z odcinaniem turbiny
logi, błędy z ecu kierunek dział diagnostyka :bajer:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

triku88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt lut 11, 2011 22:29

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: triku88 » pt mar 04, 2011 01:15

siemka, mam podmieniony zawor z n18 na n75, wygadem sie nie roznia, auto jezdzi sprawnie, w etce roznica miedzy nimi jest taka ze jeden z nich ma na koncu oznaczenia literke A, a drugi nie, czy jazda na dluzsza mete z tym zaworkiem nic nie zaszkodzi? bo nie chce wydawac kolejnych 150zl na nowy n18, a tak mam do egr i turbiny dwia n75, ktos ma wiedze na temat czym one sie roznia w dzialaniu i czy nie wplywa to negatywnie na silnik?



Awatar użytkownika
bilus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn cze 21, 2010 13:57
Kontakt:

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: bilus » pt mar 04, 2011 11:40

italiano_83 pisze:
bilus pisze:vw golf IV 19.TDI ALH 90 ps 2001 rok sprowadzony z Włoch. W ubiegłe lato pojawił się problem z odcinaniem turbiny
logi, błędy z ecu kierunek dział diagnostyka :bajer:
mógłbyś powiedzieć jakie logi mają być dynamiczne, statyczne i które grupy powrzucać a jeżeli dynamiczne to na których biegach i zakres obrotów to samo do statycznych



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: italiano_83 » pt mar 04, 2011 12:23

bilus pisze:mógłbyś powiedzieć jakie logi mają być dynamiczne
Stronę wcześniej zrobiłem opis.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

mizu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 14:46
Lokalizacja: poznań

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: mizu » sob mar 05, 2011 11:32

Witam
Zrobiłem logi grup 3, 8 i 11 wg zaleceń i wkleiłem poniżej.
Silnik przy obrotach ok. 3300 stracił moc. Zdjąłem nogę z gazu, żeby zająć się kompem.
Proszę o diagnozę :)

Group A: '003
Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle
TIME 870-950 rpm 230-370 mg/H 230-370 mg/H 40-75%
STAMP /min mg/R mg/R %
0,35 1449 850 725 4,8
1,67 1764 850 1235 4,8
2,99 2121 850 1275 4,8
4,31 2457 850 1275 4,8
5,63 2772 850 1275 4,8
6,95 3066 850 1275 4,8
8,27 3318 850 1275 4,8
9,59 3423 850 1060 4,8
10,91 3486 850 915 4,8
12,23 1659 260 560 4,8

Group B: '008
Engine speed I.Q. Driver's req. I.Q. via rpm(Torq) I.Q. via air mass
TIME rpm 40.0-42.0 mg/H 35.5-36.5 mg/H 36.0-39.0 mg/H
STAMP /min mg/R mg/R mg/R
0,79 1533 45,8 39,2 42
2,11 1890 45,2 42,4 44
3,43 2247 44,6 41,4 44,4
4,75 2562 44,4 41 43,8
6,07 2877 44 40,6 43,6
7,39 3150 43,8 40 43,2
8,71 3381 43,8 39,4 42,6
10,03 3444 43,8 39,2 42,6
11,35 3129 0 40 32,6
12,67 1113 0 33,8 27,6

Group C: '011
Engine speed Specified MAP Actual MAP D.cycle MAP v.
TIME rpm 1850-1950 mbar 1700-2080 mbar 45-95%
STAMP /min mbar mbar %
0,01 1365 1009,8 1111,8 31,5
1,23 1638 1887 1917,6 47,8
2,55 2016 1999,2 2437,8 81,7
3,87 2352 1999,2 2539,8 94,4
5,19 2667 1999,2 2570,4 94,4
6,51 2961 2009,4 2570,4 94,4
7,83 3234 2029,8 2570,4 94
9,15 3423 2040 2560,2 92,4
10,47 3465 2040 2233,8 92,4
11,79 2352 1009,8 1397,4 92,4



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: italiano_83 » sob mar 05, 2011 11:43

Przeładowanie w kosmos :bigok: Kierownice ustawione w pozycji zamkniętej nawet nie drgną kiedy n75 próbuje je otworzyć, ciśnienie spada dopiero kiedy puszczasz gaz. Wrzuć jeszcze loga 011bs bassic settings ! zobaczymy czy na postoju się choć trochę ruszają. Choć na razie wygląda, że czeka cię czyszczenie turbo.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

mizu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 14:46
Lokalizacja: poznań

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: mizu » sob mar 05, 2011 11:56

Dzięki. Na czym polega to 011bs ?
Turbo było czyszczone w styczniu, sztanga z zacięciami ale się jakoś rusza.
Jak złapie notlaufa to wyrzuca błąd:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-00 - -



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: italiano_83 » sob mar 05, 2011 12:40

mizu pisze:Dzięki. Na czym polega to 011bs ?
vag/engine/bassic settings/grupa 011 logujesz na biegu jałowym przez 60 sekund- obroty biegu jałowego, nie dotykaj gazu.
mizu pisze:Jak złapie notlaufa to wyrzuca błąd:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
1. P1557 17965
(Silnik/Kody błędów)
Regulacja ciśnienia doładowania. Różnica w regulacji przekroczona w górę
Czyli przeładowanie.
mizu pisze: sztanga z zacięciami ale się jakoś rusza
I dlatego, że się przycina nie ma płynnej regulacji ciśnienia doładowania. To jak to turbo było czyszczone, że się dalej przycina? Gruszka podciśnienia sprawna?


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

michalxd90
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob mar 05, 2011 18:58

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: michalxd90 » sob mar 05, 2011 19:20

Witam, posiadam golfa 4 1.9 tdi 110 km i mam taki problem że czasami w dziwny sposób traci moc (jakby turbina się wyłączała) ale chyba tylko na 3,4,5 biegu, nie zależnie od tego w jakim stylu jadę i jaka jest prędkośc zauważyłem też że dzieje się to bardzo często podczas podjeżdzania pod jakieś wzniesienia albo zjeżdżania z nich.. Nie zdarzyło mi się jeszcze utracic mocy jeszcze na 1 lub 2 biegu mimo to że jak już utracił ją to nawet na tych biegach ma strasznego muła. Moc wraca oczywiście po ponownym uruchomieniu silnika silnika ale zazwyczaj po jakimś czasie znów ją tracę..



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 164 gości